Is melk echt zo goed voor elk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lianne484

Re: Is melk echt zo goed voor elk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 11:19

De theorie van mijn broertje: Mensen zijn zoogdieren, buiten om de mens drinkt geen 1 zoogdier verder melk na het 1ste levensjaar. Waarom zeggen mensen dat dat wij als zoogdier het wel moeten hebben?

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 16:06

phormicola schreef:
Zijn er hier mensen met kinderen die ze laten opgroeien zonder melk? Ik heb nog geen kinderen, maar als ik die later krijg wil ik ze wrs melkloos opvoeden, met uitzondering van hier en daar een plak kaas of een schaaltje yoghurt (daar heb ik niet zoveel moeite mee). Ik wil ze iig niet standaard een glas melk bij het eten gaan geven.
Worden ze vanuit school gepusht om toch melk te drinken, of valt dat mee?

Mijn nichtje van 4, 5 en neefjes 2, 5 groeien op zonder melk. zelfs tijdens de zwangerschap heeft mijn schoonzus zuivelpruducten vermeden. Groot geworden met rijstebloemmet bouillon en kokosmelk. Krijgen ze wel een keer iets met zuivel dan worden ze of benauwd of ze spugen alles uit. Kinderen zijn gezond en zijn nooit ziek.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 15:41

Onze jongens willen echt geen koemelk (tijdens de bv) heb ik ook nooit melk gedronken. Vind het gewoon ranzig zodra ik een slokje koemelk neem wordt ik me toch een partij misselijk en voel ik me gelijk lamlendig.

Onze jongens hoeven het van ons niet als ze niet willen, als ze wel gewild hadden zouden we er geen nee tegen zeggen maar ben al blij dat ze geen koemelk willen en ze het net als mij vies vinden :D.

Onze oudste heeft klein poosje Yoki gedronken (1 glas per dag) maar blieft het al paar weken niet meer, ze vinden yoghurt lekkerder maar drinken het meeste water.

CB vind ze ook te mager :o. Nou liever mager dan dat ze al een buikje beginnen te vormen/krijgen.