Met gips paardrijden.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

rijden met gips

ja
13 (6%)
nee
157 (73%)
eigen risico
44 (20%)

Totaal aantal stemmen: 214

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 12:23

TS, ik snap werkelijk waar niet waarom je dit soort rare topics opent. Je moet het zelf weten hoor, maar je ziet toch wel aankomen wat voor reacties je gaat krijgen? :')

En met gips rijden is inderdaad heel dom, maar dat moet je zelf weten. Alleen niet miepen wanneer er wel wat fout gaat. Dat is dan ook je eigen schuld.
Gut, je bent 17.....

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 12:25

Laatst bijgewerkt door Brainless op 01-06-14 12:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 12:26

Ik begrijp in eerste instantie niet zo goed waarom je dit topic hebt geopend. Je begint je topic direct met;

Citaat:
Omdat er in ander topic veel gezeur is over met gips paardrijden vroeg ik me af wat vinden jullie ervan.

Wat is de achterliggende reden dat je dan alsnog een topic ergens anders op het forum opent? Ten eerste: had je in dit geval ineens andere reacties verwacht? Ten tweede: ook al hoopte je op andere reacties, waarom dan een topic openen? Zo te lezen trek je je er toch niet zo veel van aan en doe je liever wat je zelf wilt.

Dus ik zou zeggen: luister niet naar alle goedbedoelde adviezen, stap lekker op je paard. Dat zal de genezing van je arm vast bevorderen +:)+

janahxginger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 12:28

JoycexEnya schreef:
Toen ik me pils had gebroken
Vroeg me moeder of ik wel mocht rijden de dokter zij

Ja hoor alleen als je paard niet sterk is.
Dus gewoob gereden en nergens meer last van zeker niet elke dag gereden maar wel 3x ib de ween

vind ik eigenlijk maar onverantwoord. ook wat is sterk voor de dokter en sterk voor jou?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 12:29

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 12:30

Ik dacht dat we hier met een 12 jarige te maken hadden, keek in haar profiel en ze is 17. :+

Meid kom op, denk even logisch na. Tuurlijk is het niet verstandig om te gaan rijden als je pols in het gips zit. Je pols moet rust houden (zit niet voor niks in het gips) om te herstellen.
Maar joh, je bent al wel 17 dus zolang hoeft je pols niet meer mee toch?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 12:32

ikke schreef:
Daarnaast KAN ook de extra rekening van je ziektekosten gewoon bij je verhaald worden.

Heb je daar een bron van? Ziektenkosten worden namelijk gewoon vergoed. Zelfs als je uit hobby met een hamer eigenhandig je pols gaat breken gaat dat op.

Schade-aansprakelijkheid bij iemand jonger dan 18 is een verhaal apart. Daarnaast vind ik die spookverhalen over verzekeringen storend, ten eerste omdat het meestal inderdaad spookverhalen zijn (niet waar), en ten tweede omdat we moeten ophouden met verzekeringen de baas over ons leven te laten worden. Dat wordt een hele nare wereld - en we praten elkaar die angst aan.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-14 12:33

nog maals ik vroeg me a hoe jullie er over dachten en niet om mij af te zeiken... maar goed ik lees niet eens alles want jullie zitten toch af te katten

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 12:33

Meisje wil gewoon een beetje aandacht jongens, da's toch duidelijk?

Ga jij lekker paardrijden met je arm in het gips TS, veel plezier! Zolang je maar niet op bokt komt uithuilen als het mis gaat en je arm écht kapot is.

:evaw:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 12:34

alltimapanda schreef:
nog maals ik vroeg me a hoe jullie er over dachten en niet om mij af te zeiken... maar goed ik lees niet eens alles want jullie zitten toch af te katten

Wij geven onze mening. Onze mening is, dat wij het onverstandig vinden.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 12:34

alltimapanda schreef:

En daar is de slachtofferrol weer :)
Meid, denk eens logisch na. Wat dacht je dat je voor reacties zou krijgen? :?
Maar doe zelf wat je goed lijkt, hoor! Veel plezier ermee! :)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 12:36

Stel dat je paard wel eens opzij stapt van een konijn of een ree en jij trekt even aan de teugel, doet dat dan niet heel veel pijn?
En als je paard er nou wel eens vandoor gaat en je echt tegenwicht geeft, breek je je pols dan niet weer?
Ik zou het niet doen, gewoon even wachten en ondertussen andere leuke dingen doen met je paard.
Beterschap! :)

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-14 12:36

wie zegt dat ik niet naar jullie advies luister.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 12:38

Je hebt maar 1 lichaam, ik zou wachten tot het gips eraf is en dan pas terug gaan rijden :)

Paarden verdwijnen heus niet op magische wijze hoor ;)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 12:39

alltimapanda schreef:

Dat blijkt vooralsnog niet uit je reacties........

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-14 12:39

ikke schreef:
alltimapanda schreef:

naar jou luister ik helemaal niet meer na dat je me geit noemde .

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 12:42

alltimapanda schreef:
ikke schreef:

naar jou luister ik helemaal niet meer na dat je me geit noemde .

:')

_RMHorse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 12:44

Ik vind dat het best kan, zou het zelf ook doen op me brave merrie. Sommigen van jullie zien overal gevaar in hoor! Risico heb je altijd. Je paard kan in de bak ook schrikken van een grasspriet er van door gaan en je beland met je nek op het hek, dood.

Wordt een beetje gek van die 'zeikerige' mentaliteit hier. Ts zit op een braaf paard kans dat ze eraf valt is dus niet zo groot.

Dat je niet verzekerd bent is niet waar!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 12:45

TS, probeer het zo te zien: je hebt maar 2 armen die je hele leven nog mee moeten. Er is wanneer je gaat rijden altijd kans dat je iets extra's in je arm beschadigd. En dan maakt het helemaal niet uit of je de pony goed kent of niet. Het kan! Vind jij het rijden zo belangrijk dat je daarom dat risico wilt nemen terwijl, wanneer je een paar weken wacht, je waarschijnlijk probleemloos kunt rijden?

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-14 12:46

Cayenne schreef:
TS, probeer het zo te zien: je hebt maar 2 armen die je hele leven nog mee moeten. Er is wanneer je gaat rijden altijd kans dat je iets extra's in je arm beschadigd. En dan maakt het helemaal niet uit of je de pony goed kent of niet. Het kan! Vind jij het rijden zo belangrijk dat je daarom dat risico wilt nemen terwijl, wanneer je een paar weken wacht, je waarschijnlijk probleemloos kunt rijden?

ik rij alleen op zaterdag/zondag een uurtje

sliertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 12:46

Gewoon doen joh, is leuk met gips rijden!! Zou ik meteen alle takken en verkeersborden onderweg even aanraken met je pols, om te zien of je erbij kunt komen.
En wat nou, niet verzekerd?? Jou kan niets gebeuren want je bent onbreekbaar!!

oh wacht!

janahxginger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 12:47

_RMHorse_ schreef:
Ik vind dat het best kan, zou het zelf ook doen op me brave merrie. Sommigen van jullie zien overal gevaar in hoor! Risico heb je altijd. Je paard kan in de bak ook schrikken van een grasspriet er van door gaan en je beland met je nek op het hek, dood.

Wordt een beetje gek van die 'zeikerige' mentaliteit hier. Ts zit op een braaf paard kans dat ze eraf valt is dus niet zo groot.

het 'excuus' van braaf paard vind ik maar onzin. mijn paardje was ook altijd een braaf paardje zeiden ze. maar toch deed hij dingen waardoor je wel eens de grond van dichtbij zag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 12:48

Kom op TS... :')

Wij geven hier allemaal onze mening, wij vinden het gewoon heel onverstandig om met gips te rijden. Je hebt niet voor niets gips gekregen, anders zou je wel een brace hebben gekregen die je een paar uur per dag af mag. Je pols heeft rust nodig om te herstellen, en dat heeft die niet als je gaat rijden (kan je blijvende blessures van krijgen).

Ik vind je ook nog wel onvolwassen reageren....

Maakt niet uit hoe veilig je rijdt, je belast je pols gewoon.

Blijkbaar wil je gewoon door blijven rijden en hou je je daarbij, wat wij ook zeggen. Dus veel plezier, en; eigen schuld dikke buld!

_RMHorse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 12:48

janahxginger schreef:
_RMHorse_ schreef:

het 'excuus' van braaf paard vind ik maar onzin. mijn paardje was ook altijd een braaf paardje zeiden ze. maar toch deed hij dingen waardoor je wel eens de grond van dichtbij zag.

'Toch deed hij dingen waardoor je wel eens de grond van dichtbij zag'

Is dus geen braaf paard.

Mijn paard doet zulke dingen niet, tuurlijk schrikt ze wel eens maar dan geeft ze altijd de zelfde reactie (1 stap opzij) en die ken ik door en door. Dus vertrouw ik haar voor 1000%

Jaa en tuurlijk kan t altijd 1 x van de 100 keer mis gaan ookal ken je je paard al 3 jaar door en door maar het leven is een risico, liever fijn geleeft en minder lang dan om alles voorzichtig doen en 100 worden

Buiten dat kan je ook prima met 1 hand rijden als je paard dat gewend is.

Het is een gegipste pols, dus beschermt hoor.
Laatst bijgewerkt door _RMHorse_ op 01-06-14 12:53, in het totaal 1 keer bewerkt

janahxginger

Re: Met gips paardrijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 12:51

dat kan dus met elk paard gebeuren. een paard is een vluchtdier. punt. elk paard kan verschieten hoe braaf hij ook is..