jeuk bij gips

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Pandameisje

Re: jeuk bij gips

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-14 20:42

ik heb geen bel te goed :(

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 21:06

alltimapanda schreef:
ik ga in de ochtend 6.30 weg en kom 19.00 thuis dus tijd om te bellen heb ik niet

En je hebt vast geen mobiel waar je even tussendoor mee kan bellen? Neem aan dat je nog op school zit of stage loopt als je daar even vraagt mag je ook wel even met een vaste lijn bellen beetje zelfstandigheid krijgen is erg goed!

Doriine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 21:13

Idd zelf een beetje initiatief nemen! Je mag vast even bellen. T nummer in je eigen tel zetten en het dan zelf regelen als je ouders het niet willen. Dr zal toch een keer wat nieuws omheen moeten

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-14 21:29

Papa gaat morgen al bellen na dat ik weer in huilen was uit gebarste dat ik ik niks kan en walg ban dit gips

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 21:36

Ruzie met je ouders is niet zo slim, als je het bijlegt willen ze je vást wel helpen met je haar wassen. Desnoods even langs de buren voor een plastic zak, ookal ga ik er van uit dat je wel ergens een boodschappentasje/vuilniszak hebt liggen. Fijn dat je vader morgen gaat bellen!

Dat je gips vies is komt misschien omdat je er mee paardrijdt? ;)

Je gips schoon houden is belangrijk, het scheelt namelijk weer een beetje jeuk! (vieze stukjes, zandkorrels etc glippen je gips in, en dat jeukt flink)

alltimapanda schreef:
pff ik breek liever een been dan een arm nu moet ik alles vragen zelfs om flesje open te maken

als je je been breekt en je tot over je knie in het gips zit, moet je zelfs aan iemand anders vragen om je de trap op en af te helpen, je broek uit te trekken als je naar de wc moet, je sokken aantrekken :j Het kan altijd erger, ik spreek uit ervaring :+

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-14 21:43

Tammy_ schreef:
Ruzie met je ouders is niet zo slim, als je het bijlegt willen ze je vást wel helpen met je haar wassen. Desnoods even langs de buren voor een plastic zak, ookal ga ik er van uit dat je wel ergens een boodschappentasje/vuilniszak hebt liggen. Fijn dat je vader morgen gaat bellen!

Dat je gips vies is komt misschien omdat je er mee paardrijdt? ;)

Je gips schoon houden is belangrijk, het scheelt namelijk weer een beetje jeuk! (vieze stukjes, zandkorrels etc glippen je gips in, en dat jeukt flink)

alltimapanda schreef:
pff ik breek liever een been dan een arm nu moet ik alles vragen zelfs om flesje open te maken

als je je been breekt en je tot over je knie in het gips zit, moet je zelfs aan iemand anders vragen om je de trap op en af te helpen, je broek uit te trekken als je naar de wc moet, je sokken aantrekken :j Het kan altijd erger, ik spreek uit ervaring :+

ik heb al bijna geen jeuk meer

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 21:44

Ik heb het beide gehad.

En je kan echt wel douchen. Pak een vuilniszak en een stiekje klaar.

Nee leuk is het niet maar het moet even. En tja je gaat wel te paard.... eigen risico oke maar verstandig......

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-14 21:48

we hebben alles goed als paard druk gaat doen stap ik gewoon af en loop ik er naast :) en verder stap ik alleen maar en soms klein stukje draven

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 21:49

En met je gips ben je snel genoeg eraf. Het is en blijft een dier. Maar goed....

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-14 21:52

ik weet het

unbelievable

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 21:59

Koude föhn er op zetten doet het ook goed!

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 22:12

Ik vind trouwens wel dat je behoorlijk zeurt hoor, leg je erbij neer, van zo negatief doen gaat het er echt niet eerder af hoor. Zo zielig ben je niet, want je rijdt er zo te lezen ook gewoon mee paard. Als het echt pijn zou doen en het gips je in de weg zou zitten, had je daar heel de behoefte niet aan.

Tuurlijk is gips niet ideaal, maar het zijn een paar weekjes en als je je er niet zo druk om maakt is het allemaal prima te doen. Helemaal dat lichte gips straks.

Je moet er toch even mee dealen, of je het nu leuk vind of niet. Er zijn ergere dingen in het leven ;)

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-14 22:29

DewiRox schreef:
Ik vind trouwens wel dat je behoorlijk zeurt hoor, leg je erbij neer, van zo negatief doen gaat het er echt niet eerder af hoor. Zo zielig ben je niet, want je rijdt er zo te lezen ook gewoon mee paard. Als het echt pijn zou doen en het gips je in de weg zou zitten, had je daar heel de behoefte niet aan.

Tuurlijk is gips niet ideaal, maar het zijn een paar weekjes en als je je er niet zo druk om maakt is het allemaal prima te doen. Helemaal dat lichte gips straks.

Je moet er toch even mee dealen, of je het nu leuk vind of niet. Er zijn ergere dingen in het leven ;)

oke maar ja ik word niet blij van gips haha ;p

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 22:32

Ik heb een paar jaar geleden 3 maand met mijn arm van de elleboog t.m. de vingers, in het gips (polyester) gelopen. Ik deed alles, ook uitmesten. touwlus onder door de vork, om de pols en scheppen maar. De kruiwagen moest wel door een ander geleegd worden. Kortom je leert er wel mee leven. Douchen deed ik met een plastic zak en een postelastiek net boven het gips

Kimmm_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 21:27

Ik gebruikte altijd een sateprikker, daar prik je echt niet maar zo je huid mee kapot.
Maar het is inderdaad een drama