Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

chanicha schreef:Nadir, dat jij dat niet begrijpt is jouw ding en jouw recht maar je moet nogal overtuigd van jezelf zijn dat je over mensen durft te "oordelen" die anders denken dan jij. Ik zie liever een relaxte moeder die fv geeft dan een oververmoeide moeder met slaaptekort die bv geeft omdat mensen zoals jij vinden dat dat moet. Je kan best ergens van overtuigd zijn maar laat ieder in zijn of haar waarde.
Citaat:Uiteraard, ik ook! Er zijn zoals een paar x gezegd omstandigheden waarbij het niet kan/lukt en dan moet je ook zeker niet ten onder gaan omdat je perse bv wil geven. Ik zeg alleen, dat er wat mij betreft over het algemeen wel meer gepusht mag worden om bv te geven. En ja, er moet betere begeleiding komen etc etc.
Soraya10 schreef:Ik gaf ook gelijk de fles hoor. Dat idiote gezever over borstvoeding. En dan stoer roepen dat je t al een jaar geeft. Boeiend.... als ze erom kunnen vragen en ze hebben tanden zijn ze te oud! Je word gelijk als slechte moeder bestempeld en met zogenaamde onderzoeks resultaten als je flesvoeding wil geven na de geboorte. Ieder zijn keus. Ik denk dat de keuze waar de moeder zich het beste bij voelt het meeste baat heeft voor moeder en kind. Ik snap je irritatie helemaal. En weet je ff off topic nu mijn kind op kinderopvang zit hoeft ze van mij niet ook nog naar de peuterspeelzaal nou krijg je weer een oliebol over je heen van moeders die dat een slecht idee vinden. Tegenwoordig ene oor in andere eruit. Ik besluit wat het beste is voor mijn kind en niet een ander.
Nadir schreef:Muntdrop, dat is idd hartstikke mooi en fijn dat dat er is.
Ik geloof niet dat dat laatste gaat gebeuren, in bv zitten namelijk ook antistoffen en dat kan nooit in kv gestopt worden.
Blokje, dat bedoel ik idd, dank je.
Nadir schreef:Citaat:Uiteraard, ik ook! Er zijn zoals een paar x gezegd omstandigheden waarbij het niet kan/lukt en dan moet je ook zeker niet ten onder gaan omdat je perse bv wil geven. Ik zeg alleen, dat er wat mij betreft over het algemeen wel meer gepusht mag worden om bv te geven. En ja, er moet betere begeleiding komen etc etc.
En sorry nee, een bewuste keuze 'ik ga geen bv proberen te geven' kan ik idd niet begrijpen.
Brainless schreef:Precies.
Ik vind het super als mensen door alle tepelkloven heen BV (willen) blijven geven.
Ik vind het ook prima als mensen vanaf dag 1 FV geven.
Er zijn vrouwen die (van te voren al) voor pijnbestrijding kiezen bij de bevalling en die zijn net zulke toppers als vrouwen die het (thuis) zonder doen.
Gelukkig hebben we hierin een keuze en dat is een mooi verworven recht waar we trots op mogen zijn.

Esplendido schreef:Deze discussie zal altijd blijven bestaan. Mensen hebben het altijd over de borstvoedingsmaffia, maar beseffen niet hoeveel reclame er voor kunstvoeding wordt gemaakt. In iedere blije doos zitten gratis cadeautjes van kv fabrikanten met hun merk er op en informatieboekjes waar dan wel in staat dat bv het beste is, maar als je hun bv tips opvolgt, weet je zeker dat je borstvoeding gaat falen (en je dus snel over moet stappen op kunstvoeding). Officieel mag er geen reclame gemaakt worden voor kv voor kinderen onder de zes maanden, maar stiekem wordt er ontzettend veel reclame gemaakt.
Aan het onderzoek wat nu naar voren wordt gehaald rammelt vanalles en de journalisten die het hebben samengevat hebben dit ook niet echt op een juiste manier gedaan, het verhaal zoals het nu in de kranten staat klopt niet. Maar ach, het komt de kunstvoedingsfabrikanten goed uit...
Het verhaal van te weinig voedingsstoffen in de moedermelk is echt een fabeltje. Moedermelk is altijd van goede kwaliteit. Het kan wel zijn dat een moeder weinig melk aanmaakt, maar meestal is daar wel wat aan te doen zodat haar productie zich aanpast aan de behoefte van de baby. Dit vraagt echter wel inzet.
Wat ik wel vreemd vind, als een veulen geen biest/ melk van de moeder krijgt zal bijna heel bokt in paniek zijn. Ondanks dat er ook voor veulens poedermelk is. Maar bij baby's is het ineens geen probleem?
Esplendido schreef:Wat ik wel vreemd vind, als een veulen geen biest/ melk van de moeder krijgt zal bijna heel bokt in paniek zijn. Ondanks dat er ook voor veulens poedermelk is. Maar bij baby's is het ineens geen probleem?