Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
28kamilont28 schreef:Zij heeft mij verteld dat ze verplicht is om voor dit soort grote zaken hulp in tr schakelen en ouders in te lichten. Dus dat wordt hem niet meer.
28kamilont28 schreef:Het leek mij wel eens tijd om even een berichtje van mij te geven. Onderhand is het in een spiraal omhoog gegaan, afgelopen jaar. Helaas is dit jaar weer het bewijs dat het weer minder kan gaan. Er is teveel gebeurd waardoor ik nu weer heel diep zit en gewoon weer bepaalde overwegingen heb en mezelf op een slecht pad breng.
Lienepien95 schreef:Net alles doorgelezen..heftige tijd maak jij door zeg! Heel veel sterkte met alles. Mocht je een keer iets kwijt willen ofzo dan stuur gerust een PB. Het lijkt misschien niet zo, maar ooit wordt alles weer fijnerJe kunt het!!
Boompje1985 schreef:Maar als jij wilt dat ze niks doorgeven aan je ouder doen ze dat niet en dat weet ik zelf uit ervaring! Het gaat jeugdzorg om jou en hoe ze jou kunnen helpen dat heeft nu prioriteit als je goed gelezen hebt had je dat ook geweten!
bigone schreef:28kamilont28 schreef:Zij heeft mij verteld dat ze verplicht is om voor dit soort grote zaken hulp in tr schakelen en ouders in te lichten. Dus dat wordt hem niet meer.
Zeg tegen haar/hem dat je niet meer zult komen aangezien je haar niet meer vertrouwd en dat je een doorverwijzing wil naar iemand die wel je vertrouwen waard is. Je bent er één keer uitgekomen dat gaat je nu ook weer lukken. En je had het over dat er geen geld is om te studeren, dat is er wel want iedereen moet straks lenen. Dus probeer door te bijten, je bent al van zover gekomen. Probeer voor nu de knop om te zetten en je school goed af te sluiten dan kun je straks je eigen leven helemaal uitstippelen als je gaat studeren, ver weg van alle pesters en hopelijk de volgende stap op weg naar een stabiele geestelijke gezondheid.
Janneke2 schreef:28kamilont28 schreef:Het leek mij wel eens tijd om even een berichtje van mij te geven. Onderhand is het in een spiraal omhoog gegaan, afgelopen jaar. Helaas is dit jaar weer het bewijs dat het weer minder kan gaan. Er is teveel gebeurd waardoor ik nu weer heel diep zit en gewoon weer bepaalde overwegingen heb en mezelf op een slecht pad breng.
Heel erg rot dat het weer minder gaat!
...even een technisch verhaal.
"Depressie" kan nog van alles betekenen en door veel zaken worden veroorzaakt.
Een van die zaken is trauma.
Zo schreef je vorig jaar dat het pesten diep in jou was gaan zitten.![]()
Ondertussen heb je een sterfgeval meegemaakt en is er nog iemand ernstig ziek.![]()
Wellicht kun je de ellende waar je inzit beter benoemen als post traumatische ellende, want dat is het.
En het wordt drie tegen een ook door de trauma's in stand gehouden.
Dus wat betreft het hoofdstuk 'hulp' (wat sowieso niet goed gaat, begrijp ik) zou het fijn zijn als je een goede behandeling tegen trauma zou krijgen.
...en een van de ellende dingen van depressie (ook depressie als reactie op trauma) is, dat je de schuld bij jezelf voelt. (Het is niet waar, dat ten eerste: de pestkoppen zijn schuldig. En dat jij dat anders voelt is heel erg naarmaar het is een gevoel. Geen keuze, geen gedachte - ""alleen maar"" een naar gevoel.)
Gucci_ schreef:Ik raad het sterk af om hulp te zoeken bij jeugdzorg, ik heb daar slechte ervaringen mee en heb daardoor weinig vertrouwen in mensen gekregen.
Jammer dat het nog steeds slecht gaat, ik heb ook sinds april/mei vorig jaar een lichte depressie. Soms gaat het heel slecht en soms weer erg goed. Vooral in juli vorig jaar toen ik mee wilde doen aan een wedstrijd met mijn pony, toen had ik een doel om naar toe te werken, misschien helpt dat ook een beetje voor jou. Ik heb toen veel getraind daarvoor.
Ik weet dat het heel moeilijk is misschien, maar het is echt niet jouw schuld, het is de schuld van de pesters. En heel naar dat je iemand bent kwijtgeraakt en er iemand ernstig ziek is geworden.
Geef nooit op, het zal beter worden![]()
En studeren kan wel, mijn ouders hebben ook nooit betaald voor mijn studie. Heel veel studenten zijn alleen afhankelijk van studiefinanciering.
28kamilont28 schreef:Die vertrouwen ben ik verloren omdat iedere hulpinstantie die ik gehad heb, op een één of andere manier mijn vertrouwen geschaad heeft.
28kamilont28 schreef:(....)dat ik alle sessies al verpest heb door gewoon glashard te liegen.
28kamilont28 schreef:Klopt, ik heb PTSS. Ik denk eigenlijk ook niet dat hulp sowieso werkt. Er worden mij dingen verplicht waar ik gewoon niet direct mee aan de slag kan.
Citaat:Iedereen blijft wel schreeuwen 'het wordt beter' maar ik zie mijn perspectief, die niemand anders ziet, en ik zie dat het niet beter wordt. De tegenslagen stapelen op, stukje bij beetj
Het is ook niet de schuld van de pesters, ik heb daar net zo'n groot aandeel in gehad. Ik had kunnen zeggen 'stop!' of natuurlijk iets meer duidelijk.
Daarnaast heb ik me laatst heel kwetsbaar opgesteld wat voor mij nog een extra boost van schaamte heeft bezorgd. Maandag moet ik weer naar school en kijk er heel erg tegen op, om eerlijk te zijn.