Ik ben allergisch voor álle soorten shampoo's

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 11:57

veneri schreef:
misschien is de natuurlijke lijn van Hema iets?

die is heel fijn idd :)

en even helemaal kappen met de shampoo's en je haar tijdelijk (maand) wassen met bakpoeder?
ook te heet douchen zorgt voor irritatie.

Jannepauli

Re: Ik ben allergisch voor álle soorten shampoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 12:02

Mocht je geen conditioner naar je zin vinden, dan is een potje Cocosolie van de biologische winkel absoluut een aanrader! Een klein beetje ( half walnootje) in je hand doen, smelt meteen en dan na het wassen in je haar en met lauwwarm water daarna uitspoelen.

Met cocosolie kun je werkelijk van alles zonder dat het nare allergische reacties geeft: van bakken en braden tot en met droge huid, gebarsten lippen, noem maar op. Even goed inwrijven dan is het niet vet.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 12:04

minikatje schreef:
en even helemaal kappen met de shampoo's en je haar tijdelijk (maand) wassen met bakpoeder?

Neeee niet doen! Bakpoeder is tamelijk agressief spul om mee te wassen.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 12:05

Koper schreef:
minikatje schreef:

Neeee niet doen! Bakpoeder is tamelijk agressief spul om mee te wassen.

ook voor 1x per week?
mijn bosje stro is er weer helemaal mee bovenop gekomen :)

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 12:07

Ik hwb niet t hele topic bijgelezen, dus sorry als t al.gezegd is ofzo :+

Maar kan je niet gwn de cremespoeling zo indoen dat t je hoofdhuid nit raakt? Ik heb ook dik, krullend haar dat snel klit (en redelijk snel vet wordt), dus ik doe expres ook alleen cremespoeling op de stukkem waar t klit. Dus niet bij de hoofdhuid.
En dan gwn de shampoo wel gwn overal?

Wel vervelend...

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 12:15

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 12:16

Je kunt het merk Clinique proberen, dit is parfum en alcohol vrij. Op allergie getest en verkrijgbaar bij parfumeriezaken als ici paris xl, Douglas en luxere drogisterijen.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 17:11

Jannepauli schreef:
Mocht je geen conditioner naar je zin vinden, dan is een potje Cocosolie van de biologische winkel absoluut een aanrader! Een klein beetje ( half walnootje) in je hand doen, smelt meteen en dan na het wassen in je haar en met lauwwarm water daarna uitspoelen.

Met cocosolie kun je werkelijk van alles zonder dat het nare allergische reacties geeft: van bakken en braden tot en met droge huid, gebarsten lippen, noem maar op. Even goed inwrijven dan is het niet vet.

ja goede tip idd! moet je wel de extra-vergine versie nemen. die andere is niet goed voor je huid en haar. die wordt namelijk heet geperst en daar zitten ook nog chemische resten in. de extra-vergine, die koud geperst wordt, is juist heel goed :)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-13 17:17

Vandaag bij kruidvat de conditioner van Neutral ook gehaald. Ik ben heel benieuwd! ;)

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 17:19

Wassen met zeep, b.v. aleppozeep gaat super goed. En is puur natuur. Plus idd kokosolie gebruiken na het wassen als conditioner.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 17:23

Giolli schreef:
Vandaag bij kruidvat de conditioner van Neutral ook gehaald. Ik ben heel benieuwd! ;)

Hoop voor je dat dat werkt! Het zou ook best kunnen dat je huid erg heftig reageert op Sodium Laureth Sulfate/Sodium Lauryl Sulfate. Dat spul zit in shampoo's, maar ook in autowasspul, het is erg agressief! In de lijn van HEMA zit het ook niet en die gebruik ik nu, heerlijk spulletje. Ook bij de tuinen hebben ze van Weleda een erg fijne milde shampoo + conditioner, die kan ik je ook echt aanraden. Maar eerst maar eens kijken of Neutral werkt :D

crystal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 17:24

Wella (van de kapper) calm shampoo, speciale shampoo zonder geur en kleurstoffen voor de gevoelige huid.

Zelf gebruik ik nioxin, een dure shampoo, maar werkt super. Ik heb een hele gevoelige hoofdhuid en deze lijn is gebaseerd op de hoofdhuid. http://Www.nioxin.nl

b_o_k_t

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 17:26

Hier ook iemand in huis die niks kan hebben wat betreft shampoo (niet alleen shampoo, ook deodorant ect is een probleem)
Wij hebben daarom voor diegene shampoo van Eucerin, is bijna het enige dat wel goed gaat. Heb je wel hetzelfde probleem als met de shampoo die je in je OP al noemde, er is geen conditioner van...

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 06:22

Als je zorgt dat de conditioner je hoofdhuid niet raakt dan maakt het niet uit welke conditioner je neemt.

Sonraffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 06:30

heel herkenbaar, ik kan ook alleen tegen neutral... :(

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 12:56

Ik heb hetzelfde probleem :j
Alleen bij mij is het jeuk, niet gewoon jeuk maar stekende jeuk. Ik word er helemaal gek van.
Ik heb werkelijk alles geprobeerd, heel de kruidvat, etos, de tuinen, de apotheek, (dingen zoals vichy, eucerin, dermolin) maar helemaal niks werkt. Ook lotion van de huisarts krab ik mezelf helemaal open.
Ik gebruik nu sinds een maand of 2 producten van Urtekram (o.a. bol.com kan je het bestellen). Ik ben begonnen met de Aloe Vera en de brandnetel. Ik moest er een conditioner bij gebruiken dus pakte er een van Dove. De shampoo werkte fijn, de conditioner niet.
Nu gebruik ik sinds een week de Urtekram Tea Tree met daarna de Urtekram aloe vera conditioner en sindsdien heb ik bijna geen jeuk meer. Wel nog kriebel, maar de stekende jeuk is weg. M'n haar is veel dikker en voller en glanst veel meer. Ik had altijd een beetje een kroeskop, maar nu niet meer. Na het afdrogen is het heerlijk zacht. Geen idee hoelang dit goed blijft gaan, ik heb om af te wisselen nog de Rassoul en de Aloe Vera van Urtekram staan. Tot nu toe aanrader :j

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 13:25

Je kunt je hoofdhuid wassen met een shampoo waar je nog wel tegen kunt (in jouw geval Neutral, maar heb je ook al eens paardenmelkshampoo geprobeerd? Verkrijgbaar via de apotheek). Voor een cremespoeling kun je kiezen om alleen je lange haren/uiteinden in te smeren en dat uit te spoelen, dus niet je hoofdhuid ermee insmeren. Was ook niet elke dag je haar, maar hooguit 2 tot 3 keer per week. Je zou trouwens ook kunnen vragen naar een recept voor ketoconazol shampoo. Je wast eerst je haar met een neutrale shampoo en daarna masseer je je hoofdhuid in met deze medicinale shampoo. Dit gaat extreme jeuk tegen. ;)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 18:46

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 18:47

Heb (sorry) geen zin om alles te lezen, maar heb je ooit dreft geprobeerd, of kun je hier ook niet tegen?
In de puntjes wasverzachter (robijn, lenor...) als crèmespoeling?

Ik én jij weten niet waar je precies allergisch voor bent, vandaar mijn tips.
Laatst bijgewerkt door xSlvna op 31-10-13 18:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 18:49

En??

Arra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 18:56

Inderdaad je kan ook allergisch zijn voor een bepaald stofje heb ik ook. Misschien is aloe vera shampoo (pure variant) iets ?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 19:01

Ik had gisteren trouwens weer flink jeuk op mijn hoofd. Ik waste al weer een poosje met andrelon en gistern ging het dus mis, was gewoon te veel.
Vanmorgen dus gewassen met say yes to en vandaag nog af en toe last. Had echt pijn aan mijn hoofdhuid.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 19:54

Yv_ schreef:
Ik zag dat hier TBB besproken was, ik zou mn twijfels nog even bij die webshop zetten...

http://www.mijnkleinegeheimpjes.blogspo ... akery.html

Nah ik heb al 3 keer bij die webshop besteld en inderdaad, ze geven je 2 andere producten als er iets niet op voorraad is maar daar zit ik echt niet mee. Verder heb ik nooit problemen gehad :n Om er ook maar een positieve ervaring tegen aan te gooien :P

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 20:06

Dat kan en dat is ook alleen maar fijn :j. Ik heb tot nu toe nog helaas geen enkele bestelling gehad die vlekkeloos is gegaan.
Maar de producten zijn echt geweldig en dat is toch waar het uiteindelijk om draait :).
Al vind ik een goede service ook vrij belangrijk.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 20:12

Pure argan olie kopen! :) dat is helemaal natuurlijk en niets is beter voor je haar!