Hoe lang doe jij over het opmaken 's morgens?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

FD_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 13:40

10 minutjes,
Foundation ( soms ) op, eyeliner, mascara, en lipgloss :D

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 13:41

Ik neem er graag de tijd voor 's ochtends (ik doe het vanuit m'n bed haha :') ) dus zo'n 20 min.
Het kan in 5 min als het moet, maar het ligt er ook een beetje aan welke producten ik gebruik etc. :)

JLDB_SL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 13:41

Mijn tijden zijn verschilend licht eraan wat ik op doe als ik er het langst meebezig ben heb ik dit op :

-mascara
-oogpotlood
-3 foudaiten alleen heel soms
-eyliner
-lipstift

maar 9 van de 10 keer ga ik helaal zonder makelijk en snel :) :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 13:43

Hooguit 5 minuten. Inclusief lensgepriegel :Y)
ben zelf trouwens ook lui met het eraf halen. Komt ook omdat ik er vrij weinig op smeer. Maargoed, ook al gebruik je geen make-up dan is het wel goed om je huid schoon te maken.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 14:34

Normaal gezien een kwartier; dagcreme, BB cream, mascara, concealer, afpoederen, blush, gelliner en wenkbrauwgel.
Zou graag minder make-up gebruiken, maar ik heb hele donkerpaarse kringen onder m'n ogen en dat vind ik persoonlijk geen porum. Daarbij werd ik vrij moe (en onzeker) van mensen die vragen krijgen of ik me wel goed voel en/of opmerkingen dat ik er zo moe uit zie.

Bhriseis

Re: Hoe lang doe jij over het opmaken 's morgens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 14:40

Ik doe er zo'n vijf minuutjes over om mijn gezicht grondig te reinigen 's ochtends, en dagcrème/oogcontourcrème aan te brengen.
Als ik me gewoon 'standaard' opmaak, als ik vb. iets anders doe dan naar de paarden gaan (college, naar de stad...), dan duurt het zo'n kleine vijf minuutjes. Foundation, mascara, eyeliner, blush en een neutrale roze lipstick.

Als ik een feestje heb, doe ik graag nog een extra glossy crème onder mijn dagcrème aan (kan even op de naam niet komen; een zilver flesje van L'Oreal), gebruik ik ook concealer onder mijn ogen en experimenteer ik een beetje met oogschaduw. Dan kan ik wel een kwartiertje bezig zijn.

Als ik ga werken op zondagochtend, of wanneer ik er een beetje flets uitzie, doe ik BB Cream van Garnier over mijn dagcrème + neutrale roze lipstick + mascara. Dat duurt dan zo'n 3 minuutjes.

Nozidia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 14:43

15 minuten ongeveer.

- foundation
- poeder
- beetje oogschaduw
- mascara
- en soms oogpotlood maar niet altijd.
- blush

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 14:45

Eehm.. Niet? Even headbangen, elastiekje in mijn haar, lenzen in en klaar? :')
Dat duurt ongeveer 1 minuut denk ik. Hooguit 2 minuten.
En als ik eens eyeliner gebruikt, dan duurt het net zo lang :j

moonshine88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 14:45

30 seconden denk ik. Gebruik alleen mascara.
Even wassen, mascara en klaar maar weer.

Bij een etentje of feestje natuurlijk wel wat langer.

Snorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 14:46

Ik zal het morgen eens bijhouden.. Ik gok 2 - 3 minuutjes :)

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 14:51

precies hoeveel tijd ik heb, bijvoorbeeld gisteren hoefde ik pas om half 1 weg. dan neem ik gerust een half uur de tijd.

Vanmorgen moest ik om 7 uur weg, dan doe ik niets haha. 0 seconden hahaha.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 15:03

Djilna schreef:
Lara_Silver schreef:
Met schoonmaken denk ik niet dat iedereen haar make up bedoeld. (sommigen waarschijnlijk wel natuurlijk) Ik reinig mijn reeds 's avonds gereinigde huid ook nog eens in de ochtend. Want 's nachts scheidt je huid toch nog een beetje viezigheid uit en ik vind het echt heel ranzig daar 's ochtends mijn dagcrème en make-up over te doen. Dus lekker fris naar bed en lekker frisse basis voor de dagcrème.

Ik reinig ook 's avonds en 's morgens, maar ik doel wel degelijk op een paar dagen dezelfde mascara op laten zitten of pas 's morgens make-up eraf halen ;) Zag het langskomen nl.

Beurk echt zo onhygiënisch! Verse mascara op die oude en dat borsteltje weer in het flesje. Om over de foundation maar niet te beginnen. Echt solliciteren naar veel rimpels. :+ Mij ogen raakten eerst ook snel geïrriteerd van remover. Sinds ik puur kokosvet gebruik, nergens meer last van, het laat zelfs met gemak waterproof mascara smelten in alle zachtheid. :)

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 15:05

Ik gebruik foundation, concealer, poeder, wenkbrauwpotlood, eyeliner en mascara. Ik doe er meestal tien minuten over, maar als het snel moet zou ik het ook wel in vijf minuten kunnen :')

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 15:05

Ik reinig sowieso hetzelfde: geen make up of wel make up.
Reiniger op een sponsje en dan tonic er over, en andere reiniger voor mijn ogen. Nu wissel ik af en toe af met olie en dan tonic.

Is kokosvet zachter voor de huid onder je ogen dan remover?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 15:06

Lara: Vertel eens wat meer over dat kokosvet? Mijn huid is aardig snel geïrriteerd en ik blijf aan het smeren met allerlei spul soms... Misschien dat kokos een oplossing is.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 15:09

Hmm.. ik denk zo'n 20 minuten voor:

- dagcreme
- concealer
- poeder
- blusher
- oogpotlood (dat natuurlijk wel een beetje ge-smudged moet worden :Y) )
- mascara (2 x)
- soms wenkbrauwpotlood

Ik zal de tijd eens opnemen..

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 15:11

Pff, vroeger was het amper 1 minuut. Laagje poeder, beetje mascara soms oogpotlood and that's it.
Nu dankzij m'n werk minstens 10 minuten. Wat een hels karwei, elke ochtend weer. :')

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 15:13

Foundation, poeder, oogschaduw, mascare en wat lipgloss. Lukt mij makkelijk in 5 minuten :'). Ik gebruik trouwens een niet-waterproof mascara en ik doe ook niet zo veel op, dus dat gaat er onder de douche al weer makkelijk af xD

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 15:19

@Winged:

Kokosvet oftewel kokosolie is een product wat je ook kan gebruiken in de keuken. Ik gebruik het als remover voor alle make-up, nachtcreme en haarmasker. Het is door zijn korte ketens tevens de enige olie die werkelijk ín het haar kan trekken. Het zit boordevol antioxidanten, werkt rimpelvorming tegen. Ook dringt het snel en goed in, is non comedogeen, hydrateerd, voedt en versterkt de huid. Dus naast het gezicht ook de rest van het lichaam, droge plekjes, droge handen etc. Voor mij persoonlijk de meest budgetproof beauty alleskunner. Als je googled vind je nog meer uitgebreide info over het gebruik en de deugden. :)

@Bhriseis: ik persoonlijk vind en voel van wel. :)
Laatst bijgewerkt door Lara_Silver op 03-12-13 15:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 15:23

Wat een verschil allemaal!

Ik draag vrijwel nooit make-up, heb nogal gevoelige ogen en heb het dus liever niet op.

Ik zie regelmatig mensen zich opmaken in de trein, doet iemand van jullie dat?
Lijkt me een uitdaging om dat in een bewegende trein te doen :')

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 15:26

Lara_Silver schreef:
@Winged:

Kokosvet oftewel kokosolie is een product wat je ook kan gebruiken in de keuken. Ik gebruik het als remover voor alle make-up, nachtcreme en haarmasker. Het is door zijn korte ketens tevens de enige olie die werkelijk ín het haar kan trekken. Het zit boordevol antioxidanten, werkt rimpelvorming tegen. Ook dringt het snel en goed in, is non comedogeen, hydrateerd, voedt en versterkt de huid. Dus naast het gezicht ook de rest van het lichaam, droge plekjes, droge handen etc. Voor mij persoonlijk de meest budgetproof beauty alleskunner. Als je googled vind je nog meer uitgebreide info over het gebruik en de deugden. :)

Ga ik dat eens doen. Het klinkt goed in ieder geval!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 15:26

Dat heb ik vroeger nog wel gedaan Noeska, toen ik om 5.20 moest opstaan om op 8.30u op school te raken :)) Ik kon het écht niet opbrengen om nog vroeger op te staan.

@Lara: is kokosvet niet te zwaar om je oogmake-up mee te reinigen? Ik bedoel, voor de huid onder je ogen dan?

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 15:28

Nee hoor, je hebt er maar heel weinig van nodig, ook voor wat zwaardere oogmake-up. Daarbij smelt het onder de 25 graden, je smeert dus geen harde klonters op je huid ofzo.

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 15:29

5 tot 10 min. Denk ik.... vind wel dat het er netjes op moet zitten dus geen hatselflatsel klaar :')

Enphalu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 15:30

Ik doe er 5 min. over om eyeliner en mascara op te doen :') . Soms doe ik ook foundation op maar dat is alleen als ik naar een feest ga.