Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Tigress schreef:trouwens, zit er ook verschil in de soorten neusspray qua gevaarlijkheid?
Ik heb nu huismerk, want otrivin menthol doet zo'n verrekte pijn aan mn neuszeker als ik verkouden ben. Maar mijn vriendin -jaja, nu komt het; ook verslaafd
- gebruikt die altijd
Ik ben gewoon gestopt en als ik nu nog last heb, zet ik een bordje met gesneden ui (ja, het stinkt behoorlijk in je kamer dan
) naast mijn bed en dat werkt best goed!Amaris schreef:Echt??
Hier al tijden niet meer. Heb er nu zelfs eentje in mn handen van het Kruitvat. Ik maar draaien en draaien, maar het gaat echt niet
purple schreef:Tigress schreef:trouwens, zit er ook verschil in de soorten neusspray qua gevaarlijkheid?
Ik heb nu huismerk, want otrivin menthol doet zo'n verrekte pijn aan mn neuszeker als ik verkouden ben. Maar mijn vriendin -jaja, nu komt het; ook verslaafd
- gebruikt die altijd
Ik zag het topic en toen wist ik dat jij het was, haha.
Een tijdje terug gebruikte ik ook iedere avond (en soms nog in de nacht) otrivin menthol, tot het op een gegeven moment gewoon achter mijn ogen begon te branden en ik standaard met een bloedneus wakker werdIk ben gewoon gestopt en als ik nu nog last heb, zet ik een bordje met gesneden ui (ja, het stinkt behoorlijk in je kamer dan
) naast mijn bed en dat werkt best goed!
Edit: Ik ben overigens ook aan mijn neus geopereerd, wat wellicht kon helpen tegen het altijd vol zijn, maar het heeft niks geholpen...

eilleen333 schreef:Blijkbaar heb jij je neus nooit echt dicht zitten... Enig idee hoe verrot het is als je wil slapen en je alleen maar door je mond kan ademen? De hele bende droogt uit, prutsmaak en ik slaap er gewoon niet van, hoe graag ik ook wil, en hoe moe ik ook ben...
Als je het gezeur vindt, dan raad ik je aan een ander topic te zoeken. Wij willen hier onze meningen en tips delen...
.

Amaris schreef:misschien is het wel grappig om met een paar 'gebruikers' een stop-poging te doen en dat in dit (of een apart) topic bij te houden.
Alleen moet ik dit wel doen als ik niet hoef te werken en dat is pas in december
, huisstofmijt, bepaalde bloemen en noem maar op. Dus elk jaargetij staan mijn slijmvliezen op scherp omdat er altijd wel iets in de lucht hangt waardoor ze geiriteerd raken 
horseys schreef:Ik gebruik ook al meer dan 10 jaar neusspray. Even kort door de bocht zeggen 'stop er gewoon mee' is makkelijker gezegd dan gedaan helaas.
In het begin stadium ben ik er er geregeld voor naar de huisarts geweest, denk ongeveer alle neusspray's via de huisarts geprobeerd zonder resultaat.
Door gestuurd naar het ziekenhuis voor onderzoek naar het neusschotje en noem maar op en dit was allemaal prima. Bij mij ontstaat het probleem puur door de slijmvliezen die irriteren omdat ik eigenlijk 'overal'
allergisch voor ben. Daar komt het probleem ook grotendeels door vandaan, ben allergisch voor ongeveer alle boomsoorten die bloeien, grassen, huisdieren ook PAARDEN, huisstofmijt, bepaalde bloemen en noem maar op. Dus elk jaargetij staan mijn slijmvliezen op scherp omdat er altijd wel iets in de lucht hangt waardoor ze geiriteerd raken
Heb tabletten gehad, acupunctuur en nog meer natuurlijk geneeswijzers opgezocht om maar te proberen van het probleem af te komen en niemand kan me helpen...
Gebruik ik geen neusspray loop ik tegen slapeloze nachten aan, barstende hoofdpijn (erg lekker als je meer dan 40 uur per week achter een pc werkt) dus mijn concentratie is dan ver te zoeken,
compleet buiten adem zijn bij inspanning enz enz...
De huisarts zei op een geven ogenblik, neusspray praat ik niet goed maar dr is nog nooit iemand dood aan gegaan dus als jij niet normaal kunt functioneren in het dagelijks leven zou ik het gewoon gebruiken.
Ik ben wel overgestapt van neusspray voor volwassenen 1,0 mg/ml Xylometazoline naar de kinderneusspray 0,5 mg/ml Xylometazoline. Ik weet dat het niet goed voor je is maar ik kan in ieder geval normaal functioneren in het dagelijks leven en natuurlijk paardrijden (want ja om dat nu op te geven....nee haha)

.