beland in een depressie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marin_ka3

Re: beland in een depressie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 08:54

Hoe is het nu?

28kamilont28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-14 10:01

voor mij gevoel nog niet goed. ik dacht goede vrienden te hebben, maar beide hebben mij weer laten stikken, liegen en het ergste, ze verspreiden het naar anderen waardoor ik in kwaad daglicht kom te staan. Nu zijn er dus meer mensen die opeens de pik op mij hebben
ondertussen heb ik last van lichte stalking

28kamilont28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-14 16:42

En nog een minpunt, de schoolarts was een regelrechte ramp. Ze ging te snel, ging dingen voor mij invullen en bleef aandringen op een punt waarbij ik al zei, dat het mij niet lag.
Deze week weer een afspraak, maar zie er heel erg tegenop. Dit heb ik al bij mijn mentor aangegeven overigens. Maar heeft er verder niets op losgelaten

Marin_ka3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 09:07

Geef bij de schoolarts aan dat jij het als noodzakelijk beschouwt om doorverwezen te worden naar een psycholoog, ...is dat geen goed idee? Dat kan ook via school.

28kamilont28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-14 16:54

Update, ondertussen ga ik onder therapie en na de vakantie zal dit proces van start gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 16:58

Wat goed van je, succes!!

28kamilont28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-14 17:00

Dank je. Ik vind het wel spannend, maar als dit gaat helpen, dan wil ik daar ook wel voor gaan :)

28kamilont28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-14 20:48

De nieuwe klassen zijn bekend, gelukkig bij oude klasgenoten maar ik vrees heel erg voor sommige mensen die wel bij mij in de klas zitten. Dat gaat qua gevoel ed niet beter worden.

28kamilont28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-15 21:46

Het leek mij wel eens tijd om even een berichtje van mij te geven. Onderhand is het in een spiraal omhoog gegaan, afgelopen jaar. Helaas is dit jaar weer het bewijs dat het weer minder kan gaan. Er is teveel gebeurd waardoor ik nu weer heel diep zit en gewoon weer bepaalde overwegingen heb en mezelf op een slecht pad breng.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 02:11

*knuffel*

hoewel je het misschien niet kunt voelen nu. Toch heel veel liefs en sterkte!

6marly6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 03:47

Wauw TS, ik had dit topic ng niet eerder gezien, maar wat een heftig verhaal.
Vind het erg knap van je hoe je het de vorige keer allemaal hebt aangepakt en hoe dapper je toen geweest bent. Ik geloof ook echt dat dit je nog een keer kan lukken, en al helemaal met de hulp van anderen. Ik begrijp ook dat je het nu niet zo voelt, maar je kunt hier uit komen!
Succes en sterkte +:)+

28kamilont28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-15 12:22

Dank jullie wel :*
Hulp werkt niet. Van mijn kant in ieder geval niet. Ik zit zelf nu in een knoop. Als ik iets op school vertel gaat dit naar mijn psycholoog. Dus daar ben ik wel van genezen. En alles wat ik mijn psycholoog vertel gaat weer naar mijn ouders. Dus er kan niks in vertrouwen verteld worden.

Nu heb ik geprobeerd een andere leerkracht op school te kunnen spreken maar daar krijg ik nu het gevoel dat ik afgewezen word en zij me liever niet spreekt.
Er is niemand dus in mijn directe omgeving waarmee ik kan praten zonder dat alles her en der terecht komt.

6marly6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 13:17

Kun je niet meer bij je vertrouwenspersoon terecht?

28kamilont28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-15 13:31

Zij heeft mij verteld dat ze verplicht is om voor dit soort grote zaken hulp in tr schakelen en ouders in te lichten. Dus dat wordt hem niet meer.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 13:52

TS ik weet niet of je hier al aan gedacht hebt maar is bureau jeugdzorg misschien niet iets om bij aan te kloppen? http://www.bureaujeugdzorg.info/Jeugdigen/

Verder wil ik je heel veel sterkte wensen en een dikke knuffel geven, ik hoop echt van harte dat je een manier vind om verder te komen met je problemen en je situatie! Vergeet niet af en toe te genieten van de kleine dingetjes hè ook al lijkt het overal somber ergens schijnt toch de zon!

28kamilont28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-15 17:31

Daar heb ik nog niet over nagedacht, maar ik vind dat sowieso wat minder prettig. Weet niet, er staat immers 'En we vertellen het ook niet zomaar door aan je ouders.' dus die kans bestaat er wel.

Lienepien95

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 20:56

Net alles doorgelezen..heftige tijd maak jij door zeg! Heel veel sterkte met alles. Mocht je een keer iets kwijt willen ofzo dan stuur gerust een PB. Het lijkt misschien niet zo, maar ooit wordt alles weer fijner :) Je kunt het!!

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 14:58

Maar als jij wilt dat ze niks doorgeven aan je ouder doen ze dat niet en dat weet ik zelf uit ervaring! Het gaat jeugdzorg om jou en hoe ze jou kunnen helpen dat heeft nu prioriteit als je goed gelezen hebt had je dat ook geweten! :j

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 15:06

28kamilont28 schreef:
Zij heeft mij verteld dat ze verplicht is om voor dit soort grote zaken hulp in tr schakelen en ouders in te lichten. Dus dat wordt hem niet meer.

Zeg tegen haar/hem dat je niet meer zult komen aangezien je haar niet meer vertrouwd en dat je een doorverwijzing wil naar iemand die wel je vertrouwen waard is. Je bent er één keer uitgekomen dat gaat je nu ook weer lukken. En je had het over dat er geen geld is om te studeren, dat is er wel want iedereen moet straks lenen. Dus probeer door te bijten, je bent al van zover gekomen. Probeer voor nu de knop om te zetten en je school goed af te sluiten dan kun je straks je eigen leven helemaal uitstippelen als je gaat studeren, ver weg van alle pesters en hopelijk de volgende stap op weg naar een stabiele geestelijke gezondheid.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 23:14

28kamilont28 schreef:
Het leek mij wel eens tijd om even een berichtje van mij te geven. Onderhand is het in een spiraal omhoog gegaan, afgelopen jaar. Helaas is dit jaar weer het bewijs dat het weer minder kan gaan. Er is teveel gebeurd waardoor ik nu weer heel diep zit en gewoon weer bepaalde overwegingen heb en mezelf op een slecht pad breng.

Heel erg rot dat het weer minder gaat!
...even een technisch verhaal.
"Depressie" kan nog van alles betekenen en door veel zaken worden veroorzaakt.
Een van die zaken is trauma.
Zo schreef je vorig jaar dat het pesten diep in jou was gaan zitten. :(:)
Ondertussen heb je een sterfgeval meegemaakt en is er nog iemand ernstig ziek. :(:)

Wellicht kun je de ellende waar je inzit beter benoemen als post traumatische ellende, want dat is het.
En het wordt drie tegen een ook door de trauma's in stand gehouden.

Dus wat betreft het hoofdstuk 'hulp' (wat sowieso niet goed gaat, begrijp ik) zou het fijn zijn als je een goede behandeling tegen trauma zou krijgen.

...en een van de ellende dingen van depressie (ook depressie als reactie op trauma) is, dat je de schuld bij jezelf voelt. (Het is niet waar, dat ten eerste: de pestkoppen zijn schuldig. En dat jij dat anders voelt is heel erg naar :(:) maar het is een gevoel. Geen keuze, geen gedachte - ""alleen maar"" een naar gevoel.)

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 23:56

Ik raad het sterk af om hulp te zoeken bij jeugdzorg, ik heb daar slechte ervaringen mee en heb daardoor weinig vertrouwen in mensen gekregen.
Jammer dat het nog steeds slecht gaat, ik heb ook sinds april/mei vorig jaar een lichte depressie. Soms gaat het heel slecht en soms weer erg goed. Vooral in juli vorig jaar toen ik mee wilde doen aan een wedstrijd met mijn pony, toen had ik een doel om naar toe te werken, misschien helpt dat ook een beetje voor jou. Ik heb toen veel getraind daarvoor.

Ik weet dat het heel moeilijk is misschien, maar het is echt niet jouw schuld, het is de schuld van de pesters. En heel naar dat je iemand bent kwijtgeraakt en er iemand ernstig ziek is geworden.
Geef nooit op, het zal beter worden :(:)

En studeren kan wel, mijn ouders hebben ook nooit betaald voor mijn studie. Heel veel studenten zijn alleen afhankelijk van studiefinanciering.

28kamilont28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-15 15:16

Lienepien95 schreef:
Net alles doorgelezen..heftige tijd maak jij door zeg! Heel veel sterkte met alles. Mocht je een keer iets kwijt willen ofzo dan stuur gerust een PB. Het lijkt misschien niet zo, maar ooit wordt alles weer fijner :) Je kunt het!!

Dank je wel. Ik zal een PB sturen als het nodig is. :)

Boompje1985 schreef:
Maar als jij wilt dat ze niks doorgeven aan je ouder doen ze dat niet en dat weet ik zelf uit ervaring! Het gaat jeugdzorg om jou en hoe ze jou kunnen helpen dat heeft nu prioriteit als je goed gelezen hebt had je dat ook geweten! :j

Die vertrouwen ben ik verloren omdat iedere hulpinstantie die ik gehad heb, op een één of andere manier mijn vertrouwen geschaad heeft.

bigone schreef:
28kamilont28 schreef:

Zeg tegen haar/hem dat je niet meer zult komen aangezien je haar niet meer vertrouwd en dat je een doorverwijzing wil naar iemand die wel je vertrouwen waard is. Je bent er één keer uitgekomen dat gaat je nu ook weer lukken. En je had het over dat er geen geld is om te studeren, dat is er wel want iedereen moet straks lenen. Dus probeer door te bijten, je bent al van zover gekomen. Probeer voor nu de knop om te zetten en je school goed af te sluiten dan kun je straks je eigen leven helemaal uitstippelen als je gaat studeren, ver weg van alle pesters en hopelijk de volgende stap op weg naar een stabiele geestelijke gezondheid.

Wat betreft de studie is het wel geregeld, dat kan gewoon.
Ik weet niet in hoeverre ik dit kan zeggen aangezien ik alle sessies al verpest heb door gewoon glashard te liegen.

Janneke2 schreef:
28kamilont28 schreef:

Heel erg rot dat het weer minder gaat!
...even een technisch verhaal.
"Depressie" kan nog van alles betekenen en door veel zaken worden veroorzaakt.
Een van die zaken is trauma.
Zo schreef je vorig jaar dat het pesten diep in jou was gaan zitten. :(:)
Ondertussen heb je een sterfgeval meegemaakt en is er nog iemand ernstig ziek. :(:)

Wellicht kun je de ellende waar je inzit beter benoemen als post traumatische ellende, want dat is het.
En het wordt drie tegen een ook door de trauma's in stand gehouden.

Dus wat betreft het hoofdstuk 'hulp' (wat sowieso niet goed gaat, begrijp ik) zou het fijn zijn als je een goede behandeling tegen trauma zou krijgen.

...en een van de ellende dingen van depressie (ook depressie als reactie op trauma) is, dat je de schuld bij jezelf voelt. (Het is niet waar, dat ten eerste: de pestkoppen zijn schuldig. En dat jij dat anders voelt is heel erg naar :(:) maar het is een gevoel. Geen keuze, geen gedachte - ""alleen maar"" een naar gevoel.)

Klopt, ik heb PTSS. Ik denk eigenlijk ook niet dat hulp sowieso werkt. Er worden mij dingen verplicht waar ik gewoon niet direct mee aan de slag kan.

Gucci_ schreef:
Ik raad het sterk af om hulp te zoeken bij jeugdzorg, ik heb daar slechte ervaringen mee en heb daardoor weinig vertrouwen in mensen gekregen.
Jammer dat het nog steeds slecht gaat, ik heb ook sinds april/mei vorig jaar een lichte depressie. Soms gaat het heel slecht en soms weer erg goed. Vooral in juli vorig jaar toen ik mee wilde doen aan een wedstrijd met mijn pony, toen had ik een doel om naar toe te werken, misschien helpt dat ook een beetje voor jou. Ik heb toen veel getraind daarvoor.

Ik weet dat het heel moeilijk is misschien, maar het is echt niet jouw schuld, het is de schuld van de pesters. En heel naar dat je iemand bent kwijtgeraakt en er iemand ernstig ziek is geworden.
Geef nooit op, het zal beter worden :(:)

En studeren kan wel, mijn ouders hebben ook nooit betaald voor mijn studie. Heel veel studenten zijn alleen afhankelijk van studiefinanciering.

Eigenlijk heb ik geen doel meer om naar toe te werken. Het heeft geen zin meer.
Iedereen blijft wel schreeuwen 'het wordt beter' maar ik zie mijn perspectief, die niemand anders ziet, en ik zie dat het niet beter wordt. De tegenslagen stapelen op, stukje bij beetj

Het is ook niet de schuld van de pesters, ik heb daar net zo'n groot aandeel in gehad. Ik had kunnen zeggen 'stop!' of natuurlijk iets meer duidelijk.

Daarnaast heb ik me laatst heel kwetsbaar opgesteld wat voor mij nog een extra boost van schaamte heeft bezorgd. Maandag moet ik weer naar school en kijk er heel erg tegen op, om eerlijk te zijn. ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 17:29

Ik kijk t even van een andere kant. Misschien niet leuk maar wel treffend heb ik zo het vermoeden.
Jij houdt de boot af door steeds te zeggen 'ik vertrouw die en die niet', of 'dingen worden doorverteld en dat wil ik niet'. Dat is een manier om onder hulp uit te komen. Misschien een visueuze cirkel, wat was er eerder. Maar ik denk dat je er toch doorheen moet. Op jouw leeftijd wordt idd 'doorverteld' wat er bij jou speelt. Dat doen ze niet om je te sarren, om je te pesten maar om je te helpen. Maar door jouw idee dat het toch allemaal niet helpt, zie je dat als verraad, of misschien heb je het gevoel de controle kwijt te raken.
Al met al denk ik dat het de moeite is om te kijken waarom je het moeilijk vind dat mensen dingen doorvertellen Als je dat namelijk accepteert, kun je weer stappen maken. Nu raak je enkel meer op je hoede, stoot je mensen af en bouw je de muur om je heen razendsnel op, terwijl ik denk dat dat in jouw positie schadelijk kan zijn voor jezelf.

Denk er maar eens rustig over na, ik ben benieuwd wat je ervan vind.

28kamilont28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-15 21:47

Ik heb je een PB gestuurd. Als het zo simpel was deed ik het.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 23:45

28kamilont28 schreef:
Die vertrouwen ben ik verloren omdat iedere hulpinstantie die ik gehad heb, op een één of andere manier mijn vertrouwen geschaad heeft.

Dat is heftig.
Ik heb geen idee hoe en waarmee ze dat gedaan hebben, maar het is de basis waarop je ooit je ptss de nek moet omdraaien. Dus wel heel erg verdrietig dat *ze* die route langer hebben gemaakt ipv korter!

28kamilont28 schreef:
(....)dat ik alle sessies al verpest heb door gewoon glashard te liegen.

Zou dat uitkomen, voel je je beschaamd.
Maar er is binnen het chapiter hulpverlening meer aan de hand. Als jij je niet op je gemak voelt, kan liegen het verstandigste zijn wat je doen kunt.
En voor alle duidelijkheid: dit is de fout van de therapeut, niet van jou!
(De peut heeft tot taak om jou een sfeer te bieden waarin je je gerespecteerd voelt ook al voel je je #$/&*&/$@$/ - is dat niet aanwezig geweest, logisch dat je "er iets aan doet".)

28kamilont28 schreef:
Klopt, ik heb PTSS. Ik denk eigenlijk ook niet dat hulp sowieso werkt. Er worden mij dingen verplicht waar ik gewoon niet direct mee aan de slag kan.

......eh - dat het directe nut er niet direct van afstraalt, 'kan gebeuren'. Goede traumverwerking begint met "stabilisatie" - mijn beste peute ooit zat mij achter de vodden dat ik al mijn zintuigen zou onderzoeken: als ik verdriet voel, wil ik harpmuziek horen, kaneelthee drinken, het warm hebben, gele of zachtgroene kleuren zien en rozengeur ruiken.
Maar: door met mijn zintuigen aan de slag te gaan leerde ik wel goed voor mezelf te zorgen - erg belangrijk! !!
En ten overvloede: daar kun je wel direct mee aan de slag.

Citaat:
Iedereen blijft wel schreeuwen 'het wordt beter' maar ik zie mijn perspectief, die niemand anders ziet, en ik zie dat het niet beter wordt. De tegenslagen stapelen op, stukje bij beetj

Het is ook niet de schuld van de pesters, ik heb daar net zo'n groot aandeel in gehad. Ik had kunnen zeggen 'stop!' of natuurlijk iets meer duidelijk.

Daarnaast heb ik me laatst heel kwetsbaar opgesteld wat voor mij nog een extra boost van schaamte heeft bezorgd. Maandag moet ik weer naar school en kijk er heel erg tegen op, om eerlijk te zijn. ;(

Eh: pesten is een groepsprobleem.
Hoe akelig dit perspectief ook is - dat je het zelf zou hebben kunnen stoppen is een "denkfout", om niet te zeggen een overlevingsstrategie. Op zich is er niets mis met een overlevingsstrategie, maar laten we het beestje wel bij de naam noemen.
Prima, dat je deze strategie hanteert en jezelf neerzetten als slachtoffer heeft zeer beslist nadelen: jij moet op dit moment sterk zijn voor jezelf want verder doet zo ongeveer niemand ( :( -:(- ) dat.

En schaamte is een giga pijnlijke emotie , waar jij vanuit je pestverleden al stress op hebt.
.....en depressie ontstaan uit ptss is een akelig iets dat jou bij wijze van spreken constant infuistert 'dat het hopeloos is'.
Ik was toen ik depressief was zeer onder de indruk van het derde deel van Harry Potter. Dementoren/ depressie bestrijden doe je met chocolade, gezelschap, monsters belachelijk maken (....professor boggart snape....!) en als niets meer helpt de patronus charm werpen. (Ik heb slechtere adviezen van peuten gehad! !)