Ik ben in een depressie aan het belanden, help!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 13:02

Ondanks dat ik niet weet wat je fysiek mankeert wil ik hier de notitie neerzetten dat Lyme ook kan beginnen met psychische klachten, alvorens fysiek naar buiten komt.
Zo ben ik zelf drie jaar zwaar depressief geweest, daar kwamen fysieke klachten bij maar geen enkele prof heeft kunnen bedenken dat ik gewoon echt ziek was in plaats van tussen mijn oren.
Het begon bij mij met een soort paniekaanvallen, depressief en later totaal ingestort onder de noemer burn out.
Niet alleen voor jou, maar ook voor anderen die dit lezen. Misschien wel omdat ze er zelf ook mee zitten.
Fijn om te lezen dat het beter met je gaat!

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-14 10:01

Hier ben ik weer
Alles ging weer goed, ik was vrolijk, zag terug dingen positief. Ik dacht dat ik een geweldige vriend had. Nou niet dus, 2 dagen geleden vertelde hij me dat hij een ander gekust had. Mijn wereld stortte in, helemaal. We gaan morgen naar een pretpark en dit gaat door. Ik heb besloten om morgen afscheid te nemen van hem en elk onze eigen weg te gaan, dit was een lange afstand relatie en bezorgde me enorm veel stress, dus beter afscheid nemen dan maar. Ooit zal de ware wel op mijn pad komen. Tussen mijn vader en mij gaat het ook weer beter. Ik ben hier blij mee maar nog altijd zie ik er een beetje tegenop om naar daar te gaan. Ik ben nog steeds van slag doordat met mijn vriend, ik lig dan ook al heel de ochtend in mijn bed. Woensdag is de DA geweest voor mijn haflinger omdat ie vreselijl hoestte, dampigheid werd er vast gesteld. Ik ben enorm bang om hem kwijt te raken want hij is mijn beste vriend. Straks ga ik er dan ook naartoe om lekker wat met hem te kroelen en te poetsen. Trainen zit er voorlopig niet in want als het met mij minder gaat gaan mijn trainingen ook niet goed. Dat was het wel zo een beetje denk ik.

Luca03

Re: Ik ben in een depressie aan het belanden, help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-14 17:52

Zo een dagje pretpark is heel vermoeiend. Hij is niet gekomen, we hebben deze ochtend een kleine ruzie gehad en toen is ie gewoon terug naar huis gegaan. Ruzie hebben we opgelost en toen heb ik afscheid genomen, spijtig genoeg via sms maar had echt geen zin om te bellen want ik heb echt een schorre stem op het moment. Ik voel me tegenwoordig ook zo uitgeput, zowel lichamelijk als geestelijk. Maar mijn band met mijn beste vriendin is echt serieus gegroeid, we zeggen veel meer tegen elkaar van wat er in ons omgaat. Ik heb dit nooit makkelijk gevonden maar nu wordt het steeds makkelijker voor mij om die dingen te zeggen tegen haar. Het is echt ander halve maand beter gegaan met mij en nu gaat het weer slechter maar ik merk zelf ook dat ik dingen positiever ga bekijken. Ik ga terug liever naar school omdat mijn vriendinnen daar zijn enzo. Enkel dat uitgeputte gevoel zit wat tegen.

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 18:05

Het spijt me maar, waarom deel je dit alleen met bokt en niet met iemand die er verstand van heeft?
Wij willen je graag sterkte wensen hoor, maar een psycholoog kan je gericht begeleiden. :)

Wél heel fijn dat je graag nog naar school gaat, maar ik denk niet dat dit heel lang zal blijven naarmate jij meer uitgeput raakt.

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-14 18:09

Ik heb begeleiding hoor en zij merkt ook wel dat het beter gaat met mij, voorlopig dus geen nieuwe afspraak. Dat uitgeputte komt wel goed als ik terug beter slaap, slaap momenteel heel onrustig, ben vroeg wakker en val laat in slaap.

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 18:16

Luca03 schreef:
Ik heb begeleiding hoor en zij merkt ook wel dat het beter gaat met mij, voorlopig dus geen nieuwe afspraak. Dat uitgeputte komt wel goed als ik terug beter slaap, slaap momenteel heel onrustig, ben vroeg wakker en val laat in slaap.

Okay, dat zag ik je hierboven niet vermelden, vandaar ;)
Succes met beter slapen dan, enige wat ik daarvoor kan aanraden is op tijd te stoppen met stimulans van elektronische apparaten en andere dingen die veel aandacht vragen. Ik slaap dan zelf al een heel stuk beter :j

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-14 18:18

Bedankt voor de tip

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 18:50

En alles is weer mijn schuld. Komt m'n moeder hier ineens binnen gestampt omdat ik volgens haar niks doe, oke ja ze is een beetje ziek maar ze maakt het erger door zielig te gaan denken. Ik heb het ook niet makkelijk en zeker nu niet!! Ik heb mezelf tot vrijdag gegeven om te beslissen of ik Stef laat inslapen, hij stond vandaag weer enorm hard te pompen, echt niet fijn dat je pony zo afziet terwijl hij nog wel alert is en het duidelijk heel stom vindt dat hij niet meer mag getraind worden.

Aryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 19:36

Misschien even een gesprekje met je moeder waar je nu zoal mee zit, dan begrijpt ze wellicht beter waarom je op dit moment niet zoveel/niks doet. Sterkte met je pony, dat zijn altijd moeilijke beslissingen.

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 07:56

Ik heb sinds eergisteren geen contact meer met mijn ex. We zijn gewoon vrienden maar nu ik mis hem verschrikkelijk |( . Echt ik kon alles bij hem kwijt en ik kon hem midden in de nacht wakker bellen als er iets was en nu is dat gevoel weg en het is verschrikkelijk. Ik moet echt moeite doen om hem niet te smsen. Heeft er iemand tips voor dit vreselijke lege gevoel?

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-14 22:07

Lekker gaat het hier. Ik heb 2 eczeem shets staan, 1 stond onder een deken en ander niet want daar wist ik het niet van. Nu is Gina haar deken kapot, nu maar direct een duur bestelt van Rambo de sweetitch hoody, mijn vorige paard had die ook en we waren heel tevreden. Die van Beatle is ook bestelt. Nu ben ik blut :'). Daarnet nog een heel fijn gesprek gehad met een vriendin, beiden hebben we het niet makkelijk maar we blijven elkaar steunen want daar zijn vriendinnen voor ;)

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-14 12:57

Ik ga weer wat zeiken in mijn topic.
Ik slaap dus nog maar max 8u s nachts, ik kan de slaap tegenwoordig gewoon niet vatten of ik heb een vreselijke enge nachtmerrie. Als ik op school of bij mijn paarden ben gaat alles wel goed enzo want ja daar heb ik het naar mijn zin en heb ik geen tijd om na te denken maar vanaf ik thuis ben ga ik me vreselijk alleen voelen. Echt niet fijn om te doen. Ik heb nu sinds kort wel een whats app groep met nog 2 vrienden van mij en daar gaat dan ook wel weer wat tijd naar toe maar toch blijven er van die momenten waar ik het gevoel heb dat ik er helemaal alleen voor sta terwijl dat niet zo is! Ik hoop dat ik vanavond weer met mijn Nederlandse vriendin kan spreken, heb lang geen contact gehad omdat haar mobiel kapot is, ze gaat vanavond kijken naar een nieuwe. Ik hoop zo dat dit gevoel gaat minderen want het is niet leuk. Ik heb nu ook bijna altijd muziek opstaan als ik alleen ben want dat helpt wel wat. Ook tijdens het studeren enzo omdat ik anders ga zitten piekeren en dan komt er helemaal niets meer van.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 15:44

8 uur slaap is precies genoeg voor een gemiddeld iemand. Dat je nachtmerries hebt is vervelend, ga je nog steeds naar je therapeut?

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-14 17:05

Echt het max is 8u meestal is het minder. Nachtmerries is pas sinds een paar dagen af en toe ga ik nog eens maar niet meer zo veel aangezien ik weing tijd heb

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 17:16

Ik denk dat je eens tijd moet maken voor een goede therapeut. Volgens mij (maar heb ik al eerder gezegd) kan je wel wat hulp gebruiken. Niet negatief bedoelt hoor, maar alles en dan ook alles is negatief in jouw beleving. Er is zoveel moois... je zou moeten kunnen genieten op deze leeftijd!

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-14 17:17

Hoezo alles?

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 17:32

je ouders , de pony's wel, mits ze dus niks mankeren.. vrindinnen.. vriendjes, school.. werkelijk, sta morgen eens vroeg op. zeg half 5. Doe je raam open je ogen dicht en luister. Geniet... Slechte woorden.. laat ze gaan. Sla ze niet op. vergeet ze! Net als nare dingen. Probeer eens een hele dag negatieve dingen niet op te slaan. Probeer eens een hele dag alleen positieve dingen op te slaan en te registreren.
Het is namelijk niet hoe je leven gaat, maar hoe je er tegen aan kijkt. Als je positief in het leven staat, kan je tegen een tegenvaller.
Kijk je negatief naar het leven zie je al het mooie niet wat je enorm veel plezier, liefde en zelfvertrouwen kan geven.
Negatief denken kan en gaat aan je vreten. Haat kost meer energie dan liefde.
Mijn vreselijke zus wil niet doen wat mijn moeder gewenst heeft voor haar overlijden. Alles is niet rechtsgeldig.. Ik heb er een jaar vreselijk mee gezeten. Maar nu heb ik zoiets van joh doe lekker wat je wil. Al die tijd haat en onmacht gevoelt. Nu ik me erbij neergelegd heb heb ik rust. Vechten hoeft niet. Vechten kost verkeerde energie. Vechten tegen je pa haalt niks uit.. hij beslist tot je oud genoeg bent waarschijnlijk, vechten tegen de ziekte van je pony, waar je ook al niets aan kan doen... Vechten tegen
het prutsmuts op school.. Je veranderd er niks mee. Probeer het om te draaien naar positieve energie. Die kan je gebruiken. ;)

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-14 17:47

Ik moet me inderdaad bij dingen leren neerleggen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 18:57

Citaat:
Probeer eens een hele dag negatieve dingen niet op te slaan.

Eh.... heb je hier toevallig een recept voor?
Citaat:
Vechten hoeft niet. Vechten kost verkeerde energie. Vechten tegen je pa haalt niks uit.. hij beslist tot je oud genoeg bent waarschijnlijk, vechten tegen de ziekte van je pony, waar je ook al niets aan kan doen... Vechten tegen
het prutsmuts op school.. Je veranderd er niks mee. Probeer het om te draaien naar positieve energie.

Ja, dat is wat ik vechten zou noemen!

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-14 21:17

Jullie hebben echt gelijk. Ik vecht tegen dingen die nutteloos zijn, die ik helemaal niet kan veranderen. Maar hoe ga ik dat allemaal om gaan zetten?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 21:27

Wat je wel kunt "omzetten" is hoe jij met allerlei zaken "omgaat". Je innerlijke houding.
Als iemand jou probeert te klieren, resoluut je schouders ophalen en weglopen, als dat op zo'n moment goed voelt. (Het moet er nadrukkelijk niet als een vlucht uitzien, maar als een soort ongeïnteresseerdheid. Van binnen "mag" het anders voelen, loop naar de wc of wat dan ook en leef je daar uit met nekken omdraaien en wat al niet.)

(En "negatieve dingen niet opslaan", dat kan volgens mij niet, dus ook niet proberen. Wat je dus wel kan zijn dingen zoals *wraakfantasieen* - dat lucht op.)

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-14 21:37

Dan ben ik goed op weg :) ik probeer me tegenwoordig zo weinig mogelijk aan te trekken van wat mensen zeggen,doen en denken over/van mij. Dat met die 'vriendin' heb ik ook naast me neergelegd. Ik kan nu perfect met haar in de klas zitten zonder dat ik me de hele tijd zit te ergeren. Mn beste vriendin is weer zoals vroeger :) Dat mn ex naar de hel loopt en daar wat meisjes aan het lijntje gaat houden, ik moet niets meer van hem weten. En zolang Stef nog bij ons is genieten we van hem al is het maar kijken hoe hij eet gewoon zijn aanwezigheid is fijn :)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 21:45

Hartstikke goed!!

Lekker uitgebreid mee doorgaan! !

*\o/* *\o/*

LvdO

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 21:46

Ik heb even alles doorgelezen en TS ik vind het super super knap van je dat je je zo open stelt. Echt respect daarvoor. Ontzettend goed dat je hulp hebt.

Het is heel belangrijk om dingen los te laten. En dat is veel makkelijker gezegd dat gedaan.

Die nachtmerries, daar kan ik over meepraten en zodra ik weet hoe je dat oplost, dan zal ik dat vertellen, maar daar heb ik zelf ook nog geen oplossing voor. Wat misschien wel kan helpen is inderdaad muziek luisteren voor je gaat slapen, of lezen misschien. Van lezen word je moe.

En misschien heb ik hem gemist, maar nog een tip is: schrijf het op. Je hebt hier al een super open topic, maar ik snap dat je hier niet alles neerzet. Ik heb het dan over een dagboek of iets, iets waarin je al je frustraties, verdriet en zorgen in opschrijft. Sommige dingen zijn persoonlijk en hoeven niet op het web, dus misschien gewoon in een wordbestandje op je laptop of in een schriftje. Dat heeft mij onwijs veel geholpen.

Ik hoop dat je er iets aan hebt. In ieder geval een dikke knuffel vanaf hier. Ik vind dat je het onwijs goed doet en het gaat jou wel lukken om hier weer helemaal overheen te komen. Kijk naar de mooie dingen op een dag, haal je geluk uit kleine dingetjes: de zon die schijnt, een vogeltje dat zingt, zet de radio bij een leuk nummer op zijn allerhardst en dans lekker mee (buren zijn hier niet altijd blij mee, maar ze wennen er wel aan!)

Zet 'm op en weet dat mijn pb altijd open staat if you need it :)

En mee dat ik dit upload heb jij ook weer een nieuw bericht geplaatst. vandaar dat ik hem nu nog even gauw bewerk en daarbij zet: zie je wel, je doet het super!

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-14 21:53

LvdO schreef:
Ik heb even alles doorgelezen en TS ik vind het super super knap van je dat je je zo open stelt. Echt respect daarvoor. Ontzettend goed dat je hulp hebt.

Het is heel belangrijk om dingen los te laten. En dat is veel makkelijker gezegd dat gedaan.

Die nachtmerries, daar kan ik over meepraten en zodra ik weet hoe je dat oplost, dan zal ik dat vertellen, maar daar heb ik zelf ook nog geen oplossing voor. Wat misschien wel kan helpen is inderdaad muziek luisteren voor je gaat slapen, of lezen misschien. Van lezen word je moe.

En misschien heb ik hem gemist, maar nog een tip is: schrijf het op. Je hebt hier al een super open topic, maar ik snap dat je hier niet alles neerzet. Ik heb het dan over een dagboek of iets, iets waarin je al je frustraties, verdriet en zorgen in opschrijft. Sommige dingen zijn persoonlijk en hoeven niet op het web, dus misschien gewoon in een wordbestandje op je laptop of in een schriftje. Dat heeft mij onwijs veel geholpen.

Ik hoop dat je er iets aan hebt. In ieder geval een dikke knuffel vanaf hier. Ik vind dat je het onwijs goed doet en het gaat jou wel lukken om hier weer helemaal overheen te komen. Kijk naar de mooie dingen op een dag, haal je geluk uit kleine dingetjes: de zon die schijnt, een vogeltje dat zingt, zet de radio bij een leuk nummer op zijn allerhardst en dans lekker mee (buren zijn hier niet altijd blij mee, maar ze wennen er wel aan!)

Zet 'm op en weet dat mijn pb altijd open staat if you need it :)

En mee dat ik dit upload heb jij ook weer een nieuw bericht geplaatst. vandaar dat ik hem nu nog even gauw bewerk en daarbij zet: zie je wel, je doet het super!

Awh heel erg lief van je!