Ik ben het beu.. Mager?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_mexx_lady_

Re: Ik ben het beu.. Mager?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-14 19:42

Eigenlijk wel. Tis dubbelzijdig want de ene keer zegt ze je bent dun blablabla maar gisteren stonden we in de kledingwinkel en had ik een jurkje aan waarop de verkoopster zei "wow wat heb jij een figuurtje!" en mijn moeder daarop zei "Ja het staat haar echt goed". En de winkel erna kan ze net zo goed weer zeggen "te dun".
Ik ben het eigenlijk beu. Heb er een paar dagen over na gedacht en ben tot de conclusie gekomen dat ik gewoon dun wil zijn, dunner als nu... Net zo dun tot ik dat gevoel van dik zijn niet meer heb..

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 20:13

Ik snap dat je het beu bent....!
Iemand die belangrijk voor je is - je moeder, in dit verhaal, maar niet alleen zij - die zo kan wisselen, daar wordt niemand vrolijk van.

En ik snap ook dat je de wens hebt om dingen in eigen hand te hebben, ook dat voelt op zichzelf genomen erg prettig.

Maar deze combinatie gaat denk ik niet werken.

Ken je de spreuk: "doe wat je wil, geroddeld wordt er toch"?
Ook dat is een manier om zaken in eigen hand te houden (jij doet wat jij goed acht, onafhankelijk van wat anderen vinden, dat geeft een bepaald soort rust).
(En ja, herrie met die anderen kan het ook opleveren, i am sorry).

Maar al ben je nog zo dun, feitelijk, kun je zelf nog altijd het gevoel van dik zijn hebben, dus dat werkt niet.
En je geeft je moeder ook nog eens extra munitie om jou pijn te doen met 'te dun', dus in dat opzicht werkt het ook niet.

Sterkte!

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 10:25

TS: volgens mij ben je helemaal niet op zoek naar je streefgewicht, maar naar een gezond zelfbeeld.
Natuurlijk helpt het als je in de spiegel kijkt en denkt: dat ziet er goed uit. Maar al ben je nog zo dun, met je huidige zelfbeeld zul je altijd lelijke dingen aan jezelf zien.

Overigens ben ik zelf 21 jaar, 1.85 en weeg zo'n 67/68 kilo. Ik ben niet mager, maar wel dun. Dat komt omdat ik gewoon ontzettend veel beweeg, elke dag (en lang zijn helpt mee) en weinig snoep.
Mijn zus weegt ongeveer hetzelfde als mij en is evenlang. Maar ziet er heel anders uit.
Hoe je gebouwd bent en vet opslaat, hoe zwaar je botten zijn, hoeveel spier je hebt etc. telt allemaal mee voor je gewicht.

Heb jij bijvoorbeeld cup D, nauwelijks vet en heel veel spier, zul je er heel anders uit zien dan iemand die een cup A heeft en nauwelijks spieropbouw met hetzelfde gewicht en lengte.

Ik zou als ik jou was dus niet op de getallen kijken, die zijn verraderlijk. Ben je ontevreden over je buik? Ga buikspieroefeningen doen. Ontevreden over je benen? Ga wielrennen. Ontevreden over beiden? Ga hardlopen.
Kan goed zijn dat je 64 kilo weegt en heel tevreden bent als je in de spiegel kijkt, doordat je kilo's vet omgezet hebt in kilo's spier (en spier weegt zwaarder dan vet).

En daar hard aan werken dmv sport en doorzettingsvermogen, maakt al dat je zelfbeeld omhoog gaat. Los van de resultaten die je boekt.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 10:31

Hoi meissie,
Er komt genoeg langs hier in het topic maar ik wil je even wijzen op een paar topics op bokt waar je je eetgedrag in de gaten kunt houden en gezonder eten. Dit om te voorkomen dat je doorschiet en om steun te krijgen. veel bokkers zitten in hetzelfde schuitje en we moeten elkaar daar maar beetje in steunen :)
over je lijf en dunner zijn ga ik het niet hebben, een gezond lichaam is een mooi lichaam.

[VT] Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III
PocoGaucha @ [HK] Motivatie topic - Gezond eten/afvallen/goede leefstijl

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 17:57

minikatje schreef:

Zou niet weten waarom TS naar dat eerste topic zou moeten gaan kijken, daar zijn ook genoeg Bokkers bij die ongezond of te weinig eten. :=
Tweede topic kan je natuurlijk wel altijd eens aanklikken voor advies. :p

63 kg is voor jouw lengte een redelijk normaal gewicht, maar dat hangt ook van je bouw en zo af, als je smal gebouwd bent zal je automatisch minder wegen dan iemand die wat breder gebouwd is. Zou eerder op het beeld afgaan, steken je heupbotten, ribben etc fel uit? Heb je echt bijna geen vet meer? Niet dat je ribben uit moeten steken om te mager te zijn, maar denk wel dat je weet wat ik bedoel. :)
Verdere tips zijn al in het topic gegeven dus ga het hierbij houden.xD

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-14 18:01

Je ziet mijn heupbotten wel, maar niet extreem hoor.. Je kan ze goed voelen.
Ribben steken niet uit, helemaal niet zelfs en vet zit er genoeg hoor!

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 18:04

Je moet je alleszins geen zorgen maken dat je te dik bent dan. :)

Als je je buik wat strakker wilt zou ik gewoon wat buikspier oefeningen gaan doen. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 18:38

Ik zou ook niet teveel op anderen afgaan en op gewicht en lengte etc, maar hoe jij je voelt in dit lijf en of je happy met jezelf bent. Vooral dat laatste is belangrijk, want als jij zelfverzekerder bent maakt het niet zoveel uit of je 5 kilo lichter of zwaarder bent.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-14 19:16

Probleem is: ik ben dus niet happy met mezelf... Kan goed zijn dat ik 5kg lichter net zo ongelukkig ben maar dit is ook niet alles

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 19:19

_mexx_lady_ schreef:
Probleem is: ik ben dus niet happy met mezelf... Kan goed zijn dat ik 5kg lichter net zo ongelukkig ben maar dit is ook niet alles

Daarom zou ik je geluk niet laten afhangen van je gewicht maar eens gaan kijken wat je zo neerslachtig maakt. Waarom kun je nu niet tevreden zijn met jezelf? Gelukkig gebruik ik niet zo vaak omdat je nu eenmaal niet altijd gelukkig bent. Als je cijfers kunt geven wanneer 0 dood willen is en 10 dolgelukkig, dan is het normaal dat je tussen de 6 en de 8 balanceert en zo nu en dan eens omhoog of omlaag schiet.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 19:19

Misschien moet je dan toch beter eens met een psycholoog gaan praten? :)
Dat je niet tevreden bent over je gewicht heeft dan waarschijnlijk met nog heel wat andere dingen te maken.

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 19:20

TS al een vertrouwenspersoon kunnen vinden in je omgeving om eens mee te praten?

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 19:28

jeetje,wat ontzettend moeilijk..

ik heb hier ervaring mee en ik kan je vertellen dat je op tijd moet ingrijpen voordat het te laat is.
bij mij kwam het te laat met hele nare gevolgen...

ik denk dat dit afvallen een gevolg van iets is..je moet opzoek gaan naar de oorzaak,waar het vandaan komt.

bij mij was het controle willen hebben.

je mag me altijd pb-en (:

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-14 20:39

Unoo.. ik heb er vandaag over nagedacht echt de hele dag. Een goede vriend van me zegt wel constant als er iets is zeg het me dan he! Maar ik heb niet het gevoel dat ik dit bij hem kwijt kan. Hij begrijpt het niet. Meeste vriendinnen ook niet want die komen niet verder als "je bent helemaal niet dik joh wat moet ik dan wel zeggen?"
Ik ben aan het denken om een klasgenoot van me in te lichten. Hij kent al een deel van mijn verhaal, en hij is oud genoeg om hier nuchter over na te denken...

Even een updateje.. Ben net op de weegschaal gaan staan voor ik onder de douche ging en die zei 59kg

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 22:01

DezeNaam schreef:
minikatje schreef:

Zou niet weten waarom TS naar dat eerste topic zou moeten gaan kijken, daar zijn ook genoeg Bokkers bij die ongezond of te weinig eten. :=
Tweede topic kan je natuurlijk wel altijd eens aanklikken voor advies. :p

63 kg is voor jouw lengte een redelijk normaal gewicht, maar dat hangt ook van je bouw en zo af, als je smal gebouwd bent zal je automatisch minder wegen dan iemand die wat breder gebouwd is. Zou eerder op het beeld afgaan, steken je heupbotten, ribben etc fel uit? Heb je echt bijna geen vet meer? Niet dat je ribben uit moeten steken om te mager te zijn, maar denk wel dat je weet wat ik bedoel. :)
Verdere tips zijn al in het topic gegeven dus ga het hierbij houden.xD

En daar krijgen ze ook genoeg feedback op.
pro-analijstjes zijn niet toegestaan.

Lottexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 22:32

Afvallen zal je niet opleveren wat je wil, een negatief zelfbeeld is meer dan hoe jij er uit ziet. Als jij minder weegt levert jou dat niet een beter zelfbeeld op.En daarmee wil ik niet zeggen dat je meteen een eetstoornis hebt of gaat krijgen. Maar probeer jou eigenwaarde niet te zoeken in afvallen aangezien je hem daar nooit gaat vinden. 59 kg bij een lengte van 1.75 is eerder te licht dan te zwaar, en ik weet dat je dat niet wil horen. Maar perfect bestaat niet, want eerlijk wat gaat het afvallen jou opleveren? Een mens is zoveel meer dan dun zijn, heb jij je vrienden geselecteerd op hun uiterlijk of op hun eigenschappen? Wees een beetje lief voor jezelf en ga eens na wat jou positieve punten zijn. Want geloof mij die zijn belangrijker dan jou uiterlijk.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-14 11:29

Ik heb wel positieve punten, en die zeg ik ook maar die overtuigen me jammer genoeg niet..

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 11:56

_mexx_lady_ schreef:
Meeste vriendinnen ook niet want die komen niet verder als "je bent helemaal niet dik joh wat moet ik dan wel zeggen?"

Maar je bent ook helemaal niet dik :Y) . Dan kan je wel gaan praten met andere mensen, maar dan ben je nog stééds niet dik. Lijkt me toch wel verstandig om dit op hoger (professioneel) niveau te bespreken.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 17:06

_mexx_lady_ schreef:
Ik heb wel positieve punten, en die zeg ik ook maar die overtuigen me jammer genoeg niet..

:(:) :(:) :(:)

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-14 18:31

Maar he Janneke ik heb ze wel en ik ken ze ook en ik weet dat het mijn troeven zijn

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 18:36

Ga naar de huisarts ... en vertel dat je niet lekker in je vel zit en negatieve gedachtes hebt en laat je doorverwijzen naar een psycholoog. Met je gewicht is niks mis... je gebruikt het alleen maar omdat je denkt dat iemand die slank is ook gelukkig is... maar zo werkt het niet... (ook al doet de reclame wereld etc anders geloven daar is slank=gelukkig) ... je moet aan je zelfvertrouwen, je eigenwaarden en je zelfbeeld werken... en dat is niet makkelijk (beetje afvallen is makkelijker) maar echt ga naar de huisarts en vertel (of laat lezen) hoe je je voelt... en zoek hulp.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 18:38

Ga toch eens op zoek naar die vertrouwenspersoon, van ellende afvallen is gewoon niet wenselijk en ik kan je garanderen; je eigenwaarde gaat echt niet accuut omhoog. Niet meer uitstellen, maar actie ondernemen.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-14 18:56

Iemand vroeg hier trouwens naar een vertrouwenspersoon. Goed over nagedacht en de juiste persoon gevonden, dacht ik.
Berichtje gestuurd of ie even tijd heeft dat ik met iets op mijn maag zit. Krijg ik half 1 s'nachts een berichtje dat hij nu niet thuis is en totaal niet nuchter dus dat hij nu niks voor me kan doen. Hij ging me vandaag iets laten weten en dan dingen we praten.
Tot nu toe nog niks gehoord, en twijfel nu dus ook of hij wel de goede vertrouwenspersoon is

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 18:57

Hmmm dat klinkt niet heel professioneel om het maar netjes te zeggen...

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-14 19:01

Is ook geen professional, is gewoon een vriend van me waarvan ik op aan kon dat hij niet direct ging beginnen van "maar je bent niet dik, kijk dan naar mij". Wat merendeel wel doet.