dankje wel, ik ben gisteren geholpen, heb lekker de laptop mee, ben net voor het eerst uit bed geweest, beetje eng maar ging heel goed, fysio was enthousiast en wil me alweer naar huis sturen haha
opzich gaat het goed, de wond ziet er netjes uit en ik heb weinig pijn, het lopen met krukken gaat ook best goed, steeds beter, maar ik ben zó moe, kan echt niet goed slapen, ik moet echt verplicht op mijn rug blijven liggen en ondanks de slaappillen, doe ik geen oog dicht
ja dat slecht slapen heb ik ook gehad na opderaties. je kan toch het beste zonder slaap pillen proberen te slapen, desnoods overdag. anders krijg je moeite met slapen als je weer stopt met de pillen.
jolandje
Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-14 10:41
ja dat klopt, ik ben niet gek op pillen, het enige wat ik nu nog neem is zo nu en dan paracetamol en die trombosespuitjes, die moeten verplicht 5 weken, nou ja daar heb ik niet veel moeite mee
jolandje
Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-14 09:25
ik zal nog even een update doen, voor degenen die het willen weten ben ondertussen gestopt met medicatie, alleen zo nu en dan paracetamol, de heup opzich doet niet veel pijn, maar de spieren eromheen wel, de zwellingen beginnen net af te nemen en vandaag heb ik voor het eerst weer een normale spijkerbroek aan i.p.v. joggingbroek, hehe dat voelt alweer beter ik loop binnenshuis alweer wat zonder krukken rond, ga ( bijna) elke ochtend een minuut of 5/10 op de hometrainer en wandel buiten wat met 2 krukken, ik heb wel veel last van vocht in mijn been en van spierpijn in de benen en dan met name de knieholtes slapen gaat ook iets beter nu, nog wel op de rug, maar het went, het is nu ruim 5 weken geleden, volgende week dinsdag( 21 oktober) moet ik voor controle naar het ziekenhuis, ik hoop dat ik dan weer gewoon alles mag, want zou het prettig vinden weer mijn eigen sokken en schoenen aan te kunnen trekken, en mijn auto staat ook werkeloos op de dam naar me te lonken, ik wil er weer in
Gelukkig gaat het goed met je! Heftig hoor... maar het kan alleen maar beter worden
Tayga
Geplaatst: 16-10-14 09:57
Fijn dat het zo goed gaat! Succes met het herstel!
Mijn moeder (61) heeft haar beide kunstheupen nu 19 jaar en nog elke dag heel veel plezier van! Ze is wel altijd wat stijver, maar kan weer lekker wandelen en fietsen (over de 100 km) zo veel als ze wil. Over het herstel kan ik niet zoveel zinnigs zeggen. Destijds moest je 6 weken per heup plat liggen voordat je überhaupt erop mocht staan.
jolandje
Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-14 10:12
dank je wel
jeetje 6 weken plat liggen, ik zou er echt helemaal gek van worden, vind 6 weken in huis blijven al vreselijk, dat je nog niet kunt gaan en staan waar je wilt, maar verder klinkt hoopvol natuurlijk, 19 jaar, jaaaaa, daar ga ik voor
jolandje
Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-18 22:01
ondertussen vier jaar verder, wil ik dit topic toch nog even nieuw leven inblazen, ik ben nu net 60 jaar geworden en sta op de lijst voor de andere heup te vervangen, de rechter dus, vorige keer hebben ze me erg lang laten lopen met de slechte heup, mijn conditie was slecht en mijn gewicht te hoog, ik heb hier heel hard aan gewerkt, mijn gewicht is nu netjes( kan nog een paar kilo af, maar is acceptabel, ) conditie is flink verbeterd, ik loop, en fiets weer normaal, en doe ook aan yoga, maar mijn rechterheup gaat steeds meer pijn doen, dus binnen nu en twee maand kan ik de oproep verwachten, spannend weer, misschien zijn er nog meer mensen met ervaring of is er bij jullie wat veranderd ?