Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
) maar mijn man belde toch na 10.30 via de spoedlijn.
)
Niks te klagen hier.
maar dat heeft ook te maken met Deeltijd HA's en als die dus de volgende dag niet werkt is het zo een paar dagen later...
omdat er idd meerdere artsen werken en dan niet afhankelijk ben van de dagen dat ze werken...
omdat er toch al bijna nooit kom (1x in 5-10jaar?!) 

ivy_power89 schreef:Omdat de huisartsenpost alleen s'avonds te bereiken is, en de eerste hulp kom je niet zomaar binnen zonder verwijzing van de huisarts of als je per ambulance wordt binnen gebracht.
en afhankelijk van een aantal vragen wat er aan de hand is enzo wordt je ook wel naar de post gestuurd of nemen zij contact op met HA zodat je er sneller terecht kunt
Ik ga voortaan alles netjes vermelden als ik bel! Puck94 schreef:Als ik de huisarts bel voor een afspraak kan ik altijd dezelfde dag nog terecht. Als dat niet kan heeft de huisarts misschien gewoon te veel patiënten aangenomen? Dan moet hij waarschijnlijk te veel mensen op een dag zien. Ik zou een andere huisarts zoeken als ik jou was. Het is belangrijk dat ze je zo snel mogelijk kunnen zien. Raar dat je er dan nog een heel weekend en twee werkdagen mee door moet lopen. Zo werkt dat niet. Hoe moet je dat vermelden op je werk of op school? 'Ja ik ben ziek, en ga elke keer bijna van m'n stokje. Nee ik weet niet wat het is, maar over 4 dagen kan ik bij de huisarts terecht!' Belachelijk zeg..

zo had ik eens een bacterie in oog wat vastgesteld was door opticien (ik dacht irritatie v lens). Ivm de ernst adviseerde hij een AB-zalfje te halen bij HA. Dus ik bellen en Assistent zou even overleggen met HA en hij schreef het recept zo uit, kon ik half uurtje later ophalen bij apotheek
Hier zit de apotheek ook bij de praktijk
alleen omdat de HA soms in gesprek zit en voor sommige dingen de assistent natuurlijk wel fiat van HA nodig heeft, zeggen ze als telefonisch gaat vaak na half uurtje kun je ophalen
Magrathea schreef:Puck94 schreef:Als ik de huisarts bel voor een afspraak kan ik altijd dezelfde dag nog terecht. Als dat niet kan heeft de huisarts misschien gewoon te veel patiënten aangenomen? Dan moet hij waarschijnlijk te veel mensen op een dag zien. Ik zou een andere huisarts zoeken als ik jou was. Het is belangrijk dat ze je zo snel mogelijk kunnen zien. Raar dat je er dan nog een heel weekend en twee werkdagen mee door moet lopen. Zo werkt dat niet. Hoe moet je dat vermelden op je werk of op school? 'Ja ik ben ziek, en ga elke keer bijna van m'n stokje. Nee ik weet niet wat het is, maar over 4 dagen kan ik bij de huisarts terecht!' Belachelijk zeg..
Die 4 dagen klinkt veel erger dan het is, echt waar, in het weekend werken huisartsen nu eenmaal niet. Mogen ze?![]()
Had TS op maandag gebeld bij vergelijkbare drukte dan had ze woensdag terecht gekund. Ik heb ook net de tandarts gebeld en kan dinsdag terecht. Het is geen spoed dus dan doen we het zo, en ze hebben me gezegd dat ik gewoon mag bellen als ik alsnog pijn krijg.
ja sorry, echt) vinden dat het allemaal maar snel snel moet, BEHALVE als het om henzelf gaat, dan moet de huisarts er ineens een halve dag voor uittrekken. Bij mijn vorige huisarts kwamen veel ouderen, hoe vaak ik daar niet vuil werd aangekeken omdat ik eerder aan de beurt was dan een oudere!
Of dat er letterlijk een oude man vond dat ik wel even kon wachten want zijn klacht was veel ernstiger (ja doei, ik kon al een dag niet zonder pijn slikken en hij had een hoestje... ) ivy_power89 schreef:Tja misschien geen spoed, maar meer frustratie dat als ik al bel ( dat doe ik eigenlijk al nooit) er altijd een paar dagen tussen moet zitten.
Ik vroeg me alleen af of andere bokkers dit ook zo hebben met hun huisarts en niet of ik wel of niet spoed genoeg ben