Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
AngeliqueB schreef:Over mijn dochter uit China (geboren met een schisis) werd gevraagd of we de gegevens van de zwangerschap en ouders hadden, nèt nadat ik zei: ze is een vondeling! En ze vroeg bloedserieus of we haar wel lieten opereren??
) Esmeralda schreef:AngeliqueB schreef:Over mijn dochter uit China (geboren met een schisis) werd gevraagd of we de gegevens van de zwangerschap en ouders hadden, nèt nadat ik zei: ze is een vondeling! En ze vroeg bloedserieus of we haar wel lieten opereren??
Duidelijk een gevalletje geen gegevens lezen. Of eens echt interesse/belangstelling tonen in de persoon tegenover je.
Neem aan dat jullie dat wel gedaan hadden, dat opereren?? ( eerst even google gekeken wat het was)

) en was met 2 jaar oud iets van 86 cm groot (en dan te bedenken dat haar jongere broer nu met 8 maand maatje 74 heeft, dat droeg zij toen ze 1,5 jaar was
). De KA mompelt iets van "Ze zit wel op de onderste lijn van de groei he..." kijkt naar mij en zegt dan hardop "Maar ja, u bent ook geen reus" 
dacht het dus niet.
tadaaaaaa....dag cb, tot nooit meer ziens
Vjestagirl schreef:Wat is er gebeurd dan?
Anoeska27 schreef:Bij ons worden ze echt nergens toe gedwongen. Als ze niet willen dan komt het een volgende keer wel. Maar ik kan me wel voorstellen dat als je zoontje echt heel erg afwijkt van het lijntje (ik weet niet hoe veel hij afwijkt?), ze hem wel graag gewogen en gemeten willen hebben. Alleen de manier waarop is niet echt netjes, je zou denken dat ze meer ervaring hebben.
NathalietjeB schreef:Anoeska27 schreef:Bij ons worden ze echt nergens toe gedwongen. Als ze niet willen dan komt het een volgende keer wel. Maar ik kan me wel voorstellen dat als je zoontje echt heel erg afwijkt van het lijntje (ik weet niet hoe veel hij afwijkt?), ze hem wel graag gewogen en gemeten willen hebben. Alleen de manier waarop is niet echt netjes, je zou denken dat ze meer ervaring hebben.
nou ja hij hangt tussen het onderste lijntje en dat lijntje daarboven maar mevrouw vind dat niet genoeg voor zijn lengte want hij is al 1,04 voor 2,5 jaar hij is net zo groot als mijn nichtje van 3,5.
maar goed verder eet hij als een dijk dus ik vind dat gedwongen gedoe en dat gewicht gedoe allemaal zulke boelshit.
COSMIC77 schreef:O ja, toen ik dus overstapte en de antroposofische arts de eerste keer mijn zoontje onderzocht bleek ze een hartruis te horen. Dat werd verder onderzocht en het bleek om een hele lichte vernauwing van een hartklep te gaan. Die ruis had de andere arts dus helemaal niet gehoord nog geen 3 weken daarvoor.
vonneke schreef:Nee hoor Swift, hier zijn ze erg meegaand en vriendelijk!
DatBenIkNou schreef:Toch bleek ons CB er niet helemaal naast te zitten met hun 'gezeur' ....Ze hebben 2,5 jaar mij steeds doorgestuurd naar de kinderarts omdat er 'iets' was waar ze hun vinger niet achter konden leggen. Ik werd daar uiteraard ook niet blij van, was mijn eerste kindje dus had ook geen vergelijkingsmateriaal.
Achteraf bleek onze dochter wel degelijk een ernstige erfelijke afwijking te hebben, die met 2,5 jaar is ontdekt toen het bijna fataal voor haar was. Ik zou dus niet zomaar aannemen dat het altijd maar zeurpieten zijn. Natuurlijk worden er fouten gemaakt en kan het wat overdreven zijn, maar uiteindelijk hebben zij wel wel veel ervaring en vergelijking. En die mis je zéker als ouders van een eerste kind zelf gewoon.