Moet ik nou op mijn tweede dag al afzeggen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 23:01

Samiyah schreef:
Ik zal aan de huisarts vragen of het verstandig is morgen te gaan werken, zo nee: niet gaan. Je gezondheid lijkt me belangrijker dan een (vakantie?) baantje. :j

Huisarts heeft hier geen enkele invloed op. Het is de keus aan de bedrijfsarts of hij jou laat werken.

Anoniem

Re: Moet ik nou op mijn tweede dag al afzeggen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 23:04

Purny; als de huisarts (of in dit geval de gipsmeneer) zegt dat het niet verstandig is meld ik me gewoon ziek. Als ze me dan ontslaan is het jammer...
Mijn baas woont in mijn straat en mijn moeder is even langs gegaan. Ze wilt graag dat ik morgen na mijn gips-bezoek even meld wat de dokter zegt en dan kijken we aan de hand daarvan wel wat er gaat en wat niet.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 23:13

Ik denk ook niet dat ze je naar de bedrijfsarts sturen, ik heb vaak meegemaakt dat toen ik ziek was, ik moest komen werken. Uiteindelijk kan de bedrijfsarts je vertellen of je moet werken ja of nee. Maar het lijkt goed opgelost.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 23:15

purny schreef:
Ik denk ook niet dat ze je naar de bedrijfsarts sturen, ik heb vaak meegemaakt dat toen ik ziek was, ik moest komen werken. Uiteindelijk kan de bedrijfsarts je vertellen of je moet werken ja of nee. Maar het lijkt goed opgelost.

Officieel zullen ze wel moeten want het is een bedrijfsongeval.

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 23:17

Zie ook de posts van rea en purny, edit: en Brainless, dit is een bedrijfsongeval en inderdaad de bedrijfsarts moet hiervan op de hoogte worden gesteld.
Zoek even op wat je rechten zijn (je kan toch voorlopig bijna nergens heen, tijd zat :P ). Werkgever zal je waarschijnlijk gewoon moeten doorbetalen. Je ziektekostenverzekeraar wil ook wel weten dat het een bedrijfsongeval is, omdat zij dan de kosten weer op je werkgever kunnen verhalen. (voor je 't weet een hoop gedoe)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 00:05

MarChak schreef:
Zie ook de posts van rea en purny, edit: en Brainless, dit is een bedrijfsongeval en inderdaad de bedrijfsarts moet hiervan op de hoogte worden gesteld.
Zoek even op wat je rechten zijn (je kan toch voorlopig bijna nergens heen, tijd zat :P ). Werkgever zal je waarschijnlijk gewoon moeten doorbetalen. Je ziektekostenverzekeraar wil ook wel weten dat het een bedrijfsongeval is, omdat zij dan de kosten weer op je werkgever kunnen verhalen. (voor je 't weet een hoop gedoe)

Ik zit vier tot zes weken in het gips en heb ongeveer vijf weken werk (vakantie kracht)
Lekker makkelijk geld verdienen zo... -O-

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 00:23

Als je gewoon zelf ziek was geworden, was het een ander verhaal, maar je bent nu geblesseerd geraakt tijdens werktijd...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 00:55

Vind het zo stom...

Als ik dat ziekte uitbetaald krijg mag ik dan ondertussen wel ander werk doen? Zoals dus bij mijn moeder want dan hoef ik niet te lopen maar ik wil niet de hele dag alleen thuis zijn...

amyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 01:13

Heb jij even pech... Ik heb eens 4 van mijn 5 tenen gebroken en een week erna zat ik al op mijn paard en deed ik gewoon de dagelijkse dingen dat ik altijd deed. In het ziekenhuis hebben ze deze gewoon met tape verbonden en dat was het.
Afwachten wat de dokter zegt, maar 4 tot 6 weken gips voor een teen vind ik persoonlijk wel overdreven.
Veel beterschap!

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 02:09

Ik denk dat er een grote kans is dat je niet zo lang in het gips hoeft hoor :)
Toen ik een half jaar geleden in het zkh was voor mn ellebogen (beiden gebroken :') ) was er iemand die gips kreeg voor een weekje, was ook iets met een teen volgens mij :P
Maar ben benieuwd wat ze morgen zullen zeggen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 05:18

Ze hebben al gezegd 4 tot 6 weken en gips is omdat het geen scheurtje, maar van boven naar beneden volledig in tweeen is, verticaal dus...

Slapen was/is afzien. Ben wel uitgeslapen zo denk ik... Dat steunverband jeukt en is warm.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 06:27

Auw :(:)
Maar even wat anders, is dit op je werk gebeurt? Want dan is het toch een bedrijfs ongeval?

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 07:31

Dat ik mijn grote teen had gebroken, kreeg ik thuis ook te horen dat het niets was want ik kon m nog bewegen. Volgende dag toch maar naar het ziekenhuis. Kreeg gips tot aan mijn knie!! Pas later kreeg ik loopgips, waar je nog amper op mocht lopen, dus liep met krukken.
Maar dit is wel al zo'n 10 jaar geleden.

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 07:59

Sterkte!! Ben wel nieuwschierig wat men zegt wat betreft het werken.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 08:25

Wat jammer TS daar gaat je vakantie baantje.... 6 weken gips daarvoor in de plaats.
Wat goed help tegen de jeuk is er wat koude lucht in te blazen.
Dat het jeukt komt voornamelijk door broei.
Met een rietje kom je al een aardig eind.
Zelf gebruikte in een compressor, maar dan moet je niet te hard met dat ding erin blazen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 08:33

Bedankt voor de tips! :)

Het is op het werk gebeurd. Dat het een bedrijfsongeval is en dat dat gemeld moet worden loopt wel los; no worries!

Straks maar naar het ziekenhuis voor een gipsje.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 08:34

Doanique schreef:
Vind het zo stom...

Als ik dat ziekte uitbetaald krijg mag ik dan ondertussen wel ander werk doen? Zoals dus bij mijn moeder want dan hoef ik niet te lopen maar ik wil niet de hele dag alleen thuis zijn...

dat mag als je werkgever van het bedrijf waarvoor je werkt daar toestemming voor geeft, omdat ze geen vervangend werk hebben.. echter, dan ben je werkzaam en gaat de ziektewet vlieger niet meer op natuurlijk. dus krijg je bij het schoonmaakbedrijf niets meer.

zelfde geld als iemand afgekeurd is.. als ze je dan aantreffen op een werkvloer dan kun je blijkbaar toch werken.

je kunt de ziektewet zien als: tijdelijk niet in staat arbeid te verrichten.. als je dan wel arbeid gaat verrichten dan wordt je eruit gemikt.. vandaar ook dat arbo artsen nog wel eens een bezoekje aan huis brengen..

Je zult zelfs rekening moeten houden met de uren waarop zij kunnen komen en als je weggaat zul je dit moeten aanmelden.. anders heb je wat uit te leggen ;)

----------------------------------

eerlijk gezegd denk ik ook niet dat je veel zult krijgen?

uitzendkrachten die niet in dienst zijn van het uitzendbureau krijgen gewoon de uren niet de ze niet gewerkt hebben.
mensen met een 0 uren contract krijgen maarliefst 0 uren..

denk niet dat je als vakantiekracht in dienst bent gekomen?

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 10:03

Heb ooit ook zo'n actie gehad bij de post. Braaf mijn proeftijd doorlopen en meteen de eerste dag na mijn proeftijd kon ik bellen dat ik mijn hand/pols had gebroken en in het gips zat. Was wel balen want kon ook geen vervangend werk doen daar en heb toch bijna 8 weken gips gehad.

Het enigste wat je kan is gewoon eerlijk zijn naar je werkgever toe, hier kun je ook niks aan doen hoe vervelend het ook is.
Beterschap met je teen Ts.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 10:43

Ik krijg gewoon de uren betaald die ik werk, dus als ik vandaag van 9 tot 10 had gewerkt had ik 1 uurtje betaald gekregen.

Ik heb nu gips tot mijn enkel en ik mag over 2 weken terug voor controle, maar ga er maar van uit dat het 4 tot 6 weken gaat duren...

Ik mag niet te veel lopen (hun voorbeeld was; dus niet de halve dag de stad in of zo) en ik loop op mijn werk toch wel meer... -O-

Ik bel zo mijn baas wel even, ik kijk wel wat zij zegt. Als ik er mee moet stoppen moet ik er mee stoppen, het is niet dat mijn leven er van afhangt als ik deze baan niet meer heb omdat ik ook nog financieel gesteund word door mijn ouders gelukkig. Het was gewoon een lekker zakcentje.

Het schijnt dus verticaal volledig door de midden te zijn en een stukje van het bot af...

vinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 10:52

tip: je moet niet zelf je baan opzeggen, dat moet je de werkgever laten doen, ook bij een vakantiebaantje. God weet blijf je er last van houden of wat dan ook, kun je altijd nog op hun terugvallen, - het is in principe een bedrijfsongeval, laat hun maar beslissen.

Beterschap! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 11:01

Oke :) Dankjewel!

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 11:28

Ik zou in ieder geval niet gaan werken met je voet daar nu!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 11:33

Nee leek mij ook geen goed plan, en de dokter zij ook beter van niet ivm. veel lopen.

Ik heb een vlindertje op mijn gips getekend...

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 11:57

Beterschap [***]! :(:)

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 12:56

Haha, mooie vlinder, je wordt er wel creatief van.