Hooikoorts: wie heeft er nog meer last van?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Chantalx249

Re: Hooikoorts: wie heeft er nog meer last van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 16:28

Ik ben voor alles alergies |(
Hooikoorts is bij mij ookal weer begonnen.
Meestal word ik echt een paar weken ziek als het warmer word en de pollen uitkomen -O-
Mijn moeder heeft gelukkig alweer neusspray, oogdruppels en pillen gehaald bij de dokter.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 16:33

Pff ik ben wel een beetje jaloers dat jullie tegen neusspray/druppels kunnen.
Ik kan tegen geen enkele soort spray, of mijn neus gaat dan helemaal kapot aan de binnenkant of ik kan helemaal geen lucht meer krijgen na het sprayen.

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 18:30

Ik kan ook hele slecht tegen de meeste neussprays. Nasonex is bij mij gegarandeerd een bloedneus en knetterende hoofdpijn. Budesonide in lage dosering gaat goed en in combinatie met tabletten is dat meestal toch redelijk effectief

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 20:29

ponyparadijs schreef:
Vorig jaar had ik deze:
[ Afbeelding ]

Nu ben ik begonnen met:
[ Afbeelding ]
Van deze had ik ook de pilletjes bij acute klachten vorig jaar en dat werkte heel goed.
Dus heb goede hoop dat ik het dit jaar met alleen deze ga redden.

Helpt dit bij jou? Lijkt me wel handig, gewoon zo'n kuur.

Ik gebruik nu 1 pilletje per dag van de Kruidvat, en het onderdrukt het wel aardig alleen ik merk toch dat ik af en toe wat hoofdpijn heb, beetje snotterig en wat slappere oogleden dan normaal.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 20:34

Voor alsnog ben ik er blij mee. Ik slik op donderdag ochtend de kuur. Daarnaast op de acute momenten nog wat losse pilletjes van deze kuur.
Het schijnt zo te zijn dat je na 3 maanden kuur alleen nog af en toe acuut wat nodig hebt.
Proberen kan je het altijd.
Vorig jaar was ik te laat.
Die kuur moet je beginnen voor dat het echte seizoen eigenlijk begint.
Maar vorig jaar kwam ik er pas in mei achter dat ik niet constant verkouden was maar dat ik hooikoorts heb.
Toen wel ook de acute pilletjes geslikt en dat ging super.
Dus alsnog ben ik tevreden

kruimellover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 20:36

Ik meld me ook als hooikoortspatientje!
Sinds vorig jaar slik ik iedere dag een Grazax tabletje en ik heb er tot op heden nog niet echt last van gehad, nog geen verstopte neus of wat dan ook. Dit is een desensibilisatiekuur van 3 jaar en ik dacht ik ga het proberen. Vorig jaar liep ik in januari al te snotteren, dus voor mij al een hele verbetering, zeker gezien het mooie weer. :D

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 20:43

Ik heb het ook, nu valt het gelukkig nog mee. Maar als er gras wordt gemaaid dan heb ik het wel erg. Via mijn HA krijg ik een medicatie voor overgevoeligheid. Dat werkt wel goed.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 00:27

Amy77 schreef:
Jaaa de gouden tip van vuurneon :-) ooit eens topic geopend en toen kwam ze met de neusdouche :-) (althans, denk dat je die bedoelt?).

Hier helpt het minimaal..maar he, alle beetjes helpen :-)

:j :D

Al is het slechts voor 5 minuten soms; het voelt even fijn die verlichting. En wat een rommel komt er uit de holtes ook :=
Ik word er nog steeds blij van hahaha (en is niet belastend verder voor de neus, dus het is erg vriendelijk. Wat eruit komt is natuurlijk wel heerlijk smerig dus wees voorbereid :') Helemaal als je echt lekker verkouden bent.)

Voor de mensen die denken huh? Google eens neti pot.
Of mijn persoonlijk favoriet:

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 15:06

Naast mijn hooikoorts, bleek ik ook een zware keelontsteking onder de leden te hebben... Kwam heel fijn tegelijk.
De hooikoorts pillen hielpen al heel snel enorm tegen de andere klachten. Maar die keelpijn bleef en ging steeds meer opzwellen.. Dinsdag maar weer even bij de huisarts geweest een antibiotica kuur gekregen, die hielp al na een dag en kan nu echt verschil merken. De zwelling is er nog helemaal uit, maar ik kan weer een beetje beter eten en drinken.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 19:17

Het is hier ook weer begonnen. Met de levoceterizine is het nu nog goed te doen, maar heb toch maar vast de nasonex besteld.

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 13:54

Ook ik heb erg last van hooikoorts, wordt er gek van.
Ik ben werkelijk voor alles allergisch, pollen, gras etc. maar ook honden, katten, paarden, stof noem het maar op. heb nu medicijnen tegen mijn astma ook en die helpen redelijk tegen het niezen en helpen mij ook lucht te krijgen. Het niezen is helaas niet helemaal weg. Daarnaast heb ik pillen en een neusspray, echter blijven mijn ogen giga tranen en jeuken dus ga nu ook aan de oogdruppel. Helaas houdt dat ook in dat ik mijn lenzen voor een bril mag gaan vervangen, dat gaan we vanmiddag dan ook maar doen |(

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 15:29

Vervelend Nickyyy :(:)

Ik zit op mijn werk in de straat staan alleen maar berken. Niet echt fijn -O-

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 15:34

Meld me ook, maar dat ik het heb vind ik niet zo erg. Ik red me wel met een pilletje. Maar dat mijn oude merrie van 28, die ook hooikoortspatient is, nu al bijna op omkiepen staat vind ik een stuk minder |(

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 15:38

Dat is niet leuk nee.

Ik red me op zich ook wel, maar ben behoorlijk moe de laatste dagen.

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 15:47

Is moe zijn ook een kwaal? Ik ben laatste tijd namelijk erg moe, heb alleen geen idee hoe dat komt.

Pff vervelend zeg rina!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 15:52

Ja hoort er ook bij. Komt doordat je afweersysteem overuren draait, en kan ook een bijwerking van de medicatie zijn.

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 15:56

bij mij is het vandaag begonnen..
dikke ogen, loopneus en continu niesen..
en het ergste van alles: mijn allergie pilletjes waren op -O- vanmiddag dus meteen even nieuwe gehaald :=
volgens mijn leraar is op het moment de Berk in de bloei, en is dat degene waar de meeste mensen nu last van hebben :)) (geen idee of ie het goed heeft hoor :+ )

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 16:49

Is bij mij wel zo, voorheen alleen graspollen, laatste jaren krijg ik ook steeds meer last van boompollen.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 17:16

Ja heb ook de hele dag het gevoel dat ik een marathon gelopen heb, en is idd bijwerking van hooikoorts. Maar doorbijten dus. Grinnik vanmiddag zelfs nog een stuk met de zitmaaier gemaaid :P Het weiland wat eind vorig jaar opnieuw ingezaaid is. De zitmaaier is een mulcher ;) Erg goed voor mijn hooikoorts, maar het moest, de grasnaad moet meer worden.

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 17:18

Ik ken iemand die een spuit met kenakort haalt bij de huisarts, is gelijk genezen voor de rest van het seizoen! Niet elke huisarts geeft het zomaar, maar het schijnt een paardenmiddel te zijn!

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-14 17:42

Rampshellie schreef:
Ik ken iemand die een spuit met kenakort haalt bij de huisarts, is gelijk genezen voor de rest van het seizoen! Niet elke huisarts geeft het zomaar, maar het schijnt een paardenmiddel te zijn!

Even snel wat research gedaan en lijkt een behoorlijk stevige ontstekingsremmer te zijn met een aantal pittige bijwerkingen. Mensen geven wel aan dat het werkt, maar ook meerdere redenen waarom ze gestopt zijn. Waaronder artrofie van de spier die ingespoten is en nierfalen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 17:44

Mmm, heb ook wel eens nagedacht over zo'n hormoonspuit, maar bijwerkingen zijn mij iets te heftig. Dan maar wat klachten.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 17:50

Oh hier nog zo een maar ik heb echt een hele (was) :list: , waar je U tegen zegt *zucht* :o !!!

Even op een rijtje mijn (was) :list: aan allergieën bom:

* Huisstofmijt
* Graspollen
* Boompollen
* Hooikoorts
* Katten
* Honden
* Paarden (zucht, deze is eruit gekomen na laatste allergie test in 2009) :o
* Cavia' s
* Konijnen

Ik gebruik momenteel Allerfree tabletten alleen merk wel dat ik met 1 tablet niet voldoende eraan heb, pas nadat ik er 2 of 3 genomen heb werkt het pas.

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 17:56

Ook ik heb hooikoorts. Ik ben nu een paar weken pilletjes aan 't slikken (niet elke dag, want ik heb er niet elke dag last van).
Mij lijkt zo'n spuit niks, gezien de bijwerkingen

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 18:32

Ik slik twee soorten antihistamine en ik heb sinds een paar dagen ook zere ogen, keel en een dichte neus. Vorig jaar ook hooikoorts gehad, jipjee. :+
Hierbij blijft het wel, maar zonder antihistamine zal het vast feest zijn. :+
Antihistamine slik ik niet voor de hooikoorts trouwens, maar het zou mooi meegenomen zijn.
Had nog Pollinosan staan en heb daar ook de neusspray van gehaald vandaag.
Die verlicht wel flink qua dichte neus! :D

Ik wil een Medinose bestellen om te kijken hoe dat bevalt.