Ontzettend ranzig en vet haar, help!!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 08:12

Ik ga het ook nog eens zeggen haren elke dag wassen is zooo slecht. Ik ken ook iemand die elke dag haren wast en die heeft nu allemaal jeukende roos. Nou dat is lekker fris??

Je haar heeft echt de tijd nodig om er aan te wennen want de natuurlijke vetten is je haar helemaal kwijt dat beschermlaagje heeft weer tijd nodig. En die anti roos shampoo is zoooo agressief!

Ook ik spreek uit ervaring want ik heb zelfs een periode gehad dat ik het 2x per dag waste!! Nu had ik geen last van mijn hoofdhuid maar je haar wordt er natuurlijk niet mooier van!

Ik ben ook begonnen met om de dag wassen is even door bijten. Momenteel om de 3 dagen en dit heeft ook weer even geduurd voordat mijn haar hier aan kon wennen. Ik rij ook bijna dagelijks intensief paard maar met een cap op mijn hoofd :P maar je haar kan gewoon luchten dus hoef niet percee weer gelijk gewassen te worden hoor. Maargoed ik was mijn huid ook niet dagelijks.. Droog je huid ook alleen maar van uit en de zwetende delen neem ik af met een washandje.. En nee ik stink niet hoor :D

Ik was mijn haar ook trouwens zonder sulfaten en paarbenen :)

Ruby1995

Re: Ontzettend ranzig en vet haar, help!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 08:16

Sorry, maar ik vind dat gewoon niet fris als ik mijn haar niet mee-was met het douchen, het moet gewoon naar mijn idee mee gewassen worden met het douchen. En ik heb nu helemaal geen last van mijn hoofdhuid en ook niet van vet haar, maar wel als ik het 2 dagen niet was..

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 08:37

Ruby1995 schreef:
Sorry, maar ik vind dat gewoon niet fris als ik mijn haar niet mee-was met het douchen, het moet gewoon naar mijn idee mee gewassen worden met het douchen. En ik heb nu helemaal geen last van mijn hoofdhuid en ook niet van vet haar, maar wel als ik het 2 dagen niet was..

Dat heeft dus de commercie gedaan. Hoe meer zij verkopen hoe beter voor hun portemonnee oftewel maar reclame maken dat mensen dagelijks moeten douchen en haren wassen. Terwijl het eigenlijk heel ongezond is voor huid en haar. En ik moet bekennen dat ik mij er ook vaak schuldig aan maak ;) Hoewel ik hooguit 1x per week m'n haren was en meer dan een jaar doe met m'n yes to cucumber shampoo :). Vroeger waste ik het ook wel vaker maar dit is zoveel beter! Altijd glanzend en mooi haar, nooit meer vet etc.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-14 09:12

ThreeFingers schreef:
Maar heb je inmiddels 1 van de tips uit geprobeerd?

De luizenkam ja :) werkt Super!! Maak de laatste shampoo nog ff op en dan ga ik naar de tuinen voor wortelshampoo waar hier zo positief over wordt gesproken :D

Maaike_Indy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 09:22

Ik heb niet het hele topic doorgelezen, dus wellicht dat het al geopperd is.
Ik was mijn haar met regenwater en bicarbonaat. Ik vang bij een dakgoot regenwater op in een emmer, verwarm het iets in een pan en vul daar een oude shampoo fles mee en doe er dan een theelepel bicarbonaat in. Mijn haar was ik gewoon in de gootsteen met het regenwater en ik "sop" het met het bicarbonaat mengsel. Bij mij werkt het uitstekend. Mijn hoofdhuid is rustig, mijn haar glanst en ik kan het nu 1 keer in de week wassen zonder dat het er vies en vet uitziet.
Plus, het is nog eens mega goedkoop ook.
Het is wel wat omslachtiger dan gewoon onder de douche met shampoo, maar ik ben zo tevreden over het resultaat dat ik die 5 minuten extra werk voor lief neem.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-14 09:55

doemaar schreef:
Ik ga het ook nog eens zeggen haren elke dag wassen is zooo slecht. Ik ken ook iemand die elke dag haren wast en die heeft nu allemaal jeukende roos. Nou dat is lekker fris??

Je haar heeft echt de tijd nodig om er aan te wennen want de natuurlijke vetten is je haar helemaal kwijt dat beschermlaagje heeft weer tijd nodig. En die anti roos shampoo is zoooo agressief!

Ook ik spreek uit ervaring want ik heb zelfs een periode gehad dat ik het 2x per dag waste!! Nu had ik geen last van mijn hoofdhuid maar je haar wordt er natuurlijk niet mooier van!

Ik ben ook begonnen met om de dag wassen is even door bijten. Momenteel om de 3 dagen en dit heeft ook weer even geduurd voordat mijn haar hier aan kon wennen. Ik rij ook bijna dagelijks intensief paard maar met een cap op mijn hoofd :P maar je haar kan gewoon luchten dus hoef niet percee weer gelijk gewassen te worden hoor. Maargoed ik was mijn huid ook niet dagelijks.. Droog je huid ook alleen maar van uit en de zwetende delen neem ik af met een washandje.. En nee ik stink niet hoor :D

Ik was mijn haar ook trouwens zonder sulfaten en paarbenen :)

Ehm... wat wil je hier nu mee bereiken?
Er vanuit gaande dat je het hele topic al hebt gelezen en weet dat ik het toch niet ga doen... (en meerdere mensen met mij)
Dit is schoppen tegen een dood paard.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 10:11

Probeer eens een tijdje te wassen met zuiveringszout en water en dan na spoelen met een mix van azijn en water. Terug naar basics dus. Mij heeft het heel erg geholpen :)

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 10:14

Haha dat je het toch gaat proberen ;) nee flauw... Maar ik snap je gedachte wel hoor en wil niet vervelend of dwingerig overkomen mijn excuses, vind het alleen zonde omdat ik weet dat minder wassen gewoon gezonder is (ja met heel wat geduld). Ik als haar was verslaafde lukte het ook (ook niet met 2 maanden) en ben daarnaast zo ijdel als wat haha. Nu vind ik het gewoon heerlijk dat mijn haar een stuk gezonder is geworden dat gun ik gewoon iedereen vandaar mijn ervaring die ik graag kwijt wilde :D .. Meeste mensen zijn ook gewoon te schoon en dat kan nadelig uit pakken.

Maargoed in goede shampoo investeren kan al aardig wat veranderen :) verder hoop ik voor je dat je er uit komt want haar wat niet prettig voelt is echt vervelend!!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-14 10:28

doemaar schreef:
Haha dat je het toch gaat proberen ;) nee flauw... Maar ik snap je gedachte wel hoor en wil niet vervelend of dwingerig overkomen mijn excuses, vind het alleen zonde omdat ik weet dat minder wassen gewoon gezonder is (ja met heel wat geduld). Ik als haar was verslaafde lukte het ook (ook niet met 2 maanden) en ben daarnaast zo ijdel als wat haha. Nu vind ik het gewoon heerlijk dat mijn haar een stuk gezonder is geworden dat gun ik gewoon iedereen vandaar mijn ervaring die ik graag kwijt wilde :D .. Meeste mensen zijn ook gewoon te schoon en dat kan nadelig uit pakken.

Maargoed in goede shampoo investeren kan al aardig wat veranderen :) verder hoop ik voor je dat je er uit komt want haar wat niet prettig voelt is echt vervelend!!

Apologies accepted ;)

Dankzij de luizenkammethode ziet het er weer een stuk beter uit. Dus dat hou ik gewoon voor, eens in de zoveel dagen. En binnenkort even naar de kapster.

Maar ik kan het niet maken om langdurig minder te wassen voor mijn werk. Mocht de shampoo van de tuinen zo goed aanslaan dat het me daardoor misschien zou lukken, zal ik het vast eens gaan doen. Maar ook alleen op dagen dat ik niet hoef te rijden, geen cap op dus (en op dit moment heb ik geen Uvex cap en moet ik mijn CO wel op, dus zweetkop to the max) en de volgende dag niet hoef te werken.

Overigens zag mijn haar er voor deze plotselinge vettigheid er ook super uit hoor! Toen ik twee jaar terug bij de dokter kwam zei hij ook meteen: Wat heb jij mooi en gezond haar!
Ja, jammer dat die bulten er in zitten :') Nu moet ik zeggen dat ik daar op het moment weinig last van heb. Nu m'n haar weer minder vet is is het zelfs weer helemaal verdwenen.

Maaike_Indy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 14:24

phormicola schreef:
Probeer eens een tijdje te wassen met zuiveringszout en water en dan na spoelen met een mix van azijn en water. Terug naar basics dus. Mij heeft het heel erg geholpen :)

Zuiveringszout is precies hetzelfde als (natrium)bicarbonaat. Het is alleen duurder omdat je het bij de apotheek koopt. Je kan het onder andere hier: http://www.baking-soda.nl/ kopen ;)

Naspoelen met azijn en water is inderdaad ook een goede optie als je geen zin hebt om te prutsen met regenwater :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 16:51

Ik weet echt precies hoe het is, op de bulten na dan. Toen ik nog veel paard reed wou ik mijn haar gewoon elke dag wassen, omdat ik me anders echt alles behalve schoon voelde. Mijn haar werd dan wel vettig tegen het einde van de dag, en als ik het wassen een dagje wou overslaan lukte het voor geen meter. Ik weet dat dit al 100000 keer gezegd is ( :D ) maar heb je droogshampoo wel eens geprobeerd? In ieder geval om het tussendoor mee te kunnen ontvetten. Ik was mijn haar ondertussen nog maar eens (hooguit 2) keer per week en het is totaal niet vettig tussendoor :n

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 20:24

Ik kreeg een heel onrustige hoofdhuid van producten van Garnier.

Ik gebruik nu al een tijdje deze:

https://www.lush.nl/shop/product/product&product_id=37

En een heel enkele keer gebruik ik teershampoo.

Ik was overigens niet elke dag m'n haar.

Van veel kammen, borstelen en frunniken aan je haar wordt het ook sneller vet.

Leeuwnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 20:34

Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar wil kort reageren:

De Head en Shoulders sensitive werd mijn haar strengerig vet van op bepaalde plaatsen. Echt vies dikkig vet. Alsof je cremespoeling niet goed had uitgespoeld, terwijl je dat niet eens gebruikt had, en de H en S super had uitgespoeld. Moest wel 3 x wassen met andere shampoos om het eruit te wassen en mijn haar weer normaal te krijgen!
Ik gebruik de sensitive niet meer, wel de classic.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 20:40

Maaike_Indy schreef:
phormicola schreef:

Zuiveringszout is precies hetzelfde als (natrium)bicarbonaat. Het is alleen duurder omdat je het bij de apotheek koopt. Je kan het onder andere hier: http://www.baking-soda.nl/ kopen ;)

Naspoelen met azijn en water is inderdaad ook een goede optie als je geen zin hebt om te prutsen met regenwater :j

Dat weet ik, heb zelf arm&hammer staan, zat op de tablet en geen zin om uit te leggen :+

Annemiek184

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 20:43

Ik heb ook een hele tijd last gehad van vet haar. Nu gebruik ik shampoo van de Lush (I love juicy) en het is al gelijk stukken beter.. Maar ik denk omdat het bij jou niet 'normaal' is, dat het dan aan de H&S ligt..
Ook heb ik gehoord en gemerkt dat parabenen in je shampoo je haar vet maken.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 11:01

Oja ts! Als je naar de tuinen gaat, de yes to heeft 3 lijnen waaronder dus de carrots. Die is voor normaal haar maar je hebt ook nog cumcumber voor geverfd haar en ook nog tomatos maar daar weet ik even niet meer van waarvoor die was.. volgens mij voor meer volume of iets.. net wat voor haar je hebt dus. Ik heb zelf alleen de carrots in gebruik :)

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 11:04

Ik heb dik haar en met name in de zomer wordt het dan ook snel vet. Wat bij mij goed hielp was de shampoo voor vet haar van Guhl. Fris en luchtig heet die. Daarnaast heb ik highlights laten zetten, toen was m haar stuk minder vet. :D

ankep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 11:11

Misschien stommen vraag maar heb je al op hoofdluis gecheckt?? Aanwezigheid van bulten en geirriteerde hoofdhuid (en dus vet haar) kan nl ook wijzen op de aanwezigheid van hoofdluizen....

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 11:21

ankep schreef:
Misschien stommen vraag maar heb je al op hoofdluis gecheckt?? Aanwezigheid van bulten en geirriteerde hoofdhuid (en dus vet haar) kan nl ook wijzen op de aanwezigheid van hoofdluizen....

Ze kamt met een luizenkam om vet haar tegen te gaan dan zou ze daar die luizen toch al zijn tegen gekomen?

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 19:00

ik heb dit vroeger ook gehad. en momenteel nog af en toe.
ik gebruik syoss shampoo en om de 2 x haren wassen ook de conditioner.

van de huisarts heb ik toen een soort anti schimmel shampoo gekregen die ik na mijn gewone shampoo moest gebruiken. en tegen de jeuk nog een flesje met vloeistof speciaal tegen de jeuk.
tevens had ze gezegt dat ik beter mijn haren licht kon fohnen en ze als ze nat waren niet vast moest zetten in een staart.

nu heb ik af en toe nog zulke plekjes. maar dan ben ik ook zelf schuldig.
dan ga ik met natte haren op bed of ik zet natte haren voor het gemak vast. en dan heb ik nog lichtjes zulke jeuk plekjes.
maar als ik het gewoon laat drogen dan niet.
de fohn gebruik ik indmiddels niet meer omdat ik daar gewoon geen zin in heb.

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 19:17

Maaike_Indy schreef:
Ik was mijn haar met regenwater en bicarbonaat. Ik vang bij een dakgoot regenwater op in een emmer, verwarm het iets in een pan en vul daar een oude shampoo fles mee en doe er dan een theelepel bicarbonaat in. Mijn haar was ik gewoon in de gootsteen met het regenwater en ik "sop" het met het bicarbonaat mengsel. Bij mij werkt het uitstekend. Mijn hoofdhuid is rustig, mijn haar glanst en ik kan het nu 1 keer in de week wassen zonder dat het er vies en vet uitziet.
Het is wel wat omslachtiger dan gewoon onder de douche met shampoo, maar ik ben zo tevreden over het resultaat dat ik die 5 minuten extra werk voor lief neem.

:')
Ik heb hier zo hard om gelachen.
Het lijkt me zo smerig om je haar te wassen met regenwater.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-14 19:25

Regenwater is best heel schoon hoor!! Wij vangen het ook op in een put achter huis. Handig om ramen en auto's mee te wassen :P

Luizen heb ik niet nee :P In de laatste jaren wel eens gehad, maar dat had ik veel eerder herkend. Bovendien had ik dan nooit vet haar... Bultjes ook niet.

Bijzonder dat jij het ook hebt gehad Leeuwnie! Het is bij mij nog niet helemaal klaar hoor, maar al wel stukken beter!

Sababber, bedankt voor de tip! Goed voorbereid shoppen is altijd verstandig! :D

Maaike_Indy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 06:44

EarthFocus schreef:
Maaike_Indy schreef:

:')
Ik heb hier zo hard om gelachen.
Het lijkt me zo smerig om je haar te wassen met regenwater.

Waarom zou dat smerig zijn? Ik pak altijd "vers" regenwater, dus het is geen water wat al tijden in een regenton zit. Mijn haar ruikt neutraal en stinkt absoluut niet. Was ik mijn haar op deze manier met water uit de kraan dan wordt mijn haar juist niet schoon. Er blijft dan een vies vettig kalkachtig laagje op mijn haar achter. Wat je dus weer kan voorkomen door na te spoelen met water en azijn. Maar dan gebruik ik net zo lief gewoon regenwater :j
Ik was mijn haar inmiddels bijna een jaar op deze manier en ben er erg tevreden over. In shampoos zit juist heel veel zooi en ze zijn vaak super ontvettend. Waarna je dus weer een conditioner moet gaan gebruiken (geweldige marketing strategie overigens). Ik krijg van bijna alle shampoos een droge schilferachtige hoofdhuid. Ik heb een hele fijne biologische shampoo gevonden maar die kost dan weer bijna 12 euro voor een flesje. Bicarbonaat en regenwater werkt net zo goed, zo niet beter en kost me haast niets. Ik vind mijn haar er zelfs beter en sterker uitzien *\o/*

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-14 10:49

Maaike_Indy, woon je in Roemenie? Of is dat meer gewoon fictief of een grapje?
Kan me voorstellen dat in dat soort landen het kraanwater kunstmatig wordt aangelengd om het schoon te krijgen. Maar ook in Nederland is het kraanwater niet op alle plaatsen even lekker en/of schoon.

Maar hoe was je dan de rest van je lichaam? Ik heb er nogal moeite mee om alleen mijn lichaam te douchen zeg maar. Zonder mijn hoofd en gezicht te wassen.

Maaike_Indy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 13:04

Ik woon inderdaad in Roemenie. Wij hebben een eigen watertoren die we volpompen met water uit onze bron. Er word verder niets kunstmatigs mee uitgehaald. Het water is wel echt heel kalkrijk, dus heel hard water. Maar ik kom ook nog wel eens in NL en ik merk daar ook wanneer ik met gewoon kraanwater mijn haar was dat het vettig blijft en niet lekker schoon aanvoelt.

De rest van mijn lichaam douche ik gewoon onder de douche. Ik maak mijn haar vast in een hoge knot en doe de douchekop zo laag mogelijk zodat mijn haar haast niet nat wordt. Of ik houd de douchekop vast en spoel mezelf zo af. Douchen kost me nu hooguit 2 minuten, lekker snel dus! *D