Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Luca03 schreef:Ik heb begeleiding hoor en zij merkt ook wel dat het beter gaat met mij, voorlopig dus geen nieuwe afspraak. Dat uitgeputte komt wel goed als ik terug beter slaap, slaap momenteel heel onrustig, ben vroeg wakker en val laat in slaap.

. Echt ik kon alles bij hem kwijt en ik kon hem midden in de nacht wakker bellen als er iets was en nu is dat gevoel weg en het is verschrikkelijk. Ik moet echt moeite doen om hem niet te smsen. Heeft er iemand tips voor dit vreselijke lege gevoel?
. Daarnet nog een heel fijn gesprek gehad met een vriendin, beiden hebben we het niet makkelijk maar we blijven elkaar steunen want daar zijn vriendinnen voor
Citaat:Probeer eens een hele dag negatieve dingen niet op te slaan.
Citaat:Vechten hoeft niet. Vechten kost verkeerde energie. Vechten tegen je pa haalt niks uit.. hij beslist tot je oud genoeg bent waarschijnlijk, vechten tegen de ziekte van je pony, waar je ook al niets aan kan doen... Vechten tegen
het prutsmuts op school.. Je veranderd er niks mee. Probeer het om te draaien naar positieve energie.
ik probeer me tegenwoordig zo weinig mogelijk aan te trekken van wat mensen zeggen,doen en denken over/van mij. Dat met die 'vriendin' heb ik ook naast me neergelegd. Ik kan nu perfect met haar in de klas zitten zonder dat ik me de hele tijd zit te ergeren. Mn beste vriendin is weer zoals vroeger
Dat mn ex naar de hel loopt en daar wat meisjes aan het lijntje gaat houden, ik moet niets meer van hem weten. En zolang Stef nog bij ons is genieten we van hem al is het maar kijken hoe hij eet gewoon zijn aanwezigheid is fijn

LvdO schreef:Ik heb even alles doorgelezen en TS ik vind het super super knap van je dat je je zo open stelt. Echt respect daarvoor. Ontzettend goed dat je hulp hebt.
Het is heel belangrijk om dingen los te laten. En dat is veel makkelijker gezegd dat gedaan.
Die nachtmerries, daar kan ik over meepraten en zodra ik weet hoe je dat oplost, dan zal ik dat vertellen, maar daar heb ik zelf ook nog geen oplossing voor. Wat misschien wel kan helpen is inderdaad muziek luisteren voor je gaat slapen, of lezen misschien. Van lezen word je moe.
En misschien heb ik hem gemist, maar nog een tip is: schrijf het op. Je hebt hier al een super open topic, maar ik snap dat je hier niet alles neerzet. Ik heb het dan over een dagboek of iets, iets waarin je al je frustraties, verdriet en zorgen in opschrijft. Sommige dingen zijn persoonlijk en hoeven niet op het web, dus misschien gewoon in een wordbestandje op je laptop of in een schriftje. Dat heeft mij onwijs veel geholpen.
Ik hoop dat je er iets aan hebt. In ieder geval een dikke knuffel vanaf hier. Ik vind dat je het onwijs goed doet en het gaat jou wel lukken om hier weer helemaal overheen te komen. Kijk naar de mooie dingen op een dag, haal je geluk uit kleine dingetjes: de zon die schijnt, een vogeltje dat zingt, zet de radio bij een leuk nummer op zijn allerhardst en dans lekker mee (buren zijn hier niet altijd blij mee, maar ze wennen er wel aan!)
Zet 'm op en weet dat mijn pb altijd open staat if you need it
En mee dat ik dit upload heb jij ook weer een nieuw bericht geplaatst. vandaar dat ik hem nu nog even gauw bewerk en daarbij zet: zie je wel, je doet het super!