Neussprayverslaving

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

eilleen333

Re: Neussprayverslaving

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 14:43

Blijkbaar heb jij je neus nooit echt dicht zitten... Enig idee hoe verrot het is als je wil slapen en je alleen maar door je mond kan ademen? De hele bende droogt uit, prutsmaak en ik slaap er gewoon niet van, hoe graag ik ook wil, en hoe moe ik ook ben...

Als je het gezeur vindt, dan raad ik je aan een ander topic te zoeken. Wij willen hier onze meningen en tips delen...

purple

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 14:44

Tigress schreef:
trouwens, zit er ook verschil in de soorten neusspray qua gevaarlijkheid?
Ik heb nu huismerk, want otrivin menthol doet zo'n verrekte pijn aan mn neus :') zeker als ik verkouden ben. Maar mijn vriendin -jaja, nu komt het; ook verslaafd :+ - gebruikt die altijd

Ik zag het topic en toen wist ik dat jij het was, haha.
Een tijdje terug gebruikte ik ook iedere avond (en soms nog in de nacht) otrivin menthol, tot het op een gegeven moment gewoon achter mijn ogen begon te branden en ik standaard met een bloedneus wakker werd -O- Ik ben gewoon gestopt en als ik nu nog last heb, zet ik een bordje met gesneden ui (ja, het stinkt behoorlijk in je kamer dan :') ) naast mijn bed en dat werkt best goed!

Edit: Ik ben overigens ook aan mijn neus geopereerd, wat wellicht kon helpen tegen het altijd vol zijn, maar het heeft niks geholpen...

Kimmej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 14:48

Amaris schreef:
Echt??

Hier al tijden niet meer. Heb er nu zelfs eentje in mn handen van het Kruitvat. Ik maar draaien en draaien, maar het gaat echt niet -O-

Op mobiel dus even kijken of het werkt. Kan die van de kruidvat zo gauw niet vinden, zal ergens in een kast liggen, maar hier van de (kring) apotheek:

Afbeelding

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 14:50

purple schreef:
Tigress schreef:
trouwens, zit er ook verschil in de soorten neusspray qua gevaarlijkheid?
Ik heb nu huismerk, want otrivin menthol doet zo'n verrekte pijn aan mn neus :') zeker als ik verkouden ben. Maar mijn vriendin -jaja, nu komt het; ook verslaafd :+ - gebruikt die altijd

Ik zag het topic en toen wist ik dat jij het was, haha.
Een tijdje terug gebruikte ik ook iedere avond (en soms nog in de nacht) otrivin menthol, tot het op een gegeven moment gewoon achter mijn ogen begon te branden en ik standaard met een bloedneus wakker werd -O- Ik ben gewoon gestopt en als ik nu nog last heb, zet ik een bordje met gesneden ui (ja, het stinkt behoorlijk in je kamer dan :') ) naast mijn bed en dat werkt best goed!

Edit: Ik ben overigens ook aan mijn neus geopereerd, wat wellicht kon helpen tegen het altijd vol zijn, maar het heeft niks geholpen...

Een gesneden ui werkt ook heel goed tegen een verstopte neus inderdaad :j

purple

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 14:51

Ik ben dan alleen bang dat de geur gewoon in mijn huid en haar trekt :=

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 14:52

Ah joh, als je dan zelf ruikt naar ui, is je neus altijd open :P

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 15:04

Jep, das duidelijk een draaidop op die foto... hier in het zuiden is alles anti-draai -O-
maar goed, wel zo goed gemaakt dat je tot de laatste druppel alles eruit krijgt :)

NoName: ik heb met aanvallen alles ZO dicht zitten dat ik er bijna van moet kokhalsen. Het drukt dan gewoon in mn keel.

Ook een verstopte loopneus is grappig. Alles loopt er zo uit, maar je kunt niets omdat je je neus niet kunt ophalen (klinkt lekker) omdat alles dicht en gezwollen is.

Neee.... als je geen idee hebt waar je over praat kun je inderdaad beter een ander topic zoeken.

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 15:09

Haaa, ik ben het ook een tijd geweest! Een neussprayjunkie. Had het er toevallig laatst met mn moeder over.
Ik ben in een keer gestopt, dan maar een paar nachten poedersuiker slapen. Wat ik wel een goede vervanger vond was die inhaler van vicks geloof ik. Succes!

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 15:11

eilleen333 schreef:
Blijkbaar heb jij je neus nooit echt dicht zitten... Enig idee hoe verrot het is als je wil slapen en je alleen maar door je mond kan ademen? De hele bende droogt uit, prutsmaak en ik slaap er gewoon niet van, hoe graag ik ook wil, en hoe moe ik ook ben...

Als je het gezeur vindt, dan raad ik je aan een ander topic te zoeken. Wij willen hier onze meningen en tips delen...

Wat ik toen heb gedaan is altijd 1 of meer flesjes water naast mijn bed houden. Als ik dan 's nachts wakker werd kon ik mijn keel weer een beetje bevochtigen. En vaseline voor de lippen. Aloë vera als je lippen echt al helemaal kapot zijn en anders gebruik ik liever de chocovaseline. Die smaakt (en ruikt) lekkerder :P

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 15:18

Ik ben ook verslaafd geweest aan lippenbalsem (doordat ik eerst zoveel mijn neus snoot werden mijn lippen helemaal schraal), maar daar ben ik gelukkig van af.
Ik kan het wel eens proberen, wat je hierboven schrijft. Heb nl geen zin in een vervormde neus omdat ik laks ben...

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 15:20

Ach, je kan beter verslaafd zijn aan lippenbalsem dan aan neusspray :')

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 15:21

Dat zeker wel ja :P .

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 15:38

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 15:56

misschien is het wel grappig om met een paar 'gebruikers' een stop-poging te doen en dat in dit (of een apart) topic bij te houden.

Alleen moet ik dit wel doen als ik niet hoef te werken en dat is pas in december -O-

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 16:00

Ik was gestopt, totdat ik verkouden werd :+
Dus ik slaap niet meer tot ik een drupje kinderneusdruppel op snuif :o
Heb het ook echt alleen voor de nacht dat ik het moet doen. Heb ook wel zoutoplossing staan en heel soms werkt dat.
Ik vrees niet voor mijn neus, ziet er nog keurig uit van binnen :o

Heb meer last van de allergie neusspray, die geeft bloedneuzen.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-13 16:00

Amaris schreef:
misschien is het wel grappig om met een paar 'gebruikers' een stop-poging te doen en dat in dit (of een apart) topic bij te houden.

Alleen moet ik dit wel doen als ik niet hoef te werken en dat is pas in december -O-

Doen we! Ik heb in december pas weer een schoolvakantie, dus dat komt voor mij ook beter uit :j

horseys

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 16:05

Ik gebruik ook al meer dan 10 jaar neusspray. Even kort door de bocht zeggen 'stop er gewoon mee' is makkelijker gezegd dan gedaan helaas.
In het begin stadium ben ik er er geregeld voor naar de huisarts geweest, denk ongeveer alle neusspray's via de huisarts geprobeerd zonder resultaat.
Door gestuurd naar het ziekenhuis voor onderzoek naar het neusschotje en noem maar op en dit was allemaal prima. Bij mij ontstaat het probleem puur door de slijmvliezen die irriteren omdat ik eigenlijk 'overal'
allergisch voor ben. Daar komt het probleem ook grotendeels door vandaan, ben allergisch voor ongeveer alle boomsoorten die bloeien, grassen, huisdieren ook PAARDEN ;), huisstofmijt, bepaalde bloemen en noem maar op. Dus elk jaargetij staan mijn slijmvliezen op scherp omdat er altijd wel iets in de lucht hangt waardoor ze geiriteerd raken :(
Heb tabletten gehad, acupunctuur en nog meer natuurlijk geneeswijzers opgezocht om maar te proberen van het probleem af te komen en niemand kan me helpen...

Gebruik ik geen neusspray loop ik tegen slapeloze nachten aan, barstende hoofdpijn (erg lekker als je meer dan 40 uur per week achter een pc werkt) dus mijn concentratie is dan ver te zoeken,
compleet buiten adem zijn bij inspanning enz enz...

De huisarts zei op een geven ogenblik, neusspray praat ik niet goed maar dr is nog nooit iemand dood aan gegaan dus als jij niet normaal kunt functioneren in het dagelijks leven zou ik het gewoon gebruiken.
Ik ben wel overgestapt van neusspray voor volwassenen 1,0 mg/ml Xylometazoline naar de kinderneusspray 0,5 mg/ml Xylometazoline. Ik weet dat het niet goed voor je is maar ik kan in ieder geval normaal functioneren in het dagelijks leven en natuurlijk paardrijden (want ja om dat nu op te geven....nee haha)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 16:13

horseys schreef:
Ik gebruik ook al meer dan 10 jaar neusspray. Even kort door de bocht zeggen 'stop er gewoon mee' is makkelijker gezegd dan gedaan helaas.
In het begin stadium ben ik er er geregeld voor naar de huisarts geweest, denk ongeveer alle neusspray's via de huisarts geprobeerd zonder resultaat.
Door gestuurd naar het ziekenhuis voor onderzoek naar het neusschotje en noem maar op en dit was allemaal prima. Bij mij ontstaat het probleem puur door de slijmvliezen die irriteren omdat ik eigenlijk 'overal'
allergisch voor ben. Daar komt het probleem ook grotendeels door vandaan, ben allergisch voor ongeveer alle boomsoorten die bloeien, grassen, huisdieren ook PAARDEN ;), huisstofmijt, bepaalde bloemen en noem maar op. Dus elk jaargetij staan mijn slijmvliezen op scherp omdat er altijd wel iets in de lucht hangt waardoor ze geiriteerd raken :(
Heb tabletten gehad, acupunctuur en nog meer natuurlijk geneeswijzers opgezocht om maar te proberen van het probleem af te komen en niemand kan me helpen...

Gebruik ik geen neusspray loop ik tegen slapeloze nachten aan, barstende hoofdpijn (erg lekker als je meer dan 40 uur per week achter een pc werkt) dus mijn concentratie is dan ver te zoeken,
compleet buiten adem zijn bij inspanning enz enz...

De huisarts zei op een geven ogenblik, neusspray praat ik niet goed maar dr is nog nooit iemand dood aan gegaan dus als jij niet normaal kunt functioneren in het dagelijks leven zou ik het gewoon gebruiken.
Ik ben wel overgestapt van neusspray voor volwassenen 1,0 mg/ml Xylometazoline naar de kinderneusspray 0,5 mg/ml Xylometazoline. Ik weet dat het niet goed voor je is maar ik kan in ieder geval normaal functioneren in het dagelijks leven en natuurlijk paardrijden (want ja om dat nu op te geven....nee haha)

Dude!! Jij bent mij!

Ik ben ook ooooooooooveral allergisch voor.

Ben een paar maanden per jaar allergie-vrij en dat komt door een injectie met Kenacorte.
Dat geven niet alle artsen want is nogal een middel, maar gelukkig doet mijn HA het wel.
Het is spul wat je imuunsysteem soort van plat legt. Mensen met een orgaantransplantatie krijgen het bijvoorbeeld ook. En mensen met reuma krijgen het in hun gewrichten om de ontsteking tegen te gaan.

Die haal ik altijd als de hooikoortsperiode eraan komt want én mn reguliere allergie én hooikoorts dat gaat ik nie trekken nie. Dat werkt een paar maanden. En die maanden heb ik ook geen NS nodig.

Vraag het eens na bij je arts zou ik zeggen. Meer dan 1x per jaar wordt het nooit gegeven, ook niet door mijn HA.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 16:19

Ik was ook ongeveer een jaar lang verslaaft. Toen ik dacht, ik ben nu echt niet verkouden, ik stop ermee. Toen nooit mee aan gekomen en ja, de eerste paar dagen zeg gerust week is verschrikkelijk. Maar ik had en heb als ik op de rug lig gaat op de een of andere manier me neus open. Daardoor heb ik mezelf aangeleerd om op me rug in slaap te vallen met dus een open neus. Ik durf het nu niet meer te gebruiken tenzij ik echt zo benouwt krijg van geen lucht dan gebruik ik het.

De rede dat ik echt wou stoppen was omdat het sowiso slecht voor je is en ik kreeg er continu bloedneuzen van. Record: 22 keer in 2 weken ;(

Ik hoop dat het bij jou ook lukt op je rug liggen. Wel moet je even wachten hoor gebeurt niet binnen 1 tel.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 17:04

Ik heb ook een neussprayverslaving gehad, vond het verschrikkelijk, bijna panisch als je neusspray niet binnen hand bereik is. Heb eens gehad dat hij op m'n werk was leeggelopen in m'n tas, gelijk m'n moeder gebeld of ze er een met spoed wilde komen brengen :')
Ik voelde me ook net zo'n junk, ging steeds naar een andere winkel op een spray te kopen omdat ik niet wilde dat het opviel, hoe erg eigenlijk :o
Was dat dus zat en ben naar de huisarts gegaan, kreeg toen nasacort, maar ja, dat helpt natuurlijk niet zo snel, dus 's nachts Spaanse benauwd omdat ik niet fatsoenlijk kon ademen, dus toch weer neusspray...
Wat ik toen gedaan heb: ik ben met 1 neusgat begonnen, dus 1 neusgat gewoon neusspray en de andere nasacort. Ik ben toen behoorlijk snel van de neusspray afgeraakt.
Als ik nu neusverkouden ben, stel ik het zo lang mogelijk uit om neusspray te gebruiken en stop er ook weer zo snel mogelijk mee, heb er een soort afkeer voor ontwikkeld :+
Het is inmiddels een paar jaar geleden, ik heb nog wel altijd een neusspray in huis, gewoon voor de zekerheid, maar als m'n neus nu spontaan (dus niet van de verkoudheid) verstopt zit, gebruik ik een pufje nasacort, moet zeggen dat ik me niet eens kan herinneren wanneer voor het laatst :)

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 18:02

En het is ook nog eens ged voor aambeien, ze worden er kleiner van. :=

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 18:11

ik ben al zo'n 40 jaar verslaafd, heb overal flesjes liggen en ik leef nog steeds, kan nog steeds ruiken ook.

Voor het slapen gaan een spray-tje en soms overdag ook eentje als ik in erg droge lucht zit op mijn werk, bij verkoudheid vaker.

Ik heb diverse pogingen gedaan om te stoppen, maar dat ontaardde in perioden zonder slaap met alle gevolgen van dien, dus die pogingen doe ik niet meer. Ik ben nu 55 en het zal mijn tijd wel duren :+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 18:17

vrouwke schreef:
En het is ook nog eens ged voor aambeien, ze worden er kleiner van. :=

Ipv in de neus in het andere gat spuiten? :=

Bengell

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 18:29

Heb niet het hele topic doorgespit dus sorry als er al een keer zo'n verhaal is geweest :)*.
Ik was ook verslaafd aan neusspray, had vaak last van vreselijke hoofdpijn en met neusspray hield ik iniedergeval me neus nog een beetje open. Naar 1,5 jaar klagen bij de huisarts ben ik doorverwezen na de KNO, allergie testen gedaan.. geen resultaat. Toen een scan, bingo.. scheef neusschot en vrij nauwe doorgangen. Ik ben in juni geoppeerd en de KNO kon zich goed voorstellen dat ik er last van had. Ik kan nu weer normaal ademenen, zonder neusspray! Dus wellicht is het raadzaam om een scan van je holtes te maken bij de KNO. :)

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 18:32

Een jaar..

Ik al zo'n 10 jaar :(