Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 11:17

yenopi schreef:
een goede tip voor al die ongewenst meningen en uitspraken die oh zo goed bedoeld zijn maar zo pijnlijk kunnen binnenkomen ;
http://blog.freya.nl/omgeving-2/330/

Freya heeft een mooie site en facebookpagina.

mooi stuk

Spullen

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-14 11:23

Heel mooi! Zit weer te huilen :')

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 11:27

Barbalala, dus omdat wij een mega grote kinderwens graag vervuld zien en bij sommigen van ons is daar alleen maar een pilletje nodig om je hormonen op de rit te krijgen zouden we dat dan niet mogen doen, omdat het schijnbaar biologisch zo bepaald is dat je geen kinderen kan krijgen?
Ik ben in principe gewoon vruchtbaar, alleen door een kleine fout in mijn hormonen krijg ik geen eisprong van mezelf. Vind het wel heel makkelijk gezegd dat we dan maar moeten accepteren dat je geen kinderen zal krijgen.
Ze hebben niet voor niks zoveel methodes om mensen met die enorme kinderwens te kunnen helpen.

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 11:28

Spullen schreef:
Heel mooi! Zit weer te huilen :')

:(:)

doe maar lekker !

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 11:49

Ik vind een eisprong op gang helpen net even een ander verhaal dan IVF en andere ingrepen, eerlijk gezegd.
En dat er dergelijke methodes bestaan wil niet zeggen dat het ook een goed iets is, ethisch gezien. (Los gezien van het medische stuk, want ook dan kan er nog genoeg mis gaan. Niet ieder lichaam kan baren en dragen.)

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 11:55

BarbaLala schreef:
Ik vind een eisprong op gang helpen net even een ander verhaal dan IVF en andere ingrepen, eerlijk gezegd.
En dat er dergelijke methodes bestaan wil niet zeggen dat het ook een goed iets is, ethisch gezien. (Los gezien van het medische stuk, want ook dan kan er nog genoeg mis gaan. Niet ieder lichaam kan baren en dragen.)

Wie ben jij om over TS te mogen oordelen?

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 11:59

Nou ik geloof dat we in Nederland vrijheid van meningsuiting hebben, en dat dit forum voor discussie over al dan niet paard-gerelateerde onderwerpen is.
Dus ik zie niet in waarom ik niet zou mogen reageren.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 12:00

BarbaLala schreef:

Jeetje , ga jij lekker in een ander topic doorzaniken!!!!
hier zit niemand op te wachten!!

Gemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 12:00

SteffiiY schreef:
BarbaLala schreef:

Wie ben jij om over TS te mogen oordelen?

BarbaLala mag haar mening gewoon hebben hoor! En dat hier op deze manier een discussie over komt vind ik juist heel goed!

Ze oordeelt niet over TS, maar over het algemeen, hoe pijnlijk dat ook kan overkomen voor TS en de anderen.

Als je mij 15 jaar geleden had gevraagd of ik IVF zou willen om kinderen te krijgen had ik je in je gezicht staan uitlachen, nee natuurlijk niet, dan maar geen kinderen. Maar nogmaals mijn hormonen vlogen alle kanten op en hebben mijn angst voor IVF overwonnen.

BarbaLala, ik hoop voor je dat je de mallemolen nooit nodig zult hebben!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 12:01

BarbaLala schreef:
Nou ik geloof dat we in Nederland vrijheid van meningsuiting hebben, en dat dit forum voor discussie over al dan niet paard-gerelateerde onderwerpen is.
Dus ik zie niet in waarom ik niet zou mogen reageren.

Natuurlijk mag jij je mening geven over wat je maar wilt, maar zoals je misschien kunt indenken is dit topic niet aangemaakt om een discussie te starten.
Ik vind het niet een gepast topic om een discussie te voeren, laat ik het zo zeggen ;)

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 12:05

Misschien even een apart topic openen over dit onderwerp? :)

Ts, sterkte met alles wat komen gaat. Hoop dat het goed voor je uitpakt.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 12:31

Wat een heftig verhaal! Ik heb er geen ervaring mee, behalve in mijn directe omgeving bij goede vrienden.

Maar het stukje wat je aangeeft dat mensen te pas en te onpas ernaar vragen herken ik wel. Mijn vriend en ik zijn nu 5 jaar samen, ik 32 en hij 31. Dus van alles en iedereen krijgen we al jaren DIE vraag. (vooral van mensen die zelf net zwanger/bevallen oid zijn)
Wij hebben op dit moment nog niet de keuze gemaakt, we gaan proberen. We hebben een heel andere zware tijd achter de rug. Toen wij verkering kregen was mijn vader zijn chemo's aan het afronden. Toen we na een half jaartje gingen samenwonen werd er bij mijn moeder longkanker gevonden. Zij is het jaar erop overleden hieraan (wij waren toen nog geen 1.5 jaar samen) Hierna ging het met mij fout. Depressie, burnout, overspannen etc. Ik heb toen bijna een jaar thuis gezeten. Pas vanaf eind 2011/begin 2012 kan ik zeggen dat ik weer OK ben. En toen hebben we besloten, EERST samen even genieten. Eind 2012 hebben we een huis gekocht en zouden we de ruimte hebben,. Maar je moet je altijd maar verantwoorden dat je geen kinderen hebt.

Piltechnisch ben ik ondertussen al ruim 5 jaar niet aan de pil, puur omdat ik het zat was. Toen ik vriendje leerde kennen ben ik er even weer aangegaan, maar na 2 maanden weer gestopt.
Mensen beseffen niet dat het niet voor iedereen een keuze is. Ik zal ook nooit aan iemand meer die vraag stellen. Ik deed het vroeger wel, tot ik idd van iemand hoorde dat zij wel wilde, maar niet kon en dat die vraag heel moeilijk kan zijn.

Heel veel succes meid!
Laatst bijgewerkt door Michelle77 op 11-04-14 13:05, in het totaal 1 keer bewerkt

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 13:01

Helaas kan ik meepraten over dit onderwerp, inmiddels is het 13 jaar geleden dat ik ben gestopt met de pil. Door allerlei omstandigheden verder nooit echt mee bezig geweest tot begin vorig jaar en mijn vriend gevraagd om ook een traject via het ziekenhuis op te starten. Jammer genoeg ging mijn vriend zo over de kook vanwege faalangst, schuldgevoel en dergelijke dat ik na drie maanden het hele traject stop heb gezet en nu weten we eigenlijk nog steeds niks. Mijn vriend steekt zijn kop in het zand om er mee om te kunnen gaan en ik probeer hetzelfde, dat gaat alleen wat minder goed.

Het is pijnlijk om er over te praten en dat doe ik eigenlijk nooit. Daar spelen ook andere dingen in mee. Ik ben zwanger geweest en ben een kindje met 14 weken verloren, dat heb ik pas jaren later tegen mensen verteld. Maar ook zijn er "hulpverleners" geweest die vroegen of ik wel aan de pil was en het veilig deed want "mensen zoals ik mogen natuurlijk geen kinderen krijgen".

Ik wil je vooral sterkte wensen, het traject is zwaar, de verlangens worden steeds zwaarder en de emotionele pijn kan onbeschrijflijk zijn :(:)

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-14 13:06

@Michelle77: dat is ook zeker een groot probleem, maar voor nu nog niet zo erg, omdat er nog niks zeker is.

@Bromfiets: wat vreselijk zeg! Zou je vriend niet gebaat zijn bij een psycholoog? Het zou toch eeuwig zonde zijn als hij later spijt krijgt dat hij zich nu zo gedraagt? (en hoezo 'mensen zoals jij'?)

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 14:12

Ik begrijp om eerlijk te zijn niet waarom 'barbalala' in dit topic reageert
Ze heeft duidelijk niets met dit onderwerp en vlgs mij is dit topic bedoeld om ervaringen uit te wisselen.
En uit je reacties blijkt duidelijk weinig van enig empathisch gevoel....

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 15:28

Kreeg net z'on opmerking van klanten bij mij in de zaak ; goh geen kinderen ... ah joh dat is handig ... hoef je ook nooit geen oppas te regelen ... bats .... :?

Bromfiets ; :(:)

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 15:59

En toch mag het gezegd worden...zonder kinderen is het leven ook heel leuk!

Ik zelf kan geen kinderen krijgen omdat mijn baarmoeder verwijderd is toen ik 34 was. Er is dus geen keuze meer en adopteren begin ik niet aan.

Wat je vooral niet moet doen is in je verdriet blijven hangen en zielige verhalen van anderen gaan aan horen/zoeken op internet enz.. of je vast pinnen op uitspraken als ,,oooh wat vreselijk sneu voor jullie....,, Het is namelijk helemaal niet sneu!! Ga niet het slachtoffer uit hangen!!
Pak je leven op en zet je zinnen op andere dingen.

Net als de onzin die sommige verkondigen dat je geen echte vrouw zou zijn als je geen kinderen hebt/kunt krijgen luister ik niet naar. Voel me en ben op en top vrouw!!
Dat mensen aan je vragen of jullie geen kinderen willen/nemen houd ook wel een keer op. Ligt er ook aan in wat voor kringen je vriendschappen verkeren.
Ik vind het iig een zeer bekrompen gedachte van mensen dat als je een tijd een relatie hebt het maar vanzelf sprekend is er kinderen komen! Dat is niet meer van deze tijd!

Mijn man (50) en ik (42) zijn dol gelukkig nu, kunnen gaan en staan waar we willen en doen wat we willen. Als er kinderen geweest waren zou het vast ook heel leuk geweest zijn maar zo be it! Het is zoals het is.
Wij laten ons leven er niet door beinvloeden want er is nog zo veel meer en het leven is al veel te kort om maar verdriet te blijven houden om iets wat je niet KAN krijgen!

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 16:08

rapido schreef:
Mijn man (50) en ik (42) zijn dol gelukkig nu, kunnen gaan en staan waar we willen en doen wat we willen. Als er kinderen geweest waren zou het vast ook heel leuk geweest zijn maar zo be it! Het is zoals het is.
Wij laten ons leven er niet door beinvloeden want er is nog zo veel meer en het leven is al veel te kort om maar verdriet te blijven houden om iets wat je niet KAN krijgen!

Helemaal mee eens. Wij kunnen ook geen kinderen krijgen en hebben ons er bij neer gelegd, dan maar niet. Kan er wel de rest van mijn leven om treuren maar dat maakt het leven ook niet leuker.
Wij hebben een goede relatie, kunnen gaan en staan waar we willen en zijn gelukkig.

Grappige is dat mensen om ons heen met kinderen nog wel eens jalours op ons vrije leven zijn :D

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 16:24

Precies!!!

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 17:11

Rapido je hebt helemaal gelijk, maar tis wel een proces. Ik merk dat het slijt, zo af en toe steekt het de kop op.

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-14 17:19

Ik geloof ook zeker dat wij een geweldig leven zouden kunnen hebben zonder kinderen en als dat de slotsom is, dan denk ik dat we daar ook prima mee kunnen leren leven. Ik ben niet het type om eindeloos te zwelgen in zelfmedelijden, dus verwacht dat in deze ook niet. Hoe hard de uitkomst misschien ook kan zijn...

Maar zover zijn wij nog lang niet, dus daar sta ik nog niet te veel bij stil :) eerst deze onderzoeken door :j

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 17:46

ik keek niet naar anderen die geen kinderen wilden, wij wilden ze wel en liefst een groot gezin minstens 3 kinderen :j
en nu ben ik super blij dat mij 1 kind gegund is :j
mijn baarmoeder is ook verwijdert en ik geef al die behandelingen en de vele hormonen daar de schuld van
mijn klachten zijn daarna begonnen
maar nooit daar door in de put gezeten of me minder vrouw gevoeld, was er wel blij mee kinderen krijgen ging niet meer en dat maandelijkse gedoe was ik ook kwijt ;)

mijn vriendin ging op de wind staan en was zwanger en dat 2x terwijl wij volop in behandeling zaten maar ik was super blij voor hun dat het zo makkelijk ging
zij had het er moeilijker mee dan wij :j
een andere vriendin heeft er 5 :j

en gelukkig is er een mogelijkheid om geholpen te worden om zwanger te raken zoals er voor veel klachten/ziektes een behandeling is
en gelukkig worden veel vrouwen zwanger!

wat ik zeggen wil ,is gewoon je eigen pad volgen en al die goede reacties naast je neer leggen.
mijn kinderwens was erg groot en ik had die zware behandelingen er graag voor over!

nutts

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 17:55

Mensen snappen inderdaad niet dat opmerkingen zo pijn doen en dat het niet voor iedereen zo vanzelf sprekend is.

heb altijd gezegd ik ga niet de mallemolen in maar de wens is zo groot je doet het gewoon als dat je geadviseerd wordt

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 18:03

Iedereen sterkte.
Zelf ben ik voor andere klachten met Bowen therapie in contact gekomen en heb er veel baat bij.
Nu hebben we het ook gehad over zwangerschap en dat bowen daar ook goed mee kan helpen.
Via google zal vast genoeg te vinden zijn.(je mag iig je kleding aan houden ;-) )

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 18:06

Met mensen zoals ik bedoel ik dat ik ook een psychiatrische sticker heb waarbij mensen die mij niet kennen uitgaan van de sticker. Wat ik hierboven heb verteld is gezegd door een huisarts die mij voor het eerst zag en alleen een diagnose in een dossier had gelezen... Mijn vriend zit in een soort midlifecrisis, is erg op zoek naar zichzelf. Het gaat steeds beter maar dat is een proces en dat kun je niet pushen.

Wat Rapido zegt kan ik me ook erg in vinden :j In een slachtofferrol gaan zitten werkt niet, maar ik vind aan de andere kant ook dat dat iets heel persoonlijks is en dat je nooit kan oordelen hoe het voor een ander is. Als ik naar mezelf kijk heb ik me nooit echt mens gevoeld, niet eens man of vrouw, daarentegen heb ik me wél altijd een moeder gevoeld. En het doet gewoon zeer om die zeer persoonlijke wens niet vervuld te zien worden, anderen daarmee lastig vallen probeer ik ook niet te doen want voor anderen is het weer anders.