Yoga

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dirndl

Re: Yoga

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 01:23

Mailtje deed het bij m'n hotmail adres ook niet, bij m'n universiteits adres wel, heel gek.
Net het eerste filmpje gedaan, ben nu zo heerlijk ontspannen. Was vergeten hoe fijn dat ook alweer was, yoga :)

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 09:46

Pffff gisteren liep alles uit en tegen wat maar uit en tegen kón lopen, dus geen yoga meer gedaan maar rechtstreeks mijn mandje in. Dus vandaag nieuwe ronde nieuwe kansen.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 09:47

Nog steeds niet mn eerste mailtje gehad.. Toch jammer.. -O-

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 09:59

Ik heb een hele tijd geleden eens een "reclamefilmpje" gezien over yoga, waarbij die vrouw allerlei moeilijk dingen deed en dan eindigde het ongeveer als "Zeg nog eens dat yoga voor watjes is". Niet die zin wsl, maar wel die boodschap. Het kan ook dat het in het Engels was.. Iemand die weet wat ik bedoel?

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 14:04

Murthul schreef:
Nog steeds niet mn eerste mailtje gehad.. Toch jammer.. -O-

Zit ie niet in je spamfolder? Zeker bij hotmail en gmail wil dat regelmatig voorkomen!

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-14 14:23

by mij kwam hij ook in de spamfolder :j

Ik heb gisteren over moeten slaan, dus doe vandaag twee sessies dan maar :+

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 14:39

Ik had heel enthousiast dinsdag al dag 1 gedaan, terwijl ik die gisteren ook weer binnen kreeg. Dus gisteren niets gedaan (kwam stiekem heel goed uit) en net dag 2. Die was even een flink stuk zwaarder. Mijn rechterarm trilde er helemaal van op het einde (die moet ook getraind worden, dus is niet erg), maar wel veel fijne oefeningen. Hopelijk dadelijk met paardrijden geen problemen mee haha.

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 14:52

Iolanthe, ik heb nog even gezocht maar helaas, ik kan de reclame helaas ook niet vinden..

Ik heb gisteravond dag 1 samen met mijn moeder gedaan (was erg leuk) en vanochtend dag 2. Ik vond 'm best zwaar voor mijn polsen, en kregen jullie het voor elkaar om tijdens de down dog 1 hand op je been te leggen? Verder vond ik 'm wel heel fijn weer :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 14:54

Ik heb gisteren mijn klasje geskipt, was zo verrot van werk dat ik lekker een rustavondje in gebouwd had :)

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-14 14:54

ikke wel :D.

Wacht maar tot jullie bij dag 4 voor de buikspieren zijn :+, en niet opgeven he!?

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 14:55

Amai, als ik dat zo hoor wordt het best meteen intensief! Maar dat kan geen kwaad :D Ik ben benieuwd! Maar ik ga nu nog niet inschrijven, zodat ik mee ben met de mails telkens :)

Doen jullie trouwens elke dag op hetzelfde moment yoga of soms een 's morgens en soms eens 's avonds bijvoorbeeld?

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-14 14:57

nee joh, valt best mee dat intensieve :j. Het zijn maar korte sessies.

Ik doe t vaak 'savond voor het eten. als ik eens een sessie oversla doe ik die in de ochtend.
In de ochtend doe ik vaak zelf wat yoga voor een minuut of 10 om goed wakker te worden :).

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 14:58

Ja, korte sessie, maar als ik dat zo hoor, is het wel lastig, niet? :)

Lijkt me trouwens een heerlijke manier om wakker te worden!

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 15:01

Ik heb me ingeschreven voor die 30 days yoga challenge:)
Wilde al langer iets met Yoga gaan doen maar bij mij in de buurt is t allemaal iets duurder dan dat ik me kan veroorloven..

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 15:03

xIrlijn schreef:
Iolanthe, ik heb nog even gezocht maar helaas, ik kan de reclame helaas ook niet vinden..

Ik heb gisteravond dag 1 samen met mijn moeder gedaan (was erg leuk) en vanochtend dag 2. Ik vond 'm best zwaar voor mijn polsen, en kregen jullie het voor elkaar om tijdens de down dog 1 hand op je been te leggen? Verder vond ik 'm wel heel fijn weer :)

Uhh... nee :o Ik heb geen sterke polsen en mijn voeten kunnen nog niet helemaal plat, dus ik viel bijna om toen ik het probeerde ;) Dus even lekker in child pose mijn rug gestrekt. Wat niet lukt, dat lukt niet.

kehdra schreef:
Wacht maar tot jullie bij dag 4 voor de buikspieren zijn :+, en niet opgeven he!?

Die mogen nog wel getraind worden, dus geen probleem ;-)

Bij mij ligt het heel erg aan de invulling van mijn dag wanneer ik dit volg. Straks ga ik paardrijden en daarna kan ik niet meer, dus daarom maar 's middags gedaan.
Morgenvroeg heb ik mijn wekelijkse yogales, dus pak ik het 's avonds pas.

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 15:14

Haha gelukkig, ik had exact hetzelfde :o En precies. Bovendien hebben we dan iets te oefenen!

Die buikspieren zie ik ook wel zitten! Ik vind de sessies verder niet heel heftig hoor, maar sommige oefeningen zijn wel wat lastiger als je nog niet zo vergevorderd bent. Ik heb sowieso les op maandag en woensdag middag (half 1), en deze sessies probeer ik 's ochtends te doen, en anders 's avonds na het journaal bijvoorbeeld.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 15:16

Sorry voor al die vragen :+ Maar dat komt omdat ik enthousiast ben O:)
Gebruiken jullie muziek tijdens het yoga-en? Of gewoon stilte?

edit: Het was dit filmpje. Het gedeelte over "yoga niet voor watjes" heb ik er blijkbaar bijverzonnen :+ Maar het heeft toen wel indruk gemaakt, en dat doet het nog steeds :)

Dat wordt héél veel oefenen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 16:01

Jeetje zo makkelijk als zij dat allemaal doet. Respect :oo

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-14 16:14

hahaha, creatief geheugen heb jij. Ik ken dat filmpje inderdaad, zo gaaf!

Nog even dooroefen mensen. Ik heb haar blog volgens mij wel eens gelezen, ze doet 17 yoga deze mevrouw :p

drenterxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 22:11

Misschien is het een leuk idee om een yoga kletstopic te maken? (Sorry als die al bestaat)

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 00:30

Sooo, Lolanthe dat filmpje! Wat heeft die vrouw een controle over haar lichaam! Ik doe nu ongeveer 1,5 jaar met tussenpozen yoga. Soms les, maar meestal thuis. Vaak met dvds, dan zet ik wel een muziekje op erna, voor de eindontspaning. Meestal doet yoga nog meer voor je gemoed dan een warme douche/bad.
heb me nu ook voor de challenge aangemeld. Bij mij kwam die ook in de junk folder binnen op hotmail.
Heel langzaam merk je toch vooruitgang wat betreft lenigheid en kracht. Ook hier zwakke polsen, enkels en hypermobiliteit, dus spierkracht is mooi meegenomen. Is ook goed voor het paardrijden :D

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 09:53

Net dag 1 van de challenge gedaan op dag 3 :P en het is idd lekker. Moet alleen even wennen aan haar gekwebbel, want dan denk ik dat we veranderen van houding. Mss straks dag 2 meteen ook maar meenemen, lekker zennnn te paard vanmiddag!

drenterxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 10:06

Ik heb nog steeds niets gedaan, ben op dag 3 en moet nog aan dag 1 beginnen :')
Maar ga t t weekeind lekker doen! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 11:20

Ik merkte gisterne bij bootcamp dat ik écht veel profijt van de Yoga heb zeg :D :D :D

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 12:24

Hier heb ik gisteren ook dag 1 van de challenge gedaan, beviel eigenlijk boven verwachting goed! Heerlijk om gelijk uit het werk te doen om om te schakelen. Vanavond dag 2 doen voor ik ga hardlopen, ik zag al dat het ging om de schouders, dus dat is goed voor me!