Haar knippen of niet..?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kimbers

Re: Haar knippen of niet..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 12:15

Niet alles gelezen, maar zou het zeker een stuk korter laten knippen. Dat lange haar doet niets moois voor je gezichtje en het ziet er bovendien erg beschadigd uit.
Een kort kapsel zal je haar goed doen en het zal je gezicht beter uit laten komen.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 12:31

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 12:36

ik zou er ook een klein stukje vanaf laten knippen, en het dan gewoon met trots los dragen. je hebt hartstikke mooi haar joh.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-13 12:38

muntdrop schreef:

Dat ga ik dan maar eens uittesten. Heb nog een fles goedkope conditioner hier die ik gebruik om m'n paard zn manen en staart mee te wassen(ivm geen siliconen), dus die haal ik maar eens uit mijn poetskist :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 12:43

Cowboy magic gebruiken? :)* (Doe ik ook weleens)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 12:47

SuperAssie schreef:
Nee, heb niks van 'speciale' borstels oid, gewoon een doodnormale borstel met vrije grote/grove tandjes.
Vind die dingen altijd maar duur en als student met een eigen paard heb ik niet zoveel om aan mezelf te besteden :B

Het is een keuze die je maakt: of naar de kapper (die doorgaans ook niet gratis of, of je moet toevallig iemand hebben die het gratis doet) of een keer investeren in een knappe borstel. :D

Cowboy Magic was ook al in me opgekomen. Maar ook dat is niet gratis en voor een student-met-paard vast niet te betalen.

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 12:48

Ik zou het lekker afknippen, het groeit vanzelf weer aan zo kan je haar ook weer goed gezond worden.
Persoonlijk denk ik dat een boblijn die van achter wat korter is en aan de voorkant wat langer is je erg leuk zou staan :))

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-13 12:51

Ik heb besloten dat de schaar er toch in gaat!
Wanneer, hoe en wat weet ik nog niet, maar het is duidelijk :')

Ook ga ik eens proberen in de tussentijd conditioner only te wassen en misschien toch ook zo'n teezer aan te schaffen. Als het dan niet niet beter word weet ik 't ook niet B-)

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-13 12:53

Cassidy schreef:
SuperAssie schreef:
Nee, heb niks van 'speciale' borstels oid, gewoon een doodnormale borstel met vrije grote/grove tandjes.
Vind die dingen altijd maar duur en als student met een eigen paard heb ik niet zoveel om aan mezelf te besteden :B

Het is een keuze die je maakt: of naar de kapper (die doorgaans ook niet gratis of, of je moet toevallig iemand hebben die het gratis doet) of een keer investeren in een knappe borstel. :D

Cowboy Magic was ook al in me opgekomen. Maar ook dat is niet gratis en voor een student-met-paard vast niet te betalen.

Heb even gegoogled en zie dat ze het bij Agradi ook hebben, daar moet ik binnekort toch weer bestellen..
Welke zou ik dan moeten hebben? Kan ik 'm ook nog voor mn paard gebruiken :')
http://www.agradi.nl/cowboy-magic/merke ... 3god_RIAAA

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 13:06

De CM Detangler & Shine. Kan alleen niet beloven dat er geen siliconen in zit. En je hebt maar heel weinig nodig, dus de tube zou in het begin voldoende moeten zijn.

YOURLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 13:11

Ik las dat je de rode kleur in je haar laat uitgroeien.
Ik heb ook rood haar gehad en heb het laten uitgroeien, totdat ik eruit zag als een
verwaarloosde heroïne****. Ik ben toen bij de kapper geweest en heb gevraagd of 'ie het weer
asblond wou verven.
Als ik jou was zou ik het een tijdje met anti-roos shampoo uitwassen, dat laat je 10 minuten intrekken en dan spoel je het uit. Het bijt een beetje de rode haarkleur eruit.
Vervolgens zou ik het laten verven bij de kapper :)

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 13:14

Ik ga al jaren naar mudo kappers in geleen.... en heb ook pluizend en krullend haar als ik naar de verkeerde kapper ben gegaan.... ik ga echt enkel nog maar daar heen... want zij kunnen goed knippen en adviseren

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-13 13:14

YOURLOVER schreef:
Ik las dat je de rode kleur in je haar laat uitgroeien.
Ik heb ook rood haar gehad en heb het laten uitgroeien, totdat ik eruit zag als een
verwaarloosde heroïne****. Ik ben toen bij de kapper geweest en heb gevraagd of 'ie het weer
asblond wou verven.
Als ik jou was zou ik het een tijdje met anti-roos shampoo uitwassen, dat laat je 10 minuten intrekken en dan spoel je het uit. Het bijt een beetje de rode haarkleur eruit.
Vervolgens zou ik het laten verven bij de kapper :)

Het is niet meer echt rood, maar rossig..
Dus wil er sowieso nog een donkerblonde verf of zo voor de laatste keer in doen/laten doen.
En van anti-roos shampoo(welke dan ook) krijg ik enorme roos(lekker logisch he :P) dus dat doe ik liever niet :)

Neon; bedankt, geleen is wel te doen dus zal eens kijken!

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 13:29

Uitkammen vóórdat je gaat douchen is echt onmogelijk met dit haar hoor..
stijl haar mensen denken er te makkelijk over haha
ik heb ook een beetje haar zoals jij, natuurlijk wel iets anders.
Ik kam het alleen als ik net gedoucht heb of onder de douche, t liefst met cremespoeling anders ben je een jaar bezig of je moet eff op je tanden bijten!
ik doe ook als het nat is er een dot vet doorheen, ik smeer zelfs bodylotion in mn haar en dat werkt best goed tegen het pluizen(ja of je nou andrelon erin gooit of bodylotion, vet is vet). wel uitkijken met de dosering natuurlijk, zo'n vette kop is ook niet fijn!
olie is denk nog het beste voor jou haar. en niet fohnen en dat soort dingen, gewoon aan de lucht laten opdrogen.. en áls je stijlt ook heeeeul veel olie en vet erin gooien.
knippen zou ik wel doen als ik jou was, ik denk dat het je wel super leuk staat!
en dan even onderzoeken waarmee jou haar zo min mogelijk pluist en je krullen mooi blijven en dan is het helemaal top!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 13:30

Bij agradi 999ml cowmboymagic voor €11,- toen gehaald! Hoeft maar beetje te gebruiken dus ij verhouding goedkoper dan bv kruidvat merk.

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 13:32

Cassidy schreef:
Het is een keuze die je maakt: of naar de kapper (die doorgaans ook niet gratis of, of je moet toevallig iemand hebben die het gratis doet) of een keer investeren in een knappe borstel. :D.

Als je krullen hebt: GEEN borstel gebruiken! Borstel + krullen = pluis. Eventueel kan je een grove kam gebruiken, maar zelfs dan best enkel onder de douche, en enkel als je nog conditioner in je haren hebt.

Ik zou als ik van jou was indd een stuk eraf doen (nu is het gewoon lang, zonder model), maar denk er wel aan dat je haar feller zal krullen als het korter is.....

Verder, google eens op "curly girl". Dat is een boek over de verzorging van krullend haar, en het is fantastisch. Ik heb ook jarenlang gevloekt op mijn krullen/slag in mijn haren. Mijn haren waren droog, pluizig, statisch,.... (en als ik ze dan eens stijlde, dan bleef het verdorie een uurtje goed, om dan terug te beginnen pluizen/krullen) Met de tips van het boek ben ik eindelijk blij met de krul die ik heb :j.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-13 13:37

Florenc schreef:
Cassidy schreef:
Het is een keuze die je maakt: of naar de kapper (die doorgaans ook niet gratis of, of je moet toevallig iemand hebben die het gratis doet) of een keer investeren in een knappe borstel. :D.

Als je krullen hebt: GEEN borstel gebruiken! Borstel + krullen = pluis. Eventueel kan je een grove kam gebruiken, maar zelfs dan best enkel onder de douche, en enkel als je nog conditioner in je haren hebt.

Ik zou als ik van jou was indd een stuk eraf doen (nu is het gewoon lang, zonder model), maar denk er wel aan dat je haar feller zal krullen als het korter is.....

Verder, google eens op "curly girl". Dat is een boek over de verzorging van krullend haar, en het is fantastisch. Ik heb ook jarenlang gevloekt op mijn krullen/slag in mijn haren. Mijn haren waren droog, pluizig, statisch,.... (en als ik ze dan eens stijlde, dan bleef het verdorie een uurtje goed, om dan terug te beginnen pluizen/krullen) Met de tips van het boek ben ik eindelijk blij met de krul die ik heb :j.

Die tangle teezer, valt dat onder een borstel? Want een kam vind ik altijd vreselijk om mn haar mee te doen haha.
Ik kam 't altijd ik direct uit de douche kom, dus als het nog nat is en laat het daarna drogen. Totdat ik dan weer mn haar was kam/borstel ik het niet want dat is onmogelijk.
En nog feller krullen o.o
Oh jee -O-

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 13:39

ik zweer bij de anti-klit spray van dove (5 euro voor een fles, maar doe je hele lang mee) op nat haar er in sprayen en dan kammen! maar ik heb ook weer niet zulk dik haar als jij.. maar je kan het proberen!

zijn blauwe en gele bussen (2 varianten)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 13:43

Afbeelding

silvana84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 13:43

Krullende haar is gewoon echt een vak apart. Vooral het verzorgen/stylen is een uitdaging en pas als je dat goed onder de knie hebt zal je haar er mooi uit zien. Je kan nog zo vaak naar de kapper gaan maar met onjuiste verzorging blijft het klitten en pluizen.
Mijn tip: Ga naar de "toko" liefst een waar ook een kapper bij zit/extensions word verkocht. De meiden die daar werken weten er vaak heel veel van en kunnen je tips geven en de juiste producten. Je moet haar wat heel erg krult haast behandelen als kroeshaar. Als je eenmaal weet wat je met je haar kan zal het steeds mooier worden, want een bos krullen kan prachtig zijn!

HorsePhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 13:48

Het is niet altijd waar dat als je je haar korter knipt dat het meer gaat krullen :)
Je kan eventueel je krullen er uit laten knippen. (ontkrullen)

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 14:16

ik kreeg minder krullen toen ik het korter maakte.... ;)
ik borstel juist mijn krullen, worden ze een stuk minder krullerig van. dan wat van zwartkoff(hoe je het dan wel schrijft ;) ) wat niet meer in de winkel is dus ik 7 flessen voorraad van heb, wat dan de pluis erafhaalt.
dan kun je het prima borstelen ;)

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 15:13

SuperAssie schreef:
Ik hoor mensen hier vertellen over lang stijl haar.. Maar dat heb ik dus absoluut NIET.
Hier een voor en na foto van het stijlen, dit was voor ik er zo'n 5cm af heb laten knippen, want het onderste stuk was dood/kapot.

http://i39.tinypic.com/1zg4g9.jpg

Overigens stijl ik het echt amper, 1 a 2x per jaar of zo..

Ik denk dat ik voor kerst even naar een kapper ga, maar heb echt geen idee waar hier, want die waar ik de laatste keer geweest ben heeft toen totaal niet naar me geluisterd wat ik wilde waardoor het er nog erger uitzag dan het al was en ik was 65 euro kwijt..
Ik wil die dan vragen hoe en wat ik er mee kan doen, maar ik heb zo de neiging de schaar erin te zetten maar durf niet :')

Ik las net dat je het af wou knippen.. Niet doen !! :oo

Je hebt écht ónwijs mooi haar !!

Stijl je haar en doe er dan die Zijdeproteïne in wat ik jou ergens tipte in dit topic, en kijk even of dat werkt !
Zou echt zonde zijn als je het afknipt en dat er misschien wel ergens een spulletje is wat jou helpt !

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 15:14

denk dat de kapper met een stuk minder haarverlies je haar kan knippen ... en is echt niet zo duur... max. 20 euro

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 15:19

Trouwens, vaak hebben professionele kappers ook wel goede middelen dat ervoor zorgt dat jouw haar goed doorkambaar is na het douchen. Zou eerst de kapper om raad vragen voordat je de schaar erin zet !!