Ervaringen met kaakchirurg?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sandorra

Re: Ervaringen met kaakchirurg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 17:29

idd kan er weer fijn 4 weken tegenaan hikken.....

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 20:24

Bij mij moeten ze er ook nog uit, maar ik durf ook niet :o

Ik heb bovenin heel weinig ruimte en mijn kiezen zijn ook bijna niet door. Dus dat wordt snijwerk.

Ik ben ook erg bang dat ik ga kokhalzen als ze bezig zijn, omdat ik zo weinig ruimte heb en het zo ver achterin je mond is.
Hoe hebben andere dat ervaren?

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 20:31

Ik vond het een hel.
Het was echt trekken/scheuren, ze wilden er niet uit. De kaakchirurg moest met
zijn knie op de stoel leunen zo hard moest hij trekken. Nee serieus.
En dat gekraak ! Walgelijk..

Ik was helemaal van de wereld, moest een hele tijd bijkomen toen het
over was. Ik was super duizelig en draaierig. De 1e keer hadden ze niet
gehecht en kreeg ik zo'n ranzig watje in m'n mond wat na een halfuur vanzelf
m'n mond uit spoelde door al het bloed. Het bleef ook steeds bloeden; zo vies !

De 2e keer half geëist dat ze zouden hechten, dus dat bloeden viel toen mee.
Maar weer enorm veel napijn en ook 2x een super opgezet gezicht voor een week ongeveer.
Eten was een drama voor 3 dagen en heb ook 3 dagen hoofdpijn gehad.

Ik ben ZO blij dat ik dat nooit meer hoef mee te maken :')

Succes en veel sterkte iedereen die nog moet :D

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 20:48

Hier een top ervaring! Niks gevoeld erg aardige man geen na pijn gehad zelfs geen pijnstillers nodig gehad.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 20:50

Ik ben er 2 van de 4 kwijt, de 2 onderste. De eerste was een regelrechte hel! Verdoving: geen probleem. Operatie: geen probleem. Ja wel wat rare geluidjes -boren, breken, wrikken ik had het totaal pakket-, maar viel ontzettend mee. Nog even pijnstillers opgehaald en toen naar huis. Langzaam begon de verdoving uit te werken, toen ging het nog wel. Wel pijn en het werd ondanks het koelen al snel heel dik. 2e dag was echt dramatisch. Slikte meer pijnstillers dan mocht en de pijn kwam er dwars doorheen. Zat te janken van de pijn en ik ben echt geen piepdoos. Uiteindelijk op dag 3 toen het nog erger werd de kaakchirurg opgebeld, moest meteen maar langs komen. Tsja. Dikke ontsteking, ben niet helemaal medisch onderlegd maar begreep dat ik een halve allergische reactie/ontsteking op het hechtdraad had én een ontsteking in de wond zelf. Ofzo. Ze knipte dat hechtdraad los, bakkes vol gore zooi en tadaa, binnen die paar seconden was alle pijn weg. Antibiotica mee, maar daar bleek ik dus ook allergisch voor -O- in totaal bijna 2 weken uit de running geweest.

2e keer was een heel ander verhaal! Beetje dikke wang maar verder bijna geen last gehad. Met twee dagen was alles gewoon weer prima. Wel heeft mijn vriend het hechtdraad er maar even uit gehaald voor me om de kans op ontsteking te verkleinen (die heeft diergeneeskunde gestudeerd, dus een losse hechting eruit halen vertrouw ik hem wel toe :')) maar was echt prima te doen.

Nummer drie is inmiddels aan het doorkomen... Moet eigenlijk een afspraak maken maar stiekem heb ik toch niet echt zin. Ze zeggen wel dat boven makkelijker is dan onder....

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 22:32

Apple, dit heb ik werkelijk nooit meegemaakt en heb bij een kaakchirurg gewerkt..
Misschien heb jij het heel per ongeluk wat aangedikt??

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 12:06

IMJ schreef:
Apple, dit heb ik werkelijk nooit meegemaakt en heb bij een kaakchirurg gewerkt..
Misschien heb jij het heel per ongeluk wat aangedikt??

Pardon?

Omdat jij dit toevallig niet hebt meegemaakt kan het niet ofzo? >;)
Ik dik niets aan, zo is het gegaan bij mij.

Ik ken persoonlijk ook echt veel mensen die het ook vreselijk vonden. Dus ik verbaas
me heel erg over de reacties waarin het allemaal wel meeviel.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 19:12

Niks toevallig aan hoor. Het zou toevalliger zijn als het zo erg was geweest als bij jou..in al die tijd heb ik dit nooit gezien nl.., knieën die gebruikt werden? Onze kaakchirurgen lachten daar om, dat deden ze echt niet.. :n

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 19:26

Nouja, in mijn geval wel dus ;)
En misschien gebeurt het niet vaak.
Mag ik ook hopen voor de patiënten :')

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 19:36

Heel veel succes TS!
Ik weet niet op je op mijn verhaaltje zit te wachten, maar een slechte ervaring is ook een ervaring toch?

Bij mij gingen ze er ook in twee keer uit, eerst de ene kant boven en onder en een paar weken daarna de andere kant. Ik was niet echt zenuwachtig, had wat verhaaltjes gelezen over dat het alles meeviel etc! Nou, dat heb ik geweten. Die verdovingsprikken kwamen, echt, verschrikkelijk! Als ik er nu weer aan denk, word ik er helemaal naar van. Dikke spuiten in (ontstoken) tandvlees, wang, gehemelte. Je krijgt een operatiedoek over je gezicht waardoor je niets ziet, maar je blijft natuurlijk wel alles horen. Van het snijden enzo voelde ik niets, maar het is een ontzettend naar gevoel, je voelt wel dat er getrokken, gesjord en geduwd wordt. Nadat het gebeurd was, ben ik nog bijna de hele dag ontdaan geweest.
Toen ik thuis was en de verdoving uit begon te werken, begon de pijn echt pas. Ik heb op een gegeven moment zelfs op de grond gelegen om te voorkomen dat ik flauwviel.

Die eerste twee weken heb ik ontzettend veel ibuprofen bruis en paracetamol ingenomen, het was ook echt nodig. Ook heb ik pas na anderhalve week een beetje normaal gegeten en duurde het twee weken voordat de hechtingen eruit waren (mijn wang was per ongeluk ook mee gehecht).

Toen kwam de tweede afspraak, ik scheet echt zeven kleuren! Ook heb ik nog met de telefoon in m'n hand gestaan om de afspraak af te bellen, zo erg zag ik er tegen op. Maar deze keer viel het gelukkig ontzettend mee! De verdovingsspuiten en de behandeling zelf waren net zo naar, maar naderhand had ik er bijna geen last van. Eigenlijk heb ik alleen de eerste dag pijnstilling genomen, en kon ik 's avonds alweer een beetje normaal eten.

Het kan dus echt beide kanten opgaan, hopelijk gaat het bij jou beide keren de goede kant op! Succes :)

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 19:41

Ik moet nog een afspraak maken. Maar ik raak in paniek van spuiten in mijn mond.. Daar ben ik bang voor. Want mijn zusje zei dat die echt niet fijn zijn. Verder heeft ze niets gevoeld, vrijwel geen napijn en bijna geen dikke wang omdat we goed koelden.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 20:06

Zelf vond ik de verdoving ook het meest pijnlijk. Vraag de kaakchirurg deze rustig in te spuiten, dat scheelt enorm! Ze spuiten soms de vloeistof echt te hard naar binnen.

Neem ijs mee of een cold pack, direct na de behandeling op je wang scheelt enorm voor de zwelling. :j

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 20:16

Ik denk niet dat Apple overdrijft hoor, als je hebt meegemaakt wat ik heb meegemaakt dan geloof je het echt wel! Mijn arts moest zich ook schrap zetten en zoals hij het zelf zei bijna op de kop staan om mijn bovenste kies eruit te wrikken
Brrr nooit weer en dan moeten er eigenlijk nog 2 uit...

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-14 17:00

whoaa. nou ben geweest hoor :')

Gelukkig heeft ie niet hoeven snijden, maar hij was wel flink aan het beuken rossen in m'n mond...

Resultaat:

Afbeelding

En de schade :')

http://i57.tinypic.com/112gy8n.jpg

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 17:05

Is het je meegevallen TS?
Fijn dat de kies eruit is!

Hopelijk hou je er niet te lang last van!

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-14 17:07

Nou ik lag helemaal stijf en te shaken in die stoel, maar 't was te doen.

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 18:39

Rustig aandoen...... Beterschap..... Hopenlijk niet al te veel napijn....

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 18:44

Jeetje, best groot.
Gelukkig is het enigszins meegevallen.

Sterkte met de napijn !

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 18:49

IMJ schreef:
Zelf vond ik de verdoving ook het meest pijnlijk. Vraag de kaakchirurg deze rustig in te spuiten, dat scheelt enorm! Ze spuiten soms de vloeistof echt te hard naar binnen.

Neem ijs mee of een cold pack, direct na de behandeling op je wang scheelt enorm voor de zwelling. :j

Oh maar ik weet bij welke ik wil en die doet dat wel, ook bij mijn zusje gedaan. Maar gewoon überhaupt een spuit in mijn mond.. Brr, krijg al zweethandjes als ik eraan denk.

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-14 18:52

Verdoving rustig inspuiten heb ik ook nadrukkelijk om gevraagd.
Arts is gelukkig echt een toffe vent hihi.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 19:48

Whahaha! Zie je wel? Goed gedaan!

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-14 21:10

Pff... verdoving is uitgewerkt :\

Heb 't gevoel alsof 'k een stoot op m'n kaak heb gehad van Badr Hari _O-
En ook hier een Dr. Wanghechter zie ik net in de spiegel... wat een sukkel :')

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 21:16

zoooo dat is wel een flinke kies! En gewoon een gat in je mond :wow:

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-14 21:17

Als je goed kijkt zie je ook dat de wortels in een gemene knik zitten, daarom kreeg hij 'm er ook zo moeilijk uit
Laatst bijgewerkt door Carr_friesje op 31-01-14 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 21:20

carr_friesje schreef:
Als je goed kijkt zie je ook dat de wortels in een gemene knik zitten, daarom kreeg hij 'm er ook zo moielijk uit

Ik zie het idd. Hoop dat je niet te veel pijn hebt :)