Sem_ schreef:Sommige menzen geven aan dat je het makkelijk red met een maandverbandje.. Maar dat gaat natuurlijk niet voor iedereen op, de een verliest nu eenmaal minder bloed dan de ander.
Dat dus. Ik had aan een luier nog niet genoeg, bij wijze van spreken. En paardrijden ging echt niet hoor
met het grootste verband + tampon kon ik nog geen uur volmaken. Ik ben dan ook erg blij met mn spiraaltje en daarvoor mijn pil. Beide houden het nu zo goed als weg!

Overigens neem ik aan dat je half vrouwelijk NL bedoeld, haha.
Een tampon vangt die inwendig op en het is waar dat dit in verband wordt gebracht met het (zeldzame) TSS. Maar een maandverband vangt de hele handel buiten het lichaam op, met een stuk broeierig plastic als ondergrondje. Plastic is 0,0 ademend en broeit dus minstens zo hard, en dit vlakbij je plasbuis/urinewegen. Om maar niet te denken van de geurtjes, parfums etc die eraan toegevoegd worden om de lucht die ervan af komt nog enigzins acceptabel te krijgen. Kennisje van mij kreeg dus om die redenen standaard blaasontsteking van maandverband, ook niet fijn voor je lijf
Denk ik vraag het maar anders blijf ik met dit beeld in mijn hoofd zitten