Wie nog meer de pil doorslikken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 17:41

Ik doe dat altijd hoor, net zolang tot ik een doorbreekbloeding krijg en dan stop ik haha

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 17:42

Ik slik ook al jaren de pil door. Meestal heb ik 3 a 4 keer per jaar een stopweek.
Maar dat wordt inderdaad ook telkens minder, gelukkig want heb er echt n hekel aan.
Heb de eerste paar dagen namelijk veel pijn, dus ben blij dat ik het zo op deze manier kan doen.
Hierdoor is het goed te doen. Zou het namelijk niet trekken elke maand !:=

dapperedodo

Re: Wie nog meer de pil doorslikken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 17:48

Vind vooral van doorslikken het gedoe er omheen niet te hebben fijn maandverband of ob verwisselen niet meer met die dingen rij je toch minder fijn paard. 2x per dag douchen gewoon omdat je der door vies voelt, zit altijd in je hoofd eventueel doorbloeden.

laauraax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 17:48

Ooh verschrikkelijk he! Ik slikte de Diane pil een paar jaar. Ik slikte hem ook altijd door en dat kon geen kwaad zei mijn dokter. Ben er in december vorig jaar mee gestopt omdat ik twee week achter elkaar ongesteld was. Dat is helaas een half jaar lang non stop ongesteld geworden. Echt verschrikkelijk! Ben toen wel meteen aan de prikpil gegaan. Heb die prik een paar keer gehad maar bleef gewoon ongesteld. Toen besloten om de evra pleister pil te nemen en twee dagen nadat ik de pleister erop had gedaan was het ein-de-lijk klaar :') Voor mij niks anders meer haha! Ben er heel tevreden mee en plak hem ook gewoon door.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 18:04

Ik slik ook al jaren door en ben er uiterst tevreden mee :D wordt ongeveer 2 a 3 keer per jaar ongesteld. Meestal wacht ik tot ik een doorbraak bloeding krijg en dan moet ik wel. En voor elke keer dat ik op vakantie ga zodat ik dan ten minste veilig ben. :+
Ik slik door omdat ik gewoon een snert hekel heb aan het hele fenomeen ongesteld zijn en daarom telkens een week met een kop op onweer liep :') buiten dat duurde het bij mij soms wel 12 dagen en dan ben je er gauw klaar mee.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 18:08

Nachtlampje schreef:
Stopweken zijn ingelast voor de psychologische gezondheid van een vrouw; omdat het niet "natuurlijk" is en in de geest als onlogisch wordt beschouwd om niet 1 keer per maand te menstrueren.
Niet voor het lichaam zelf.

De vader van een vriendin van mij is huisarts en die zegt dat ook. Dat de stopweek voor een pil eigenlijk helemaal niet nodig is, maar ze het hebben ingelast om vrouwen de geruststelling te geven dat ze niet zwanger zijn en omdat ze zich meer "vrouw" zouden voelen als ze ongesteld worden. Maargoed als je je regels moet krijgen om jezelf vrouw te voelen dan voel ik mij toch liever een manwijf :Y) .

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 18:44

Marit schreef:
Ik slik ook al jaren door en ben er uiterst tevreden mee :D wordt ongeveer 2 a 3 keer per jaar ongesteld. Meestal wacht ik tot ik een doorbraak bloeding krijg en dan moet ik wel. En voor elke keer dat ik op vakantie ga zodat ik dan ten minste veilig ben. :+
Ik slik door omdat ik gewoon een snert hekel heb aan het hele fenomeen ongesteld zijn en daarom telkens een week met een kop op onweer liep :') buiten dat duurde het bij mij soms wel 12 dagen en dan ben je er gauw klaar mee.

Hoe bedoel je dit? Je bent toch sowieso veilig of je nou een stopweek voor de vakantie hebt gehouden of niet? :P

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 18:51

Ik slikte ook altijd door. Was misschien 1-2x per jaar ongesteld, maar ik kon dan ook niks van de pijn. En nu heb ik de mirena spiraal en ben ik al een jaar niet ongesteld geweest :) ik hoeft niets te slikken en het zijn minder hormonen dan de pil :)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-13 19:06

Maar wel dezelfde veiligheid?

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 19:14

Giolli schreef:
Maar wel dezelfde veiligheid?

Ja hoor ;)
En je kunt m niet vergeten in te nemen :+

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 19:27

Geryon schreef:
Marit schreef:

Hoe bedoel je dit? Je bent toch sowieso veilig of je nou een stopweek voor de vakantie hebt gehouden of niet? :P

Nou, je kunt altijd een doorbraak bloeding krijgen na een tijdje. En als ik die midden in de vakantie krijg, dan ben ik de pineut want dat gaat net zo lang door tot je een stopweek inlast :P Dus als ik een stopweek in stel voor m'n vakantie weet ik zeker dat ik geen doorbraak bloeding krijg :D

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 19:37

Marit schreef:
Geryon schreef:

Nou, je kunt altijd een doorbraak bloeding krijgen na een tijdje. En als ik die midden in de vakantie krijg, dan ben ik de pineut want dat gaat net zo lang door tot je een stopweek inlast :P Dus als ik een stopweek in stel voor m'n vakantie weet ik zeker dat ik geen doorbraak bloeding krijg :D

Oh ik dacht dat je veilig bedoelde als in geen condoom hoeven gebruiken _O-

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 21:21

De laatste keer heb ik hem een jaar doorgeslikt.
Ik word ook beroerd van m'n stopweek en zit te wiegen op m'n bureaustoel omdat ik zo'n buik en rugpijn heb.
Ook bloed ik heel hevig, ik gebruik dus een tampon en maandverband.
Om het uur moet ik verschonen, verschrikkelijk.

Maar sinds ik gestopt ben, ben ik wel van m'n dagelijkse knallende koppijn af.
En dat is me op het moment meer waard dan die ene week flink afzien.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 21:28

Meiden.. hebben jullie dit al geprobeerd? Ik kwam dit laatst tegen op internet..

Niet dat je die band per se hoeft te kopen.. met een spanband van de bouwmarkt kun je volgens mij wel ongeveer hetzelfde idee creëren..

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 21:30

Ik slik ook door,echt geen zin in die onzin van ongesteld zijn.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 11:30

Geryon schreef:

Hihi nee, op dat gebied is het sowieso veilig :D Maar had het misschien iets beter moeten verwoorden :+ Nu dacht jij waarschijnlijk dat ik elke vakantie 'los ga' bedenk ik me nu _O-

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 12:53

Marit schreef:
Geryon schreef:

Hihi nee, op dat gebied is het sowieso veilig :D Maar had het misschien iets beter moeten verwoorden :+ Nu dacht jij waarschijnlijk dat ik elke vakantie 'los ga' bedenk ik me nu _O-

Haha ja dat dacht ik wel ja _O-

Lulychellu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 15:55

ik slik de pil al jaren door, ik heb marvelon. bevalt me zo goed ;)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 17:26

Geryon schreef:
Haha ja dat dacht ik wel ja _O-

Hahaha :') nee hoor, ik ben verschrikkelijk braaf :Y)

Samantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 00:37

Ik slik de Microgynon 20 nu ongeveer een jaar door. Ik zeg altijd tegen mezelf 'oh volgende maand neem ik wel een stopweekje' maar als volgende maand is aangekomen denk ik nee laat maar zitten ik slik hem gewoon door. :')
Zelf heb ik last van hele erge hoofdpijn, maagkrampen en rugpijn tijdens mijn menstruatie. Ik zit ook nooit lekker in mijn vel.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 00:51

ik slik ook heel vaak door :) Geen enkel probleem en mijn cyclus heeft nog nergens last van :+

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 01:01

Ik slik de pil ook vaak door, ben alleen toch ergens bang dat het wel de vruchtbaarheid kan aantasten..
Ik vergeet de pil soms wel eens, is de prikpil dan niet een goede optie? Dat verandert ook niks aan je vruchtbaarheid? :)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 01:13

Ik had dan de nuvaring, maar die had ik ook al een jaar of 3 doorgeringd. Had gelukkig nooit last van een tussentijdse bloeding :).

Ben nu overigens sinds een tijdje helemaal met die troep gestopt omdat ik niet zo lekker in mijn vel zat en weet nu dus zeker dat die ring er zeker mee te maken had, ondanks de relatief lage dosering hormonen. Vind het wel een beetje eng, dus heb test + map voor de zekerheid als back-up liggen, maar als ik zie hoe ik nu in mijn vel zit tov een paar maanden geleden, had ik denk ik al veel eerder moeten stoppen :).

Toen ik het er pas met een paar vriendinnen over had, bleek dat er nog een paar gestopt waren omdat ze hetzelfde dachten. Grappig dat zoiets toch blijkbaar op ongeveer hetzelfde moment besloten is :=.
En nee, allemaal geen kinderwens. Sterker nog, ik ben gestopt sinds ik weer vrijgezel ben en het nu een soort van friends with benefit is zeg maar

Samantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 01:19

@_lies_ ik heb toen ik 16 was 1x de prikpil gebruikt. Nou 1x en noooit meer. :n
Het was wel fijn dat ik eigenlijk niks hoefde te doen maar ik moest dik een jaar wachten voor ik weer ongesteld werd en ik vond dit toch niet echt fijn..
Ik vertrouw de prikpil hierdoor niet helemaal meer en hou het dus lekker bij de pil.
Als je de prikpil gebruikt moet je twee jaar voor je zwanger wilt worden al stoppen met die prik aangezien het heel lang duurt voor je cyclus weer op orde is.
Ik hoor er van andere wel goede verhalen over maar ik denk dat de prikpil gewoon niet geschikt was voor mij..

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 01:22

Een heeeeel oud klasgenootje van mij had ook jarenlang de prikpil en 2 maanden nadat ze gestopt was, was het raak en heeft nu een kindje van een paar jaar oud. Dus hoeft niet per se :)