Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Fred_Kroket schreef:Maartje1990 schreef:miss_caroo: Als je een beugel laat plaatsen, doe dit dan NIET bij een tandarts, zoals in mijn post hierboven die zijn hier níet voor opgeleid! Een orthodontist heeft na een 6 jarige opleiding tot tandarts nog een 4 jarige opleiding als orthodontist gevolg. Een tandarts heeft hooguit een cursus van een week of 2 gehad. Niet te vergelijken dus! Laat jij je paard zadelmak maken door iemand die niet 2 weken heeft leren paardrijden? Denk het niet hea? Beugel dus ook niet laten plaatsen door iemand die dit níet kan.
Ik heb daardoor 4 en een half jaar kosten gehad, waar ik helemaal níets aan heb gehad.
Een tandarts kan best je beugel aanmeten, een ortodontist weet net zo min wat de gevolgen zijn van een beugel die kan ook niet in de toekomst kijken. Het verschil zit em vaak in de declaraties. Een orthodontist kan voor de gedeclareerde codes meer vragen dan een tandarts en betaal jij als patiënt dus meer.
En in welke praktijk zit een orthodontist nog zelf te priegelen of laat hij het 9 van de 10 keer door een assistente doen?
Ga op je gevoel af, als je tandarts het zelf kan laat een begroting maken en doe dat ook bij de orthodontist en laat hem ook een oordeel vellen of het echt nodig is en of jij het nodig vind. Persoonlijk vind ik niets charmanter dan een eigenwijze tand of een weggedraaide hoektand. Het maakt je persoonlijk! Maar dat is alleen maar mijn mening
renee16 schreef:Alleen openingspost gelezen..
Goede keuze!
Maar eigenlijk is het toch belachelijk dat het zoveel moet kosten terwijl je al jaren een beugel hebt gehad wat dus niet het gewenste resultaat heeft gehad!
Klinkt als een aardige 'fout' van de nabehandeling..
Wel een spalkje gehad?
Ik heb wel een spalkje en is wel iets verschoven, een x terug geweest en dit zou ook weer opnieuw een beugel betekenen.. Nu is het bij mij totaal niet opvallend dat ik er niet voor ben gegaan.. Maar balen vind ik het wel na jaren een beugel en dan toch verschuiven ondanks spalk.
mirriejj schreef:Pff hier nog steeds enorme pijn na het trekken van de melkkies. Hopen dat dat over is voor woensdag de beugel wordt geplaatst.
Hoelang had jij er last van TS?