PowerReiner schreef:Waar ik echt niet bij kan met mijn hoofd is dat je op de stelling: dan wordt het meer geaccepteerd, kan komen door de komst van dit broekje. Dat is hetzelfde als zeggen dat een alarm op kleding in een winkel uitstraalt dat er geaccepteerd wordt dat er gejat wordt.
Nee natuurlijk niet, het is een middel om te voorkomen.
Naar mijn idee komen verkrachtingen voornamelijk voor omdat algemeen bekend is dat een man nou eenmaal sterker is dan een vrouw (over het algemeen, dit is nou eenmaal genetisch) en dat mannen dat dus ook weten. Ik denk dus ook dat het meer een machtsspel is dan dat het gaat om de lust.
Ik zeg een dikke ja tegen het broekje, al is het maar om het slachtoffer meer tijd te geven om uit de situatie te komen. Als dat betekent dat de verkrachter nog geweldadiger wordt uit frustatie, dan zou ik persoonlijk nog een dikke ja voor het broekje zeggen. Liever 3 gebroken ribben en een gebroken arm dan 1 persoon die daar zonder toestemming komt. De gebroken ribben en arm zijn na een half jaar weer over, een verkrachting draag je altijd bij je mee.
Mishandeling draag je ook je hele leven mee, helaas. Spreek uit ervaring.