Help, ik heb altijd honger!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Toad

Re: Help, ik heb altijd honger!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 21:23

Ik ben het eens met florac wat betreft de soep en kwark. Dat vult bij mij voor langere tijd en geeft echt een vol gevoel.

@florac: van fruit krijg je juist geen instabiele bloedsuikerspiegel, omdat fruit geen hoge glycemische index heeft door de vele vezels.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 23:10

Toad schreef:
Ik ben het eens met florac wat betreft de soep en kwark. Dat vult bij mij voor langere tijd en geeft echt een vol gevoel.

@florac: van fruit krijg je juist geen instabiele bloedsuikerspiegel, omdat fruit geen hoge glycemische index heeft door de vele vezels.

Als je fruit op de juiste manier eet heb je daar geen last van, zo fruit kaal heb ik het ook heel erg.
Dan moet je dus zorgen dat er ook vetten en eiwitten bij zitten zodat je het goed kunt verwerken.
Bijvoorbeeld in een smoothie, schepje eiwitpoeder en een lepeltje kokosvet of iets van nootjes/chiazaadjes/lijnzaad.
Problem solved.
Zo maak ik mijn smoothies, fruit, wat groente, chiazaadjes voor de vetten en eiwitpoeder.
Daarbij superfoods maar dat is een keuze, vult echt enorm.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 13:30

Hi Phor, naast wat Bhri in het andere topic schreef en waar denk ik zeker wel iets in kan zitten, zou je nog kunnen nadenken over de vraag of je iets mist in je voeding en waarnaar je lichaam blijft vragen (en dus honger houden). Ik geloof bv. dat je vrijwel geen vis eet?

Ik had ook altijd honger en heb minder last sinds ik wat gevarieerder (en ook minder) eet.

Appelazijn en chroom zou je evt. ook nog kunnen proberen.

Succes!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-13 13:39

Ik eet juist vrij veel vis, ook vette :) Ik let er heel goed op dat ik varieer!
Kwark is een fantastisch product is smoothies, gewoon zo met iets erin word ik er kotsmisselijk van :+

Vandaag gaat het al een stuk beter! Ik heb ontbijt, workout en post-workout gehad en ik heb nog geen trek :) Ik eet vandaag zo rond de 2400kcal.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 18:11

SdaphneS schreef:
Als je een personal trainer hebt, is het dan niet verstandiger om dit eens met hem te bespreken?
Die kent jou een stuk beter dan bokt en kan je misschien beter helpen om dit 'probleem' op te lossen.
Tenzij je dit al hebt geprobeerd natuurlijk, dan is deze post nutteloos. :+

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 18:25

Hmmm cola dit riekt naar wolf >;)

Zijn al goede tips voorbij gekomen zag ik, voor mezelf helpt het langer kauwen erg goed als ik weer eens te veel honger/trek heb.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-13 18:42

Heb ik al geprobeerd Daphne ;)

Ik was maar een Zombie hoor, Mondy -O- ;)
Ik mag van mezelf al een aantal maanden niet achter de pc of voor de tv eten. Ik moet me concentreren op het feit dat ik aan het eten ben en alles goed kauwen. Dit hielp wel iets, maar niet genoeg :)
Maar vandaga gaat het echt een heel stuk eter! Ik vind het wel eng om meer te eten, omdat ik bang ben om aan te komen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 18:49

Ik heb net mijn avondeten op, waarbij ik me ingehouden heb en ik heb alweer enorme honger. -O-

Nu toch maar even een appel eten, heb vandaag nog geen fruit gehad. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 12:32

Ik ben ziek, ik heb nauwelijks honger vandaag. Dat klopt niet :')

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 12:48

TS: jij bent voor mij (en ik denk voor wel meer op bokt) hét voorbeeld voor wat betreft kennis over gezond eten en hoe dit moet. Je komt daarbij ook supergedisciplineerd over. Je weet precies wat je binnen krijgt, zowel in stoffen, hoeveelheden als calorieën. Daarnaast sport je ontzettend veel en je schrijft ook altijd dat je hartstikke slank en strak bent. Toch schrijf je nu in dit topic dat je je vetpercentage verder omlaag wilt krijgen.

Over de fysieke kant ga ik je niet veel kunnen vertellen. Maar wat ik me een beetje afvraag, is of het psychologische stukje van eten hier niet onderbelicht wordt. Je bent superstipt op wat je eet, de keerzijde daarvan is dat je zou kunnen doorslaan en dat het iets dwangmatigs zou kunnen krijgen. Hetzelfde geldt voor calorieën tellen en sporten. Ik zeg niet dat dat bij jou het geval is, maar ik denk dat het een grote valkuil zou kunnen zijn. En dat, in lijn met die valkuil, het zou kunnen dat je het niet door hebt wanneer het 'genoeg' is en je even moet kappen met afvallen, om weer in 'balans' te komen.

Je schrijft dat jouw lichaam altijd honger heeft. Aan missende voedingsstoffen zal dat waarschijnlijk niet liggen, gezien je ultragezonde dieet. Ik ben geneigd te denken dat je lichaam misschien een 'break' nodig heeft van het afvallen. Je eet en sport zó precies, dat er imo echt iets moet zijn met je lijf, waardoor de honger blijft. Misschien heeft je lichaam meer hersteltijd nodig. Is het niet een optie om een tijdje te sporten met als doel 'op dit gewicht/vetpercentage blijven', in plaats van met als doel afvallen? Ik zou dit gevoel van je lijf niet negeren in ieder geval :)

Ik bedoel het absoluut goed hoor, met deze post.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-13 19:25

Ik vind het een superlief bericht :D

Ik snap wel wat je bedoeld. Alhoewel ik niet weet of ik zeg dat ik strak en slank ben hoor _O- Ik zie voornamelijk minpunten die allemaal heeeeel erg hard aangepakt moeten worden.

Het kán idd een valkuil zijn, maar 1x per week laat ik sowieso de teugels vieren en tel ik totaal niet wat ik binnenkrijg. Ik hoop altijd dat dat genoeg is, maar misschien heb je gelijk en zou ik eens moeten stoppen. Het probleem is alleen dat ik mezelf en mijn lijf ken en ik weet hoe het reageert op laissez faire. Niet goed. Ik heb totaal geen natuurlijk inzicht in hoeveel eten genoeg is. En dan ga ik al snel veelste weinig eten zodat ik 'veilig' zit. Ik heb vaker gedacht dat er een bepaald mechanisme mist, of gebroken is, waardoor ik dat niet kan zonder hulp. Maar liever dat dan weer 115kg :)

Vanaf 14 dec ga ik 3 weken naar Amerika en afgezien van afentoe een rondje rennen zal ik niet kunnen sporten. Ik neem aan dat er genoeg te eten zal zijn :') Dus dan krijgt mijn lijf de break die het misschien wel nodig heeft! Ik wil wel heel erg graag keihard blijven sporten tot die tijd, zodat ik strak Kerstmis in kan :) Het is zelfs mogelijk dat ik nog meer ga sporten ongeveer 2 weken voordat ik wegga, maar dan zal ik ook iets meer eten :)

Ik heb m'n eiwitten omhoog gegooid naar meer dan 2gr eiwit per kg lichaamsgewicht en dat lijkt wel goed te helpen. Vetten zijn gelijk gebleven en koolhydraten een tikje naar beneden, maar niet al te veel. Vandaag gaat het heel erg goed met het eten, ik heb nauwelijks honger _O_
Iedereen heel erg bedankt voor de goede tips en zorgen :*

Artemiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 20:14

Hoi!
Zoveel sporten en langdurig trainen is ook een flinke stress-situatie voor je lichaam waardoor je cortisol omhoog gaat! Cortisol stimuleert je hongergevoel. Het zorgt bijvoorbeeld ook voor vetopslag op je buik.
Misschien kun je daar iets mee. :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-13 20:15

Dat wist ik al :+ Dat is voornamelijk relevant voor mensen die ellenlange cardio sessies doen. Ik heb een broertje dood aan cardio.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 17:46

Wie niet? Cardio is stom. :+

Je hebt het al besproken met je PT lees ik, wat voor tips gaf hij je dan?
Ik werk momenteel ook met een PT, wij werken volgens het intermittent fasting principe.
Dit werkt erg goed om vetreserves aan te spreken, misschien is dit ook iets voor jou? :)

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 18:06

Porrie, ik denk dat je even met je PT moet kijken hoeveel calorieen je verbrand tijdens én na een sessie.
Het kost je lichaam namelijk ook heel wat om te herstellen en na de kracht training blijft het kacheltje nog even branden.

Verder is je spierpercentage vast weer gestegen sinds onze laatste pb's en dat "kost" ook weer extra calorieen.

Ik denk dat je een heleboel calorieen onder je verbranding zit en omdat je zo fanatiek bent kost het je lichaam extra veel moeite om weer te herstellen en schreeuwt het daarom om eten.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-13 09:21

Ik heb IF gedaan en dat werkte idd fantastisch! Ik heb het 6 weken gedaan en tijdens die 6de week begon het uitstellen van eten me wel heel erg tegen te staan. Ik bewaar IF voor als ik nog lager wil in vet, maar het op de gewone manier niet meer lukt :) Ik zou dat ook zeker als onderdeel van een lifestyle kunnen zien!
PT wist eerst niet dat ik een zeer actieve baan en leven heb, dus hij vond 2300kcal eerst voldoende. Maar we hebben berekend dat ik op een trainingsdag soms wel 1500kcal per sessie verbrand, dus dan is 2300kcal wel een beetje erg laag ja :') Daarnaast had hij mij op het zicht hoger in vet% geschat, doordat ik op m'n buik wat losser vel heb zitten.
Dus Raponsje, je hebt gelijk! Ik heb m'n verbranding ook echt een snuk gegeven, want nu ik meer eet ben ik volgens mij lichtjes aan het aankomen (kan ook in m'n hoofd zitten). Ik blijf voorlopig even hangen op 2700kcal op trainingsdagen en de rust en werkdagen rond de 2200-2300kcal. Dan hoop ik dat het aankomen stopt en dan kan ik altijd nog verder gaan verhogen :)

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 09:34

Ik hoop in elk geval dat veel bokkers jouw laatste post lezen en inzien dat wanneer je wilt afslanken / strakker wilt worden je helemaal niet koolhydraatvrij en/of op 1200 calorieen hoeft te leven.

In combinatie met sporten kun je zeker na een tijdje echt heel veel eten.

En super goed natuurlijk van je Porrie dat je nog steeds zo fanatiek bezig bent.
Ik mag onderhand ook wel weer eens beginnen na mijn 9 maanden "vakantie".

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-13 10:13

Hihi, lekker meis :D Hoe is het met je mini-me?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-13 13:02

Hmmm, ik heb nu een aantal dagen meer kcal gegeten, rond de 2600, maar de lijnen van m'n buik en armen zijn compleet verdwenen :( Kortom: ik ben zeer rap aangekomen. De trainer heeft m'n trainingssessies ook iets verkort, dus 2600 is gewoon teveel nu.
Ik ga nu naar 2400, maar met behoud van het aantal grammen eiwit. Ik ga ietsjes inleveren op vet en koolhydraten. Als dat niet genoeg werkt ga ik weer op m'n rustdag naar 1800-2000, zoals ik dat eerst ook deed.

Het is even puzzelen, maar ik weet zeker dat ik een goede balans ga vinden tussen niet teveel honger hebben en niet teveel/te weinig eten :)

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 13:09

Hoe reageer jij op soep, Phor? Voor mij werkt dat erg goed tegen de honger en je kunt er allerlei gezonds in kwijt.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 13:37

Raponsje schreef:
Ik hoop in elk geval dat veel bokkers jouw laatste post lezen en inzien dat wanneer je wilt afslanken / strakker wilt worden je helemaal niet koolhydraatvrij en/of op 1200 calorieen hoeft te leven.

In combinatie met sporten kun je zeker na een tijdje echt heel veel eten.

En super goed natuurlijk van je Porrie dat je nog steeds zo fanatiek bezig bent.
Ik mag onderhand ook wel weer eens beginnen na mijn 9 maanden "vakantie".

Dat is inderdaad niet nodig.
Koolhydraatvrij lijkt me ook alles behalve gezond.
Zelf eet ik geen brood met mijn ontbijt en s'middags, maar dat is meer omdat mijn lichaam het gewoon niet aan kan blijkbaar.
Wel koolhydraten van fruit en groente, veel eiwitten en s'avonds gewoon aardappelen bij het eten o.i.d.
Mijn lijf zegt dat het niet werkt, dus heb ik het aangepast.
Heb wel een tijd nog rijstwafels erbij moeten eten omdat ik anders last kreeg van mijn schildklier.
Maar sinds ik proteinepoeder erbij eet heb ik dat niet meer.

Balen Phor. -O-
Zelf zou ik eens proberen wat minder koolhydraten doet, maar dat ben ik.
Niet schrappen hoor, absoluut niet maar goed eiwitten en minder koolhydraten maakte bij mij dat ik snel strakker werd.
Niet minder in gewicht, maar wel strakker. En dat was helemaal mijn doel niet want ik was prima op gewicht.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-13 14:54

Ik heb anderhalf jaar koolhydraatarm gegeten en weet dus wat het met mijn lijf doet :) Mensen worden er over het algemeen 'skinny fat' van en dat is nou precies wat ik niet wil. Ik merk het meteen als ik te weinig kh heb gegeten; alles staat minder strak. Daarbij is kh minderen zeer onverstandig met de hoeveelheid sport die ik doe.

De meeste soepen maken mij vrij misselijk, FCSA, helaas -O- Omdat ik dan wel vol zit, maar niet genoeg energie heb binnen gekregen, mijn lijf trapt daar niet in :+ De enige voedingsmiddelen die mijn lijf wel foppen zijn runderhart en pompoen. Die twee gebruik ik dan ook graag als ik wat minder moet eten :)

Vandaag voor het eerst 2400kcal proberen op een zware trainingsdag. Tot nu toe gaat het prima! Ik denk echt dat ik te weinig eiwitten binnen kreeg :) Op papier was het prima, in de praktijk niet.

J_Onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 15:31

Ik lees even mee! Vind het een interessante discussie, en heb zelf ook last van het probleem.

Sport zelf ook graag, maar met perioden wel meer of minder. Helaas heb ik iets minder discipline qua eten, waardoor ik niet heel veel te zwaar ben, maar toch zeker wel wat kilo's kwijt mag raken. Want uiteindelijk zou ik toch wel graag gewoon strak en gespierd willen zijn.

Mijn eetlust is trouwens heel mijn leven al heel groot geweest. Mijn moeder zegt dat toen ik als baby nog borstvoeding kreeg, en later de fles, ik drie keer zoveel nodig had als mijn oudere zus. Toen had ik dus ook al altijd honger..

Wat ik heel raar vind is dat mijn lichaam dus ook nooit zegt dat het verzadigd is, tenzij ik 3 pakken koekjes en een zak chips naar binnen werk. Mijn moeder zegt vaak na het eten, als ik dus nog honger heb: dan moet je even wachten, want je lichaam moet wel de tijd krijgen om verzadigd te raken. Maar als ik 5 minuten na het avondeten nog honger heb, dan heb ik dat een half uur later ook, en een uur later nog steeds. Bij andere mensen schijnt dat anders te zijn..?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-13 16:46

Mijn moeder had precies hetzelfde probleem met mij! Ze moest me met 3 maanden ofzo al pap geven, anders hield ik m'n mond niet dicht :') Soms vraag ik me af of m'n probleem toen al begon en of ze misschien daar gewoon een fout heeft gemaakt. Maar het maakt niets meer uit natuurlijk :+

Een zak chips en ook nog pakken koek kan ik niet meer op hoor! Dus er is hoop, want ik kon dat vroeger ook ;) Nu zit ik na een halve rol koekjes wel echt propvol en ben dan ook misselijk. Maar goed, een halve rol is ook teveel en zal ik ook echt niet snel doen :)

Ik probeer nu elke dag iets slechts te eten á 250kcal ofzo. In de hoop geen vreetdag nodig te hebben :)

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 17:14

Hebben jullie als baby/tijdens de zwangerschap ook een soort van voedsel-tekort gehad?
Ik weet dat als je als baby/tijdens de zwangerschap niet voldoende voedingsstoffen binnen krijgt, je lichaam dan al een soort van geprogrammeerd wordt om vooral op te slaan en niet meer af te geven (crash-dieet idee). Dit zou dus ook inclusief altijd honger kunnen zijn...

edit: en dat betekent niet dat jullie ouders je geen eten gegeven hebben hoor, maar bijv. een zwangerschap met heel veel overgeven of een groot gewichtsverlies na de geboorte of iets dergelijks kan hier ook al grondslag aan hebben.
Laatst bijgewerkt door Sodera op 04-11-13 17:16, in het totaal 1 keer bewerkt