Letitia1991 schreef:Als er aan je ogen zelf niets gevonden wordt, denk ik aan een neurologische oorzaak. Het is heel gemakkelijk om het op je psyche te gooien, maar de kans is veel groter dat dat wonderlijke orgaan dat het brein heet, een oplawaai heeft gehad en nu een beetje in de problemen zit.
Ik denk dan meteen aan je occipitale kwab (vnl. V1 gebied) ofwel, meer vooraan (aangezien je op je voorhoofd bent gevallen de dag voor de blindheid), het optisch chiasme.
Allemaal hersengebieden die je (semi) blindheid en meer visueel leuks kunnen bezorgen wanneer ze niet optimaal functioneren. Bij een MRI valt deze soort schade ook (meestal) niet te zien, bij tumoren etc. wel, maar in jouw geval is een fMRI (functionele MRI) veel handiger. Daar zie je de activiteit van je hersenen ook, bij MRI voornamelijk structuur. Verminderde activiteit in de visuele cortex is op een fMRI wel te zien.
Ik denk hier zeker niet meteen aan een conversiestoornis. Deze uiten zich überhaupt vooral in chronische pijn en verlamming, enkel jouw geïsoleerde blindheid zou apart zijn. De kans dat er iets door elkaar gerammeld is in je hersenen is statistisch gezien veel groter.
De psychose is ook verklaarbaar door neurologische verandering (door die klappen).
Het is toch zo dat je doorheen je leven een hele hoop grote "life stressors" (hele ingrijpende/vaak traumatische gebeurtenissen of veranderingen) hebt meegemaakt, maar toch nog nooit een psychose hebt gehad?
En nu heb je een psychose zonder aanleiding in de zin van levensgebeurtenis, maar wel een paar klappen tegen je hoofd?
Als dokter zoek je de oorzaak dan in de verandering in je hersenen, net zoals de blindheid.
Eens 
TS, heb je ook een neuropsychologisch onderzoek gedaan? Testjes en dergelijke?
Ik zelf denk namelijk ook echt dat het neurologisch is. Ik hoop dat je bij de andere neuroloog mee opheldering krijgt 
Ik vind dat ze je nogal snel en simpel hebben bestempeld, maar ik snap niet waarom. Jij bent er niet mee geholpen en het is toch hun werk om tot goede, gefundeerde conclusies te komen?
Heel veel sterkte gewenst.