Ik ben het zo beu......

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-13 18:24

Sammy: buik strakker makker ja :j, maar niet persé afvallen.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 18:24

Paardjes45 schreef:
Willen jullie ook een beetje aan m'n bewegings/sport mogelijkheden denken, daar zit ik dus erg mee. Ik woon hier in een flat en kan weinig kanten op, alleen met gym op school :)

Trappen lopen, hardlopen, blokje om lopen, buikspieroefingen, situps .... :D
Laatst bijgewerkt door simodi op 06-11-13 18:25, in het totaal 1 keer bewerkt

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 18:25

Toen ik 13 was (en nu nog) at ik alleen maar ongezonde dingen (ook weer niet want ben gek op fruit en sla dus dat eet ik ook veel). Je bovenbenen gaan nu toch niet dunner worden, dat kan pas als je uitgegroeid bent. Waarom maak je je daar allemaal druk om? Ga alsjeblieft meer eten want ik zie dat iemand hier zei dat het niet normaal is dat haar moeder haar wil volproppen? Nee natuurlijk niet, maar waar je nu mee bezig bent is ook niet goed?

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-13 18:25

Met snoep eten (chocoladepasta, snoep, koekjes, hamburgers, friet enz)

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-13 18:26

simodi schreef:
Paardjes45 schreef:
Willen jullie ook een beetje aan m'n bewegings/sport mogelijkheden denken, daar zit ik dus erg mee. Ik woon hier in een flat en kan weinig kanten op, alleen met gym op school :)

Trappen lopen, hardlopen, blokje om lopen, buikspieroefingen, situps .... :D

Met de laatste 2 ben ik mee bezig. Maar onthoud dat het hier geen Nederland is ;)

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 18:26

Paardjes45 schreef:

Waarom ben je daar helemaal mee gestopt? Af en toe een snackje kan best en is toch gewoon lekker.
En als je vriendinnen dat wel doen?

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-13 18:27

simodi schreef:
Paardjes45 schreef:

Waarom ben je daar helemaal mee gestopt? Af en toe een snackje kan best en is toch gewoon lekker.
En als je vriendinnen dat wel doen?

Dan ga ik gewoon naar een andere plek en zet ik het uit m'n hoofd :)

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 18:28

Paardjes45 schreef:

Jij liever dan ik _O-
Stuur je alles wat je niet opeet deze kant op? :D
Meid, 1 ding.. Lekker eten is een van de mooiste dingen van het leven.

lizy29

in Turkije kan je toch ook gewoon sit-ups doen, trap op en af lopen etc. Allemaal in de veiligheid van jullie eigen flat.

Magrathea

TS, je moet weten dat er een verschil bestaat tussen verzadigd en onverzadigd vet. Dit heeft te maken met de molecuulstructuur van de vetten, dat kan iemand anders vast beter uitleggen dan ik ;) het komt erop neer dat verzadigde vetten 'slecht' zijn (zit in typisch vet eten, frituur, chips, dat soort dingen). Maaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr onverzadigd vet is goed, sterker nog, je hebt het nodig! Niet teveel natuurlijk (niets is goed waar 'teveel' voor staat ;) ) maar het is een belangrijk stofje dat je cellen in stand houdt. Het zit onder meer in olijven en noten, deze zijn dus goed. Af en toe verzadigd vet is prima, maar niet teveel (hee, dat zei ik net ook al :wow: )

Je kunt verder echt niet één richtlijn zetten op wat jij zou moeten eten. Bezoek eens een dokter, eventueel samen met je moeder, of een diëtist. Die zal je moeder vertellen dat ongezond eten niet gezond is ( :wow: ) maar te weinig eten als je in de groei bent ook niet. Dan kan je tot een oplossing komen waar je je allebei in kan vinden.

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-13 18:29

Liesje1611 schreef:
Paardjes45 schreef:

Jij liever dan ik _O-

Mij bevalt het zo prima :) (geen snoep eten bedoel ik dan)

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 18:29

Liesje1611 schreef:
Paardjes45 schreef:

Jij liever dan ik _O-

En zeker op die leeftijd want dan kan het nog *\o/*

simo0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 18:29

Sorry dat ik het vraag maar ben je zo bang dat je aankomt? Dat je daarom zo gecontroleerd en bijna geobsedeerd 2 maaltijden en een stukje fruit eet per dag?
Als je eens ziet wat ik eet dan slibben je aderen spontaan dicht. Ik heb altijd snoep, chips, chocolade of wat dan ook in huis liggen en ik eet er elke dag

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-13 18:30

simo0ne schreef:
Sorry dat ik het vraag maar ben je zo bang dat je aankomt? Dat je daarom zo gecontroleerd en bijna geobsedeerd 2 maaltijden en een stukje fruit eet per dag?
Als je eens ziet wat ik eet dan slibben je aderen spontaan dicht. Ik heb altijd snoep, chips, chocolade of wat dan ook in huis liggen en ik eet er elke dag

Klopt, daar ben ik bang voor :)

Ps: je hoeft daar geen sorry voor te zeggen hoor, vragen staan open :)

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 18:31

simo0ne schreef:
Ik ook, zelfs op mijn kamer heb ik een speciaal snoephokje :)) Héérlijk

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 18:32

Ik denk dat jij héél voorzichtig moet zijn. Blij zijn dat je bent afgevallen terwijl je een prima gewicht hebt, zeggen dat je tevreden bent maar ondertussen bang zijn om aan te komen, niets ongezonds meer willen eten. Het kan best dat je een zelfbewuste puber bent die graag gezond leeft, maar je kan hier flink in doorschieten. En dat wil je echt niet.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 18:33

Ik ben bang dat het probleem hem niet niet zit in het gedrag van TS haar moeder of TS haar eetgewoonten, maar in een vertekend zelfbeeld (met dank aan de huidige size zero maatschappij, maar das weer een andere discussie..)

Ts; wat dacht je ervan om 100% gezond te gaan eten (zoals je nu doet) pas ALS je overgewicht neigt te krijgen? Het is zo belangrijk om gevarieerd te eten als je in de groei zit, en ja, vet hoort daar ook bij.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 18:34

Paardjes45 schreef:
simo0ne schreef:

Pff.. Meis je speelt een heel link spelletje.. Let op jezelf.

simo0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 18:35

naomi_g1998 schreef:
simo0ne schreef:

Ja hier ook hoor, en dan zie ik het soms en dan weet ik gewoon niet wat ik moet kiezen omdat ik zoveel keus heb! <3

simo0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 18:37

Dani schreef:
Ik denk dat jij héél voorzichtig moet zijn. Blij zijn dat je bent afgevallen terwijl je een prima gewicht hebt, zeggen dat je tevreden bent maar ondertussen bang zijn om aan te komen, niets ongezonds meer willen eten. Het kan best dat je een zelfbewuste puber bent die graag gezond leeft, maar je kan hier flink in doorschieten. En dat wil je echt niet.

Hier is ze al flink aan in het doorschieten als je het mij vraagt.

fourseasons

simo0ne schreef:
naomi_g1998 schreef:

Ja hier ook hoor, en dan zie ik het soms en dan weet ik gewoon niet wat ik moet kiezen omdat ik zoveel keus heb! <3

Haha, precies! :))

Paardjes45, ik denk dat jij eerder bang moet zijn voor je gedachten op deze leeftijd...

simo0ne

Paardjes45 schreef:
simo0ne schreef:

Hoe komt het dat je hier zo bang voor bent?

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 18:38

Paardjes45 schreef:
simo0ne schreef:

Maar je bent 13. Je groeit. Het is héél, héél normaal dat je de komende jaren nog wat zou bijkomen. Alleen al als je borsten nog doorgroeien heb je al weer een stuk extra gewicht. Dat ten alle macht proberen tegen te houden is verschrikkelijk ongezond.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 18:38

Paardjes45 schreef:
Voor Liesje: ik ben best wel tevreden over m'n lichaam, mag alleen naar mijn mening iets strakker.
Ook mogen m'n bovenbenen wat dunner, maar dat is om de puntjes op de i te zetten.

Ever voor de duidelijk, ik wil NIET afvallen en vindt mezelf NIET dik, ik ben alleen bang als dit zo doorgaat dat ik WEL dikker wordt!

Squats!

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 18:39

Citaat:
Dit klopt dus helemaal niet, waarom?

Ten eerste: kip uit de winkel is slecht voor je
Ten tweede: 6 boterhammen is wel erg overdreven
Ten derde: olie en margarine is ook niet goed, bestaat voor 99% uit vet

Je weet dat je vet nodig hebt? Dat vet in elk dieet te vinden is?
Ik heb niet heel het topic gelezen, maar wel alle berichten van TS en sorry, dit klinkt mij heel erg als een topic van iemand met een eetprobleem.
Ga eens langs de dokter en vraag hem om advies.