Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Janneke2 schreef:...en van de dingen die goed kan helpen tegen het hongergevoel: ga "nuchter" bewegen.
(Idealiter een beetje krachtsport, maar gewoon wandelen kan ook al helpen).
En die bollen hoeven toch ook niet tegelijk op? Bewaar er eentje en eet hem 2 uur later alsnog op. Dan eet je ook minder snel ander voer 
) maar om te leren hoe je lichaam werkt en hoe je het gezond kunt houden is het wel heel verhelderend.

Cassidy schreef:AmoorM schreef:Mijn lengte is 1.65 en mijn gewicht zo rond de 70/73.
Ik heb ook best wel een stevige bouw.
Als ik even op mijn eten let en wat meer beweeg zal mijn buik wel wat strakker worden.
Maar mijn benen zijn echt een probleem, het is niet zo dat het een en al vet is, maar ze zijn gewoon heel stevig..
Als jij paard rijdt, en veel sport, ga je daar juist meer spieren kweken...
maar ze hebben wel leuke recepten en kunnen je inderdaad inzicht geven in wat goed is voor je lijf.
.

russel schreef:Iets wat niet gezond is, is niet gezoend, waarom je maag een vuilnisvat laten zijn omdat je je laat verleiden door de reklame in de supermarkten en mee wil doen aan het aanbod wat er is. Ga eens lezen en verdiepen, sommige voedingsmiddelen bevatten hemaal niets van enige voedingswaarde, dat is gewoon lucht met zooi en veel suiker en kunstmatige smaakjes...daar kan je lichaam niet mee, maar krijgt het wel aangeboden, moet er toch iets mee, de stoffen die hij niet kwijt kan, parkeert hij eegens en dat blijft daar zitten..
TS smeerworst, wat denk je dat het is? Lees eens het etiket...smeer volgende keer gewoon een dikke laag margarine op je boterham, dan heb je nog minder troep dan de smeerworst te pakken...
.russel schreef:Iets wat niet gezond is, is niet gezoend, waarom je maag een vuilnisvat laten zijn omdat je je laat verleiden door de reklame in de supermarkten en mee wil doen aan het aanbod wat er is. Ga eens lezen en verdiepen, sommige voedingsmiddelen bevatten hemaal niets van enige voedingswaarde, dat is gewoon lucht met zooi en veel suiker en kunstmatige smaakjes...daar kan je lichaam niet mee, maar krijgt het wel aangeboden, moet er toch iets mee, de stoffen die hij niet kwijt kan, parkeert hij eegens en dat blijft daar zitten..
TS smeerworst, wat denk je dat het is? Lees eens het etiket...smeer volgende keer gewoon een dikke laag margarine op je boterham, dan heb je nog minder troep dan de smeerworst te pakken...

Raponsje schreef:Janneke2 schreef:...en van de dingen die goed kan helpen tegen het hongergevoel: ga "nuchter" bewegen.
(Idealiter een beetje krachtsport, maar gewoon wandelen kan ook al helpen).
TS klaagt over een overzadigd gevoel dus moet ze gaan sporten zonder eten?
Zeker voor krachttraining heb je brandstof nodig.
AmoorM schreef:Ik ben vanaf vandaag begonnen met goed ontbijten.
Nouja, ik probeer het, mijn buik zit gewoon ontzettend snel vol.
AmoorM schreef:Het is vrij veel koolhydraat met weinig eiwit (er zit wel iets in kaas en roomboter) dus dat je redelik snel wel weer trek krijgt, is logisch.Ik 2 krentenbollen met boter en kaas eten, maar ik krijg 1 amper op.
Wel met water erbij.
AmoorM schreef:Maar mijn ouders vinden dat je alleen hulp moet zoeken als je bijv obesitas hebt ... als je echte zware anorexia hebt... en omdat ik er niet zo dun meer uit zie, maar ook geen obesitas figuur heb... vinden ze het maar onzin..