Nooor_ schreef:Bij de gedachte aan het ooit moeten accepteren word ik al bang, zodra ik eraan denk dat ik ooit bloed moet prikken of (...)
Ja - die ken ik.
Mijn emdr mevrouw heeft deze gedachte "ont-zenuwd". Haar woorden kwamen ongeveer hier op neer:
"Het *MONSTER* waar ik zo bang voor was, dat gaan we de nek omdraaien - Punt uit.
En iets wat jou zo nadrukkelijk de boom in jaagt, dat hoef je simpelweg niet te accepteren."
(Nadat het monster "als zijnde een monster" de nek was omgedraaid, bleef er iets uitermate alledaags over - maar dat is pas aan de orde, als alle stukken emdr gedaan zijn en alles neutraal of prettig voelt.)

Zo erg is het dus.
Ik laat iemand die beesten gewoon vangen.
Maar het lijkt me wel gezellig om met de mensen die dat willen af te spreken.
dat word volgend jaar ook een ramp... moet alle beesten gaan hanteren voor een opleiding incl. vogelspinnen!
Godzijdank reden we 50 vanwege file en omdat m'n vader mij al langer kent dan vandaag gooide hij hem als een malloot op de vluchtstrook. Maar het had heel anders kunnen aflopen en dat besef ik maar al te goed.. Als ik achter het stuur zit durf ik ook nooit dat zonnescherm ding naar beneden te doen, omdat daar ooit een spin is uitgevallen. Als dat nu zou gebeuren rij ik mezelf dood..