En nu moet het uit zijn met dat gepush!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

blokje

Re: En nu moet het uit zijn met dat gepush!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 19:17

mijn jongste is ook een spekkie.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 19:19

Ik denk dat het voor sommigen ook echt niet op te brengen is als je bijvoorbeeld er doordeweeks alleen voor staat (man aan het werk) een ander kind hebt lopen dat zeer veel aandacht nodig heeft en dan de bv moeilijk op gang krijgt. Dan kom je dus makkelijk aan ieder uur 20 min of meer aanleggen.
Hoe kan je in vredesnaam iemand kwalijk nemen dat dit niet vol te houden is.
Zelfs al is het in theorie haalbaar als je jezelf helemaal wegcijfert dan wil dat nog niet zeggen dat het praktisch haalbaar is. Ik denk dat daar het gat zit tussen de 2 en de 20%.
Zo heeft een kennis fv gegeven omdat haar man tijdens de eerste zo gestressed raakte om zijn vrouw zo uitgeput te zien (+ huilend kind) dat hij psygiatrische hulp nodig had. Omwille van haar man is ze er dus gewoon bij nummer 2 niet aan begonnen. Dan kan de statistiek wel zeggen dat ze het fysiek had gekund, maar het leven is geen grafiekje.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 19:23

jullie moeten toch leren lezen.
Nadir zegt toch nergens dat 98% kan en moet voeden.
ze zegt enkel dat 2% daad werkelijk geen voedingsstoffen heeft. en dat is niey door haar bedacht.

het niet slagen van bv kan liggen aan je bevalling (ks, moeilijke

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 19:24

Nadir, dat jij dat niet begrijpt is jouw ding en jouw recht maar je moet nogal overtuigd van jezelf zijn dat je over mensen durft te "oordelen" die anders denken dan jij. Ik zie liever een relaxte moeder die fv geeft dan een oververmoeide moeder met slaaptekort die bv geeft omdat mensen zoals jij vinden dat dat moet. Je kan best ergens van overtuigd zijn maar laat ieder in zijn of haar waarde.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 19:25

en daar gaan we weer.

echt ik begrijp je helemaal TS, mijn oudste was goed aan te leggen, en dronk goed, dit ging 2 dagen goed, daarna niks anders als huilen huilen huilen, van vermoeitheid niet meer aan te leggen, gaan kolven, gek joh dat me kind niet tevreden was, me borstvoeding was water wit inplaats van boter geel, geen voedingstoffen binnen krijgen doet een kinnd niet goed, de volgende morgen komt de kraam verzorger. die gaf mij een preek dat het aan mezef ach want ik wou het niet en bla bla, terwijl ik altijd geroepen had, ik wil mij kind BV geven, want dat is het beste. ze stond tegen mij t schreeuwen en dwong mij zowat me zoon aan te leggen. me vader heeft haar alles behalve vriendelijk de deur uit gezet, maar ik was gruwelijk over de zeik, me man heeft mij zoon die morgen de fles gegeven, ik heb 3 dagen in bed gelegen, met me zoon, die voede ik en zelf dronk ik alleen nog maar, en ging naar de wc om te plassen, zo was ik er van overstuur. en heb me heel schuldig gevoeld, nou super hoor kraamtijd was een hel voor mij geworden.

bijde 2de in het zieken huis verhaal uit gelegt hoe het bij de eerste was gegaan, leuke jonge verpleegster, geen probleem mevrouw, want met stress aan BV beginnen is voor u en uw kind niet goed.
kleine moest tijdje blijven, de volgende morgen stond er 1 van de oude stam aan me bed ja me vrouw maar BV is echt better, ondanks mij verhaal die ik uitlegte, ikvoelde dat ik weer richting ellendig gevoel ging, en heb haar nog maals vriendelijk verzocht er over op tehouden, toen ze doorging, heb ik haar lel verkocht, met de medeling dat het mij keus was, nou fijnjoh nog na gierende hormonen in me lichaam. de rest van de afdeling gaf me overiggens wel gelijk omdat het er 1 is die flink door dramt. gelukkig daarna een hele leuke kraam verzorgster gehad die mij gelijk gaf in me keus na de drama van de oudste. echt supper.

en dan voor de gene die roepen BV is per defintie better, nee dat is het niet, want als je onvoldoende voedingstoffen aan maakt doe je je kind te kort. door hem geen fles te geven, want hij krijgt niet genoeg binnen.
en wat dacht je van mensen die ongezond eten, dat krijgt je kind dan ook binnen, nou dat is echt gezond voor je kind hoor.
het is ook niet bewezen dat borstvoeding per definitie better is, want moeder natuur heeft soms een eigen wil, en dus is het niet altijd per definitie beter

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 19:25

moeilijke start van de baby zelf.
complicaties na de bevalling.
of medicijn gebruik.

en als je het geestelijk niet aan kan is de fles een betere optie

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 19:28

bokt leest weer eens half.
of alleen wat ze willen lezen.
Nadir zegt al een paar keer dat kv een mooie optie is. voor als het niet lukt.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 19:29

chanicha schreef:
Nadir, dat jij dat niet begrijpt is jouw ding en jouw recht maar je moet nogal overtuigd van jezelf zijn dat je over mensen durft te "oordelen" die anders denken dan jij. Ik zie liever een relaxte moeder die fv geeft dan een oververmoeide moeder met slaaptekort die bv geeft omdat mensen zoals jij vinden dat dat moet. Je kan best ergens van overtuigd zijn maar laat ieder in zijn of haar waarde.

Maar ik zeg al een paar keer precies hetzelfde...

Citaat:
Uiteraard, ik ook! Er zijn zoals een paar x gezegd omstandigheden waarbij het niet kan/lukt en dan moet je ook zeker niet ten onder gaan omdat je perse bv wil geven. Ik zeg alleen, dat er wat mij betreft over het algemeen wel meer gepusht mag worden om bv te geven. En ja, er moet betere begeleiding komen etc etc.

En sorry nee, een bewuste keuze 'ik ga geen bv proberen te geven' kan ik idd niet begrijpen. :n

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 19:29

Tja, het blijft toch altijd een lastige discussie. Zelf heb ik een zus die lactatiekundige is (en kraamverzorgster) en die wil ik echt nooit bij mijn bed hebben als ik een baby heb. Inmiddels staat borstvoeding ons zelfs aardig tegen,puur door haar onophoudelijke stroom aan informatie, onderzoeken en het voeden van haar eigen kinderen te pas en te onpas (en die zijn toch echt al 1 en 4 jaar oud).
Dat iemand BV wil geven, prima! Dat je dat 5 jaar wilt doen , ook prima! Maar dat hoeft toch niet op een verjaardagsfeestje tussen andere gasten (zonder even een doekje erover te doen ofzo).

Dat er KV bestaat is mooi, en een goede vervanging voor de moeders die geen BV kunnen of willen geven. Dat de keuze er is om BV te geven (met begeleiding) of KV lijkt mij alleen maar een groot voordeel. Zeker voor de mensen die qua werk, partner, andere kinderen of wat voor reden dan ook de keuze moeten maken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 19:30

Soraya10 schreef:
Ik gaf ook gelijk de fles hoor. Dat idiote gezever over borstvoeding. En dan stoer roepen dat je t al een jaar geeft. Boeiend.... als ze erom kunnen vragen en ze hebben tanden zijn ze te oud! Je word gelijk als slechte moeder bestempeld en met zogenaamde onderzoeks resultaten als je flesvoeding wil geven na de geboorte. Ieder zijn keus. Ik denk dat de keuze waar de moeder zich het beste bij voelt het meeste baat heeft voor moeder en kind. Ik snap je irritatie helemaal. En weet je ff off topic nu mijn kind op kinderopvang zit hoeft ze van mij niet ook nog naar de peuterspeelzaal nou krijg je weer een oliebol over je heen van moeders die dat een slecht idee vinden. Tegenwoordig ene oor in andere eruit. Ik besluit wat het beste is voor mijn kind en niet een ander. :)

Als jij je eigen gevoel volgt is dat helemaal prima maar jij bent wel donders negatief over borstvoeding, hoezo stoer roepen, is helemaal niets stoers aan maar ook gewoon een keuze zoals jij die ook maakt. Ze bedoelt er verder niets mee maar jij gooit hier iedereen die borstvoeding geeft op één grote hoop, dat is pas gezever.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 19:31

Nadir schreef:
Muntdrop, dat is idd hartstikke mooi en fijn dat dat er is.
Ik geloof niet dat dat laatste gaat gebeuren, in bv zitten namelijk ook antistoffen en dat kan nooit in kv gestopt worden.

Blokje, dat bedoel ik idd, dank je.

Er is juist nu uit langdurig onderzoek gekomen dat er geen verschil in zit (voor de groei en ontwikkeling van de kinderen).
Gelukkig is er een keus en waarom zou je 1 van beide moeten omdat een ander vindt dat het makkelijker/beter of weet ik het is.
Als een moeder voor 1 van beide kiest, kiest ze dus niet tussen goed en slecht voor het kind.

Waarom "pushen" als moeders het niet willen (wat de reden ook is) als er dus geen verschil is voor het kind?

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 19:32

Nadir schreef:
Citaat:
Uiteraard, ik ook! Er zijn zoals een paar x gezegd omstandigheden waarbij het niet kan/lukt en dan moet je ook zeker niet ten onder gaan omdat je perse bv wil geven. Ik zeg alleen, dat er wat mij betreft over het algemeen wel meer gepusht mag worden om bv te geven. En ja, er moet betere begeleiding komen etc etc.

En sorry nee, een bewuste keuze 'ik ga geen bv proberen te geven' kan ik idd niet begrijpen. :n

euhhh meschien omdat niet iedereen er behoefte aan heeft zij borsten leeg te laten zuigen.
zowat dat is ieders keus op zich hoor.

de BVmaffia mag wat mij betreft een stuk minder.
en flesvoeding moet aan bepaalde eissen voldoen, anders mag het niet eens verkocht worden

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 19:33

Nadir schreef:

Waarom kun je dat niet begrijpen?
Is het een "verplichting" om het te moeten proberen?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 19:34

geerke schreef:
moeders moeten het lekker zelf weten....maar waarom heeft een vrouw dan borsten?

nou.... die zijn gewoon heel erg leuk..... O:)

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 19:37

_/-\o_

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 19:37

Ik heb borstvoeding gegeven aan alle kinderen met daarnaast als laatste voeding de fles. Prima te combineren en overdag geen gehannes met flessen en daarbij had ik s'avonds alle vrijheid zodat ik snel weer kon sporten en andere dingen doen. Ik vond het ideaal maar iedereen moet helemaal zelf weten wat zij doet, bij de eerste ben ik behoorlijk ziek geweest maar omdat ik perse BV wilde geven doorgezet en gelukkig lukte het.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 19:39

brainless, er is nogal twijfel of dat onderzoek wel klopt. staan nogal wat fouten in en ze halen dingen door elkaar.

caroline, heerlijk zo'n zus :)
vriendin van mij is net zo (alleen niet opgeleid) ik wil nu ook lang voeden <3
vind het prachtig

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 19:39

Heeft iemand het onderzoek zelf uberhaupt gelezen?! :')

Als je het idee hebt dat je gepushed wordt om iets te doen wat je niet wilt - ongeacht welke kant op - dan ligt dat aan de onrespectvolle houding van de betreffende hulpverlener. Niet aan de kunst- danwel borstvoeding zelf. De discussie steeds opnieuw oprakelen dient geen enkel goed, dan zoek je het zelf toch steeds weer op? Ik snap dat niet hoor :)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 19:43

Precies.
Ik vind het super als mensen door alle tepelkloven heen BV (willen) blijven geven.
Ik vind het ook prima als mensen vanaf dag 1 FV geven.

Er zijn vrouwen die (van te voren al) voor pijnbestrijding kiezen bij de bevalling en die zijn net zulke toppers als vrouwen die het (thuis) zonder doen.

Gelukkig hebben we hierin een keuze en dat is een mooi verworven recht waar we trots op mogen zijn.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 19:53

Amen Brainless...daar sluit ik me bij aan.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 19:57

Brainless schreef:
Precies.
Ik vind het super als mensen door alle tepelkloven heen BV (willen) blijven geven.
Ik vind het ook prima als mensen vanaf dag 1 FV geven.

Er zijn vrouwen die (van te voren al) voor pijnbestrijding kiezen bij de bevalling en die zijn net zulke toppers als vrouwen die het (thuis) zonder doen.

Gelukkig hebben we hierin een keuze en dat is een mooi verworven recht waar we trots op mogen zijn.

:j

Maakt je niet meer of minder moeder.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 20:26

Deze discussie zal altijd blijven bestaan. Mensen hebben het altijd over de borstvoedingsmaffia, maar beseffen niet hoeveel reclame er voor kunstvoeding wordt gemaakt. In iedere blije doos zitten gratis cadeautjes van kv fabrikanten met hun merk er op en informatieboekjes waar dan wel in staat dat bv het beste is, maar als je hun bv tips opvolgt, weet je zeker dat je borstvoeding gaat falen (en je dus snel over moet stappen op kunstvoeding). Officieel mag er geen reclame gemaakt worden voor kv voor kinderen onder de zes maanden, maar stiekem wordt er ontzettend veel reclame gemaakt.

Aan het onderzoek wat nu naar voren wordt gehaald rammelt vanalles en de journalisten die het hebben samengevat hebben dit ook niet echt op een juiste manier gedaan, het verhaal zoals het nu in de kranten staat klopt niet. Maar ach, het komt de kunstvoedingsfabrikanten goed uit...

Het verhaal van te weinig voedingsstoffen in de moedermelk is echt een fabeltje. Moedermelk is altijd van goede kwaliteit. Het kan wel zijn dat een moeder weinig melk aanmaakt, maar meestal is daar wel wat aan te doen zodat haar productie zich aanpast aan de behoefte van de baby. Dit vraagt echter wel inzet.

Wat ik wel vreemd vind, als een veulen geen biest/ melk van de moeder krijgt zal bijna heel bokt in paniek zijn. Ondanks dat er ook voor veulens poedermelk is. Maar bij baby's is het ineens geen probleem?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 20:29

:') daar heb je zeker een punt...over die veulens _/-\o_

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 20:32

Esplendido schreef:
Deze discussie zal altijd blijven bestaan. Mensen hebben het altijd over de borstvoedingsmaffia, maar beseffen niet hoeveel reclame er voor kunstvoeding wordt gemaakt. In iedere blije doos zitten gratis cadeautjes van kv fabrikanten met hun merk er op en informatieboekjes waar dan wel in staat dat bv het beste is, maar als je hun bv tips opvolgt, weet je zeker dat je borstvoeding gaat falen (en je dus snel over moet stappen op kunstvoeding). Officieel mag er geen reclame gemaakt worden voor kv voor kinderen onder de zes maanden, maar stiekem wordt er ontzettend veel reclame gemaakt.

Aan het onderzoek wat nu naar voren wordt gehaald rammelt vanalles en de journalisten die het hebben samengevat hebben dit ook niet echt op een juiste manier gedaan, het verhaal zoals het nu in de kranten staat klopt niet. Maar ach, het komt de kunstvoedingsfabrikanten goed uit...

Het verhaal van te weinig voedingsstoffen in de moedermelk is echt een fabeltje. Moedermelk is altijd van goede kwaliteit. Het kan wel zijn dat een moeder weinig melk aanmaakt, maar meestal is daar wel wat aan te doen zodat haar productie zich aanpast aan de behoefte van de baby. Dit vraagt echter wel inzet.

Wat ik wel vreemd vind, als een veulen geen biest/ melk van de moeder krijgt zal bijna heel bokt in paniek zijn. Ondanks dat er ook voor veulens poedermelk is. Maar bij baby's is het ineens geen probleem?

nou dan mag jij als het volgens jou een fabeltje is mij uit leggen,
hoe het kon dat mij borstvoeding in de ochtend boter geel was en na 2 voedingen water wit,
ik at voldoende fruit, dronk genoeg, voornamelijk water, maar ook volle melk, 2 glazen per dag,
in de ochtend at ik muslie met yogurt, tussendoor voornamelijk fruit niks ongezonds, tussen de midag bruin brood met kaas en een beetje ijsberg sla, tja vind ik lekker, en in de avond een gezonde warme maaltijd.
echt een fabeltje? sorry hoor maar het is een feit dat het voorkomt dat je niet genoeg voedingstoffen aan maakt :j

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 20:34

Esplendido schreef:

Omdat de overlevingskansen zeer veel toeneemt als een veulen wel biest binnen krijgt.
Dat is bij mensenbaby's niet het geval.

Daarnaast zijn er ook genoeg mensen die de eerste voeding afkolven en deze geven (of zoals ik... langere tijd afkolft en via de fles geeft).