niet meer naar consultatie bureau gaan.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

COSMIC77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 13:45

Ik ben ook gillend weggelopen bij het consultatiebureau. Het zal echt per locatie verschillen, maar het begon al bij het thuis bezoek van de wijkverpleegkundige. Tussen de regels door gaf ze behoorlijk af op mijn verloskundige tevens lactatiekundige die echt mijn held was op dat moment. Ik zeg 30 urige bevalling met AA ligging toch thuis kunnen bevallen, problemen met borstvoeding/ ontsteking waarbij ze echt meerdere keren voor is gekomen om me erdoorheen te slepen.

Daarna begon het op het CB vrij normaal alleen de problemen begonnen toen we het over de vaccinaties gingen hebben. Ik heb daar een eigen mening over dus ik wou later beginnen en afwijken van het standaard schema van het rijksvaccinatieprogramma.

Sjonge jonge, alles werd uit de kast getrokken om dat te voorkomen, bangmakerij, toch elke keer weer bij het maken van de volgende afspraak opschrijven dat dan de 1e enting zou zijn en ga zo maar door.

Toen ben ik met 5 maanden maar overgestapt naar het antroposofische consultatieburo bij een huisartsenpraktijk en me zelf maar gelijk ingeschreven als patient. Nou dat bevalt uitstekend kan ik na 2,5 jaar zeggen. Er wordt heel erg naar het individu gekeken. Tuurlijk houden ze zich daar ook aan bepaalde richtlijnen qua ontwikkeling maar het wordt niet zo dwingend gebracht.

De vaccinaties haal ik zelf af bij de apotheek en worden gewoon vergoed. Dat was ook al zo'n dreigement op het CB. En al zouden ze het niet worden dan zou ik het nog niet anders willen.

Maar goed ik denk dat het per locatie enorm kan verschillen maar ik had het gehad met die bekrompen ouwe zeikmutsen en hun protocollen.

marlies85

Re: niet meer naar consultatie bureau gaan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 13:49

Hier niet zo heel veel problemen problemen gehad, al is 1 ding mij wel in het verkeerde keelgat geschoten. De oudste heeft best veel gehuild de eerste 2 á 3 maanden, kreeg serieus een boekje mee over hoe je het beste je kind kon laten huilen en negeren :roll:

COSMIC77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 13:51

O ja, toen ik dus overstapte en de antroposofische arts de eerste keer mijn zoontje onderzocht bleek ze een hartruis te horen. Dat werd verder onderzocht en het bleek om een hele lichte vernauwing van een hartklep te gaan. Die ruis had de andere arts dus helemaal niet gehoord nog geen 3 weken daarvoor.

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 14:01

Over mijn dochter uit China (geboren met een schisis) werd gevraagd of we de gegevens van de zwangerschap en ouders hadden, nèt nadat ik zei: ze is een vondeling! En ze vroeg bloedserieus of we haar wel lieten opereren?? :(

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 14:03

AngeliqueB schreef:
Over mijn dochter uit China (geboren met een schisis) werd gevraagd of we de gegevens van de zwangerschap en ouders hadden, nèt nadat ik zei: ze is een vondeling! En ze vroeg bloedserieus of we haar wel lieten opereren?? :(

erg tactisch ja van ze...

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 15:12

AngeliqueB schreef:

Duidelijk een gevalletje geen gegevens lezen. Of eens echt interesse/belangstelling tonen in de persoon tegenover je.
Neem aan dat jullie dat wel gedaan hadden, dat opereren?? ( eerst even google gekeken wat het was :o )

sliert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 15:27

Ik had heel veel negatieve verhalen gehoord over consultatieburo's, maar ik heb echt alleen maar positieve ervaringen! Fijne mensen, geen zeurpieten.

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 19:57

Esmeralda schreef:
AngeliqueB schreef:

Duidelijk een gevalletje geen gegevens lezen. Of eens echt interesse/belangstelling tonen in de persoon tegenover je.
Neem aan dat jullie dat wel gedaan hadden, dat opereren?? ( eerst even google gekeken wat het was :o )

Uiteraard is ze geopereerd (meerdere keren zelfs, en ze moet nog een paar keer), je laat een kind niet zo door het leven gaan!!

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 20:06

Als ik al die verhalen lees ben ik toch weer blij dat ik in Duitsland woon en dat je hier met je kind voor alle controles, entingen, etc. bij de kinderarts moet zijn. Bevalt je de ene KA niet? Dan ga je toch lekker naar een andere :)
Mijn KA-praktijk is gelukkig heel relaxed in de dingen. Mijn dochter is een klein opdondertje (net zoals d'r mama :D) en was met 2 jaar oud iets van 86 cm groot (en dan te bedenken dat haar jongere broer nu met 8 maand maatje 74 heeft, dat droeg zij toen ze 1,5 jaar was :oo). De KA mompelt iets van "Ze zit wel op de onderste lijn van de groei he..." kijkt naar mij en zegt dan hardop "Maar ja, u bent ook geen reus" :')
Ook met 2 jaar kreeg ik opmerkingen over haar taalontwikkeling, ze gebruikte minder woorden dan de 'normale' kindjes waarop mijn antwoord was: "Dat kan zijn maar zij wordt wel tweetalig opgevoed he" Nou toen was dat ook opgelost en gaf de KA me gelijk.
En je zou haar nu moeten horen... het kletst je de oren van de kop af in vloeiend Nederlands en Duits :D

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-13 13:18

de arts die ik dus heb bij t consultatie heeft dus ook zelf geen kids is een oude zuurpruim maar ik kon dat mens afgelopen woensdag wel schieten.

maar ik heb de huisarts gebeld voor een afspraak dat ik entingen moet betalen daar kan ik niet zo van wakker liggen maar ik ben van mezelf erg onzeker en ik word nog onzekerder van mensen die me zo enorm de grond in stampen.
en ik dacht echt dat het cb een overheids instantie was en dat je daar echt heen moest.
niet geweten dat je daar niet heen hoeft als je dat niet wil.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 13:47

Wat is er gebeurd dan?

Precyll

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 19:33

Mijn jongste is geent door de HA. Ik was niet meer welkom *\o/*

Reden: mijn zoon lag heel veel in het ziekenhuis en stond onder behandeling van de kinderarts. Op een gegeven moment had ik een dubbele afspraak, kinderarts en cb. Dus cb gebeld om te verplaatsen, wordt er gewoon gezegd hoe ik het in mijn hoofd haalde om cb agspraak te verzetten en dat cb belangrijker was........pardon |o dacht het dus niet.

Word er ook nog glashard gezegd dat ik dan niet meer hoefde te komen

*\%/* *\%/* *\%/* *\%/* tadaaaaaa....dag cb, tot nooit meer ziens

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 19:38

Wat bizar!

Ik werd gebeld door het CB om een afspraak te verzetten en wij waren net onderweg naar de kinderarts (ook medisch zorgenkindje) en toen zeiden ze gewoon: O, volgende keer is alleen voor controle maar dat is dan al gebeurt straks, belt u even voor een afspraak als ze weer geënt moet worden?
:+

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-13 21:44

Vjestagirl schreef:
Wat is er gebeurd dan?

ik moest heen woensdag op een tijd dat maurice(mijn zoontje) dan naar bed gaat voor een tukkie.
ik moest zogezegd heen voor enting wat niet waar bleek te zijn.
mijn zoontje zit op het onderste lijntje qua gewicht in dat boekie van ze, terwijl hij echt de gehele dag door loopt te eten en momenteel ook weer de hoogte in groeit.
dus hij was gewoon echt bar en boos daar bij t consultatie bureau en als hij moe is en hij moet op blijven word hij gewoon echt boos en wil hij niks meer en zet t op een huilen.
hij liet zich dus niet wegen of meten dus die vrouw was al kwaad, en werd woest op maurice en wou hem dwingend op die weegstoel hebben.
waardoor ik al ingreep van hij wil t gewoon niet en je kan dat kind gewoon niet gaan dwingen.

a fijn toen eenmaal bij die arts naar binnen, en toen begon dus t zoveelste gezanik over zijn gewicht.
want hij zat op t onderste lijntje en dat was niet goed genoeg, en of hij wel genoeg at.
en anders moest ik maar met hem naar t ziekenhuis, en moest hij maar aan sonde voeding want dan kwam hij meer op gewicht want kennelijk lukte mij dat niet met gewone voedsel :roll: 8)7
nou ik heb enkel als laatst gezegd van dat ik zelf mijn zoontje het beste ken, en dat de gehele familie zowel aan mijn kant als die van mijn man dat niemand in de familie over gewicht heeft om t maar zo te zeggen.
ook vond ze mij heel erg bijdehand en begon te dreigen met bureau jeugdzorg omdat maurice volgens haar totaal niet goed in ze vel zat enz... 8)7

daarna begon ze verder over ze gewicht en het lijntje en toen heb ik kwaad maurice op gepakt en ben de kamer uitgelopen
heb em aangekleed en ben naar huis gegaan heb geen boe of bah mee gezegd.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 21:51

Bij ons worden ze echt nergens toe gedwongen. Als ze niet willen dan komt het een volgende keer wel. Maar ik kan me wel voorstellen dat als je zoontje echt heel erg afwijkt van het lijntje (ik weet niet hoe veel hij afwijkt?), ze hem wel graag gewogen en gemeten willen hebben. Alleen de manier waarop is niet echt netjes, je zou denken dat ze meer ervaring hebben.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-13 22:38

Anoeska27 schreef:
Bij ons worden ze echt nergens toe gedwongen. Als ze niet willen dan komt het een volgende keer wel. Maar ik kan me wel voorstellen dat als je zoontje echt heel erg afwijkt van het lijntje (ik weet niet hoe veel hij afwijkt?), ze hem wel graag gewogen en gemeten willen hebben. Alleen de manier waarop is niet echt netjes, je zou denken dat ze meer ervaring hebben.

nou ja hij hangt tussen het onderste lijntje en dat lijntje daarboven maar mevrouw vind dat niet genoeg voor zijn lengte want hij is al 1,04 voor 2,5 jaar hij is net zo groot als mijn nichtje van 3,5.
maar goed verder eet hij als een dijk dus ik vind dat gedwongen gedoe en dat gewicht gedoe allemaal zulke boelshit.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 23:11

Het onderste minlijntje of het onderste gemiddelde lijntje? Want dat laatste lijkt me nou niet zo'n probleem.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 08:46

NathalietjeB schreef:
Anoeska27 schreef:

nou ja hij hangt tussen het onderste lijntje en dat lijntje daarboven maar mevrouw vind dat niet genoeg voor zijn lengte want hij is al 1,04 voor 2,5 jaar hij is net zo groot als mijn nichtje van 3,5.
maar goed verder eet hij als een dijk dus ik vind dat gedwongen gedoe en dat gewicht gedoe allemaal zulke boelshit.

Dat is toch niet zo heel klein? Volgens mij waren die van mij op die leeftijd ook zo groot. Nooit wat over gehoord.
Overigens mogen meisjes kleiner zijn he.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 09:24

COSMIC77 schreef:
O ja, toen ik dus overstapte en de antroposofische arts de eerste keer mijn zoontje onderzocht bleek ze een hartruis te horen. Dat werd verder onderzocht en het bleek om een hele lichte vernauwing van een hartklep te gaan. Die ruis had de andere arts dus helemaal niet gehoord nog geen 3 weken daarvoor.

Dit had mijn moeder dus bij mij, cb vond dat mijn hart prima klonk, maar ik zag wat blauw... Mijn moeder heeft haar nog eens laten luisteren naar mijn hart maar nog altijd was alles perfect...
' ze wordt over een paar weken aan haar hart geopereerd.' Kon mijn moeder toen mededelen.

Als ik kinderen krijg ( laten we dat maar 15 jaar vooruitschuiven ) vrees ik dat ik ook niet naar het cb ga. Bv kan ik niet geven en tja, ik zal als moeder onder de loep worden genomen... Gewoon lekker naar de huisarts en kinderarts lijkt mij een beter plan

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 09:33

dat gemiep daar over die lijntjes, kijk gewoon naar het gehele kind. Tuurlijk moeten er richtlijnen zijn, maar ze overdrijven daar wel enorm hoor. Mijn dochter kon toen ze nog zo klein was niet eens buiten, dan waaide ze licht was ze. Er was geen lijntje voor haar gewicht, geen lijntje voor lengte, tja mevrouw ze is wel klein en licht. ja en.. dat past dan toch prima. Nu is ze 16 en heeft een prachtig lijf om jaloers op te worden.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 09:43

Mijndochters zaten ook altijd op of onder de laatste lijn. Aten en dronken gewoon maar ze vergaten daar dat mijn man van Indonesische afkomst is en ook niet een van de grootsten. Helemaal drama was dat mijn oudste dan net weer iets aan begon te komen en dan weer oorontsteking kreeg, je zag het gewicht er zo weer afvliegen. Mijn oudste is nu een mooie slanke moeder van 162 cm en de jongste! Ook inmiddels moeder, 158 cm. Die lijntjes kunnen sommige "net moeders" heel onzeker maken en dat maakt het er niet leuker op voor hun.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 09:53

Jeetje wat een verhalen!

Zelf geen ervaring met CB.

Maar weet nog wel de frustraties van mijn zus.

Ja, mijn neefje en nichtje zijn klein.

Mij zus is 1,55 mijn zwager 1,70.
Wat verwachten ze dan? Kinderen van 2 meter?

Kids zijn kerngezond, weinig ziek. Maar klein en slank.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 10:08

Toch bleek ons CB er niet helemaal naast te zitten met hun 'gezeur' ....Ze hebben 2,5 jaar mij steeds doorgestuurd naar de kinderarts omdat er 'iets' was waar ze hun vinger niet achter konden leggen. Ik werd daar uiteraard ook niet blij van, was mijn eerste kindje dus had ook geen vergelijkingsmateriaal.
Achteraf bleek onze dochter wel degelijk een ernstige erfelijke afwijking te hebben, die met 2,5 jaar is ontdekt toen het bijna fataal voor haar was. Ik zou dus niet zomaar aannemen dat het altijd maar zeurpieten zijn. Natuurlijk worden er fouten gemaakt en kan het wat overdreven zijn, maar uiteindelijk hebben zij wel wel veel ervaring en vergelijking. En die mis je zéker als ouders van een eerste kind zelf gewoon.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 10:14

vonneke schreef:
Nee hoor Swift, hier zijn ze erg meegaand en vriendelijk!

Idem. En laten ze je in je eigen waarde.

Vind opzich goed dat het cb er is. Niet omdat hun advies heilig is men in 90 % vd gevallen alles goed gaat maar met name die gelukkig kleine groep waarvan ik blij ben dat er andere ogen ook meekijken

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 15:22

DatBenIkNou schreef:
Toch bleek ons CB er niet helemaal naast te zitten met hun 'gezeur' ....Ze hebben 2,5 jaar mij steeds doorgestuurd naar de kinderarts omdat er 'iets' was waar ze hun vinger niet achter konden leggen. Ik werd daar uiteraard ook niet blij van, was mijn eerste kindje dus had ook geen vergelijkingsmateriaal.
Achteraf bleek onze dochter wel degelijk een ernstige erfelijke afwijking te hebben, die met 2,5 jaar is ontdekt toen het bijna fataal voor haar was. Ik zou dus niet zomaar aannemen dat het altijd maar zeurpieten zijn. Natuurlijk worden er fouten gemaakt en kan het wat overdreven zijn, maar uiteindelijk hebben zij wel wel veel ervaring en vergelijking. En die mis je zéker als ouders van een eerste kind zelf gewoon.

Jawel ,maar dan geven ze zelf aan dat er wat is.
Als je als ouders zorgen maakt, dan moet je (vaak) niet "zeuren" want er is niks aan de hand en hun weten alles.