Ontzettend koud hebben, iets met de weerstand te maken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-13 15:32

Zou kunnen hoor, ik heb eigenlijk nooit mijn bloeddruk gemeten....
Het word er buiten niet beter op zeg, brrr wat is het koud!

Jorex

Re: Ontzettend koud hebben, iets met de weerstand te maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 21:33

Ik ben ook een koukleum maar ik had met een niet geijkte meter een bloeddruk van 145, lees hartslag was 59 slagen per minuut, daarom was mijn bloeddruk hoog. Biologie is gewoon relaxte les voor mij :D

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 21:58

justdiesel schreef:
Zo hoog staat hij niet hoor, staat op 20 graden en dat is niet eens een groot verschil.
Zou wat zijn als je in de winter de verwarming niet aan mag zetten vanwege het grote verschil :D
Als je binnen al een thermo legging aan doet heb je er buiten toch helemaal geen warmte meer van?

Het de warmte dan bij zeg maar , maar weet het ook niet zeker :P

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 22:25

ik heb het ook altijd koud.Niet als ik beweeg maar zodra ik stil ga zitten.
Mijn schildklier werkt iets te traag nu slik ik daar al jaren iets voor maar heb het nog steeds koud :+
Ook heb ik een hele lage bloeddruk.Een onderdruk van soms 60 en een bovendruk van soms 95.
De thermostaat is stuk denk ik :+

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 22:27

Eileen, ruilen? :')

Ik zit nu ook al weer wekenlang te rillen, de hele dag door maar vooral 's ochtends als ik uit bed kom en 's avonds. Ik kan aantrekken wat ik wil, maar koud blijft het toch wel... brr, ik heb zo'n ontzettende gruwelijke hekel aan de winter. Een paar maanden lang gewoon het maar niet warm hebben...
Ik moet maar gaan emigreren naar Spanje ofzo :j

Ik ben gisteren nog een ruime drie kwartier een rondje gaan buitenrijden met paard... oerstom uiteraard want het plensde als een gek :') Maarja beloofd minimaal 1x in de week te komen en dat was de enige dag dat ik kon _O- Dus daar ging ik als een echte die-hard, door de kou en de regen te paard (arm paard ook!). Heb het lang niet ZO koud gehad zeg, ik was tot op m'n ondergoed doorweekt. Toen ik in de auto terug zat stond ik echt op het punt om een vliegticket naar de tropen te boeken haha.

Nee, de winter is geen jaargetijde voor mij. :=

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 22:30

Aleeneh schreef:

Ik zit nu ook al weer wekenlang te rillen, de hele dag door maar vooral 's ochtends als ik uit bed kom en 's avonds. Ik kan aantrekken wat ik wil, maar koud blijft het toch wel... brr, ik heb zo'n ontzettende gruwelijke hekel aan de winter. Een paar maanden lang gewoon het maar niet warm hebben...

Ik ben gisteren nog een ruime drie kwartier een rondje gaan buitenrijden met paard... oerstom uiteraard want het plensde als een gek :') Maarja beloofd minimaal 1x in de week te komen en dat was de enige dag dat ik kon _O- Dus daar ging ik als een echte die-hard, door de kou en de regen te paard (arm paard ook!). Heb het lang niet ZO koud gehad zeg, ik was tot op m'n ondergoed doorweekt. Toen ik in de auto terug zat stond ik echt op het punt om een vliegticket naar de tropen te boeken haha.

_O-

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 22:32

Mijn handen en voeten zijn net kleine koelboxjes. En dan buiten mijn handen koud, en die van mijn vriendinnen warm. :Y)

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 22:36

Ik lees even mee hoor!
Loop nu ook al weer met een dikke jas en van die lelijke heerlijk warme handschoenen waarin mijn handen nog steeds verkleumen :(
Ik trek richting het Zuiden :evaw:

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 19:01

Aleeneh schreef:

Nee, bedankt. Vind t aan de ene kant toch nog wel fijn :))
Haha, dat is wel poedersuiker ja. Ik heb dat in de stromende regen rijden ook wel afgeleerd :+ Muis vindt t ook niks en aan de 1x perweek kom ik altijd wel.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-13 12:25

Hoe gaat het met jullie?
Het vriezen is weer begonnen dus trekken jullie het nog een beetje?

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 12:29

Ja ik trek het wel aardig ... elektrische deken aan als ik mijn bedje in ga
Warme kleding op stal.
Af en toe zonnebankje om lekker warm te worden.

Het valt me nog mee eigenlijk

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 12:48

Ahhhhhh lotgenoten!

Ik zit met me schildklier en ondanks dat ik medicatie krijg heb ik het altijd en overal koud!
Soms zit ik wel is op de bank met kleding, tui en een fleecekleed en dan zweet ik me rot maar ik hou koude handen en voeten. In bed heb ik het altijd koud behalve als ik eruit moet dan is die lekker warm. Zat er wel aan te denken om een elektrische deken te kopen maar me moeder zegt/vind dat dat erg slecht voor je is. Lijkt me heerlijk om in een warm bed te stappen :)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 13:40

Ik doe mijn elektrische deken aan een half uurtje voor ik mijn bed in ga en als ik er dan in lig dan wordt ik nog even warm en dan gaat hij uit.

Het is heerlijk als je SK patient ben hoor....

Koude handen en voeten zal je altijd houden daar ontkom je niet aan.

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 13:43

Heeft met het natte najaar te maken. Verkleumen noemen ze dat. Luchtvochtigheid staat ook nog hoog. 91% momenteel. Is zeer ongezond weer voor mens en dier. Mocht de vorst eindelijk beter toe treden en het niet meer zoveel regenen wordt het weer beter.

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 13:44

Hier ook iemand die het echt altijd koud heeft, bij mij komt het door mijn lage bloeddruk.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 14:36

tanjaatjuhh schreef:
Heeft met het natte najaar te maken. Verkleumen noemen ze dat. Luchtvochtigheid staat ook nog hoog. 91% momenteel. Is zeer ongezond weer voor mens en dier. Mocht de vorst eindelijk beter toe treden en het niet meer zoveel regenen wordt het weer beter.

Ja dat zal best wel.
Bij mij is het echt een overleden schildklier O:)

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 14:38

Mando schreef:
tanjaatjuhh schreef:

Ja dat zal best wel.
Bij mij is het echt een overleden schildklier O:)

Snap ook best dat sommige echt lichamelijke klachten hebben waardoor dit komt :(:) Maar om niet iedereen in dit topic ongerust te maken met de enge dingen die voorbij vliegen wou ik zeggen dat het ook wat simpels kan zijn.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-13 15:01

@Mando, zonnebank moet ik toch eens gaan doen ja....
Denk dat ik er straks eens onder kruip...
Die plaat is alleen in het begin zo ontzettend koud hahahaha

@Beau_Myrthe, een elektrische deken lijkt mij alleen slecht als je hem heel de nacht aan laat staan...
Ik doe net als Mando de deken even aanzetten als ik naar bed ga, ik lig dan een half uurtje te lezen nog en zet dan de deken uit.
Dan is mijn bed lekker warm en val ik sneller in slaap maar ik lig ook niet zo verkrampt in bed omdat ik het koud heb.
Het komt mijn spieren wel ten goede! Heb fibromyalgie en het scheelt bij mij dus wel.
Ik heb gewoon zo'n goedkoop ding van de action.

@Tanjaatjuhh, hier had het vanmorgen toch best al flink gevroren.
Maar het voelt inderdaad vocht koud aan, en dat is erger als dat droog is en een beetje vriest...

@BertBaley, bloeddruk was bij mij oke....

Ik ben op advies van de huisarts wel met vitamines C en D bezig, neem nu elke dag van allebei in en het lijkt na een paar weken of ik wel iets meer energie heb.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 15:33

O dat is wel fijn.
Energie hebben is altijd fijn.

Ik eet weer volgens Amber Albada en neem weer magnesium, hoeven mijn bijnieren niet zo hard te werken, dat scheelt ook al een end.

Zonnebak is zooooooooo lekker.... doe het bijna iedere woensdag en ook ik denk dan.. brrrr moet ik mezelf uitkleden, koud.. maar als ik er eenmaal onder lig... heerlijk

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-13 16:10

Dat wel, maar vind het wel altijd stinken :o
Word jij daar ook misselijk van?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 16:13

Mando schreef:
O dat is wel fijn.

Ik eet weer volgens Amber Albada en neem weer magnesium, hoeven mijn bijnieren niet zo hard te werken, dat scheelt ook al een end.

Zonnebak is zooooooooo lekker.... doe het bijna iedere woensdag en ook ik denk dan.. brrrr moet ik mezelf uitkleden, koud.. maar als ik er eenmaal onder lig... heerlijk

Voor je bijnieren zijn hoge dosissen vitamine C en bijnierconcentraat ook weldoeners.
Met hoge dosering is het 3 gram in gezonde toestand an 5 gram in zieke toestand.

Ik eet ook mede volgens de richtlijn van Amber albarda maar ik heb het nog steeds koud. :')
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 20-11-13 16:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 16:13

Nee, ik ga wel bij een zonnebank centrum en heb erg lekkere zonnebank creme...

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 16:14

Ik ga ginkgo biloba proberen, daar heb ik een paar jaar geleden wel wat baat bij gehad.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 16:15

moonfish13 schreef:
Mando schreef:
O dat is wel fijn.

Voor je bijnieren zijn hoge dosissen vitamine C en bijnierconcentraat ook weldoeners.
Met hoge dosering is het 3 gram in gezonde toestand an 5 gram in zieke toestand.

Ok, weer wat geleerd, maar ik heb ook krampen in mijn benen.

Ik gebruik gewoon de magnesium van Phytonics dat voor paarden bedoeld ik.
Ik hinnik er prima op _O-

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 16:16

Ik heb het voor koeien, ik win! :D
Ik slik ook magnesium hoor, heb Lyme en dan verbruik je nogal wat van die zooi.
Zit op 1.5 a 2x de dosering magnesium per dag. :+
Dus 800 mg zo'n beetje max.

Ik doe trouwens beide niet, geen vit C en geen bijnierconcentraat.
Vitamine C gaat niet samen met de kuur die ik doe nu, dan heft het de werking op en Bijnierconcentraat lig ik alleen maar te slapen.
Rust wel wel lekker van uit. :') Normaal zou je er actiever van moeten worden. :P