Back on track producten (ervaringen?)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gulpje

Re: Back on track producten (ervaringen?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 13:33

Sinds 2 weken heb ik voor mijn paard de BoT onderlappen. Ik moest zijn been al met gewone onderlappen bandageren van de VA, maar sinds we de BoT versie gebruiken begint het been er weer als normaal uit te zien. Ik vind het echt een geweldig verschil tov gewone lappen en ben er heel blij mee!

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 18:50

Ik denk eraan om een back on track rugwarmer te bestellen. Mijn merrie heeft tijdens de henstigheid last van stijve spieren en extra gevoeligheid. Hoelang moet je zo iets op doen, om resultaat te bereiken?

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 18:57

henshem schreef:
De maasdeken gebruik ik voor en na het rijden en 's nachts. Mijn paard is er super los door. Verder gebruik ik de rugwarmer van Fedimax voor bij het longeren en voor en na het rijden voor mijn andere paard. Die rugwarmer heeft een betere pasvorm dan die van Back on Track.

Vind je de fedimax deken net zo goed werken als de back on track? Deze zijn ook goedkoper zag ik. En wat ruimer qua pasvorm.

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 20:27

Pivanti schreef:
henshem schreef:
De maasdeken gebruik ik voor en na het rijden en 's nachts. Mijn paard is er super los door. Verder gebruik ik de rugwarmer van Fedimax voor bij het longeren en voor en na het rijden voor mijn andere paard. Die rugwarmer heeft een betere pasvorm dan die van Back on Track.

Vind je de fedimax deken net zo goed werken als de back on track? Deze zijn ook goedkoper zag ik. En wat ruimer qua pasvorm.

Ja Fedimax werkt net zo fijn. Maar van Fedimax is er geen type maasdeken, wel rugwarmers, fleecedekens en nier/uitrijdekens met 'ceramic'. Maar fleece vind ik bijv. nu te warm voor 's nachts. Onder de maasdeken van BOT is hij mooi droog. En de rugwarmer vind ik niet geschikt om de hele nacht op te laten.
Zelf heb ik sinds een paar dagen een shirtje van BOT. Daar ben ik nu mee aan het opbouwen. De warmte is comfortabel, maar je hebt het er niet warm van. :)

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 20:38

Oke dank je. Ik wil dan denk ik voor een rugwarmer gaan. En dan voor/narijden gebruiken.

callass

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 09:30

Ik heb sinds gister de beenbeschermers heb ze een uurtje om gehad op stal dus in rust(stal rust nog 1,5 week) zijn benen waren helemaal bezweet. Nu vraag ik mij af, het is toch juist schadelijk als de pezen te warm. Dit was in rust hoe erg is het tijdens training?

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 06:42

callass schreef:
Ik heb sinds gister de beenbeschermers heb ze een uurtje om gehad op stal dus in rust(stal rust nog 1,5 week) zijn benen waren helemaal bezweet. Nu vraag ik mij af, het is toch juist schadelijk als de pezen te warm. Dit was in rust hoe erg is het tijdens training?

Misschien was dit een eerste reactie op het materiaal. Volgens mij is het niet de bedoeling dat je (of je paard) ervan gaat zweten maar het lichaam moet er wel aan wennen. Langzamer opbouwen?

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 11:03

Zijn de peesjes al in de verkoop?

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 13:13

Ja

Sunlover1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 10:32

Ik word net getipt over de producten van BOT en ben heen nieuwsgierig of het voor mij en mijn paard wat kan zijn!!!! :j
Ik heb zelf fyblomyalgie (vooral nek, rug en heupen), een whiplash en de aandoening van Raynaud (amper tot geen doorbloeding in vingers en tenen dus functieuitval en veel pijn en last bij kou).
Heb dus qua gewrichten en spieren veel pijn en extreme reacties op kou, vocht en wind. Zo lastig als de een echt buiten mens bent |(

Ik heb dus eigenlijk interesse in alle producten die hierbij kunnen helpen! Omdat ze kenelijk duur zijn zl ik niet alles aan kunnen schaffen maar zou graag wat voor mijn nek/schouders, handen en voeten willen.

Als het voor mij bevalt zou ik ook wel wat voor mij paard willen. Hij is inmiddels 18 en niet meer zo soepel. Zat dus te denken aan iets voor zijn rug en/of schouders.

Mocht iemand tips hebben dan hoor ik het graag!!

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 11:35

Sunlover1 schreef:
Ik word net getipt over de producten van BOT en ben heen nieuwsgierig of het voor mij en mijn paard wat kan zijn!!!! :j
Ik heb zelf fyblomyalgie (vooral nek, rug en heupen), een whiplash en de aandoening van Raynaud (amper tot geen doorbloeding in vingers en tenen dus functieuitval en veel pijn en last bij kou).
Heb dus qua gewrichten en spieren veel pijn en extreme reacties op kou, vocht en wind. Zo lastig als de een echt buiten mens bent |(

Ik heb dus eigenlijk interesse in alle producten die hierbij kunnen helpen! Omdat ze kenelijk duur zijn zl ik niet alles aan kunnen schaffen maar zou graag wat voor mijn nek/schouders, handen en voeten willen.

Als het voor mij bevalt zou ik ook wel wat voor mij paard willen. Hij is inmiddels 18 en niet meer zo soepel. Zat dus te denken aan iets voor zijn rug en/of schouders.

Mocht iemand tips hebben dan hoor ik het graag!!

Voor je paard kan je eventueel ook terecht bij Fedimax die dekens zijn goedkoper. Ik gebruik de zadeldekken van BOT, heb via MP een maasdeken van BOT op de kop getikt en heb een rugwarmer van Fedimax. Zelf gebruik ik een BOT t-shirt om in te slapen.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 14:00

Morris schreef:
Zijn de peesjes al in de verkoop?

Foto's zijn wat groot uitgevallen

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

De nieuwe Kevler springschoenen
Afbeelding Afbeelding

Bij te veel problemen met mijn nek (heb ook een whiplash) gebruik ik de nekbeschermer, ik heb ook het BOT kussen

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 20:40

Even weer het topic om hoog gooien met mijn vraag.

Beetje raar maar is er veel verschil (Op de pasvorm natuurlijk na) tussen de fleecedeken voor mensen en de fleece deken voor paarden?

Want als het de zelfde werking heeft op het paard ga ik misschien een deken voor mensen aanschaffen en voor mijn paard gebruiken. Scheelt namelijk zoon 200 euro en voor de mooiheid doe ik het niet!

Iemand toevallig een idee?

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 20:56

Ik heb beiden :)
Nu is de fleecedeken voor paarden zo gemaakt dat het het zweet opneemt en afvoert. De deken wordt bovenop nat en je paard wordt droog en niet koud...even plastisch uitgelegd.
Dit doet de deken voor mensen niet denk ik.
Daarnaast zit je nog met pasvorm. Je kunt de deken wel opleggen, maar die zal bij iedere stap die je paard zet wegglijden.
Persoonlijk vind ik de fleecedeken voor paarden echt zijn geld wel waard.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 21:40

Ik zou er dan een dekensingel omheen doen en eventueel kan ik iets maken zodat het van voren ook vast zit.

Sorry was vergeten te zeggen dat ik het niet zal gebruiken voor als echte zweetdeken, echt puur voor de warmte.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 22:09

Voor een paard is het comfortabeler om een passende deken op te hebben dan een deken met een strakke elastieken singel om zijn buik.
Maar alles is mogelijk natuurlijk.
De deken voor mensen is ook ademend en heeft dezelfde Back on track werking als de fleece voor paarden. Het zou wel kunnen zijn dat de kwaliteit fleece voor paarden sterker is als bij de deken voor mensen. Daar heb ik zo geen antwoord op, maar dat is bij de fabrikant na te vragen.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 22:12

Dank je voor je antwoord!

Ik kan en ga geen 250 euro ongeveer uitgeven aan aan zweetdeken. Dan is zoon mensen deken wel te proberen! Ik ga er even over na denken al lijkt zoon deken voor mijzelf ook heerlijk...

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 22:25

wortelsussie schreef:
Dank je voor je antwoord!

Ik kan en ga geen 250 euro ongeveer uitgeven aan aan zweetdeken. Dan is zoon mensen deken wel te proberen! Ik ga er even over na denken al lijkt zoon deken voor mijzelf ook heerlijk...

Daarom misschien toch bij Fedimax kijken die fleecedeken is een stuk goedkoper en dan heb je toch goede pasvorm.

elfje72

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 23:05

Hoe zit het bij de Back on Track Royal Work Boots met voor en achter?

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 06:29

Wat wil je erover weten?

elfje72

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 22:46

Of de Royal Work Boots alleen voor de voorbenen zijn. Bij b.v. Veredus Piaffe heb je beschermers voor de voorbenen en een iets ander model voor de achterbenen.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 09:31

Er is 1 model.

elfje72

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 02:59

En die past alleen voor?

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 12:19

De bescherming voor de voorbenen past achter niet.
Ik heb ergens de achterbeschermers in dit topic geplaatst
Ze hebben nu ook normale kogel beschermers.