Eet gezond, Beweeg en val niet af.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 16:35

Twist1991 schreef:
Twist1991 schreef:

Sorry maar tenzij je de hele dag zwaar fysiek werk verricht in de buitenlucht heb je echt niet drie keer op een dag een boel koolhydraten nodig om niet uit te hongeren hoor!

Er is een verschil tussen 'met mate' en 'koolhydraten zijn slecht foei'

Dat zeg ik ook ;) Maar we hebben het hier wel over afvallen, niet over niet aankomen.

Als je wilt afvallen moet je een tekort creeren, anders gaat je lichaam je vetreserves niet aanspreken[/quote]

Nee, als je wilt afvallen moet je gewoon een gezond voedingspatroon aannemen waar je je niet van afwijkt.
Je kunt best een poos een tekort gaan creëren maar zogauw je weer meer gaat eten komt alles er toch wel weer bij.
Daarom moet je niet voedingsstoffen gaan schrappen of andere gekke dingen uithalen, je moet gewoon gezond gaan eten en kijken waar de fout eerst zat.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 16:36

Je moet niet dieten maar jezelf een gezonde levensstijl aanmeten, alle onnodige vetreserves zullen dan uiteidelijk wel verdwijnen, niet met de gewenste kilo per week maar wel definitief :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 16:37

dressagelady schreef:
Je moet niet dieten maar jezelf een gezonde levensstijl aanmeten, alle onnodige vetreserves zullen dan uiteidelijk wel verdwijnen, niet met de gewenste kilo per week maar wel definitief :)

Dat bedoel ik dus :)

Twist1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 16:42

Bizzybijtje schreef:
dressagelady schreef:

Ik weet niet in welke ideale wereld jullie leven ( ;) ) maar zo werkt het bij de meeste mensen niet.

De enige manier die fysiek mogelijk is is een tekort creeren en dat betekent minder eten dan dat je verbrand.
Je lichaam kan niet op een andere manier afvallen!
Dat wil niet zeggen dat je dat niet op een gezonde manier kan doen. Een tekort creeren wil niet zeggen dat je lichaam een tekort aan voedingstoffen krijgt, het wil gewoon zeggen dat het minder calorieen binnenkrijgt dan dat het verbrand.
Een gezonde leefstijl is natuurlijk het belangrijkste, maar TS wil afvallen. Waarschijnlijk zal voor haar genoeg zijn als ze een gezonde leefstijl adopteert, maar dat zal zijn omdat ze daarmee een te kort creert. Een tekort aan calorieen.

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 16:45

Ik las hier enkele pagina's terug dat 1x patat in de week al teveel is en dat je patat geheel zou moeten schrappen om gezond te zijn... Wordt er met "patat" gewoon de gekookte aardappeltjes bedoelt ? Want anders kom ik hier even aanzetten met mijn 7x in de week patat :+

Hoe dan ook, ik heb geen overgewicht en kan perfect afvallen als ik dat wil. Gewoon minder koek/snoep tussendoor en minderen in het aantal boterhammetjes :) Erge luxe voor mij dus.

Maar mijn schoonmoeder kampt ook met een "niet afvallen" probleem... Ze wil 10kg kwijt raken, maar blijft steevast op haar normale gewicht hangen (en ze wordt een beetje radeloos). Ze is boerin en werkt dus hele dagen op het erf, waar ze dus ook een hoop calorieën verbrand (want geloof mij, stallen mesten en koeien voeren is uitputtend). Daarnaast gaat ze ook 2x in de week fitnessen (body shaping en airobic als ik me niet vergis). Ook gaat ze 1x in de week gaan fietsen voor een uur of 2.
Ze eet naar haar eigen zeggen weinig en ik kan dit ook min of meer bevestigen. Ik weet echter niet wat ze eet als ik niet kijk :+ Ze eet veel vis, weinig vlees. Weinig aardappelen, veel groenten en fruit, weinig boterhammen met ofwel groenten als beleg ofwel kipfilet. En toch kan ze maar niet afvallen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 16:46

Twist1991 schreef:
Bizzybijtje schreef:

Ik weet niet in welke ideale wereld jullie leven ( ;) ) maar zo werkt het bij de meeste mensen niet.

De enige manier die fysiek mogelijk is is een tekort creeren en dat betekent minder eten dan dat je verbrand.
Je lichaam kan niet op een andere manier afvallen!
Dat wil niet zeggen dat je dat niet op een gezonde manier kan doen. Een tekort creeren wil niet zeggen dat je lichaam een tekort aan voedingstoffen krijgt, het wil gewoon zeggen dat het minder calorieen binnenkrijgt dan dat het verbrand.
Een gezonde leefstijl is natuurlijk het belangrijkste, maar TS wil afvallen. Waarschijnlijk zal voor haar genoeg zijn als ze een gezonde leefstijl adopteert, maar dat zal zijn omdat ze daarmee een te kort creert. Een tekort aan calorieen.

Zo werkt het wel, maar de meeste mensen hebben gewoon een te groot ego om toe te geven dat ze gewoon al jaren ongezond leven.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 16:47

Zo werkt het dus wel, hoe zwaarder je bent hoe meer kcal je nodig hebt om dit gewicht in stand te houden..

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 16:48

Bizzybijtje schreef:
Zo werkt het wel, maar de meeste mensen hebben gewoon een te groot ego om toe te geven dat ze gewoon al jaren ongezond leven.

Ik kan me toch ook niet voorstellen dat het zo werkt hoor...
Je kan enkel afvallen als je lichaam minder calorieën binnenkrijgt dan dat het lichaam er verbrand, zoals hier al eerder is gezegd.
Maar door gezond te leven, zal dit vaak wel het geval worden, gezien die gezonde voeding vaak een meer verzadigd gevoel geeft. Je zal dus minder calorieën opnemen omdat je dus geen honger meer hebt na je gezonde spelt-koekje tussendoor, want dat zorgt voor een langdurig verzadigd gevoel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 16:54

xLIESSSx schreef:
Bizzybijtje schreef:

Ik kan me toch ook niet voorstellen dat het zo werkt hoor...
Je kan enkel afvallen als je lichaam minder calorieën binnenkrijgt dan dat het lichaam er verbrand, zoals hier al eerder is gezegd.
Maar door gezond te leven, zal dit vaak wel het geval worden, gezien die gezonde voeding vaak een meer verzadigd gevoel geeft. Je zal dus minder calorieën opnemen omdat je dus geen honger meer hebt na je gezonde spelt-koekje tussendoor, want dat zorgt voor een langdurig verzadigd gevoel.

Je eet minder calorieën dan dat je gewend bent (want je at dus veel te veel en veel te ongezond), dus je valt af.

timokyana

Re: Eet gezond, Beweeg en val niet af.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 17:01

Ik herken je chocomel verslaving,had ik enkele maanden geleden ook.
Drastisch mijn voedingspatroon omgegooid,vond mezelf te dik worden.
Inmiddels eet ik een stuk gezonder,sport meer en ben haast 11 kilo kwijt in een goede zomer.
Om je yoghurt zoeter te maken kun je er eventueel ook een scheutje magere vla bij doen.
Verder je meusli eens goed bekijken.Ik zou op twee lepels niet de ochtend overleven in elk geval.

judith_irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 17:02

xLIESSSx schreef:
Ik las hier enkele pagina's terug dat 1x patat in de week al teveel is en dat je patat geheel zou moeten schrappen om gezond te zijn... Wordt er met "patat" gewoon de gekookte aardappeltjes bedoelt ? Want anders kom ik hier even aanzetten met mijn 7x in de week patat :+

Patat in het Nederlands = friet in het Vlaams :D

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 17:06

judith_irene schreef:
xLIESSSx schreef:

Patat in het Nederlands = friet in het Vlaams :D

Aaawh...
Verklaart veel :+
Moet soms even mijn woordenboek 'Hollands' naast mijn woordenboek 'Vlaams' leggen voor ik iets snap :P

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 17:09

Bizzybijtje schreef:
Je eet minder calorieën dan dat je gewend bent (want je at dus veel te veel en veel te ongezond), dus je valt af.

Ah, op die manier :)
Jeetje zeg, lange stagedagen doen geen goed voor mijn meedenkend vermogen :+

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-13 17:18

Marlu schreef:
Ik zie dat je vrij veel koolhydraten op een dag binnen krijgt. Door koolhydraten te schrappen val ik echt als een gek af en dat terwijl ik nog wel al mijn voedingsstoffen binnen krijg en geen honger heb :) Probeer je brood te vervangen door bijvoorbeeld een maaltijdsalade met gerookte kip en tomaatjes/komkommer (net wat je lekker vindt), het liefst zonder dressing. Je eet nu vier boterhammen op een dag en dat zet echt aan! Vervang bij het avondeten je aardappelen door meer groenten, want vier aardappelen is ook best veel. Wat ik zelf altijd erg lekker vind is geroerbakte groenten met wat kip en lekkere kruiden!

Als je je aardappels af en toe toch mist kan je ook voor een zoete aardappel gaan, dit is namelijk geen echte aardappel maar een groente. Wat ik erg lekker vind is zoete aardappelpartjes uit de oven, snij je zoete aardappel in partjes en leg deze in een schaal in de oven met wat kruiden/knoflook en een heel klein beetje olijfolie, 20min bij 175graden en zijn echt heerlijk! En let op met koekjes en gebakjes, vervang deze liever voor een stuk fruit.

Als ontbijt eet ik altijd yoghurt met havermout en wat rode vruchten (uit zo'n diepvriespakje van de AH). De vruchten zorgen ervoor dat de yoghurt net wat zoeter is dus dan heb je geen suiker nodig! De havermout is ideaal omdat het zo ontzettend goed vult en langzaam zijn suikers afgeeft. Zo hou je een stabiele suikerspiegel gedurende de dag, te veel schommelingen zorgen namelijk juist voor vetafzetting. Daarom is hongeren ook zo slecht!

Ik heb inmiddels allemaal lekkere recepten verzameld met weinig koolhydraten, mocht je interesse hebben dan moet je maar een pb'tje sturen!

Bedankt, het spreekt mij erg aan.

Ik lees bij een aantal mensen dat ik alles maar drastisch moet gaan omgooien. Dat ga ik ds niet doen.
Ik maak de producten die ik nu in huis heb eerst op en dan als ik weer nieuwe nodig ben koop ik het
dan verantwoord. Ik wil afvallen maar niet verhongeren. Ik ben op zoek naar de beste levenstijl voor
mij zoals ik aangegeven heb in mijn beginpost.
Laatst bijgewerkt door dejong_wever op 25-09-13 17:28, in het totaal 1 keer bewerkt

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-13 17:21

6:30 uur,
- yoghurt met havermout

9:30 uur,
- ???????????????????????????????

11:00 uur,
- glas water

13:00 uur,
- 2 plakken speltbrood
- roomboter
- Kaas 30+
- Kipfilet met kruiden
- glas water

16:30 uur,
- fruit
- glas water

18:00 uur,
- 2 (eivormige) aardappelen,
- 200 gram groente,
- stukje vlees,
- vruchten yoghurt,
- 3 glazen water

20:00 uur,
- 1 stuk fruit,
- glas water

Wat neem ik rond 9:30 uur??? Iets met een cracker??

Manlief wil dat ik zowieso begin met yoghurt en havermout.

We hebben afgesporken dat ik eens in de week een pasta maak en
hij maakt op zaterdag nasi, (meergranen rijst, kipfilet, wokgroente
en pindasaus).

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 17:27

Het enige gezonde advies is "wil niet afvallen".
Je zegt dat je bij de huidige eet- en bewegingspatroon op constant gewicht blijft? Prima, wees daarmee tevreden, dat is een mooie prestatie.

Afvallen leidt in het allergrootste gedeelte van de gevallen op langere termijn tot gewichtstoename.
Mensen zouden moeten ophouden met dat gevaarlijke gedrag.

NB, Ik dacht nl toen ik je OP titel las dat eindelijk iemand eens een goed advies gaf; ""Eet gezond, Beweeg en Val niet af" ;) .

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 17:31

Ik heb als lekker tussendoortje vaak dan een rijstwafel, met een dun laagje mayo, 2 plakjes kipfilet en een paar plakjes tomaat :)

Mayo klinkt ongezond, maar dat heeft dan weer te maken met verhoudingen met wat je binnenkrijgt wat elkaar weer opheft op die manier, waardoor je een lekkere, gezonde maar ook smaakvolle tussendoor hebt :D

Maargoed, dan moet je maar net van rijstwafel houden :')
Anders kun je ook iets van een crackertje nemen met wat kaas erop? Simpel, maar wel lekker :D
Laatst bijgewerkt door Tigress op 25-09-13 17:32, in het totaal 1 keer bewerkt

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-13 17:31

Kuggur schreef:
Je zegt dat je bij de huidige eet- en bewegingspatroon op constant gewicht blijft? Prima, wees daarmee tevreden, dat is een mooie prestatie.

Afvallen leidt in het allergrootste gedeelte van de gevallen op langere termijn tot gewichtstoename.

Nou kijk ik weeg nu 110 KG!!! Zo kan ik mijn haflinger echt niet rijden!! Ik wil terug naar minimaal 90 KG en
ben hier al ongeveer 3 jaar mee bezig maar schommel steeds rond de 105 KG!! Het moet eraf punt.

Ik heb het gevoel dat ik iets verkeerd doe in mijn huidige levenstijl, hier probeer ik tips te krijgen en heb al
veel goede voor mij bruikbare tips gekregen en ik ga hier ook zeker met mijn man mee bezig.

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-13 17:33

Tigress schreef:
Ik heb als lekker tussendoortje vaak dan een rijstwafel, met een dun laagje mayo, 2 plakjes kipfilet en een paar plakjes tomaat :)

Mayo klinkt ongezond, maar dat heeft dan weer te maken met verhoudingen met wat je binnenkrijgt wat elkaar weer opheft op die manier, waardoor je een lekkere, gezonde maar ook smaakvolle tussendoor hebt :D

Maargoed, dan moet je maar net van rijstwafel houden :')
Anders kun je ook iets van een crackertje nemen met wat kaas erop? Simpel, maar wel lekker :D

Hmmm klinkt lekker! Dat is dan een gewone rijstewafel? Hier kan ik toch ook wel een half plakje achterham op doen?

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 17:34

110 kg? Jeetjemina! Met een eet-stijl als de jouwe zou ik razendsnel afvallen, wat ongelooflijk vervelend en frustrerend voor je! Ik zou willen dat ik zo kon eten als jij, ik eet altijd veel meer (en ben ook een flinkerd, hoor) dus het gevoel bekruipt me dat er iets serieus mis is. Kun je dit niet met je huisarts bespreken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 17:37

Tigress schreef:
dat haal ik eerlijk gezegd wel uit je tekst
Citaat:
geen koolhydraten (pasta, aardappel, brood)= wordt omgezet in suiker

Maar dan is dat dus blijkbaar even een misverstand.
En daarom heb ik ook vermeld dat een teveel aan koolhydraten glycogeen word. Teveel (te) is nooit goed ;)

Citaat:
Pasta, aardappelen, het is net zoals brood een hoop zetmeel. Als het niet verbruikt wordt, wordt het omgezet in suikers. Als je hier een alternatief voor vind, kan dit al aardig schelen.

Hier staat iets heel anders dan wat jij neerschrijft. Wat jij daar schrijft heb ik niet gezegd, die conclusie verbind jij er aan, maar dat heb ik niet gezegd.

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-13 17:40

Ja maar goed die is niet opgeleid als dietist, hij stuurt me weer door naar de dietiste en ik moet weer aan de light producten. Ik en manlief ook hebben hier geen goed gevoel bij. Ik ga niet weer naar de dietist. Ben niet lichter geworden als 109 bij de dietist! Tja dan kun je wel weer een andere proberen, maar ik heb er geen goed gevoel meer bij. Ik moet er achter komen waar mijn probleem weg komt. Veel zeggen de koolhydraten en suikers, tja en ik kan jullie geen ongelijk geven.

Kijk dit stukje vind ik voor mij wel begrijpelijk.
Pasta, aardappelen, het is net zoals brood een hoop zetmeel. Als het niet verbruikt wordt, wordt het omgezet in suikers. Als je hier een alternatief voor vind, kan dit al aardig schelen.
Laatst bijgewerkt door dejong_wever op 25-09-13 17:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 17:40

dejong_wever schreef:
Kuggur schreef:

Nou kijk ik weeg nu 110 KG!!! Zo kan ik mijn haflinger echt niet rijden!! Ik wil terug naar minimaal 90 KG en
ben hier al ongeveer 3 jaar mee bezig maar schommel steeds rond de 105 KG!! Het moet eraf punt.

Ik heb het gevoel dat ik iets verkeerd doe in mijn huidige levenstijl, hier probeer ik tips te krijgen en heb al
veel goede voor mij bruikbare tips gekregen en ik ga hier ook zeker met mijn man mee bezig.

Goed punt, maar ik zou je in dat geval sterk adviseren professionele hulp in de arm te nemen en niet op de goedbedoelde advizen van bokkers (incusief mijzelf :D ) te vertrouwen.

Wat je van plan bent, twintig kilo af te vallen, en wat veel moeilijker zal worden, ze eraf te houden is geen sinecure, en heeft grote gevolgen voor je lichamelijke toestand. Het gevaar waar ik op wees, dat je uiteindelijk aan komt in plaats van af te vallen (hoewel je je streefgewicht bereikt had) is zeer reeel en niet te onderschatten. En dan ben je nog verder van huis.

Veel succes ermee.

dejong_wever

Re: Eet gezond, Beweeg en val niet af.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-13 17:43

Ik ben inderdaad ver van huis kwa gewicht. Maar voel me ook diep ongelukkig over mijn gewicht.

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 17:45

:(:)