Tsja al die eettopics je zou er gek van worden qua advies

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Re: Tsja al die eettopics je zou er gek van worden qua advies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-13 15:02

Ik zou er in ieder geval doodmoe en chagerijnig van worden als je continue moet nadenken wat je mag hebben. En nergens meer van mag genieten met eten.
Xslvna had ik ook tot mijn 22 e. een kliko was er niets bij, continue flink ondergewicht, steeds lage bloedsuikerspiegel terwijl ik me gek at aan alles wat los en vast zat op chips en koekjes na. Alleen met de wetenschap dat ik daarna zou gaan uitdijen gezien de rest van de familie en de genen. Die zijn of kort en breed of lang en dun.

Ons recept voor appelmoes/appelcompote. Voor direct opeten, zure en zoete appels schillen en in stukjes doen. Afwassen en met aanhangend water met suiker naar smaak koken tot het goed zacht is. Dat opeten als compote of fijnmaken als appelmoes. Voor langer bewaren of diepvries gaat er een beetje citroensap doorheen.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 20:35

karuna schreef:
Ik zou er in ieder geval doodmoe en chagerijnig van worden als je continue moet nadenken wat je mag hebben. En nergens meer van mag genieten met eten.
Xslvna had ik ook tot mijn 22 e. een kliko was er niets bij, continue flink ondergewicht, steeds lage bloedsuikerspiegel terwijl ik me gek at aan alles wat los en vast zat op chips en koekjes na. Alleen met de wetenschap dat ik daarna zou gaan uitdijen gezien de rest van de familie en de genen. Die zijn of kort en breed of lang en dun.

Dan hoop ik dat ik mama en oma achterna ga die gewoon nooit dik zijn geworden ondanks het kliko-systeem :') (oké, mama werd dik toen ze mij kreeg, toen is er met de hormonen wat fout gegaan, té trage schildklier gekregen, + kliko-systeem, tel uit...)

Hoe kan het dan zijn dat écht veel meiden van mijn leeftijd en jonger wél dik of gewoon buikig zijn? Ik ken serieus niemand in mijn omgeving die een lichaam als het mijne heeft én ook nog echt een kliko is, ze hebben allemaal wel op zijn minst een buikje, dikkere bovenbenen en boven armen...

Ik weet het niet, wel weet ik dat ik fors meer zal gaan bewegen zodra ik bij ga komen, maar (veel) minder eten? No way, daar vind ik het te lekker voor.

Raponsje

Re: Tsja al die eettopics je zou er gek van worden qua advies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 20:38

Omdat die meer calorieen binnen krijgen dan ze verbranden. Zo simpel is het.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 20:40

_/-\o_

Thanks! Dit topic had ik ff nodig. Eet nu snel verder met mijn zakje chips!