Les Mills Lessen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chrissie

Re: Les Mills Bodypump

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 16:55

Leuk topic!

Hier ook een Les Mills fan!
Vroeger veel Body Attack gedaan, nu meestal 1x per week pump, 2x per week Gritt en losse fitness ernaast.

Gewichten van pump weet ik zo niet uit mijn hoofd. Gritt doe ik stang met 2x 5kg en losse kg ook 5kg

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 17:01

Jans, nee nog niet bij deze vestiging.
De vestiging is pas iets van 8 maanden open ofzo dus ze hebben alleen nog de kleinere schijven.
Waar ik op zondag altijd pump hebben ze wel schijven van 10 kg :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 23:04

:D

Ik heb vandaag rug met een schijf van 5 gedaan en 7kg op de stang. Ik ga langzaam vooruit :D De rest hangt rond de 2,5 per kant, dus niet slecht voor iemand met artrose :D alleen lunges en dan singles die doen echt vreselijk pijn in de enkels.. niet verzuring ofzo.. nee alsof iemand mijn enkel eraf chopt.. die moet ik voortaan wat langzamer doen of ipv lunges squatten.. gelukkig heeft de nieuwe release niet zoveel lunges :D

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 23:16

He wat leuk, een bodypump topic! :D
Vind t echt geweldig. Doe t nu ongeveer een halfjaar en ben best wel verslaafd geworden. Heerlijk om jezelf lekker af te beulen :)) Ook dat je gewoon zelf kan weten hoe zwaar je het jezelf maakt en je het gewicht goed kan opbouwen.
Doet er ook nog iemand hier ook nog aan bodycombat? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 23:16

Nee geen combat.. wel Zumba zodra ze dat weer op de avonden gaan doen.. en dan hopelijk eerst zumba en dan direct erna pump :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 10:33

Spierpijn vandaag is nihil, dat scheelt want ik ga vanavond weer _O-

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 10:40

Jaaa Combat <3 liefst 2x per week!

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-14 10:41

Jans schreef:
Spierpijn vandaag is nihil, dat scheelt want ik ga vanavond weer _O-
Lekker hoor! Ik ging gisteren krachttraining doen maar het ging voor geen meter. Had spierpijn van pump en beetje verdrietig. Van pure ellende maar op de treadclimber gegaan. Kwam eerst m'n handdoek tussen dat ding en pleurde daarna m'n sporthorloge zo ongeveer er tussen. Bij poging drie flikkerde ik er bijna vanaf dus ben ik maar naar huis gegaan om vervolgens uit de buurt te blijven van alles wat ook maar enigzins mis kon gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 10:43

Treadclimber vind ik écht naar.. echt zo'n ding als de Summit wat ik ook verschrikkelijk vind :=

Pump is wel echt heel erg verslavend.. ik vind het heerlijk :D Les gisteren was ook van mijn begeleidster bij het fitnessen, dus superleuk :D Les van haar en die van haar vriend zijn toch wel de leuksten, lekker tempootje en goede uitleg

Sabine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 10:50

Ik meld me hier ook maar :D Ik heb ongeveer 3 jaar gepumpt maar sinds begin dit jaar vanwege een stomme release, onhandige planning en wisselende roosters gestopt en alleen maar fitness gedaan. Nu wil ik in september, wanneer het zomerrooster voorbij is op de sportschool heel graag weer beginnen. Mijn vriend doet Grit en dat heb ik een keertje meegedaan maar dat was het écht niet voor mij hoor :')
Met pump was ik lekker op weg qua gewichten maar ik verheug me niet bepaald op de eerste les :P vooral niet op de week ná de eerste les.. wat zal ik een spierpijn krijgen :)) en ik ben dan wel zo eigenwijs dat ik eigenlijk nauwelijks af wil wijken van het gewicht wat ik er eerder op had liggen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 10:51

Ik vind de huidige muziek wel écht onwijs vet, alleen zitten er onwijs veel lunges in voor mijn gevoel :+

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-14 10:52

Jans schreef:
Treadclimber vind ik écht naar.. echt zo'n ding als de Summit wat ik ook verschrikkelijk vind :=

Pump is wel echt heel erg verslavend.. ik vind het heerlijk :D Les gisteren was ook van mijn begeleidster bij het fitnessen, dus superleuk :D Les van haar en die van haar vriend zijn toch wel de leuksten, lekker tempootje en goede uitleg
Op de sportschool waar ik over paar weken weer ga sporten hebben ze inderdaad Summit maar dat vind ik een minder leip ding dan die Treadclimber. Alleen al je nek er niet op breken is een sport opzich.

Sabine schreef:
Ik meld me hier ook maar :D Ik heb ongeveer 3 jaar gepumpt maar sinds begin dit jaar vanwege een stomme release, onhandige planning en wisselende roosters gestopt en alleen maar fitness gedaan. Nu wil ik in september, wanneer het zomerrooster voorbij is op de sportschool heel graag weer beginnen. Mijn vriend doet Grit en dat heb ik een keertje meegedaan maar dat was het écht niet voor mij hoor :')
Met pump was ik lekker op weg qua gewichten maar ik verheug me niet bepaald op de eerste les :P vooral niet op de week ná de eerste les.. wat zal ik een spierpijn krijgen :)) en ik ben dan wel zo eigenwijs dat ik eigenlijk nauwelijks af wil wijken van het gewicht wat ik er eerder op had liggen...
Zou het toch iets omlaag doen. Als je zo'n verschrikkelijke spierpijn hebt kun je ook niet lekker sporten de week daarna. Kun je beter iets lager doen en wat minder spierpijn hebben.

Sabine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 10:55

Haha uiteraard weet ik dat ik rustig moet beginnen. Maar Pump maakt wel iets héél competetiefs in mij los en ik wil dan eigenlijk niet onderdoen voor het niveau wat ik voorheen had. Ben wel met reguliere krachttraining steeds sterker geworden de laatste tijd maar ik ga vanzelfsprekend wel minder gewicht pakken dan ik eerder had. Daar verplicht ik mezelf wel toe, en anders de instructeur wel :))
Die spierpijn komt toch wel, ik ben wel eens eerder een maand of 3 gestopt met pump en toen was het na de eerste keer ook weer even een weekje doorbijten :P Je gebruikt je spieren toch heel anders dan tijdens 'gewoon' fitnessen.

veersche

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 11:00

Wat leuk een BodyPump-topic! *\o/*

Ik ben zelf Spinning(R) instructeur maar doe sinds een jaar of vijf ook BodyPump.
Ik vind het een heerlijke workout en heb alle spullen thuis en sport ook alleen thuis (heb ook een indoorcycling-bike staan).
Door mijn wisselende diensten is het onmogelijk om de lessen te volgen op een sportschool welke in wil sporten, vandaar dat ik alles thuis heb.

Op dit moment vervang ik mijn moeder (die is op vakantie) en geef haar BodyPump lessen: heerlijk!

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-14 11:04

Herken het wel heel goed hoor Sabine. Ik wil ook altijd zwaarder pakken dan andere mensen terwijl ik het nog geen jaar doe en zij al jaren :P. Merk wel dat ik door krachttraining een stuk sterker ben geworden in een paar weken tijd. Ik had niet verwacht dat dat zo snel zou gaan.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 11:53

Jans schreef:
Ik vind de huidige muziek wel écht onwijs vet, alleen zitten er onwijs veel lunges in voor mijn gevoel :+

Nee joh juist niet veel lunges! 2 jaar geleden toen ik begon was er ergens een release waar powerlunges inzaten, als ik daaraan denk krijg ik weer spierpijn :') en ook een release gehad met lunges met de step erbij, brrrrr. Doe mij dan deze maar :D
De muziek is altijd wel fijn inderdaad, paar releases geleden zat Muse in de borsttrack <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 11:54

Lunges met step doe ik nu in de zaal := moet van mijn trainster :Y)

Oh Muse <3 <3

Ik vind het warming up nummer van deze release zo lekker, van Avicii. En ik vind de biceps ook een erg lekker nummertje :D I LOVE HER ANYWAY :)ddd

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-14 11:55

Ik vond juist # 89 vet;
01 Dane Rumble featuring Jupiter Project- Not Alone
02 R3hab featuring Bassjackers- Raise Those Hands
03 Fall Out Boy- Where Did The Party Go
04 Nero- Me & You
05 Lady Gaga- Applause
06 The Killers- When You Were Young
07 Ellie Goulding- Burn
08 Brooklyn Bounce & DJ Zealot- True Hardstyle (Silver Nikan Radio Mix)
09 Naughty Boy featuring Sam Smith- La La La
10 Imagine Dragons- RadioActive

Vooral nummer 2 en 8.

Verder van # 88;
Track 1 – Warmup - Tonight ft. Ne-Yo – Jessica Sanchez
Track 2 – Squats - Killer ft. Dee Freer (Crush Remix) – SKisM
Track 3 – Chest - A Little Party Never Killed Nobody (All We Got) – Fergie
Track 4 – Back - Somebody (Cc.K Remix) – Jens O.
Track 5 – Triceps - Can’t Hold Us feat. Ray Dalton – Macklemore & Ryan Lewis
Track 6 – Biceps - Up in the Air – Thirty Seconds to Mars
Track 7 – Lunges - Play Hard ft. Ne-Yo, Akon – David Guetta
Track 8 – Shoulders - Raving – G! Mix – Brooklyn Bounce & Giorno
Track 9 – Core - Only You - Ellie Goulding
Track 10 – Cooldown - Give Me Love ft. Seal - LL Cool J

Nummer 2, 4 en 8 :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 11:56

Oh in #89 zat Radioactive, dat vind ik een fijn nummer <3 dat was ook mijn binnenkomst op mn trouwdag :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 11:57

01. Warmup: You Wake me – Avicii
02. Squats: What Now – Rihanna (Firebeatz Radio Edit)
03. Chest: Conquistador – Thirty Seconds to Mars
04. Back: Promises – Nero
05. Triceps: Walk of Shame – P!nk
06. Biceps: Miss Jackson – Panic! at the Disco feat. Loco
07. Lunges: Stay the Night – Zedd feat. Hayley Williams
08. Shoulders: Thumbs Up (For Rock N Roll) Kill The Noise Remix – Kill the Noise and Feed Me
09. Abdominals: Something I need – OneRepublic
10. Cooldown: How you Remind Me – Nickelback

Dit is de huidige volgens mij :+

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-14 12:01

Yes klopt! :)) Heb de nieuwe ook al in m'n Spotify staan.
Radioactive was ook heeeeel gaaf :j

Sabine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 12:01

Mijn favoriete release qua muziek was echt 79 B-)

BODYPUMP 79

BODYPUMP 79 Les Mills
Start: Oktober 2011

01. Warmup: Higher – Logan S. feat. Mandy Brewer
02. Squats: Closer To The Edge – Mekon Garden
03. Chest: Party All Night (Sleep All Day) – Sean Kingston
04. Back: Written In The Stars (Sunny Dee Remix) – Jason Born
05. Triceps: Born This Way – Southern Light
06. Biceps: Livin’ On A Prayer – Altiyan Childs
07. Lunges: Grenade (Damn-R Mix) – Jason Born
08.Shoulders: J’Adore Hardcore (Extended Mix) – Scooter
09. Abdominals: We’ll Be Alright – Travie McCoy
10. Cooldown: The Crow & The Butterfly – Shinedown
Alternative 05. – Triceps: If We Ever Meet Again (Hans-O-Matik Bigroom Radio Cut) – Pandora BX

Die triceps met Born this way was echt geweldig :D <3

Release 80 had een geweldige warming up; Resuscitate Me van September. Daar kwam ik direct van in de juiste mood :Y)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-14 12:03

Ik vind juist vaak die nummers van de schouders vet. Daarvan krijg ik bijna zin om mezelf op te drukken :=

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 12:04

Muziek is geweldig. Heb 87,88, 89 en 90 deels op spotify en van de sh'bam ook 13, 14, 15 en 16

van 90: 2,5,7 8,9,
van 89: 1,5,8,10
van 88: de meeste haha

Beniewd naar de muziek van de nieuwe release.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-14 12:08

In Spotify voor SsSimonee; http://open.spotify.com/user/manonrnl/p ... GSYGlPy2GV

Spoiler:
• 1 – Warmup – Ten Feet Tall – Wrabel
• 2 – Squats - Somebody Told Me – The Killers
• 3 – Chest - Goodness Gracious – Ellie Goulding
• 4 – Back - Beautiful Life (Remix) – Armin Van Buuren
• 5 – Triceps - Hey Brother – Avicii
• 6 – Biceps - Bad Company – Five Finger Death Punch
• 7 – Lunges - Find You – Zedd
• 8 – Shoulders - Eat, Sleep, Rave, Repeat (Remix) – Fatboy Slim
• 9 – Core - Trumpets – Jason Derulo
• 10 – Cooldown – Burning Bridges – OneRepublic