Waar slaap jij in en/of onder?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 13:17

Zonder verwarming met raam open onder een zomer dekbed en fleece dekentje over mijn voeten. Meestal heb ik een een hemdje en badstoffen (ja verschrikkelijk, maar zo lekker warm) pyjamabroek aan. :j

MamaMiesje

Re: Waar slaap jij in en/of onder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 13:22

Wat een hoop koukleumen hier. Zoveel dekens en kleding gebruik ik alleen maar als ik in de trailer overnacht op een luchtbedje :')

Hier thuis nu gewoon het 4 seizoenendekbed, raam en deur staan áltijd open, geen pyjama.
Als het nou écht koud wordt (jullie gaan toch niet beweren dat het nu al koud is? :D ) dan hebben we nog een hele dikke, zware wollen sprei.
's Zomers als het erg warm is, alleen het hoeslaken van het dekbed -zonder dekbed erin dus.

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 13:24

Als het echt koud is een fleecedekentje onder me en een gewone enkele deken boven me.

Vriendlief heeft me geleerd (millitair): 'hoe meer kleren je aan hebt in bed hoe meer energie het je lichaam kost om eerst je kleren op te warmen en daarna ook nog eens je bed'. Dus gewoon in ondergoed slapen werkt voor mij het beste :Y)

En ik ben overigens echt een koukleum, krijg het verder nooit zomaar warm, maar dit werkt voor mij :j

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 13:26

altijd en eeuwig in mijn eva's kostuum onder een 4 seizoenen dekbed die voor mij gewoon een 365 dagen per jaar dekbed is :) Als ik het koud heb komt er eerst een fleecedekentje overheen en indien ik het dan nog koud heb een extra dekbed...ik hou van war slapen ;)

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 13:46

Ik slaap in een hempje met meestal een broekje onder een normaal dekbed. De verwarming wel eigenlijk altijd aan omdat ik anders het gevoel heb dat ik het niet warm krijg.

Xxjonique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 13:49

Ik slaap in een hempje met een kort broekje die erbij past, en met een normale deken, soms heb ik het koud en dan heb ik een fleecedeken eroverheeen! ;)

xMaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 13:51

Dubbel dekbed en slaapzak :P
En verder gewoon in pyjama :)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 13:52

Onder ganzendonzendekbed herfstdeel in mn onderbroek en t-shirt :) Met raam op een kier in kamer zonder CV en enkelglas. Valt me tot nu toe erg mee met de kou :)

Eileen_

holy, stikken jullie niet? :oo

Ik slaap in hempje, heel kort broekje en zomerdekbed. Oja en soms nog raam open als ik t te warm heb :+

Peuk

Ik heb het ook altijd koud, maar ik slaap gewoon in een pyjama (meestal een pyjamabroek of harembroek met een topje) en onder 1 dekbed. Ik moet wel zeggen dat ik de boel altijd flink opstook. Ik heb de verwarming altijd op zijn hoogst aan staan en ik heb een elektrisch openhaardje die ik ook wel is aan zet. Ik vind het nu ook nog niet heel koud eigenlijk.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 13:53

Ik heb het zo vreselijk koud 's nachts!
Ik draag een flannellen pyjamabroek, een dikke sweater, heb een normale deken op bed met daarop twee fleecedekens.
Mocht het nou ontzettend koud worden, dan zet ik mijn elektrisch dekbed aan.

Artocreas

Woonplaats: Ken je dat schattige winkelstraatje in Maastricht, daar bij de kerk? Nou, daar dus niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 13:55

Hemd en dekbed, zonder verwarming (die staat daar ook niet vaak aan dus het is best fris) en meestal met het raam een stukje open voor de frisse lucht. Als ik koude voeten krijg trek ik wel even sokken aan. Maar ik vind het nu eigenlijk nog helemaal niet koud ook.

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 13:58

dekbed en voor ik op bed ga ff de eleckterische deken aan ! :z

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 13:59

Pff ik krijg het er warm van, wat sommige wel niet aan hebben in bed. Ik slaap gewoon in een onderbroek en t-shirt en het dikkere gedeelte van het 4 seizoenen dekbed. Geen cv op mijn slaapkamer en enkel glas en het raam staat nog steeds open.. En nog word ik vaak badend in het zweet wakker omdat het dekbed te warm is..

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 17:16

Zomer en winter hetzelfde: naakt onder een (ganzen)donzen dekbed met áltijd de balkondeur open (en vriendlief tegen me aan in de winter).

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 17:18

Ik heb een elektrisch deken die een halfuurtje van te voren aangaat en als ik in bed lig gaat ie uit. Verder een winter dekbed en een dik fleece deken. Ik slaap in een pyjama broek en t-shirt.

Liesjeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 17:19

oehhh, ik heb het altijd koud, haha

een fleece deken over het matras,
ik
een dik deken
fleece deken erboven

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 17:22

Ik slaap in een dik (fleece) huispak, sokken aan (ook van die fluffy sokken), 2 kussens, 2 dikke dekbedden en met mijn electrische deken op de 2e (vd 3) stand als ik mijn huispak aan heb en als ik alleen een hempje draag dan op de warmste stand en dan gewoon de hele nacht aan (gaat automatisch uit na 8 uur)

Yiruma

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 17:22

Met een normaal dekbed/dekending en in mijn pyjama (lees: hemdje en dunne broek)
Heb het soms koud maar bijna nooit eigenlijk 8)7

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 17:25

VisibreTeam schreef:
Als het echt koud is een fleecedekentje onder me en een gewone enkele deken boven me.

Vriendlief heeft me geleerd (millitair): 'hoe meer kleren je aan hebt in bed hoe meer energie het je lichaam kost om eerst je kleren op te warmen en daarna ook nog eens je bed'. Dus gewoon in ondergoed slapen werkt voor mij het beste :Y)

En ik ben overigens echt een koukleum, krijg het verder nooit zomaar warm, maar dit werkt voor mij :j

En daarom heb ik een elektrische deken, die het bed voor mij opwarmt. :P

Hier dus een elektrische deken, donzen dekbed, flanellen onderlaken en een katoenen pyjama.
Jup, koukleum hier. Geen verwarming oid aan boven, dus het is best fris doordat de ramen gewoon open staan overdag.

Zomers een hempje, pyjamabroek en een hoeslaken. Zonder pyjama broek kan ik niet slapen. :n

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 17:26

In een kort shortje (nauwelijks groter dan een hipster) en een shirtje. Daarboven een gewoon dekbed, zonder extra laken, en liefst het raam open. Vriendlief komt altijd heel dicht liggen, en dan zweet ik me te pletter hoor :') Op deze kamer is het altijd ontzettend warm.

Ik heb wel een stuk of vijf gezellige dikke pyjama's liggen, maar die draag ik enkel wanneer het flink vriest.

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 17:48

ik slaap in een dikke fluffy pyjamabroek of een joggingbroek, een t-shirt en als het echt koud is een hoodie daaroverheen. Fluffy sokken en dan onder twee dekbedden... En dan kan ik het nog koud hebben.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 17:49

Lange boek, hemdje en een dekbed. Slaap naast de woonkamer dus het is op mijn kamer best warm.

tomklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 17:52

Ik slaap onder het warmste winterdekbed wat er bij de ikea te krijgen is met een fleece deken er over heen. En een dikke piama/ joggingbroek die ik in skiesokken van de primark stop en een shirt die ik in me broek stop met een vest er over heen
Laatst bijgewerkt door tomklover op 26-12-13 17:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 17:52

Ik heb een pyjamabroek, shirt met lange mouwen, dikke sokken aan.
Ik slaap onder 1 dekbed, dan 3 fleecedekens en dan een tweepersoonsdekbed dubbelgevouwen erbovenop met nog een sprei en kussen van baby's voeden bij mijn voeten.
En ik heb het raam dicht.

Ik ben nogal een koukleum :=