Koud afdouchen wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jenny_S

Re: Koud afdouchen wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 19:37

Nee aan het einde van het douchen even je haar onder koud water werkt ook

blond_queen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 19:41

Ik doe alleen mijn hoofd onder de koude douche aan het eind. Omdat ik ooit had gelezen dat door koud water je haarschubben sluiten en je haar dan minder snel beschadigd en splijt. Helemaal koud douchen doe ik liever alleen in de zomer. :P

Edit, dat was al gezegd over het haar :Y)

Hopke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 19:48

Hmmm, ik ga geloof ik eens proberen wat minder warm te douchen, koud zoals bij de sauna, neej dankje.
Sta ik straks thuis na het douchen ook te springen koud koud koud en maar niet weer opwarmen (want neej, ik blijf echt koud)

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 19:53

xSlvna schreef:
pinkie87 schreef:
nou ik probeer het wel maar lukt me nooit zo denk dat ik he maar weer ga proberen.
Maar wat ik hier lees 40graden douche!! is echt slecht voor je.

Vaak is het ook zo dat je juist als je warm douchte dat je lichaam juist lui wordt waar door je het sneller koud krijgt.

Dat klopt, ik val dan ook bijna in slaap onder de douche, droog me af, spring in mijn waterbed waar de verwarming van aan staat en ben in 3 tellen aan het slapen. :Y)

Op haren heeft het echt een goed effect, máár wel alleen de punten, als ik me niet vergis gaat je hoofdhuid niet zo goed reageren op KOUD water (wel op lauwwarm water), dus net als cremespoeling enkel het deel wat je in een staart kan doen nog eens koud afspoelen.

Jah ik merk het zelf had het vroeger altijd koud (voordat ik met paarden bezig was) handen die nooit warm blijven enz. Nu dat ik een eigen paard heb en dus vaak buiten ben loop ik eigelijk nu nog in een trui en bodywarmer en rij eigelijk ook vandaag nog zonder handschoenen.
5jaar geleden kon ik dit echt niet.

eline95enile

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 19:55

Ik douche wel altijd na met kouder water, maar maak het dan langzaam koud en niet in 1 keer, is dat dan alsnog wel goed voor doorbloeding etc of helpt dat eigenlijk helemaal niet? :P

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 20:06

Kou maakt de bloedvaten wijder etc., dit gebeurd ook als het rustig kouder word in plaats van gelijk ijskoud.

Wel is het zo als je het heel langzaam gaat doen (denk 10, 20 minuten voor je koud doucht) dat je erg afkoelt want door het verwijden van je bloedvaten koel je ook af met dat koude water op je.

Als ik me niet vergis.

Hanna98

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 20:08

Ik douche meestal af met koud water, want anders krijg ik het juist koud. Als je warm doucht dan gebruikt je lichaam geen energie om warm te worden, omdat je dat al bent door het warme water (dus geen energie nodig om jezelf warm te maken/houden). Als je koud na doucht gaat 'de motor' weer draaien, dan gaat je lichaam inspanning/energie leveren om zich warm te maken (hierdoor ga je ook sneller ademhalen, omdat je voor meer energie ook meer zuurstof nodig hebt) als je je dan gaat afdrogen draait de motor al en heb je het bijna meteen niet koud meer en heb je meer energie.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 20:12

Ik ben het er niet mee eens dat je het koud hebt na warm douchen. Ik kan er juist erg lang tegenaan!

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 20:13

Heb het net gedaan en brrr dat is koud :brr:

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 20:28

Ik heb het gedaan en het viel wel mee moet ik zeggen!
Voor herhaling vatbaar :)

_hoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 20:32

Ik heb het gister ook geprobeerd. Op het moment zelf vond ik het verschrikkelijk maar daarna, oh wat een fijn fris gevoel. Ik ga het zeker vaker proberen

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 20:33

Is koud ook letterlijk echt koud? Dus de warme kraan helemaal dicht? :+

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 20:35

Ik heb het vanavond geprobeerd en het is nog best goed gegaan, al was ik wel echt bevroren toen ik me ging afdrogen :+
Maar nu heb ik het juist warmer dan normaal!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-14 20:35

mwah volgens mij hoeft dat niet perse, maar wel onder de 20graden, alleen als je geen thermostaatkraan hebt dan weet je het niet zeker, dus gewoon safe zitten en die hele warme kraan uitdraaien :+

Leuk dat zoveel mensen het proberen :P

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 20:38

Ik doe het wel in de zomer, maar nu moet ik er niet aandenken :brr:
Wat hier gezegd word over gewenning van warmte is wel waar, vroeger had ik het altijd heel snel koud, maar dat is gewoon iets wat je (voor een groot deel) af kunt leren door geleidelijk aan kouder te slapen, koudere kleren te dragen, kouder te douchen en dergelijk. Ik heb het in ieder geval nooit meer zo snel koud. Het schijnt ook zo te zijn dat als je koud afdoucht je het naar die tijd juist warmer hebt (je lichaam warmt zichzelf dan op en de overgang van warm naar koud is kleiner). :)

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 21:19

Net gedouchte en heb eerst 4x naar de kraan gekeken. Toen toch gedaan. Nou dacht echt heb een stekie los zitten haha. Nu dat ik dit bericht type voel ik de warmte lekkur stromen! !

debsoleino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 21:24

Ik heb het een paar maanden volgehouden maar nu met die kou sla ik het vaak over! :P

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 21:32

verootjoo schreef:
saskiakefie schreef:
Grappig dat mensen denken dat ze niet warm worden als je koud af doucht. Want je lichaam gaat namelijk gelijk werken om jezelf weer warm te maken en zodra ik uit de koude douche stap zonder dat ik me nog heb afgedroogd voel ik me gelijk weer warm worden, dus misschien toch eens het proberen waard? :D

Trouwens, als ik het alleen voor m'n haar zou doen zou ik het er niet voor over hebben :o

Ik heb het altijd koud onder de douche in de winter, hoe heet ik ook douche en hoe warm de verwarming ook staat. Ik weet zeker dat als ik dit ga doen ik nooit meer warm wordt :')
Ik zou er denk ik alleen chagrijnig van worden :P

Nou inderdaad! Ik heb het nu ook koud onder de douche en douche op het heetst (steeds als ik gewend ben, doe ik hem heter). Heb ook wel eens een aantal keren koud geeindigd omdat het warme water op was (douchete in de schuur). Erna warm worden? Pff ik word dan best lang niet meer warm :')

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 21:33

Ik wist niet dat het ook ergens goed voor was, maar het is zooo lekker <3

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 21:38

In de zomer doe ik het wel vaak, maar in de winter eigenlijk nooit. Wie weet probeer ik het een keer.

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 00:47

Ehhh nee, tenzij het bloedheet is in de zomer. Maar ik ga in de winter onder de douche staan om op te warmen. Dus ik zou gekke Henkie zijn als ik vervolgens een koude plens over me heen laat komen. :') Nee, ik bedank vriendelijk. :D

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 21:03

Ik heb het net voor het eerst geprobeerd, en eigenlijk bevalt het mij wel :D.
Zelf heb ik het niet snel koud, verwarming hier heeft nog niet aangestaan sinds ik hier woon (mei 2013).

Heb gewoon de kraan helemaal laag gedraaid en ben een tijdje blijven staan :Y).
Werd wel wat licht in mijn hoofd, maar ging ook wel weer over.
Hoelang staan jullie er nog koud onder? Een halve minuut ofzo?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 21:06

Ik heb het ook geprobeerd en het douchen op zich ging wel, maar naderhand heb ik best lang koud gehad. Ik doe ook wel geen verwarming aan op de badkamer noch in mijn slaapkamer (daar staat het raam zelfs open), dus ik lag toch al zeker 5 minuten in bed voordat het kippenvel wegtrok. :D

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 22:24

Vanochtend heb ik me snel gewassen onder de douche, had me verslapen, en had geen tijd meer om koud af te douchen. Ik ga het morgen weer proberen, iets langer dan 5 seconden haha!

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 22:34

Ik doe dit wel eens ja. Ik merk wel degelijk verschil. Ik krijg na het douchen altijd een enorm droge trekkerige huid. Mijn huid word dan ook helemaal rood van irritatie. En als ik de kraan op koud zet aan het einde van het douchen dan heb ik dit een stuk minder.
Ik doe het heel soms in de ochtend om wakker te worden. Vaak heb ik er alleen niet zo'n zin in :').

Maar het werkt dus wel. Vroeger deed ik het altijd :j.