Vraag aan de mensen met eczeem, wat zijn de beste middelen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 23:38

Joh Lyme is ook niet niks! Hoop dat je snel weer klachtvrij mag zijn. Nare ziekte :(:)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-13 23:42

Ik hoop het Glossi.
Enige nadeel is dat het bij mij pas veel te laat herkend is en dat ik het toen al 4.5 jaar had.
Dan is behandelen wel erg moeilijk zo niet onmogelijk regulier.
Maargoed ik ben met iets alternatiefs bezig en dat lijkt er op dat het heel goed aan slaat! :D
Dus hier heerst wel een jubelstemming!
Ik ben nu dik drie maanden bezig al met die kuur trouwens, wil er nog minimaal 4 aan plakken en dan kijken hoe de vlag ervoor hangt. :)

Het lijkt dat hetgeen, Biofilm wat de Lyme beschermd voor het afweersysteem en antibiotica nu weg is.
Daardoor is het nu zichtbaar voor mijn afweer en is mijn lichaam zelf bezig met wegwerken van de Lyme. Zit nu nog maar op een kwart van de dosering waar ik op zat.
Dat is echt wel een doorbraak, want dat is echt een probleem die biofilm met behandelen.
Hetgeen wat ik gebruik gebruiken ze ook voor waterleidingen ed om die biofilm op te lossen.
Maar of dat in het menselijk lichaam ook zo is weten ze niet, geen onderzoek naar gedaan.
Maar als ik dit zo op een rijtje zet doet dat het bij mensen ook blijkbaar!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 23:53

Ik gebruik enydrial emollient van roc. Werkt bij mij heel goed.laatst een allergische eczeem reactie gehad. In m'n gezicht, buik, benen, knieholte,... alle wasmiddel naar neutrale veranderd en gaat nu beter. Ik gebruik shampoo, douchegel en gezichtscreme van bonusshop. Uitprobeersel. Alle andere spul voorheen bleek diethylisoprop... nog wat in te zitten wat vrij vaak huidproblemen en allergieën veroorzaken. Dit er alvast uitgegooid

VillaNeusjes

Re: Vraag aan de mensen met eczeem, wat zijn de beste middelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 23:57

Ik gebruik enkel pure kokosolie. Geen toevoeginge of iets. Houd mn huid mooi soepel.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 19:11

Mijn broer heeft erg last gehad van eczeem, maar door het gebruik van paardenmelk shampoo (via www.equilac.be) is het minder geworden en uiteindelijk bijna helemaal weg. Tip: bestel het via je eigen apotheek, dan hoef je de extreem hoge verzendkosten niet zelf te betalen (lees: België rekent voor elk flesje of tube meer dezelfde verzendkosten erbij). Eventueel kun je via je huisarts ook ketaconazol shampoo bestellen, dat jeuk tegen gaat. Hierdoor kunnen de plekken ook minder worden.

_SantOs_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 11:31

Ik heb al jaren last van eczeem. Normaal gesproken werken alleen de hormoonzalfjes van de huisarts. Per toeval kwam ik hier op bokt een topic tegen over appelazijn; Appelazijn wondermiddel, afvallen, detoxen, wie gebruikt t?. Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en heb bij het Kruidvat een potje appelazijncapsules gekocht, onder het mom van 'baat het niet dan schaadt het niet' en 'niet geschoten is altijd mis'. Ik slik ze nu 3x per dag en in 2 weken tijd zijn mijn eczeem plekken echt een stuk minder geworden. En wat voor mij het belangrijkste was; ik heb geen jeuk meer.

Cissi_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 13:39

Ik heb net een pot appelazijn capsules gekocht. Ben heel benieuwd !!

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 21:02

Ik heb al sinds mijn kinderjaren erge eczeem.
Nu is het vooral stress gerelateerd en gelukkig niet meer zo erg.
ik was me met Eucerin douche olie, dat wordt ook wel zeep zonder zeep genoemd. Geen toegevoegde parfums enz. Verder wrijf ik me erna ook steeds in met bodymilk/olie. Ik vind het meer pijn doen als mijn huid zo droog is.

Bij echt erge plekken gebruik ik soms zalf met cortisonen maar nu heb ik weer last van vlekjes naast mijn mondhoeken dus daar zoek ik nog een goede oplossing voor..

Appelazijn hielp niets helaas.. Eerst leek het weg maar ik kreeg toch weer last na een tijdje