Verstandskies laten weg snijden, ik durf het gewoon niet..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 06:35

Bloeden erna valt mee.
Ik kreeg van die watjes mee om in die hoek te douwen :') dus daar loopt het bloed dan in. Maar daar merk/proef je niks van.

De prik is het 'pijnlijkste' van de hele ingreep maar om nou te zeggen dat het 'vreselijk veel' pijn deed nee. Het is een rotprikje. Maar na 5 seconden voel je die al niet meer. Ik was wat met mn kaakchirurg aan het praten (onder het doek) en toen zei hij 'wacht even hoor' en zonder dat ik het door had, had hij me de prik gegeven. Ik dacht 'oh, zijn we al begonnen?' :')

bliver

Re: Verstandskies laten weg snijden, ik durf het gewoon niet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 08:41

ik zit hier met hetzelfde verhaal. Doodsbang voor de tandarts. Verstandskiezen zijn nog niet helemaal door, maar ik weet nu al dat ze er ooit uit moeten. Het liefst doe ik het inderdaad voordat het een keer gaat ontsteken en ben nu dus moed aan het verzamelen.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 09:36

Ik heb toevallig gisteren mijn verstandskies eruit laten snijden. Links onder lag de kies overdwars en wilde er richting mijn tong eruit, dat was niet zo heel handig.

De behandeling valt echt enorm mee, de spuiten zijn zo gedaan en daarna voel je helemaal niks meer. Ik had het zelf geeneens door dat de kies er al uit was totdat de tandarts het tegen me zei. De hechtingen zijn ook zo gepiept.

Het vervelendste vind ik nu de dag erna, het voelt alsof mijn kaak 1 grote blauwe plek is van binnen, dus eten gaat iets moeizamer.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 10:21

Ik heb ze er alle 4 in een keer onder narcose uit laten halen. Ik kan namelijk bijna niet door mijn neus ademen en krijg kokhalsneigingen van dat gerommel in mijn mond.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 10:31

Princesj schreef:
Ik heb ze er alle 4 in een keer onder narcose uit laten halen. Ik kan namelijk bijna niet door mijn neus ademen en krijg kokhalsneigingen van dat gerommel in mijn mond.

hoe werkt dat onder narcose?? Kan je dat gewoon vragen bij de kaakchirurg? Hoe werkt dat met verzekering enzo? Kost dat veel?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 10:39

Ik heb mijn hele gebit laten trekken bij de KC, geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om at bij de tandarts te laten doen. Een KC heeft zoveel meer ervaring en kan ook beide kanten verdoven zonder dat je tong verdoofd is. Tijdens het trekken dacht ik dat hij er nog een paar moest maar hij was al klaar! Heb geen napijn gehad en ook geen zwellingen, wel gelijk gekoeld met een icepack.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 11:13

Naar aanleiding van dit topic heb ik dan toch maar eindelijk, na 3 jaar, een afspraak gemaakt bij de tandarts om eindelijk die rot verstandskiezen eruit te laten slopen. :')

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 11:27

aardbeitje_ schreef:
Naar aanleiding van dit topic heb ik dan toch maar eindelijk, na 3 jaar, een afspraak gemaakt bij de tandarts om eindelijk die rot verstandskiezen eruit te laten slopen. :')

haha ja ik heb het ook besloten om ze eruit te laten halen, alleen dat afspraak maken is nog niet gelukt om te besluiten. :D

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 15:14

oliebol he.. ik ben het verwijderen van mijn verstandskiezen ook al eeuwen aan het uitstellen.
ik ben zelfs afgelopen december voor het eerst in 4 jaar weer naar de tandarts geweest voor controle :=
mijn onderste verstandskiezen zijn ook van die probleemgevalletjes.
liggen nog bijna helemaal in het bot, scheef, vlak tegen de onderliggende zenuw aan en in de bocht die je kaak helemaal achterin omhoog maakt.
mijn tandarts zei eerst ook dat t een project voor de kaakchirurg was maar na overleg met zn broer (die is blijkbaar goed in dit soort dingen) had ie bedacht dat ie het wel samen met zijn broer wilde doen.

volgens hem heb je een veel grotere wond als je het bij de kaakchirurg laat doen en heb je er daardoor dus meer last van naderhand.

onnodig denk ik om te zeggen dat ik na december geen afspraak meer gemaakt heb :p
ik weet nu ook niet zo zeker meer of ik t wel bij mijn tandarts wil laten doen.
ik heb niet zo'n zin om een experimentje voor ze te zijn. aan de andere kant is de stap om naar de kaakchirurg te gaan zo ongeveer nog groter..

maar ik zie dus ook vooral op tegen die injectie. in mn arm of ergens anders mogen ze zich uitleven met naalden etc. maar zo dicht op het bot.. in mn mond.. waar ik niet kan zien wat ze aan het doen zijn.. hell no!

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-14 15:58

Ik heb besloten toch nog even uit te stellen.... :') Ik heb nu geen last meer vandaar.

Net even inspectie gedaan aan de rechterkant komt hij er al door ongeveer voor een kwart nu maar heb nergens last van. :)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 16:23

ik heb linskboven nog een verstandskies, die zit ergens onder m'n oog, als ik 25 zou zijn, zouden ze hem eruit opereren, maar ik ben 56 *pffff* gelukkig laten ze hem zitten.
Die kant van m'n gezicht is al een legpuzzel, helemaal kapot geweest na een val van een.... paard (uiteraard) :+

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 16:27

Petrichor schreef:
Ik heb besloten toch nog even uit te stellen.... :') Ik heb nu geen last meer vandaar.

Net even inspectie gedaan aan de rechterkant komt hij er al door ongeveer voor een kwart nu maar heb nergens last van. :)

Kom op scheiterd! ;) Hoe eerder je het laat doen, des te eerder je ervan af bent. En dan is één ding zeker: daar zal je nooit meer kiespijn hebben!

Ikzelf was ook als de dood hoor. Ik had nog liever een hele maand examens. Maar wat viel het mee zeg. De kiezen gingen er zo snel en makkelijk uit, ik was zo weer weg. Het blijft niet leuk, maar ooooit moeten ze eruit. Kom op, raap al je moed bij elkaar en bellen +:)+

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 17:25

@Morrie maakt niks uit hoor, ze hebben mijn kaken Losgehaald, gebroken, gekanteld en weer vastgezet door dezelfde KC als die mijn gebit later heeft getrokken. Daarna zijn er ook implantaten door hem gezet. Dat is allang genezen hoor, dus daar goef je niet over in te zitten.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 17:30

chanicha schreef:
@Morrie maakt niks uit hoor, ze hebben mijn kaken Losgehaald, gebroken, gekanteld en weer vastgezet door dezelfde KC als die mijn gebit later heeft getrokken. Daarna zijn er ook implantaten door hem gezet. Dat is allang genezen hoor, dus daar goef je niet over in te zitten.

nou, ik ben blij dat het niet hoeft, heb al ellende genoeg gehad met dat rotgebit......
ben nu in het stadium dat ik iedere maand naar het mondhygiënistmens moet en dus een uur als kleuter wordt toegesproken..... ik schakel mezelf dan maar "uit" en reageer helemaal niet meer op haar, doe je werk en hou je mond (denk ik dan)
Laatst bijgewerkt door Morrie op 29-04-14 17:31, in het totaal 1 keer bewerkt

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 17:31

Ik was ook super bang om ze te laten trekken, maar ben blij dat ik het gedaan heb en ik er nu vanaf ben. Door de verdoving voel je niets van het snijden. Ik had meer last van de tandarts die mijn kaak flink moest vastpakken om hem eruit te krijgen dan van het boren en snijden zelf. Wel waren mijn onderkiezen een beetje tegendraads. Met de vervelendste (die lag horizontaal) was de tandarts 50 minuten bezig. De napijn viel heel erg mee, terwijl hij een flink stuk kaak heeft moeten wegslijpen, maar die pijnstillers werken snel en goed. Dus al met al viel het me echt mee.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 17:39

Mijn ervaring is dat ik verschillende mensen in mijn hoor over de mondhygieniste en dat hun gebit er niet beter op is geworden. Ik ben heel blij met mijn klikgebit en zou het zo weer overdoen als het moest, geen gezeur meer bij de tandarts en geen pijn meer, zalig.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 17:43

chanicha schreef:
Mijn ervaring is dat ik verschillende mensen in mijn hoor over de mondhygieniste en dat hun gebit er niet beter op is geworden. Ik ben heel blij met mijn klikgebit en zou het zo weer overdoen als het moest, geen gezeur meer bij de tandarts en geen pijn meer, zalig.

ik vind het een nare wijsneus, die mondhygieniste, ik heb het kwalificatiedossier van die opleiding even bekeken en dat viel me bar tegen. Aan contact met klanten zou nog wel wat aandacht besteed kunnen worden, ik hoor van collega's en kennissen ook dat ze als kleuter behandeld worden.

Ik vind het al zo fijn dat die kiezen, waar ooit kronen op gezet waren en waar ik zo'n 30 jaar lang dagelijks pijn aanheb gehad, eruit zijn...ben groot fan van de plaatselijke kaakchirurg, noem hem al bij zijn voornaam :+

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 17:49

Ik ga sinds mijn operatie, is ook een topic van op Bokt Osteotomie, loop ik bij Dr. Rosenberg in het UMC. Hij is kaakchirurg en aangezichtschirurg, ik zweer bij die man.
Ik hen voor de operatie ook bij de mondhygieniste gelopen maar die zat ook in het UMC en een hele leuke meid maar verder zou ik er niet heengaan als ik mijn eigen tanden nog zou hebben, ik vind het allemaal geldklopperij.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 17:52

chanicha schreef:
Ik ga sinds mijn operatie, is ook een topic van op Bokt Osteotomie, loop ik bij Dr. Rosenberg in het UMC. Hij is kaakchirurg en aangezichtschirurg, ik zweer bij die man.
Ik hen voor de operatie ook bij de mondhygieniste gelopen maar die zat ook in het UMC en een hele leuke meid maar verder zou ik er niet heengaan als ik mijn eigen tanden nog zou hebben, ik vind het allemaal geldklopperij.

ik vind het ook geldklopperij en onzin, maar de tandarts wilde me alleen als patient aannemen als ik naar die tuthola ging.
Aangezien tandartsen die nog patienten aannemen hier een zeldzaam iets is, heb ik maar toegegeven.
Ik heb wel afgedwongen dat ze nooit zelf kiezen (heb er niet zoveel meer) gaat trekken, maar me gewoon naar de kaakchirurg stuurt.
Nu kan deze tandarts goed prikken en aardig verdoven, maar doordat mijn gezicht zo aan puin heeft gelegen, heb ik soms een paar weken een doof gezicht van een verdoving bij de tandarts, bij de kaakchirurg nooit

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 20:41

Heb vorig jaar mijn verstandskies laten verwijderen, en echt, ben bijna jaloers op jullie reacties. Moest ze eigenlijk alle 4, maar dat mocht niet in 1x. Want narcose deden ze alleen bij mensen die zwaar gehandicapt zijn. Lees ik vervolgens op internet dus dat het vaker gebeurt... |o
Vond het een hel, en no way dat de andere 3 eruit gaan, doe het nooit weer. Misschien heb ik wel gewoon domme pech gehad, maar bij mij ging het niet zo soepel..... :(

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 20:59

pinto_1 schreef:
Heb vorig jaar mijn verstandskies laten verwijderen, en echt, ben bijna jaloers op jullie reacties. Moest ze eigenlijk alle 4, maar dat mocht niet in 1x. Want narcose deden ze alleen bij mensen die zwaar gehandicapt zijn. Lees ik vervolgens op internet dus dat het vaker gebeurt... |o
Vond het een hel, en no way dat de andere 3 eruit gaan, doe het nooit weer. Misschien heb ik wel gewoon domme pech gehad, maar bij mij ging het niet zo soepel..... :(

Andere kaakchirurg proberen?
Ik had een kies die nauwelijks door was en bijna helemaal bedekt met tandvlees. Die was er zó uit.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 21:07

Soms liggen kiezen ook echt rot hoor, ligt niet per sé aan de chirurg. Ik kreeg overigens een verwijzing naar de kaakchirurg in het ziekenhuis hier, de tandarts is een vriend van mijn vader en die stuurde me naar dezelfde chirurg die zijn dochter had gedaan.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 10:16

kan iemand mij nog vertellen hoe dit werkt als je onder narcose wilt en hoe dit zit met kosten??

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 10:19

Doet snijden in je tandvlees echt niet zoveel pijn als je zou verwachten? Ik moet namelijk ook iets laten doen bij de kaakchirurg.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 10:24

nee je word toch verdoofd voel je niks van als het goed is