@miss_lizje: En toch schrijf jij een stuk beter dan veel mensen op internet, waarmee je eigenlijk veel van de dingen die in dit topic geschreven worden bevestigd.
Je hebt dyslectie, maar schrijft keurig, begrijpelijk Nederlands omdat je dat geleerd hebt en zorg besteed aan je post. Of dat met de hulp van een spellingchecker is of omdat je het zelf ziet maakt weinig uit, maar je zit niet lui achterover 'want ik heb dyslectie'.
Ik heb geen dyslectie, maar kan met alle goede wil van de wereld geen regeltjes onthouden of toepassen, niet in taal en niet bij wiskunde. Vijf jaar stampen in atheneum en havo heeft daar niets aan kunnen veranderen. (En ook daar zo'n leuke leraar die na een jaar zegt 'dan ben je gewoon dom' en klaar is met uitleggen).
Doordat ik veel lees in Nederlands en Engels kan ik me daar prima in redden, uiteindelijk leer je zien hoe het moet, al zijn dingen als 'Waar moet nou wel een -t achter en waar niet?' gewoon niet te leren.
Heb op de middelbare zelfs een jaar naast iemand gezeten die tijdens haar eigen werk ook mijn werk ook met een oogje in de gaten hield. Kwam die pen van haar er weer aan als ik weer eens 'iedee' schreef.

(overigens een fout die ik sinds dat jaar niet meer maak

)