Ik boks ook
laatst een bokszaktraining meegedaan en gister kickboksen
erg tof! Net alle spullen bestelt
vanavond handschoenen ophalen
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Vond het in het begin wel raar, normaal mag je geen andere mensen slaan of schoppen, nu moet het
lotlot2 schreef:Ik zou graag willen beginnen met kickboksen maar helaas mag dit niet van mijn moeder

echt boksen zonder kicken zeg maar? 
ipv vrij sparren tegen elkaar.
Met name die snelheid en de 'gaatjes' zien in iemand zijn/haar verdediging vind ik lastig!

Ik weet ook nooit goed waar ik moet slaan. Gaatjes zoeken is idd lastig. Vaak mep ik dan wat op de armen of op de handschoenen. Heel af en toe buik, maar dan zachtjes 
Het kicken vond ik heel lastig in het begin maar het gaat me steeds beter af. Ben benieuwd hoe jij het vindt 
lotlot2 schreef:Ze vind het volk dat er op af komt 'slecht' en de sport is te agressief
.
Sja, ik kan me voorstellen dat er verenigingen zijn waar 'slecht volk' op af komt... maar er zijn zeker genoeg verenigingen waar de sfeer juist super is volgens mij hoor. Sportcentrum waar ik train is in ieder geval super. Allerlei verschillende soorten mensen door elkaar heen, dat maakt het leuk 

haha. Want ik had begrepen dat je verschillende lengtes hebt en dat ze zeker niet te kort moeten zijn.
Wat voor gewicht heb jij? Ze zien er groot uit, of lijkt dat net door de foto zo?
Mijne zijn 14oz.
Vind 12 al zwaar
Wat een spierballen zul jij kweken haha xD
)
. Was wel even pittig, omdat ik nog helemaal niks kende en de rest al minimaal 4 lessen gehad had. Maar omdat we maar met een groepje van 7 zijn heb ik gisteren veel persoonlijke begeleiding gekregen dus dat was super fijn.
. Maar ik ga nu op de donderdag een andere les meedoen puur voor mijn conditie, dus ik hoop dat ik daar ook profijt van ga hebben tijdens het kickboksen
.
al lees ik hier mee mee dan dat ik wat plaats.