Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Hannanas schreef:Psych lijkt mij niet van vitD op de hoogte.. Die gaat over het koppie ipv over het lijf/bloed en lichamelijke klachten
Citaat:Google maar op vitamine/depressie levert ook veel kennis op. Beetje zelf onderzoek kan geen kwaad. Zijn meer stofjes mee gemoeid. Ook cortisol, hormonen, enz.. Er speelt zoveel in het lijf wat klachten kan geven als humeurigheid, moe, down gevoelens.
. Miepmiept schreef:Okee.. maandag bel ik direct met de huisarts. Heb niets tegen de huisarts, behalve dat hij me wil bekeren tot God, maar loop ze ook liever niet plat. Kom er eigenlijk nooit.
Voel me al een tijdje echt niet okee, wat niet psychisch is maar gezien iedereen psychisch denkt niets mee gedaan.
Psych weet er misschien niet zoveel van, maar hij was wel de eerste die op Vit D controleerde, omdat dat ook vaak met depressie samen gaat... Dus ik vertrouwde erop dat het goed was, wat hij zei. Hij gaf me wel pilletje voor vit D. Wat ik kan achterhalen erg lage dosering, D3 maar hij vond het prima dat ik ermee stopte... ik heb nooit verder gekeken omdat de dokter het allemaal prima vond..
De Irerb klinkt goed.. maar wil dan nu eigenlijk wel weten hoeveel tekort ik heb... voordat ik zomaar iets ga slikken..
Maandag even huisarts bellen dan maar... 't zal verdorie toch niet dat grotendeels mijn problemen hier aan ligt...
ogidni schreef:Janneke2 schreef:Eh - wateroplosbaar of niet: je kunt te veel van de vitamines van het B complex hebben, dat geeft klachten.
(Al is dat zeldzaam: het is nuttig spul.)
Sorry ik was niet helemaal duidelijk. Ik bedoel eigenlijk: van Vit B12 kan je geen overschot hebben. B complex is een heel ander verhaal inderdaad.

Hannanas schreef:B-complex is complex he
Ik weet niet wat je slikt?
En wat je b6 waarde is?
Maar pillen boven de 25 mg b6 vermijden.
Daarbij is b12 vaak te laag..
Hoe is je b12?
Ik zou zeggen..
Pak een B complex met Max 25 mg b6 en ga b12 zuigtabletten erbij nemen.
En je calcium?
Calcium is ook nodig voor het geleiden van prikkels in spieren en zenuwen.
Bij een tekort aan vit D neem je niet genoeg Calcium op.
(Belangrijk hier voor iedereen met een D tekort.)
die vrouw moest twee keer in mijn arm met die naald want ik had te dunne bloedvaten hahah dikke blauwe plek nu op me arm
Zonlicht, vitamine d3 en/of multivitamine slikken naast zo min mogelijk bewerkte voeding (een streven haha volg 'm zelf nog niet helemaal op).
) ook. Lizzle schreef:Geen melk drinken, dat onttrekt juist kalk uit je bottenZonlicht, vitamine d3 en/of multivitamine slikken naast zo min mogelijk bewerkte voeding (een streven haha volg 'm zelf nog niet helemaal op).