Klacht indienen over hoeveelheid medicijnen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: Klacht indienen over hoeveelheid medicijnen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 11:37

Doordat iemand snel achteruit gaat kan het voorkomen dat hij binnen een maand niet zelfstandig meer kan eten en drinken. Ik zou je wel willen adviseren om eens jezelf in te lezen in het ziektebeeld dementie, zodat je ook weet wat voor ziekte het is met welke stadia's. Want weet je eigenlijk wel iets over de ziekte?

Zorgzaam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-14 12:24

purny schreef:
Doordat iemand snel achteruit gaat kan het voorkomen dat hij binnen een maand niet zelfstandig meer kan eten en drinken. Ik zou je wel willen adviseren om eens jezelf in te lezen in het ziektebeeld dementie, zodat je ook weet wat voor ziekte het is met welke stadia's. Want weet je eigenlijk wel iets over de ziekte?
Betreffende persoon kon al niet meer zelfstandig drinken, eten ging nog wel.
Maar geeft nu duidelijk aan geen trek te hebben in eten en drinken gaat met veelste kleine beetjes.

Armaris

Re: Klacht indienen over hoeveelheid medicijnen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 23:20

Ik vind het nogal wat dat je een klacht wilt insturen over de hoeveelheid medicatie.
Ja, sommige mensen nemen veel medicatie en ja dat is allemaal nodig.
Wij, zorgverleners, geven niet voor ons plezier medicatie aan mensen. Daar is altijd een reden voor.
Wij zijn 24/7 bij de patiënt en, hoe hard ook, niet de familie.
Vaak zijn mensen 's nachts verwarder dan overdag en dan ontstaan er wel eens agressieve situaties.
In zulke situaties moeten we onszelf, de persoon in kwestie en de anderen beschermen.
Zulke medicatie zorgt ervoor dat het dan allemaal wat rustiger is en de patiënt ook kan slapen :)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 00:17

pipo schreef:
Lekker veel pammetjes... %) Ik zou hem/haar een jointje geven..is homeopathisch ;)

Cannabis is bepaald niet homeopatisch, als je er toch een interessante medische term aan wilt geven is "phytotherapeutisch" wellicht toepasselijk.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 17:26

Armaris schreef:
Ik vind het nogal wat dat je een klacht wilt insturen over de hoeveelheid medicatie.
Wij, zorgverleners, geven niet voor ons plezier medicatie aan mensen. Daar is altijd een reden voor.
Vaak zijn mensen 's nachts verwarder dan overdag en dan ontstaan er wel eens agressieve situaties.
In zulke situaties moeten we onszelf, de persoon in kwestie en de anderen beschermen.
Zulke medicatie zorgt ervoor dat het dan allemaal wat rustiger is en de patiënt ook kan slapen :)

Goed gesproken!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 17:31

purny schreef:
Armaris schreef:

Goed gesproken!

Goed gesproken als het overal zo zou zijn. Helaas weet ik uit ervaring dat dat absoluut niet het geval is, s'nachts één verzorgende van 19 jaar oud op een afdeling van meer dan 40 demente mensen, hoezo 24 uur erbij. Ik heb door ervaring de afgelopen jaren zwaar de indruk gekregen dat er juist door de bezuinigingen mensen plat gegooid worden met medicatie. Omdat men het dan inderdaad met één verzorgende afkan.