Help! Gaatje in mijn kies

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sanne97

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 15:46

Bij mij was het links in de bovenkaak.
Heb 3 prikken gehad. Een in mijn gehemelte en twee aan de buitenkant zegmaar.

Jolien87

Re: Help! Gaatje in mijn kies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-14 15:48

De volgende keer (22 april) moet ik twee kiezen laten vullen. Deze zitten linksboven.
Het zal dan vast niet bij 1 prik blijven.
Kan het wezen dat de prik in je gehemelte pijnlijker is dan die in het tandvlees?

sanne97

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 16:44

Ik vond van wel.
Maar alsnog viel het mee. Had veel erger verwacht!

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 17:21

Jolien87 schreef:
Succes!
Maar waar ben je precies bang voor? Heb je ooit een minder fijne ervaring gehad?
Ik vind het nu wel spannend worden maar over een paar uur ben ik eindelijk van dat stomme gaatje af.

Nee ik heb (zonder ik mij kan herinneren) geen nare ervaring gehad met de tandarts, maar ik vind het gewoon echt verschrikkelijk. Ik heb ook echt een hekel aan de verdoving, en dat komt echt door de smaak die het heeft. Gelukkig had ik geen gaatje (wel een verkleuring of zo iets, maar daar kon die niks aan doen door mijn beugel *\o/*) en ben ik dus weer goedgekeurd voor een half jaar. :D

sanne97

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 17:59

Dyphusion schreef:
Jolien87 schreef:
Succes!
Maar waar ben je precies bang voor? Heb je ooit een minder fijne ervaring gehad?
Ik vind het nu wel spannend worden maar over een paar uur ben ik eindelijk van dat stomme gaatje af.

Nee ik heb (zonder ik mij kan herinneren) geen nare ervaring gehad met de tandarts, maar ik vind het gewoon echt verschrikkelijk. Ik heb ook echt een hekel aan de verdoving, en dat komt echt door de smaak die het heeft. Gelukkig had ik geen gaatje (wel een verkleuring of zo iets, maar daar kon die niks aan doen door mijn beugel *\o/*) en ben ik dus weer goedgekeurd voor een half jaar. :D

Zo heb ik ook een hekel aan fluoride.
Maar ik vind toch als je naar de tandarts bent geweest smaakt het altijd vies!

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 18:18

Fluoride vies? Lekkere mintsmaak, of meloen of Carmel. Voorheen kreeg je een bitje met fluoride en daar moest je 5 minuten mee zitten. Dat was pas vies.

Kom op verdovingsvloeistof vies. Haha. Heb wel gehoord dat het bij kleine kinderen apenpies werd genoemd. Maar ja het is echt heel erg bitter.

Valuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 19:26

Jolien87 schreef:
Question
De verdoving is nu bijna uitgewerkt, alleen mijn onderlip voelt nog erg tintelig aan.
Echter, ik voel ook een soort van kramp in mijn kaakgewricht. Is dit normaal?

En zit er qua gevoel een verschil in verdoving in de boven- en onderkaak?
Ik ben nu in mijn onderkaak verdoofd maar 22 april moet er een gaatje boven worden gevuld. Voelt dit anders aan?

er zit wel verschil in met verdoven, als je onder verdoofd gaat je tong. lippen enz ook verdoofd zijn.
met de boven kaak kun je per kies verdoven ( volgens mij ) en heb je daar geen last van.. ik heb de prikken in het gehemelte niet gevoeld maar dat kan per tandarts verschillen hoe snel ze het er in spuiten en de naald dikte

boven hoor je het boren wel, en of je voelt kwa trilling hangt denk ik er vanaf hoe groot/diep het gaatje zit ik heb het wel gevoeld( geen pijn ) maar had ook groot gat

sanne97

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 19:53

Lithya schreef:
Fluoride vies? Lekkere mintsmaak, of meloen of Carmel. Voorheen kreeg je een bitje met fluoride en daar moest je 5 minuten mee zitten. Dat was pas vies.

Kom op verdovingsvloeistof vies. Haha. Heb wel gehoord dat het bij kleine kinderen apenpies werd genoemd. Maar ja het is echt heel erg bitter.

Wij krijgen nog steeds twee van die bitjes met aardbei of munt fluoride en dan is het 3 minuten wachten ermee.

En de aardbeien smaak komt niet eens in de buurt van aardbeien smaak

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 19:59

Oh ja, die bitjes. Echt ranzig vond ik dat :r
Kreeg je zo'n afzuiger in je bakkes waar het kwijl gewoon langs liep.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 20:07

Verdoven vind ik altijd het rotst, overmorgen gaan bij mij de linker boven en onder verstandskies er uit. Niet fijn haha. Rechts is al gebeurt gelukkig. Ik heb heel veel last gehad van mijn witte vullingen, kauwen is af en toe echt pijnlijk.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-14 20:11

Vanmiddag was ik nog erg voorzichtig met eten, ook omdat de verdoving nog niet was uit gewerkt. Thee ging met een rietje naar binnen en het eten van de ontbijtkoek ging ook niet al te smakelijk. :')
Tegen het eind van de middag was de verdoving helemaal uitgewerkt en voelde ik -behalve de kramp in mijn kaakgewricht- niks bijzonders meer.
Met het avondeten durfde ik eerst niet zo goed aan de rechterkant te kauwen uit angst dat de vulling er ineens zou uitvallen of iets dergelijks maar later trok dit wel bij en was het minder vreemd om gewoon rechts te kauwen.

Ik verwacht nu iedere keer dat het gaatje zeer doet, maar die pijn is nu natuurlijk weg. Dat is wel even wennen gek genoeg.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 20:53

Onder hoeft ook niet de halve tong en lip verdoofd te zijn. Weet ik uit ervaring.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-14 20:58

Bij mij was echt de hele rechterhelft van mijn mond verdoofd.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 21:01

Dat hangt er vanaf hoe je verdoofd. Bij jou is dan een mandibulair blok gezet zoals dat genoemd wordt. Dan verdoof je echt achterin de mond. Als het bot niet te dik is kun je ook naast de kies verdoven.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 21:11

Ik heb bij de KC nog nooit een verdoofde tong gehad en heb best wat spuiten gehad en inderdaad ook achter in mijn mond.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-14 13:27

Hai ladies. Wij zijn een paar dagen verder en ik begin aardig te wennen aan de vulling en aan het feit dat ik nu weer gewoon aan de rechterkant kan kauwen zonder pijn.
Echter, ik merk dat het nog niet helemaal is zoals het zou moeten zijn. Nu heb ik van meerderen gelezen dat het even kan duren voor je er helemaal niks meer aan voelt. Alleen het gekke is dat de kies zelf niet anders aanvoelt, maar als ik mijn mond opendoe dan voelt mijn onderkaak een beetje trekkerig aan. Niet bij de gevulde kies, maar wat verder naar voren. Het is geen pijn of kramp, maar het voelt alsof er aan de onderkant van mijn tanden getrokken wordt. Is dit normaal of zou ik alleen wat bij de kies zelf moeten voelen?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 13:29

Pff geen idee eigenlijk. Bij mij doet het 8 weken er na alleen nog zeer bij het kauwen van harde dingen. En ja nu doen mijn kaken zeer want ze hebben net de laatste twee verstandskiezen er uit gehaald. :P

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 13:36

Jolien87 schreef:
De volgende keer (22 april) moet ik twee kiezen laten vullen. Deze zitten linksboven.
Het zal dan vast niet bij 1 prik blijven.
Kan het wezen dat de prik in je gehemelte pijnlijker is dan die in het tandvlees?

Ik heb zowat overal wel eens prikken gehad geloof ik, heb zo veel gaatjes gehad. :')

Ik vind de prikken overal wel meevallen, mijn tandarts doet het erg rustig en met beleid. Maar 1 keer heeft de prik bij mij écht veel pijn gedaan en dat was dacht ik bij mijn kaak voor mij linksonder. Hij had het een en ander al verdoofd (meerdere gaatjes aan 1 kant) en toen hij aan mij zag dat het nog gevoelig was kreeg ik nog een spuit, nou ik lag te shaken als een rietje. Niet om jullie bang te maken hoor :Y)
Ik doe het standaard met verdoving omdat ik niet wil dat ik bang wordt voor de tandarts en het gewoon een fijner idee vind dat ik er zo min mogelijk van voel :) (voor de tandarts ook beter :D)

Waarschijnlijk dankzij de fluoride al een aantal jaar gaatjes vrij.

Over dat trekkend gevoel, ik heb daar nooit last van gehad voor zo ver ik mij kan herinneren.. En heb toch wel meer dan 10 gaatjes gehad schat ik zo..

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 14:44

Ik heb na twee uur al geen last meer van een vulling. Misschien is hij niet mooi bijgevijlt naar je gebit?
Anders even de TA bellen dan laat hij je waarschijnlijk nog even op zo'n carbon papiertje bijten.
Ik had ooit bijna ruzie met de TA omdat elke keer als ik dicht beet er een ander patroon was. Hij werd een beetje kortaf dat ik gewoon ontspannen moest dichtbijten maar dat deed ik ook.
Bleek ik hypermobiel te zijn in mijn kaak :D
Hij bood wel zijn excuus aan

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-14 15:05

Oh de bovenkant is niets mis mee. Het trekt aan de binnenkant.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 20:46

Kan krimpspanning zijn. Nadeel van witte vullingen is dat ze tot een half jaar klachten kunnen geven.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-14 21:14

Het voelt inderdaad wat gespannen aan. Maar kan dat ook op een andere plek zitten?
Ik voel het overigens alleen als er spanning op de kaak staat. Dus als ik op de tanden druk of ertegenaan duw dan voel ik niets bijzonders. Het tandvlees is ook niet beurs of gezwollen.

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 21:18

anouk97x schreef:
Ik heb ook wel eens een gaatje gehad vroeger was ik als de dood voor tandartsen maar met hulp van een kindertandarts in het ziekenhuis is me angst vrijwel weg met een rustige tandarts vind ij niet ergs
Ik doe gaatjes vullen nooit met verdoving omdat ik daar juist bang voor ben soms is het boren wat gevoelig maar het is al best snel klaar en voordeel van geen verdoving is dat je daarna niet met een dikke wang rondloopt

Dit heb ik ook altijd!

Ik ben er als de dood voor dat ze met zo'n grote naald in mijn mond gaan zitten prikken, dus ik verdraag het altijd maar zo.
Volgens de tandarts is dat erg vreemd, omdat het zonder verdoving juist meer pijn doet (ze moesten in mijn zenuw boren). Maar het valt wel mee hoor TS!
Toen ik klein was vond ik gaatjes zelfs leuk, want dat boren voelde zo grappig :+

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-14 12:27

Ik zou eigenlijk pas 22 april terecht kunnen voor de twee gaatjes linksboven, maar vanmorgen werd ik gebeld dat er morgen nog een plekje vrij is, dus of ik ook eventueel dan zou kunnen.
Natuurlijk! Dan ben ik er alleen maar sneller vanaf. Dus morgenochtend ga ik weer "onder de boor".

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 17:49

Succes morgen! je hebt gelijk dan ben je er mooi snel vanaf!