Zoals al eerder gezegd is de leeftijd waarop meiden ongesteld worden heel verschillend, zo ook de klachten.
Toen ik jong(er) was had ik best wat buikpijn als ik ongesteld was, nu voel ik er helemaal niets meer van.
Ik heb eigenlijk altijd tampons gebruikt, mijn moeder heeft voordat ik de eerste keer ongesteld werd proef verpakkingen aangevraagd zodat ik kon uit proberen wat ik fijn vond, want ook dat is voor iedereen verschillend.
Mijn moeder heeft mij ook uitgelegd hoe je een tampon in kunt brengen en dat heb ik voordat ik ongesteld werd geoefend zodat ik wist hoe of wat.
Je hoeft je niet te schamen, jouw moeder weet precies hoe je je voelt en kan je juist heel goed helpen.
Als je het moeilijk vind erover te beginnen kan je haar ook een kaartje geven met je vragen erop, dan kan zij het gesprek beginnen.
ralphtdw schreef:gewoon tampon in doen haha.
als ik wil kan ik bijvoorbeeld met 1 tampon wel de hele dag doen,
niet dat ik dat doe dus nooit geen problemen met dat ik uit moet kijken wat ik aantrek
Doe dit alsjeblieft nooit, dat is namelijk heel slecht (denk aan bacteriën etc)
dusja.. Ik snel wat wcpapier in mijn onderbroek gestopt, geen idee wat ik er anders mee moest
mijn pa kwam er achter omdat ie een bebloede onderbroek zag op mijn kamer, s' avonds hadden we een verjaardag en had hij wat maandverband aan mijn tante gevraagt
.
Om te vieren dat ik een vrouw was geworden
.