Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Bhriseis schreef:Renee: elke dag sporten, en moest je kunnen (vb. in een vakantie/weekend), opstaan zonder wekker. Leer naar je lichaam te luisteren en krijg voeling met je bioritme zeg maar. Bij mij heeft het goed gewerkt, aangezien de schrik er in zat dat ik me zou overslapen
Daar ligt het probleem
), heb ik mezelf vrij snel geconditioneerd om niet meer te blijven liggen 's ochtends.
Ik heb nu ook geen hekel meer aan de voormiddag, omdat ik altijd leuke dingen doe als ik opsta. Het kan echt helpen om jezelf op die manier te 'belonen'. Bijvoorbeeld als ik op kamers ben, en ik ben vroeg wakker, dan mag ik even naar de stad wandelen, gaan hardlopen in het park en nadien croissantjes halen, gaan ontbijten, gamen... Sta ik niet vroeg op en blijf ik lui in mijn nest liggen, dan mag ik ook die leuke dingen niet doen van mezelf, en moet ik braaf studeren
En inderdaad, aan de leuke dingen denken die je dan nog kan doen. Nu begin ik redelijk vroeg met studeren, maar dat maakt dan dat ik 's avonds tijd over heb voor een film oid, en dat ik veel meer op mijn gemak ben. En wanneer de examens gedaan zijn, wil ik ook wel meer naar buiten 's morgens, als ik bv. 's morgens naar de winkel of de les fiets merk ik dat ik altijd blij van word
Alleen woon ik niet echt in een gezellige buurt (op kot), dus 's morgens als het nog donker is (in de winter dan) of 's avonds een wandelingetje gaan maken zit er niet echt in :/ Terwijl ik dat vroeger soms wel deed (toen ik altijd thuis sliep).