Zo bang...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 23:10

Waarom eng? Gewone spuiten vind ik trekkerig aanvoelen en daardoor irritant, prik in mijn mond niet :)

Anoniem

Re: Zo bang...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 23:15

Toen ik m'n verstandskiezen moest laten trekken was het ook een feest.
Want ja, ik scheit dus ook 7 kleuren voor de tandarts en zat dus al jankend in die stoel nog voordat ze het woord verdoving hadden gezegd.. En toen kreeg ik die verdoving (die ik wel mee vond vallen ,een paar prikjes en dat was het, het spul werkt erg snel) en toen kreeg ik dus zo'n panische huilerige paniekaanval, wilde ik overal mee stoppen en moesten ze de zooi maar onder narcose trekken, want ik had geen controle meer over mn eigen mond en ik wilde dat niet en dat is waar ik eigenlijk zo ontzettend bang voor was.

Nu moet ik volgende week voor de laatste keer naar de mondhygieniste en zit nu zowaar ontspannen (maar wel met verdoving) in de stoel :) Komt wel goed, eerst voelt het heel raar maar daarna is die verdoving zo lekker :')

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 23:15

Ik wil niemand bang maken, maar als ik moet boren met verdoving vind ik de spuit echt heel erg pijnlijk zo pijnlijk dat ik dus echt bang ben weer een gaatje te krijgen. Bloedprikken etc boeit mij echter helemaal niets. Moet eerlijk bekennen dat meerdere mensen die spuiten bij haar als zeer pijnlijk ervaren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 23:19

Kir_Ples schreef:
Ik wil niemand bang maken, maar als ik moet boren met verdoving vind ik de spuit echt heel erg pijnlijk zo pijnlijk dat ik dus echt bang ben weer een gaatje te krijgen. Bloedprikken etc boeit mij echter helemaal niets. Moet eerlijk bekennen dat meerdere mensen die spuiten bij haar als zeer pijnlijk ervaren!

Zet ze die verdoving dan uberhaupt wel goed?
Bij m'n laatste twee kiezen die getrokken werden had ik de mazzel dat ik een stagair trof die mocht verdoven (oh joepie) en m'n verdovingen dus hartstikke scheef en halfhalf had gezet. Ja, de 2e keer deed dus ook stukkie meer pijn als de 1e keer kiezen trekken en heb d'r nog 2 weken last van gehad omdat ze ook nog een stukkie hadden laten zitten.. Foutje bedankt zegmaar...

Als ze de verdoving niet goed zetten scheelt dat al de wereld hoor, want ik moet zeggen ik heb nergens pijn ervaren en ik ben dus echt een jankerd bij de tandarts..

Black_Devil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 23:22

Ik had ook het probleem dat ik zo bang was... Ik kwam dus ook bang binnen en toen ze met de spuit kwamen durfde ik m'n mond eigenlijk niet open te doen... Toen hb ik gevraagd of het heel erg pijn deed en of er nog iets was wat het minder maakte, en ze hadden toen een soort verdovende zalf voor de huid eerst op m'n tandvlees gesmeerd en toen de prik waar ik dus helemaal niks meer van voelde! Ik weet niet of het bij elke tandarts kan, maar je kan het gewoon even vragen! Ik was er heel blij mee!

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 23:23

Nouja het was gewoon gezet door de tandarts zelf dus ik ga er vanuit dat het goed is. Maar pff wat een pijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 23:24

Kir_Ples schreef:
Nouja het was gewoon gezet door de tandarts zelf dus ik ga er vanuit dat het goed is. Maar pff wat een pijn!

Dat hoeft dan niet perse te zijn hoor :+ Die van mij werden gezet de 2e keer door een stagair in een ziekenhuis op de afdeling kaakchirurgie. Als ze die los laten lopen mag je er ook wel vanuit gaan dat ze weten hoe ze zo'n verdoving moeten zetten maar niks is minder waar :+

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 23:27

Achjaa ik weet het ook niet, weet wel dat ik niet de enige ben die het pijnlijk vind. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 23:28

Daarom zeg ik, als zoveel mensen het bij dezelfde persoon (althans zo begreep ik het) de prik als pijnlijk ervaren, weet ze dan wel hoe ze correct moet verdoven.. Is niet spuitje erin jenzen en hoppa we kunnen, maar moet je ook wel goed opletten waar je 'm zet en hoe :+

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-14 23:39

Misschien omdat ik nu zo bang ben daarvoor en het in m'n hoofd hélse pijn doet, valt het morgen 100% mee :+
Áls ik een verdoving durf te zetten :')

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 23:47

Poiuytrewq schreef:
Ik vind een angsttandarts echt de grootste bullshit die er bestaat.

Ik absoluut niet! Vroeger wekelijks bij de ACTA in Amsterdam gezeten ivm mijn angst voor de verdoving. Die angsttandarts heeft mij er mooi overheen geholpen en 10 jaar later ben ik hem nog steeds dankbaar.

Meid succes morgen! Probeer te ontspannen, handen op je buik en je daar op je ademhaling concentreren. werkt voor mij altijd super!

kriistellx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 07:14

Misschien kan je oortjes indoen ofzo en je dan op de muziek focussen ipv sst er in je mond gebeurt?

En idd wat Kaygee zegt, ontspannen! Het valt vast reuze mee :)

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 07:23

In elk geval, veel succes vandaag.

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 08:26

Heel veel succes he!! En mocht het zondet verdoving teveel pijn doen. Laat er dan pas een inzetten :D werkt het beste gok ik..

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 08:49

Dank jullie wel! Ik ben blij als ik het gehad heb en niet meer in deze spanning hoeft te zitten :+

Ik moet om 11.15...

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 09:16

Nog 2 uur om rust te vinden. Misschien ligt die rust wel bij de tandarts op de stoel in de wachtkamer :+

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 09:23

Ja, kom ik bij de tandarts, ineens helemaal relaxed :+
Zou wat zijn!
Nog iets minder dan 2 uur :=

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 10:41

Oke, het moment is bijna aangebroken. Ik ga zo m'n tanden poetsen.
Oh my god ik ben zó nerveus :x

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 11:06

Je kan het!!

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 11:36

Het was niet stom bedoelt hoor :) succes.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 11:39

Hoe was het

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 11:45

En, viel het mee of viel het tegen? :)

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 11:47

OMG IK HEB HET OVERLEEFT!!!! *\%/*

Ik kwam daar al binnen, tranen in m'n ogen en zei meteen al; 'Ik ben echt doodsbang'...
Tandarts ging even met mij praten en vroeg wat ik zo eng vond enz. Dus vertelde dat ik onder andere bang was voor de prik.
Hij zei dat de prik langer duurde als het boren zelf, dus zonder prik geprobeerd.

Nou serieus, het was niet eens 5 seconde boren :') het was 1x echt een heeeel klein beetje naar gevoel, maar dat was het :')

Dank jullie bokkers, voor de steun <3 <3

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 11:49

Goed om te horen!! :)

Hannemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 12:04

Super! :)