Osteopathie voor de mens

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nsky86

Re: Osteopathie voor de mens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 14:18

ja klopt, had vaak kramp en spierpijn, gaat een stuk beter, merk nu dat het zijn werk begint te doen

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 14:22

Dan ga ik het morgen maar halen. Baat het niet, schaadt het niet.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 15:59

Ik ben ook een trouwe magnesium gebruiker en kan absoluut niet zonder.

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 22:39

Welke magnesium heb je? Welk merk?

retivi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 11:21

Wat fijn Joolien dat het zo goed voor jou werkt!

Ik ben gisteren ook weer geweest. De laatste weken was ik weer heel erg moe (moe wakker en doodmoe naar bed). Op zich is het ook wel logisch als je 40 uur werkt, daar nog 10 uur reistijd bovenop komt, je middenin een grote verbouwing zit én nog de nodige beestjes hebt die ook verzorgd moeten worden... Toch heb ik het even gemeld dat ik wel héél erg moe ben en hij gaf mij het advies om vaker een rustpunt te nemen.
Ik ben overdag van 7 tot 7 dus aan één stuk door aan het jagen en zelfs in mijn pauze ga ik bv boodschappen doen oid. Om vervolgens thuis te komen, te koken, te eten, even te klussen, naar de paarden en dan om half 11 doodmoe naar bed. Ik moet nu na elke 2 uur gejaagd te hebben even een kwartier RUST inplannen. Dan mag ik niet achter mijn bureau blijven zitten, maar even weg en even niets aan mijn hoofd desnoods op de wc... Hij heeft alles weer behandeld (darm, schouders, nek en middenrif) en met meer rustpunten zou mijn vermoeidheid echt af moeten nemen.

Magnesium vind ik ook interessant! Net zoals bij de osteopaat gebruik ik het wel bij de paarden en zie ik positieve resultaten, waarom zou ik het dan zelf niet gebruiken?

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 11:26

Magnesium klinkt interessant! Is er nog een bepaald merk dat goed bevalt, of maakt dat niet zoveel uit?

Hier gaat het helaas niet zo lekker. Ik heb drie weken geleden een stom ongeluk gehad tijdens het verbouwen, waarbij ik hard op de slechte kant van mijn lichaam ben gevallen. Net een dag na een behandeling van de osteo. :\ Ik ben naar de cesartherapeut geweest om me na te laten kijken, die behandelingen hoef ik niet zelf te betalen, maar dat hielp helaas weinig. Daarna toch nog mijn afspraak van eind maart bij de osteo drie weken vervroegd en daar vorige week geweest, maar ik heb nog steeds rugpijn en verminderde beweging. Het voelt alsof ik weer terug bij af ben. Ik baal er zo enorm van. -O-
Laatst bijgewerkt door Imre op 14-03-14 11:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 11:34

Balen Imre, hopelijk kan de osteopaat je helpen :j

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 11:47

Ben al geweest vorige week, maar hielp niks. Of in ieder geval niet veel. :n Heb net gebeld om te overleggen wat nu handig is om te doen. Hopelijk belt ze vandaag nog terug.

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 12:01

:(:) Sterkte, Imre. Hopelijk knap je snel wat op!

Magnesium ga ik straks uitzoeken bij de drogist. Laat jullie wel weten wat ik heb gekocht.

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 12:08

@Retivi, jeetje wat heb jij een druk schema zeg!

@Imre, wat rot !!! heel veel sterkte en beterschap

Ik zal vanmiddag eens vragen welk merk mijn osteopaat eigenlijk adviseerd.

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 14:59

Heb zojuist magnesium gekocht bij de kruidvat. 90 tabletten, 1 x daags 1 à 2 tabletten voor 2,99 euro eigen merk.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 15:06

Imre wat vervelend zeg!

Mijn verzekering is weer veranderd, wat ervoor zorgt dat ik nu ineens de helft zelf moet gaan betalen. Vorig jaar werd het nog volledig vergoed met een maximum van zoveel per jaar, nu ineens nog maar 45 euro per dag. Dus moet nog opletten dat ik geen twee alternatieve dingen per dag afspreek.

EDIT: Mijn moeder regelt die verzekeringen nog, dus ik had er niet bij stilgestaan. Ook niet omdat mijn osteopaat ook fysio is.

Kenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 15:30

Fijn zo'n topic! Ik heb na mijn bevalling veel last van spanningshoofdpijn. De fysio kan niks meer voor mij betekenen dus nu maar verder op zoek naar hulp. Heeft er hier iemand ervaring met spannings/stuwings hoofdpijn en osteopathie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 15:31

Kenzo schreef:
Fijn zo'n topic! Ik heb na mijn bevalling veel last van spanningshoofdpijn. De fysio kan niks meer voor mij betekenen dus nu maar verder op zoek naar hulp. Heeft er hier iemand ervaring met spannings/stuwings hoofdpijn en osteopathie?

Ik zelf niet maar toevallig vertelde mijn osteopaat dat ze daar laatst iemand heel goed mee geholpen heeft :j

Kenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 15:34

Joolien schreef:
Kenzo schreef:

Ik zelf niet maar toevallig vertelde mijn osteopaat dat ze daar laatst iemand heel goed mee geholpen heeft :j

Ik hoop zo dat ze mij kunnen helpen! Hoe hebben jullie een osteo uitgekozen? Er zijn er bij ons in de buurt echt enorm veel. Hebben jullie speciaal ergens naar gekeken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 15:42

Zelf ben ik door mijn manueel therapeut doorgestuurd.

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 15:43

Ik heb mijn osteopaat uitgekozen op goede ervaringen van andere en of ze aangesloten is bij de bond.
Het is nog geen beschermd beroep waardoor iedereen zich osteopaat mag noemen.

GQMMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 19:21

Ik kom ook 2 x in het jaar bij een osteophaat, vaker mag/kan ik niet met m'n lichaam. Die 2 per jaar dát ik ga heb ik er enorm veel baat bij, de laatste maand voor een afspraak is t aftellen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 17:26

Vdnaag weer geweest. Ze heeft me geholpen om mijn weerstand te verbeteren en heeft me aanbevolen Pro-biotica te gebruiken om de weerstand te verhogen. Gebruikt iemand dat hier?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 17:54

Alleen voor de honden :') Ik slik wel Echinicea en Cats Claw voor de weerstand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 18:19

Cats claw lijkt dan weer op iets voor katten hahahaha _O-

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 07:13

Ik heb nu ook een 'kuur' pro biotica en dan dus de magnesium.
Voel me er erg goed bij, ze was vrijdag erg over de vooruitgangen van m'n lichaam te spreken dus dat was leuk om te horen en ook meteen een bevestiging van wat ik voelde.
Ik heb drie best wel pittige operaties gehad waarmee ze lang in m'n lichaam bezig zijn geweest en dat is waarschijnlijk de oorzaak.

Over 'de pillen' die ik nu slik was ze heel duidelijk.
Géén pillen in een plastic pot, om dr pillen goed te houden zit er aan de binnenkant van de potten een speciaal laagje waar hormonen in zitten verwerkt, dit moet je lichaam bij elke inname weer afbreken/verwerken/ mee om gaan. Heb navraag gedaan of dit klopt en dit is bevestigd.
Ook in glas zit groot verschil.
Op advies van m'n osteopaat en artsen op m'n werk ben ik naar de G&W winkel gegaan (is ongeveer net zoiets als de tuinen) en heb m daar laten adviseren voor een magsnesium supplement wat makkelijk te verwerken is voor m'n lijf.
Echt top! En prijs ligt praktisch hetzelfde als bij de drogist.
Mochten jullie de merknaam willen weten dan zal ik t straks als ik thuis ben even opzoeken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 12:01

Ahh gister heeft de osteo mn nek ook behandeld en nu heb ik vannacht denk ik verkeerd gelegen en heb ik behoorlijk last. Dat is een betje jammer...

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 14:07

dat is heel erg jammer! is het inmiddels al wat beter?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 14:09

Ja iets, ik ben sowieso ziek dus voel me in het algeheel al beroerd :')