'Anti rape wear' onderbroek tégen verkrachting, nuttig?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 17:26

melody7 schreef:
Dus dan gaan voortaan gewoon 'alle' verkrachters met een schaar op zak de straat op.. ze doen dan wel voor dat je dat bandje niet kapot kunt knippen, maar knip 2 centimeter lager en je zit er zo doorheen.. Nee, ik denk niet dat het werkt, mensen met losse handjes krijgen toch hun zin wel, stevige onderbroek of niet :n

Precies dat bedoel ik. Je moet vrouwen niet bang maken maar juist weerbaar!

Iris82

Re: 'Anti rape wear' onderbroek tégen verkrachting, nuttig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 17:32

En wat nou als je een vreselijk ongeluk krijgt en ze moeten bij je onderkantje omdat je bijvoorbeeld een katheter moet krijgen of bijvoorbeeld en miskraam hebt en flauwgevallen bent? Moeten ze dan met een slijptol je onderbroek open slijpen? Lekker handig. :')

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 17:36

svdijk schreef:
Even een kleine aanvulling, misschien betweterig, sorry daarvoor....verkrachting heeft in vele gevallen weinig tot niets met de seks-lust te maken, maar meer met macht...

Ben echt verbaasd dat dit de enige reactie is die hier iets over zegt... Verkrachtingen hebben vaak zo weinig met seks te maken, het is veel meer machtsmisbruik. Daarnaast heb ik veel gelezen dat je verzetten, terug vechten/schreeuwen de man (of vrouw, want dat kan ook nog!) alleen maar agressiever maakt...
Daarnaast denk ik dat ze in America echt veel aan zoiets hebben, daar zijn er nog zoveel mensen die vinden dat een verkrachting de schuld van de vrouw is. Je moet maar eens zien hoeveel jongens daar er makkelijk vanaf komen, want ja ze zijn toch wel zo goed in voetbal of wat dan ook en het verpest heel hun imago enzovoorts, echt verschrikkelijk om te lezen soms.... :n

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 17:38

Te erg dat dit zou moeten.
Ik vind dat iedereen vrij is om het aan te trekken, maar vraag me af of het ook gaat werken.

Je zelf kunnen verdedigen zou het mooiste zijn. Maar dat is niet voor iedereen weggelegd.
Op de middelbare school verdedigingslessen is al een mooie start.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 17:49

Ronduit belachelijk dat dit moet. Mannen moeten gewoon met hun poten van een vrouw afblijven klaar. Ik had laatst nog een veel leukere gehoord, een soort pessarium met weerhaken :):)
Hoorde ook laatst een verhaal dat iemand verkracht was maar dat diegene later aids bleek te hebben. Karma is a bitch!

Daarnaast lijkt het mij ook niet handig tijden stappen met een drankje teveel. Een toilet bezoek word dan echt onmogelijk. Zelfverdediging is een must ja, maar als vrouw ga je het fysiek never winnen van een man. Ik denk dat pepperspray oid een betere oplossing is, helaas is dat volgensmij niet geheel legaal.

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 17:59

Kaitlyn schreef:
Je zal inderdaad maar op die ene date met dat lekkere ding het bed in willen duiken en je krijgt dat ding niet open. :+

'Ho, ja wacht even hoor, ben even mijn onderbroek van het slot af aan het doen' :')

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 20:43

Danique_G schreef:
Zelfverdediging is een must ja, maar als vrouw ga je het fysiek never winnen van een man. Ik denk dat pepperspray oid een betere oplossing is, helaas is dat volgensmij niet geheel legaal.

Het leukste van zelfverdediging is, dat je niet sterker hoeft te zijn dan die *testosteron lijer*.
Zelfverdediging gaat over techniek - onder andere weten wat de zwakke plekken zijn, wat jou voordelen zijn (wie kleiner is kan dat als een voordeel uitbuiten).
Dat je het mogelijk in de boksring niet van de ellendeling zou winnen is niet relevant.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 20:48

Citaat:
Ben echt verbaasd dat dit de enige reactie is die hier iets over zegt... Verkrachtingen hebben vaak zo weinig met seks te maken, het is veel meer machtsmisbruik. Daarnaast heb ik veel gelezen dat je verzetten, terug vechten/schreeuwen de man (of vrouw, want dat kan ook nog!) alleen maar agressiever maakt...

Dat is niet de info die ik heb: je fiks verzetten is de grootste kans die je hebt om er heelhuids vanaf te komen.

Enne: een *testosteronlijer* wordt echt niet kwaad van iemand die zich verzet. Vechten en zo is volstrekt normaal voor dat soort lui.

inochiyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 21:06

als de vrouw dat aan krijgt, waarom zou een verkrachter dit niet uit krijgen? het gaat toch aan en zoals een andere broek?
is een taser of iets dergelijks niet veel praktischer...

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 21:13

Goede verweer is zonder kracht maar met effect. Eigenlijk zou dat een vast programma moeten zijn op de middelbare school. Net als een stuk seksuele moraal voor jongens en meisjes.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 04:49

Hm nee ik zie het niet zo zitten....
Enne moeten ze dan ook niks voor de mond bedenken.... Bedoel.... :+

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 05:36

Daar heb je tanden voor.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 06:27

miss_lizje schreef:
Alsnog, leren te verweren, uit te schakelen en het op een lopen te zetten. Al een hele tijd terug was er op tv een programma over hoe veel "wapens" een vrouw eigenlijk wel niet heeft. Van deo tot nagelfijl en van nagels tot naaldhakken. En als je ooit dames in een "middelbare school bitchfight" heb gezien. Gezichten opgen gekrapt ect.

Oh jee, ik heb geen tas bij me (en als ik die heb zit daar geen deo en nagelvijl in) en ik loop ook niet op naaldhakken. Blijven nagels over en die heb ik ook niet :')

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 06:29

Hmmm... leuk als je geen vetjes hebt, maar volgens mij geeft dit nogal een rollade effect.

Even qua situatie. Ik vraag me weleens af, stel dat je te pakken genomen wordt door een verkrachter. Als je dan zou zeggen: pff alweer? Nou snel dan. Hoe wil je dat ik lig, kun je een beetje opschieten, wil je? Zoude, ze dan afknappen omdat er geen machtsstrijd meer is? (Even een stelling he, ik zeg niet dat dit normaal is om te zeggen ;) )

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 06:42

F_Orumster schreef:
Hmmm... leuk als je geen vetjes hebt, maar volgens mij geeft dit nogal een rollade effect.

Even qua situatie. Ik vraag me weleens af, stel dat je te pakken genomen wordt door een verkrachter. Als je dan zou zeggen: pff alweer? Nou snel dan. Hoe wil je dat ik lig, kun je een beetje opschieten, wil je? Zoude, ze dan afknappen omdat er geen machtsstrijd meer is? (Even een stelling he, ik zeg niet dat dit normaal is om te zeggen ;) )

Als men verkrachting niet voorkomen kan, gaat liggen en geniet ervan! :+

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 06:46

Ik weet niet zo goed wat ik er van moet vinden.
Even over het nodig naar de wc moeten
Ik kan jullie wel vertellen dat je 10x liever in je broek zeikt dan verkracht word. Het is even een vies gevoel maar dat ben je zo weer vergeten. Even douchen en niks mee aan het handje. Dat zit met verkrachting toch even anders.

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 08:29

Waar ik echt niet bij kan met mijn hoofd is dat je op de stelling: dan wordt het meer geaccepteerd, kan komen door de komst van dit broekje. Dat is hetzelfde als zeggen dat een alarm op kleding in een winkel uitstraalt dat er geaccepteerd wordt dat er gejat wordt.
Nee natuurlijk niet, het is een middel om te voorkomen.

Naar mijn idee komen verkrachtingen voornamelijk voor omdat algemeen bekend is dat een man nou eenmaal sterker is dan een vrouw (over het algemeen, dit is nou eenmaal genetisch) en dat mannen dat dus ook weten. Ik denk dus ook dat het meer een machtsspel is dan dat het gaat om de lust.

Ik zeg een dikke ja tegen het broekje, al is het maar om het slachtoffer meer tijd te geven om uit de situatie te komen. Als dat betekent dat de verkrachter nog geweldadiger wordt uit frustatie, dan zou ik persoonlijk nog een dikke ja voor het broekje zeggen. Liever 3 gebroken ribben en een gebroken arm dan 1 persoon die daar zonder toestemming komt. De gebroken ribben en arm zijn na een half jaar weer over, een verkrachting draag je altijd bij je mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 08:37

PowerReiner schreef:
Waar ik echt niet bij kan met mijn hoofd is dat je op de stelling: dan wordt het meer geaccepteerd, kan komen door de komst van dit broekje. Dat is hetzelfde als zeggen dat een alarm op kleding in een winkel uitstraalt dat er geaccepteerd wordt dat er gejat wordt.
Nee natuurlijk niet, het is een middel om te voorkomen.

Naar mijn idee komen verkrachtingen voornamelijk voor omdat algemeen bekend is dat een man nou eenmaal sterker is dan een vrouw (over het algemeen, dit is nou eenmaal genetisch) en dat mannen dat dus ook weten. Ik denk dus ook dat het meer een machtsspel is dan dat het gaat om de lust.

Ik zeg een dikke ja tegen het broekje, al is het maar om het slachtoffer meer tijd te geven om uit de situatie te komen. Als dat betekent dat de verkrachter nog geweldadiger wordt uit frustatie, dan zou ik persoonlijk nog een dikke ja voor het broekje zeggen. Liever 3 gebroken ribben en een gebroken arm dan 1 persoon die daar zonder toestemming komt. De gebroken ribben en arm zijn na een half jaar weer over, een verkrachting draag je altijd bij je mee.

Mishandeling draag je ook je hele leven mee, helaas. Spreek uit ervaring.

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 08:42

Ik spreek gelukkig niet uit ervaring, maar vraag me toch af of er verschil tussen de mentale inpact zit.

love_western, Jeetje, sterkte. Dit topic zal ongetwijfeld een aantal gevoelige snaren bij je raken.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 08:55

Ik kan naar ervaring ook alleen maar zeggen dat het inderdaad om macht gaat en het zegevieren boven een ander.
Ik weet wel dat bij veel vrouwen dit een zekerder effect kan geven maar bij de verkrachters veel meer frustratie wat zich vaak al uit in agressie. Ik zou júist bang zijn op meer agressie tegen over het slachtoffer wanneer het niet lukt wat de dader wil.

En mishandeling geeft inderdaad ook zeer diepe psychische wonden er hoeft geen penetratie te zijn om toch hetzelfde gevoel bij een slachtoffer te krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 09:08

PowerReiner schreef:
Ik spreek gelukkig niet uit ervaring, maar vraag me toch af of er verschil tussen de mentale inpact zit.

love_western, Jeetje, sterkte. Dit topic zal ongetwijfeld een aantal gevoelige snaren bij je raken.

Mhua valt mee,heb het aardig kunnen verwerken. Maar mishandeling is ook fysiek, net als een verkrachting. Maar als ik moest kiezen, dan kies ik liever voor die paar gebroken ribben. In mijn ogen toch 'minder erg'

Maar bij de persoon waar ik door mishandeld ben, draaide het ook om macht.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 09:12

Onali schreef:
Oh jee, ik heb geen tas bij me (en als ik die heb zit daar geen deo en nagelvijl in) en ik loop ook niet op naaldhakken. Blijven nagels over en die heb ik ook niet :')

Onzin.
Je hebt voeten, knieën en vuisten en vooral: je verstand.
Ook wie gehandicapt is kan zich prima verweren

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 09:16

En als incestvrouw hecht ik er aan te stellen, dat verkrachting (noch andere vormen van geweld) "een trauma voor je hele leven" zou zijn.
Erg ingrijpend en schokkend: jazeker. Maar ook goed te verwerken en om te zetten naar kracht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 09:18

Janneke2 schreef:
Onali schreef:

Onzin.

En dit vind ik weer onzin. Er zijn genoeg gehandicapten die zich niet kunnen verweren. Zelfs als je lichamelijk gezond bent is het nog lastig. Of je moet net geluk hebben dat je de juiste plekken weet te raken,.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 09:25

Janneke2 schreef:
Onali schreef:

Onzin.

Dat denk ik bij iedere verkrachting. Als je nou een gericht knietje in zijn zaakje doet, dan is het toch afgelopen. Maar blijkbaar werkt het toch zo niet. Blijkbaar gaat het er in the moment heel anders aan toe.