HET geheim voor sneller groeiend/glanzend haar!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 00:52

Mijn haar wordt ook super mooi van goede conditionair.
Dus waarom zou ik er olie in smeren..

Voor mooi en glanzend haar werkt een gezond eetpatroon trouwens het best.
En dat is ook nog eens goed voor je huid en je figuur.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 07:12

maratjesammy schreef:
Kan me niet herinneren dat ik de kelly family ooit met vet haar heb gezien.
Dus als jij er een foto van hebt wil ik die erg graag zien.

Helaas, het was nog niet in de tijd der social media :D

Maar ik had in die tijd mooi krullend haar met veel volume en het hing zo zwaar en slap dat het dus a la Kelly family met een scheiding in het midden vlak langs mijn gezicht viel :D

Sammie

Re: HET geheim voor sneller groeiend/glanzend haar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 12:13

Overigens ook een idee.. de ene helft van je hoofd zo doen als ts beschrijft en de andere helft niet. Dat zou na een maand toch ongeveer 3cm verschil op moeten leveren :D

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 12:20

Elke zoveel weken knippen groeit je haar trouwens helemaal niet sneller van. Dit hebben al mijn kappers tegen me gezegd (en ik ben precies 10 x verhuisd, dus 10 verschillende kappers) en ondertussen heb ik het al twee jaar niet geknipt en is het harder gegroeid dan ooit.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 12:23

Ehh haar groeit vanuit de wortel en niet vanuit de puntjes. Dat zeggen ze alleen maar zodat je vaker langskomt... katsjingg :')

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 12:30

Je haar groeit helemaal niet sneller van knippen. Het groeit ook niet sneller van wel knippen. Het haar groeit aan de bovenkant, niet aan de onderkant. Groeien wordt beïnvloedt door seizoen, hormonen, gezondheid en genetisch bepaald (ook de max lengte is genetisch bepaald, anders zou je elke haar op je lijf moeten bijknippen :D - en dan krijg je idd Adams praktijken). Het enige waar je tegenaan loopt met niet knippen is dat je uiteinden splitten en afbreken. Hierdoor wordt je haar dunner aan de onderkant en breekt op een gegeven moment af en dat is een 'natuurlijke' manier van je haar 'bijhouden'. Dat verschilt ook weer per haartype en genetisch enzo. Door het niet te knippen maak je maximaal gebruik van de groei, maar sneller groeien zeker niet :n Wel knippen zorgt er voor dat je haar er gezond uit blijft zien, omdat je de dooie puntjes weghaalt, en het dus minder snel afbreekt en dun wordt aan de onderkant.

angrywolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 12:31

Het is inderdaad onzin dat je haar er van gaat groeien :=
Ik heb heel erg dik en droog haar en doe elke dag na het douchen olijfolie in mn haar.
Omdat dat een stuk beter voor mij werkt dan allemaal serums sprays en dergelijke om mn haar pluis vrij te krijgen.
Ik spoel het dus ook niet eens uit en toch is mn haar echt niet harder gaan groeien in de 2 jaar dat ik het nu door mn haar doe _O-

Wel is het een stuk zachter en is het veel beter door te kammen en loop ik niet de hele dag met een ontploft pluishoofd rond.
Maar er harder van gaan groeien nee dan zou ik nu bijna 2 meter aan haar moeten hebben en dat heb ik jammer genoeg niet :D

Miss_Caroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 13:05

Dus het enige wat je kunt doen is wachten! Het groeit vanzelf wel hoor.
Ik wilde altijd heel lang haar, ik heb gewacht, vaak gemeten tot hoever het op mijn lichaam kwam als ik onder de douche stond. Niet te vaak naar de kapper gaan want dan knip je alles eraf wat erbij is gekomen. Nu zit ik op een lengte dat het zowat niet meer groeit.

Daarbij komt dat olie je haar heel vet maakt, en voor mensen die heel snel vet haar krijgen is dit echt een no-go.
Als je gezond eet en je haar een beetje normaal verzorgd: normaal kammen ipv rossen, conditioner gebruiken, glanst het al van zichzelf :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 16:41

LZP -> MW

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 20:37

Ik doe werkelijkwaar niks met mn haar behalve om het halfjaar eventjes knippen (soms zegt de kapster zelfs dat het nieteens nodig is)
.. en guys .. mn haar hangt tot op mn onderrug!
Het enige wat ik dan doe is andrelon gebruiken en mn haar glans en is super zacht, soms wel té zacht waardoor ik geen fatsoenlijke knot of vlecht kan maken omdat alles los glijdt.

Gewoon eens een keer niet stressen dat je haar lang moet worden kan ook helpen bij bepaalde mensen...

Mijn haar is nu zo lang door gewoon niks te geven om de lengte, want dat komt ook echt niet in een maandje.
Ik heb deze lengte nu eigenlijk vrijwel onbewust opgespaard vanaf mijn twaalfde en ik ben nu zeventien.
Laatst bijgewerkt door Cocodox op 13-11-13 20:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 20:39

Als je ouder wordt gaat je haar ook minder groeien. Ik heb ooit (stom stom stom! Waarom?!!!!) mijn haar wat tot op mijn billen viel afgeknipt en nu komt het niet meer langer dan tot net over de schouders.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 20:41

Urielle schreef:
Als je ouder wordt gaat je haar ook minder groeien. Ik heb ooit (stom stom stom! Waarom?!!!!) mijn haar wat tot op mijn billen viel afgeknipt en nu komt het niet meer langer dan tot net over de schouders.

Klopt, ik krijg het ook niet meer langer. Ik durf er amper puntjes af te laten knippen omdat ik gewoon merk dat ik het niet bijgegroeid krijg. Heb op zich wel lang haar maar krijg het niet langer dan dit.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 20:47

Ik heb het vorig jaar nog eens tot een soort Cleopatramodel laten knippen en vandaar weer terug laten groeien maar weer stopt het als het tot net over mijn schouderbladen valt. Ik kan drie jaar niet naar de kapper gaan en het blijft gewoon zo.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 20:54

Zou je nog werkelijk haar tot op je billen willen hebben dan? Ik moet er niet aandenken nl.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 21:02

Ja, ik echt wel.
Vroeger had ik goudblonde krullen tot op mijn kont, nu bruin halfsteil/halfkrullend pierenverdriet tot net over de schouders (nu zwart geverfd dan). Zoek de tien verschillen :=
Dus ja, ik zou echt wel graag weer echt lang haar willen!

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 21:49

Zonde!! Ik zou dat ook zooo graag willen. Het is nu halverwege mijn rug, mag nog veeeel langer :7

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 09:12

Sammie schreef:
Zou je nog werkelijk haar tot op je billen willen hebben dan? Ik moet er niet aandenken nl.

Jahoor ik wel maar dat gaat nooit gebeuren. Heb het nu tot halverwege mijn rug maar hier houdt het op. Ik krijg het niet langer.

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 08:22

Ik heb heel lang krullend haar. Wat bij mij werkt voor de lengte is het niet te vaak los dragen. Door de wrijving met je kleding krijg je sneller gespleten punten waardoor er weer een stuk af moet. Als je regelmatig een vlecht of knot draagt vermijd je dat en wordt het sneller lang.

Daarnaast smeer ik er dus wel olie in. Direct na het douchen smeer ik 2 druppels druivenpitolie in mijn haar. Met zo weinig olie wordt het niet vet maar seal je wel het vocht erin. Daarnaast beschermt druivenpitolie tegen de hitte van de föhn en trekt het echt in je haar. Olijfolie blijft er teveel op liggen. Resultaat is glanzende volle krullen.