Paardjes45 schreef:Ik wil jullie eerst bedanken voor de reacties, ik heb er echt heel veel aan!
Ik heb nog een klein vraagje: Ik heb 2 jaar onder zwemmen gezeten, waarvan 1 jaar (fanatiek) wedstrijdzwemmen. Dus geen rustige baantjes zwemmen, maar echt keihard trainen. Nu paste mijn zwembril niet zo heel erg goed, dus kwam er elke baan dat ik zwom ongelooflijk veel water met chloor in m'n ogen. Mijn ogen waren voor het zwemmen veel beter dan nu, dus mijn vraag is: kan het daaraan liggen?
Nee.
het krijgen van een bril ligt niet aan chloor, veel televisie kijken, je bril veel dragen of juist nooit.
Het heeft simpelweg te maken met de vorm van je ogen. Een minsterkte krijg je pas rond je 10e levensjaar (afhankelijk van je sterkte).
Laat zeker eens per jaar je ogen nakijken door opticien of oogarts, want ze groeien nog zeker tot je 20ste door.
Lenzen zijn mogelijk. als je ze zelf goed kan schoonmaken, mag dat bij de opticien. Ze leggen daar uit hoe je ze in moet doen en uit en hoe je ze moet verzorgen. pas als dat allemaal goed gaat, mag je ze mee naar huis nemen.