Ik word gek van de jeuk op mn hoofd!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 16:34

Ik zou voor nu ook proberen het een tijdje niet te wassen.
Het is even afzien, maar je hoofdhuid heeft nu echt rust nodig.

Andere vraag, je zit in het buitenland he? Is dat een erg zonnig gebied en kan het niet zo zijn dat je op een goede dag gewoon je hoofdhuid verbrand hebt?
Dat zou dan nu al wel over moeten zijn, maar het gebruik van shampoo's en het andere water daar zullen niet mee geholpen hebben aan het herstel.

Daarnaast door te krabben, maak je het alleen maar erger. Ik weet hoe ontzettend moeilijk het is om er vanaf te blijven. Maar krabben irriteert ook weer en zo doorbreek je de cirkel niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 16:53

SAKKIA schreef:
Ik zou voor nu ook proberen het een tijdje niet te wassen.
Het is even afzien, maar je hoofdhuid heeft nu echt rust nodig.

Andere vraag, je zit in het buitenland he? Is dat een erg zonnig gebied en kan het niet zo zijn dat je op een goede dag gewoon je hoofdhuid verbrand hebt?
Dat zou dan nu al wel over moeten zijn, maar het gebruik van shampoo's en het andere water daar zullen niet mee geholpen hebben aan het herstel.

Daarnaast door te krabben, maak je het alleen maar erger. Ik weet hoe ontzettend moeilijk het is om er vanaf te blijven. Maar krabben irriteert ook weer en zo doorbreek je de cirkel niet.

Nee, ik zit juist in een gebied waar het op het moment steeds onder 0 is en waar veel sneeuw ligt. De lucht is erg droog.
Inmiddels heb ik een luchtbevochteraar gekocht. Hopelijk werkt dit wat.

Is het een idee om het alleen te spoelen met gefilterd water en appelazijn? Ik word echt gek van de jeuk. Niet normaal! Of gewoon helemaal niets?

xmarliez

Re: Ik word gek van de jeuk op mn hoofd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 16:54

Probeer eens een kapsalon te vinden die het merk mediceuticals verkoopt. Dat heeft bij mij enorm geholpen tegen de eczeem op mijn hoofdhuid!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 16:57

xmarliez schreef:
Probeer eens een kapsalon te vinden die het merk mediceuticals verkoopt. Dat heeft bij mij enorm geholpen tegen de eczeem op mijn hoofdhuid!

Daar was ik op t moment mee en mn hoofdhuid was na 1 keer wassen rustiger, maar jeukt nu weer en is rood na het wassen.

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 16:58

Ook met de conditioner en eventueel de speciale alcohol? Ik heb de mint conditioner en dat scheelt echt zoveel! En de teershampoo :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 17:00

xmarliez schreef:
Ook met de conditioner en eventueel de speciale alcohol? Ik heb de mint conditioner en dat scheelt echt zoveel! En de teershampoo :)

Alcohol? Nee alsjeblieft niet. Mn hoofdhuid is al zo droog.

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 17:01

Rowdine schreef:
xmarliez schreef:

Alcohol? Nee alsjeblieft niet. Mn hoofdhuid is al zo droog.

Nee dat is een speciale alcohol :D weet even niet de naam er van maar dat is speciaal gemaakt voor eczeemachtige hoofdhuiden etc. Voelt ook heel anders aan en werkt super tegen de jeuk!

edit: volgens mij is dat deze.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 19:02

Heb je appal azijn al geprobeerd? Je kan het in de meeste supermarkten vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 19:38

Ik heb zojuist organic appelazijn gekocht. Net een scheutje door m'n water heen gedaan en ben t nu aan het drinken.
Is het verstandig om ook m'n haar er een keer mee te spoelen? (Uitgedund weliswaar?)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 19:42

Ik denk dat je beter eens naar een arts (of dermatoloog als het kan) gaat voor je nog meer uitprobeert.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 20:42

Ja, klopt. Ik ga straks naar een arts :)