Boksen, wie doet dit ook?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 16:46

Bokszaktraining :j

Ik boks ook *\o/* laatst een bokszaktraining meegedaan en gister kickboksen :):) erg tof! Net alle spullen bestelt :') vanavond handschoenen ophalen :))

YMJArabians

Re: Boksen, wie doet dit ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 18:04

Wij trainen altijd op de 'persoon' (die handpads of kussens vasthoud). Daar word je zelf ook wat harder van ;) Vond het in het begin wel raar, normaal mag je geen andere mensen slaan of schoppen, nu moet het _O-

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 20:50

lotlot2 schreef:
Ik zou graag willen beginnen met kickboksen maar helaas mag dit niet van mijn moeder :(

Ohh waarom niet :oo

anniek, leuk :D echt boksen zonder kicken zeg maar? :+

Ik heb op woensdag sparren en donderdag zaktraining.

Op woensdag moet je dus wel echt tegen elkaar. Das erg wennen xD tegenwoordig doen we ook nog wel eens na het afgesproken sparren zeg maar (dus dat je op volgorde bepaalde handelingen tegen elkaar moet doen), dat de beginners dan nog vrij mogen boksen en kickboksen tegen de zak :') ipv vrij sparren tegen elkaar.

Dat vrij sparren tegen elkaar vind ik echt super moeilijk.

Ben net ook weer terug. Heul hard gezweet vandaag, ook zo dat het in MN ogen liep xD normaal heb ik dat niet. T is ook wel vies warm vandaag.

Nu even rustig afkoelen. Anders zweet ik na het douchen zo nog xD hebben jullie dat ook altijd?

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 20:55

Ik vind het 'vrij' sparren ook erg moeilijk. Ik ben bang om iemand pijn te doen, terwijl ik dat dus niet doe...zal eerder andersom zijn :+ Met name die snelheid en de 'gaatjes' zien in iemand zijn/haar verdediging vind ik lastig!
Ik ga thuis ook altijd eerst even op de bank zitten of een stukje lopen om goed op te drogen :j

AnniekSolana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 20:56

Thesserd ik ga boksen bij Fitland en daar noemen ze het boxing, maar als het goed is wordt er ook wel gekickt haha. Ik zal het vanzelf zien volgende week. Waar hebben jullie trouwens jullie bandages gekocht en hoe lang hebben jullie ze? Ik heb namelijk gemerkt dat ze die niet zomaar in elke sportzaak hebben.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 21:20

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 21:22

Bonjoy, ja dat heb ik dus ook altijd. Heel voorzichtig doen terwijl die ander dan zegt: nou, t mag wel wat harder :') Ik weet ook nooit goed waar ik moet slaan. Gaatjes zoeken is idd lastig. Vaak mep ik dan wat op de armen of op de handschoenen. Heel af en toe buik, maar dan zachtjes :+

Anniek, aah oke. Leuk :D Het kicken vond ik heel lastig in het begin maar het gaat me steeds beter af. Ben benieuwd hoe jij het vindt :P

Bandages, handschoenen én scheenbeschermers kon ik bij onze vereniging zelf kopen. Trainer koopt in bij Windy ofzo en verkoopt volgens mij zelfs zonder marges aan ons door. Wat bedoel je met "hoe lang hebben jullie ze?" Hoe lang de bandages zijn of hoe lang we ze al hebben? xD

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 21:24

Ze vind het volk dat er op af komt 'slecht' en de sport is te agressief :')

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 21:25

Haha ja! In de buik durf ik bij een ander ook niet hard te slaan :+

Ik heb ze al een aantal weken, en ze zijn volgens mij 3,5 meter lang _O- Heb twee setjes, zodat ze ook af en toe een keertje in de was komen, want geloof me...ze gaan stinken!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 21:29

lotlot2 schreef:
Ze vind het volk dat er op af komt 'slecht' en de sport is te agressief :')

Ik mocht het ook nooit van mijn moeder. Die vond het een mannensport, agressief en gevaarlijk. Maar verdien nu zelf, dus ben er toch mee begonnen. Ik merk juist in onze groep dat het allemaal heel vriendelijke mensen zijn, absoluut geen macho's of 'slecht' volk. Als je als buitenstaander naar een training kijkt kan het er hard en ruig uitzien, maar dat valt reuze mee. Iedereen is dan geconcentreerd en weet goed wat 'ie doet, en je kunt altijd aangeven dat het te hard/pijnlijk is. Van (kick)boksen word je enorm fit, het is goed voor je zelfvertrouwen en je kunt je er heerlijk 'leeg' in maken :).

Oh, en ik ben in het dagelijks leven Verpleegkundige en paardenmuts, dus zo slecht ben ik echt niet 8-)

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 21:40

@lotlot2 :') Sja, ik kan me voorstellen dat er verenigingen zijn waar 'slecht volk' op af komt... maar er zijn zeker genoeg verenigingen waar de sfeer juist super is volgens mij hoor. Sportcentrum waar ik train is in ieder geval super. Allerlei verschillende soorten mensen door elkaar heen, dat maakt het leuk :D

Anders ga je op proefles en vraag je je moeder mee om te kijken haha. Kan geen kwaad toch.

Ik weet ook niet of ik het gemogen had als ik jonger was geweest trouwens hoor. Mocht vroeger niet op voetbal namelijk, maar toen was ik wel een heeeel stuk jonger. 10 ofzo :+

Ik heb maar 1 setje bandages en ze gaan elke week in de was xD Na het trainen op woensdag hang ik ze uit aan de waslijn zodat ze kunnen uitwaaien en dan draag ik ze donderdag weer. Daarna gaan ze in de was.

AnniekSolana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 21:55

Thanks voor de site Bonjoy! Daar ga ik eens kijken.
En ik bedoelde de lengte van de bandages Thesserd :D haha. Want ik had begrepen dat je verschillende lengtes hebt en dat ze zeker niet te kort moeten zijn.
Ik ben echt super benieuwd en heb er zo veel zin in!

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 21:59

Volgens mij heb ik 3 of 4 meter, maar kan het maar zo mis hebben xD

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 22:09

Had ik deze hier al eens geplaatst? Kwam toen net thuis uit mijn werk, en de handschoenen waren binnen! :D Vorige maand ergens.

Afbeelding

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 22:10

Gaaf!

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 22:15

Oeh hip! Ik heb ook met roze. Nouja, mijne zijn helemaal roze :') Wat voor gewicht heb jij? Ze zien er groot uit, of lijkt dat net door de foto zo?

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 22:27

Lijkt ook wel een beetje door de foto denk ik :) Mijne zijn 14oz.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 22:28

Oeh nouja 14 is niet mis haha. Heb zelf 12 :P Vind 12 al zwaar :oo Wat een spierballen zul jij kweken haha xD

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 22:30

Ik meld me ook!
Doe vaak training op de zak, conditioneel zwaar en vindt het daarnaast gewoon heerlijk om er op los te meppen en schoppen op z'n zak. Daarnaast ook af en toe kickboksen tegen de persoon. Wat een adrenaline, na de training sta ik nog te shaken..

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 08:53

Awesome die foto! :))
Ik heb ook 14 oz. :=

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 18:48

Ik meld me ook! Ik kickboks inmiddels bijna weer een jaar geloof ik. Maar niet elke week. Wij trainen met een kleine groep gevorderden(en ik :') )
ik vind het geweldig en het geeft me ook meer zelfvertrouwen. Wij boksen meer tegen personen dan tegen een zak. Tegen een zak doe je in de sportschool maar :j
ik heb wel iedere x blauwe plekken door mn bescherming heen en spierpijn, maar hey daar word je hard van ^^

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 18:50

Ik boks overigens met mannen, die allema ouder zijn dan ik haha.

AnniekSolana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 21:08

Ik heb gisteren mijn eerste training gehad, wat was dat vet zeg :D . Was wel even pittig, omdat ik nog helemaal niks kende en de rest al minimaal 4 lessen gehad had. Maar omdat we maar met een groepje van 7 zijn heb ik gisteren veel persoonlijke begeleiding gekregen dus dat was super fijn.
Jammer dat het maar één keer in de week is -O- . Maar ik ga nu op de donderdag een andere les meedoen puur voor mijn conditie, dus ik hoop dat ik daar ook profijt van ga hebben tijdens het kickboksen :) .
Ik vind het in ieder geval super tof.

Hebben jullie trouwens al snel eigen handschoenen aangeschaft?

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 21:48

Ik boks ook nog steeds :D al lees ik hier mee mee dan dat ik wat plaats.

Bandages vind ik verschrikkelijk, ik heb bij de fightshop handschoentjes van adidas gekocht, heerlijk.
Moeilijkste vind ik toch de juiste techniek. Al spar ik nu met een vrouw die werkelijk een kneus is, zucht.
Doen jullie ook touwtje springen? Heerlijk js dat als warming up!

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 23:01

Ik heb vrij snel mijn eigen handschoenen gekocht! Vond het maar niks die zweet dingen waar 100 man met hun handen in zaten. En voor die 30 eu heb ik het wel over!

Met sparren moet ik alleen nog een goed bitje vinden alles is zo groot en daar kan ik niet zo goed tegen (kokhalzen) maar kindermaat is te klein..